Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Četníci z dolnogruntské stanice (REDAKCE)

Četníci z dolnogruntské stanice
Strážmistr Ludvík Svoboda - pozdější pražský kriminalista
Foto: SOkA Děčín

Uplynulo už mnoho vody v řece Labi od doby, kdy právo a pořádek v prvorepublikovém Československu strážili muži v šedozelených uniformách. S přilbou a šavlí žárlivě střežili nejen dobrou pověst svého sboru, ale také životy svých spoluobčanů. O tom vypovídá i příběh pozoruhodných mužů z ještě pozoruhodnější četnické stanice.

Autor: Pim Burger
Publikováno: 15. 07. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu PIM-BURGER 12:27:05 26. 07. 2009
Pim Burger.jpg
Out Spíš než že bych ti chtěl podsouvat nějaké politické smýšlení, chtěl jsem ukázat, že arogance není výsadou pouze politiků z ODS - jen teda nevím, co měl v tom Tescu na sobě. Co se týče odkazu, tak díky za něj, stránky neznám. Nicméně abys mě pochopil, nemám problém s tím, najít si zdroj, ale spíš s tím, abych to jen sprostě neopisoval. Mám k dispozici článek pplk. Ing. Jiřího Rulce, který vydal v ALMANACHU PŘÍSPĚVKŮ II. KONFERENCE POLICEJNÍCH HISTORIKŮ a tam je informací, že by se to nevešlo ani do deseti článků. Jinak pokud tě to zajímá, tak to klidně zpracuj sám a pak to pošli redakci jako já a oni to otisknou - nemám tu žádný monopol na články o četnictvu...:-)) Jinak pokud by tě to zajímalo, tak na těch stránkách, co jsi mi poslal, je fotografie dvou prvorepublikových četníků ze psem. Na té fotografii jde o Ing.Ladislava Havlíčka se psem Gurtem. Jeho osud je velice zajímavý, protože za Protektorátu byl přidělen do technického oddělení německé kriminální policie v Praze a později k německé kriminální policii, kde sloužil na nějakém technickém pracovišti, kde dělal expertýzy v oboru mechanoskopie. Po válce byl proto označen za gestapáka, kteréž nálepky se už nikdy nezbavil a přestože byl po válce osvobozen, tak mu to chtěli komunisti vrátit v 49. Proto také 8.října 1949 emigroval.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUT 11:32:22 26. 07. 2009
Out.jpg
Pim Ale zpět k četníkům. Vzpomněl jsem si že jsem před nějakou dobou četl práci o služební kynologii a tam byli zmíněny i začátky u četnictva. Mohlo by to pro tebe bejt trošku zajímavý, pokud to neznáš. www.cz-pes.cz/literatura/sl-kynologie.zip

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUT 11:25:48 26. 07. 2009
Out.jpg
Pime Víš Pime, mě narovinu přijde polointeligentní jedna věc. Že jakmile já zmíním ODS tak ty se hned vytasíš s ČSSD. A důvod? O téhle straně jsem se nebavil, takže nechápu proč jí sem taháš. Vlastně chápu, to je prostě taková oblíbená taktika pravice:) Z toho vyvozuju, že si prostě myslíš že kdokoliv nesouhlasí s ODS tak je socdemák anebo bolšan. Zamysli se nad tím, že to tak třeba vždycky neni. Vůbec nechápu proč sem taháš nějakýho starostu za ČSSD. Já sem tu nevychvaloval tuhle partaj před ODS tak proč mi to vnucuješ? S politika z ODS se musím bohužel občas stýkat a tak tu a tam zaslechnu to co do kamer a do novin samozřejmě neříkaj. A veř, že k těm vrahům z Wall Streetu nemají daleko... Co se týče vojáků z východní fronty tak nejsem paranoidní, ale samozřejmě si nezapoměl zmínit ty gulagy. Což je pravda, ale nebyl sem si jistej proč jsi to zmiňoval. Jinak Rudou armádu neoslavuju ani omylem, ani ji neberu jako osvoboditelku. Kam Stalin šlápnul tak nadobro zůstal (snad vyjma Rakouska) a to pro mě není osvobození.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 09:24:17 26. 07. 2009
Pim Burger.jpg
Out Já neříkám, že jsi s ČSSD. Jen říkám, že v každý partaji se dělá postup jinak, ale vlastně stejně. Spíš mě pobavila tvá představa voliče a politika ODS jako vraha z Volstrýtu...:-))Jinak s KSČM jako skrytejma stalinistama jsi to vystihl krásně...:-)) No a co se týče modrých elitářů, tak si vždycky vzpomenu na našeho bývalého starostu za ČSSD, který se decentně opil a pak v Tescu začal řvát, že je to jeho město a že nechá vyhodit nejdříve všechny prodavačky, pak ochranku a nakonec i městský policajty...:-)) Ale nic, netahejme sem politiku, neb skončíme jak na Novinkách...:-))Vol si koho chceš, mně je to šumák. Nevím, zda jsi četl i mou konverzaci s Generačním špuntem, ale já si vážím i vojáků z východu. Takže nebuď paranoidní.:-)) P.S. Mně je taky honzad. a denver milej...:-))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUT 08:17:09 26. 07. 2009
Out.jpg
Pim Zásadní problém je ten, že když má někdo výhrady proti ODS tak to neznamená, že je s ČSSD. I když pravičáči melou jako kolovrátek opak a div nejseš bolševik. (nevim co pak jsou pro ně voliči KSČM, asi ultra stalinisti) Světe div se, ale nemám rád ani Paroubka a jeho blondýny. Takže ho nevolim a volit nebudu, neboj. Avšak s něčím z jejich politiky souhlasím. S ODS ani omylem. To je asi ten zásadní rozdíl. A co se týče té východní fronty tak moc dobře vím kde Čechoslováci nejdřív skončili než je hnali přes Sokolovo, Duklu apod. Jenže to že to jsou pro mě hrdinové zase opět neznamená že jsem komunista. Aspoň teda doufám, že tak jsi svojí poznámku nemyslel, protože to by fakt bylo polointeligentní. A co se týče polointeligentů tady tak když občas nuceně poslouchám ty rádoby modrý elitáře ve značkovejch oblecích tak to si fakt kolikrát řeknu, že Denver a Honzad jsou mi milejší. A to je už je co říct:)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 00:16:09 26. 07. 2009
Pim Burger.jpg
Generační špunt Když se naštvat necháš, tak co naděláš??:-)) Možná, že kdyby jsi přetrpěl i honzud., tak prožiješ mnohem klidnější a mnohem šťastnější život...:-)) Co se týče Buzuluku, tak myslím, že není co řešit. Byli to stejní hrdinové, jako ti na západě a je škoda, že se dnes pozornost trošku více zaměřila pouze na letce. Ale zase na druhou stranu natočili Tobrúk, to už je trošku východ, tak snad se časem někdo zase zmíní i o východní frontě. Můj praděd byl také jedním z těchto lidí, ale je pravdou, že prý vždy říkal, že s Čechoslováky bojoval ani né tak z pevného přesvědčení, jako spíše proto, že ruští verbíři přišli do jeho vesnice dříve než němečtí...:-)) Ale tak hlavně, že nakonec skončil na správné straně...:-)) Postup USA po, jak rád říkáš, Perlové zátoce byl pro mě celkem logický, i když z dnešního hlediska poněkud drastický. Japonsko ale bez vyhlášení války napadlo celkem zákeřným způsobem USA a oni prostě internovali potencionální nepřátele. Nicméně srovnávat to s ruskými lágry?? S tím bych byl dost opatrný (ale ty evidentně ne...:-D). No, v pohraničí (ten pojem Sudety je pro mě takový zavádějící) byly sice posádky, ale upřímně řečeno, až na pár výjimek (Šluknovský výběžek, Frydek-Mistek a Podkarpatská Rus) si chlapci vojenští moc nezaválčili a jejich největším výkonem byla nanejvýš nějaká napřesdržka s příliš odrzlými Němci v hospodě, což pak museli stejně řešit i ubozí četníci a policisté (jakoby neměli jiných starostí dost). Navíc specifikem státních zaměstnanců v pohraničí bylo to, že oproti vojákům zde měli rodiny a veškerý majetek. Když k tomu člověk připočte fakt, že např. v Děčíně byl 42.pěší pluk, v němž bylo značné procento vojáků maďarské národnosti, kteří (celkem překvapivě:-D) asi příliš po republice netruchlili, tak chudáci příslušníci SOS. Toto samozřejmě neplatí pro elitní hraničářské prapory, které to asi opravdu nesly stejně těžce. Jinak samozřejmě neříkám, že západní letci, prchající na západ, to měli snadné. Ale nedokážu si představit nic horšího než nacistický nebo komunistický lágr. No a oblek od Huga bohužel nemám...:-(( Jen kravatu od Gucciho, jestli se to počítá??:-)) Nevím, co se bude dít v ODS před volbami-ale jak jsi četl Outův příspěvek, tak v ODS se na barvu vlasů nehraje, tam jde jen o kvalitní oblek...:-))Takže když už nic, tak alespoň budou politici z ODS styloví!!:-))Ale je fakt, že ČSSD budou mít zase ty blondýnky...:-)) No a teď babo (Generační špunte) raď, co je lepší důležitější pro blaho této země - pěkný oblek nebo pěkná ňadra??:-)) A na závěr jen - opatrně s tou pistolí pod polštářem!:-)) Jednak porušuješ zákon o zbraních a střelivu, jednak je to nebezpečné a nakonec to musí být i značně nepohodlné!!:-))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 23:07:13 25. 07. 2009
default.png
re Pim Burger Pravda že ty současné sociální vymoženosti s tím našim řešením historie moc nesouvisí! I když někdo tvrdí že vše souvisí se vším! To sem vždycky ten hňup z Bohnic vleze, nasere půl monitoru a vytratí se jako smrad. Jinak se divím že ten oblek od Huga taky nenosíš?! S ohledem na to ostatní co OUT napsal, tak toho polointeligenta nějak přetrpím. S tím Buzulukem ( některé uprchlíky dokonce předali Rusáci i zpět gestapu), by to taky bylo na několik večerů, a třeba by jsme se dobrali i k tomu, proč amíci po „Perlové zátoce“ postahovali Japonce (i se stát.příslušností USA) do internačních táborů za ostnatý drát. S gulagy se to samozřejmě nedá srovnávat, tam měli ten drát rezavější. Někde mám dokonce monografii nějakého letce z Ostravska, kterého když zdrhal přes Polsko, taky chytili a daly na nějaký čas do lágru. Ven mu pomohla dipl.mise Benešovy exil.vlády. S tím odpochodováním z hranic to nebylo lehké ani pro vojáky. V sudetech bylo i dost stálých voj. posádek. Nejen četnické stanice a financové. Myslíš že se v ODS blondýnky před volbami přebarví ?! Já už spím od té parlamentní “defenestrace“ s pistolí a plnou polní pod polštářem, kdyby náhodou opět vyhlásila ODS před volbami nějakou mobilizaci, a kdo je připraven, není překvapen!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 21:56:34 25. 07. 2009
Pim Burger.jpg
Generační špunt, Out Out Já zase tvrdím, že většina četníků byla loajálních a kdo mohl, tak na konci války pomohl. A kdo mohl a chtěl, tak pomáhal ještě dřív. Většina četníků zažila potupný ústup z hranic, které pro ně byly domovem, takže to pro ně, dle mého, bylo horší než pro vojáky, kteří tam napochodovali a zase odpochodovali. Co se týče toho, že se zajímáš i o hrdiny, kteří šli z Buzuluku, tak je to jen dobře. Většina z nich si totiž, narozdíl od uprchlíků na západ, musela ještě projít sověskými gulagy, než se vůbec dostala k československé jednotce. Ale to je holt takové ruské specifikum...:-)) Jinak jsi mě pobavil svou vizí voliče ODS...:-)) Možná je taky začnu volit, jestli pak dostanu ten oblek od Huga...:-)) Jeden nebo dva by se mi šikly...:-)) No a co se týče polointeligentů v ODS a polointeligentů na Policistovi.cz, tak mám pocit, že Generační špunt by s tebou až tak moc nesouhlasil...:-)) No a já když tu čtu některé příspěvky, tak snad ani taky ne...:-)) Ale třeba jsou to potencionální voliči, ba politici ODS...:-)) Ale důležitý je, že máš jasno...:-)) No a ještě si neodpustím rýpnutí na závěr - v ODS musíš být bezpáteřní s.ině, v ČSSD stačí být blondýnka...:-)) Generační špunt No přejít od četnictva k vládnímu vojsku, to by člověk ještě pochopil, ale jak jste se dostali na úřad práce a do fronty s lístkama, to mi teda hlava nebere...:-)) Ale tak snad se dceři v zahraničí vede líp, než tady a všichni můžeme být spokojení...:-))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUT 21:06:33 24. 07. 2009
Out.jpg
Pim, honzad Já to prostě vidím stejně jako Špunt, viz: "Bohužel byli i takový, kteří se zapojením do odboje příp. povstání v 11.59 hod. (a neb za minutu 12.00 hod.) sami zachraňovali za svou činnost v době protektorátu, v lepším případě zachraňovali jen své svědomí!" Ale netvrdím, že nebyli četníci co by to nedělali nezištně a jen z vlastenectví. Spousta jich určitě měla svědomí čistý. Ale jak říkám, pro mě jsou hlavní hrdinové účastníci zahraničních jednotek a to i (světe div se!) v SSSR. Honzad: Budeš se divit, ale na tom pracáků jsem cca. před půl rokem byl s kámoškou a narváno tam bylo k prasknutí až jsem čučel. Posléze jsem se o tom bavil se známým doktorem a ten se zeptal "Ale to tam vetšina byla našich spoluobčané, ne?" (rozuměj cikáni) A musel jsem mu říct, že kupodivu ne, že většina těch lidí byla bílejch jak stěna a i celkem slušně oblečený, tudíž žádný socky. A cikány sem tam viděl snad dva. Ale nic. Zásadní problém pravicového voliče ODS je to, že když on má prachy tak si myslí, že nic jako chudoba neexistuje a proto se ho to netýká. Sobectví a nechutný elitářství je této skupině voličů vlastní, poznal jsem na vlastní kůži. A radši nechtějte vědět jak se chovají né voliči, ale rovnou tito modří politici se kterými přicházím do styku. To je takový morální bahno že je nezachraňuje ani oblek od Hugo Bosse. Ještě když vidím, že oproti nám všem na tomto diskusním foru jsou to totalní polointeligenti co si udělali kariéru na úkor nás všech co ty daně platíme. Vždycky jsem si říkal, že bych to dokázal taky, stačí vlézt do partaje, tuhle správně vlézt někomu do prdele, tam zase bejt trošku velká svině a bezpáteřní a tak dále. A za pár let bych se měl taky dobře, stačí ještě troška štěstí (který tyhle svině bohužel maj) a bylo by. Ale díky nechci, to radši budu zlatá střední třída, ani bohatej, ani nebudu dřít bídu. A ta pohádka s těma banánama je opravdu trapná a to mám proti minulému režimu sakra výhrady.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 20:17:29 24. 07. 2009
default.png
re Honzad Hele ty chytrolíne, já jsem s dcerou (naštěstí jen s ní) na tom pracáku v té frontě několikrát stál ( v době kdy tam ještě chodili i cikáni ) a to tam byl i terminál na pořadové lístky , protože si tomhle „Bantustanu“ mohlo s papírem ze školy a se státnicí z angl. akorát …. Tak raději odešla do zahraničí. A jinak si zase něco blbýho někde slyšel! Na devizák jsi na žádný pasovce nestál, s tím devizákem jsi už na tu pasovku přišel z banky ( když jsi měl štěstí)! A nevnucuj mi pořád nějaké tvoje představy ráje, komunismus tady určitě nebyl, to měli být společné i manželky (soused jí měl hezčí), tak bych o tom musel něco vědět! No a ještě k těm banánům (dříve argument lidí tvé krevní skupiny), rozdíl byl také v tom, že jsi v té frontě na banány měl v kase nějaký peníz, a možná že na tebe i něco vyšlo (nebo ne). Na rozdíl od toho pracáku, kdy máš v kapse většinou hovno ( plnou prd…dluhů) a s tou prací dopadneš jako s těmi banány (když nemáš štěstí)! Netřeba však tyto vize řešit na tomto DF. V pavoučí síti je dost podobných témat! Jinak že už nejsou ty dráty tak to je dobrý. Můj kolega (tvého ražení) teď nemůže emigrantům přijít na jméno. Již v dubnu přispěl tomu pánovi (co si opět zrušil české občanství) cca 34 litry na dovolenou v srpnu a poletí do….No nevím jestli nás neprokoukl když jsme ho litovali….

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio