Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

AKTUALNE.CZ: V metropolích USA prudce klesá zločinnost. Proč se neví (REDAKCE)

AKTUALNE.CZ: V metropolích USA prudce klesá zločinnost. Proč se neví

Foto: ilustrační
Zatímco nezaměstnanost roste a ekonomická krize ve Spojených státech se prohlubuje, počet násilných zločinů klesá. Města Los Angeles a Washington DC míří k nejnižším číslům za posledních čtyřicet let, celkový rekord hodlá prolomit New York a velký pokles vražd hlásí podle listu The Washington Post také Boston, San Francisco nebo Minneapolis. Informaci přináší server AKTUALNE.CZ.
Autor: Ondra Skalník
Publikováno: 21. 07. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu ANDRAS 01:35:29 27. 07. 2009
Andras.jpg
Ještě jeden příklad: Kolik peněz se vybere jen v Praze na pokutách od cizinců? Já myslím že obrovské sumy. A teď si představte, kdyby každý jeden cizinec chtěl řešit přestupek formou oznámení na správní orgán. Pokud se nejedná o přestupek s dolní max. sazbou ve správním řízení 5.000,- Kč, je naprosto nemožné ho postihnout. To je mi spravedlnost a dokonalý systém.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 01:33:20 27. 07. 2009
Andras.jpg
Pim Burger: Co se ComStatu týče, PČR má mnoho problémových míst skutečně kamerami osazeno. Stejně tak se posilují jednotlivé hlídky ve vytipovaných oblastech. Co se centra města týče, vůbec jsem se nezmiňoval o tom, že právě zde jsou hlavní problémy. Naopak, zdůrazňoval jsem, že zájmové osoby jsou v ČR rozlezlé všude možně, a je tedy velice těžké vytipovat všechny problémové lokality. Problémová lokalita je celé město. V Praze je to nejmarkantnější v Praze 1, 4 a 3. Občas se pořádají různé větší či menší akce na redukci kriminality a potlačení výskytu zájmových osob. Jak jsem ale již zmínil, tyto akce jsou vesměs velice dle mého názoru neefektivní, s téměř nulovým výsledným efektem. Co se "čárek" týče, nemyslím si že by bylo ´v případě jak uvádíš více možností. Jeden chycený pachatel loupežného přepadení je méně, než když dám 5 pokut. Jedna čárka proti pěti. Tak se to v ČR zatím bere. Jak psal Stenli, úspěšně postihováni za protiprávní jednání jsou zejména ti slušní. Markantní je to zejména při pěším výkonu, či DBA, kdy se hlídka nachází n stanovištích bez vozidla, nebo se slabým vozidlem. To jsou potom desítky újezdů vozidel z místa kontroly, které už je téměř nemožné dostihnout. A i když by se dostihly později, vždy lze říci "já neřidil, to osoba blízká". A fertig. Dokud bude dost slušných lidí, kteří budou za své chyby masivně platit, zájem na změně systému nebude. Jediná kapka v moři je možnost vybírání kaucí, zejména u cizinců, a silné vozy dálniční policie.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STENLI 14:46:32 26. 07. 2009
default.png
.. oba mate pravdu, no myslim, ze uz se pomalu i u nas zacinaj naplnovat stavy, takze kdyby byla dobra vule z vrchu, tak ten policajt na kazdym rohu je, zel vule neni a priority jsou cislo 1 !! a pak az nejaka hlidkova cinnost v problemovych mistech..jen tak pro priblizeni pro nepolicajty, priority jsou na silnici..buzerace lidi, za to, ze se zapomenou pripasat atd. grazl stejne ujede, ptz ten prosvisti kolem hlidky tak rychle, ze si ani nevsimnes, jestli byl, nebo ne...a nejaka honicka, kdeze, musi se davat pozor , aby se novy a drahy, co naplat, ze vykony auta, nahodou neponicili..takze slusnej clovek zastavi a zaplati, hajzl projede kolem a jeste Ti zatroubi..ano to jsou ty priority...Takze to je asi tak pro srovnani - my a US , nezbyva nez doufat a prat si, ze vedeni jednou procitne a zacne uvazovat trochu..normalne?? Snad to tu nakej plk. cte a zamysli se...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 14:13:42 26. 07. 2009
Pim Burger.jpg
Andras No, já mám pocit, že oni tam mají právo precedentální a my máme anglosaské, ale to je celkem jedno:-)), každopádně vím, kam míříš. Fakt je, že dle mého nejde ani tak o druh práva, jako spíše o pravomoce policistů a zákony, protože to je, dle mého, v podstatě jedno, jak dokazuješ trestný čin. Zajímavé jsou rozdíly mezi ČR a USA v oblasti pravomocí. Především neuposlechnutí výzvy jako trestný čin je velice zajímavé. Co se týče té organizace a způsobu hlídkové služby, tak právě vím, že u nás ve městě si magistrát nechal dělat nějaký studie kvůli osazení problémových míst kamerami, které jsou doprovázeny častějším výskytem hlídek MP a mám pocit, že to funguje. A o tomhle je ten ComStat, ne?? No a právě moje otázka byla, jestli něco podobnýho funguje i u PČR?? Nesouhlasím s tebou, že hlavní problémy jsou v centru (možná leda tak v Praze - ale zde máš relativně dost policistů na každém rohu, co si všimnu, když přijedu). Podle mě jsou horší ty okrajové části, ale právě tohle by měla zjistit nějaká studie nebo program, dle kterého by pak byla přizpůsobena hlídková služba. No a tím by se musel logicky vyřešit i tebou naznačený čárkový problém, protože kdyby bylo více policistů zařazeno na více problémová místa, která by vyprdnul počítač, tak by bylo i více možností pro čárky a všichni by byli spokojení. Přijde mi totiž méně efektivní systém, kdy jsou stejné síly hozeny do klidného předměstí s okály a rodinnými domky nebo do čtvrti, kde žijí sociálně slabší rodiny a kde je tedy možno očekávat větší nápad trestné činnosti. Tak se mi to zdá logičtější, ale třeba to tak už teď funguje nebo mi nastíníš jiné řešení nebo postřehy z praxe.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 13:19:43 26. 07. 2009
Andras.jpg
denver: Já u toho článku brečel, protože se doopravdy prošetřuje, zda se v případě tohoto večerníčku nejedná o rasismus. To už mi přijde k pláči. Pim Burger: Odlišné jsou zejména zákony, které jsou stavěny na tuším anglosaském principu. Nikoliv na základech římského práva, jako je tomu u nás. Neuposlechnutí výzvy veřejného činitele je např. v USA trestným činem. Co se zločinnosti týče. V USA jsou určité vyhraněné čtvrti, a části měst, která je okupována právě tou "sebrankou". Proto je snažší je držet pod kontrolou. Existuje tam totiž i tzv. potulka tuším. Tedy pokud chytí zájmovou osobu, na místě, kde nemá co dělat, tak ji výkáží nebo seberou. Centrum měst jsou tedy vesměs velice čistá a bezpečná. U nás je problém č. 1 v tom, že ta tzv. "sebranka" je rozlezlá po všech částech města, a tedy je téměř nemožné ji držet pod kontrolou i masivními policejními akcemi. Jediné řešení by bylo "četník na každém rohu". Ale po takovém četníkovi by vedení u nás chtělo výslednou pokutovou činnost, a konečný efekt by byl opět jen v buzeraci slušných lidí. V USA hlídková služba vykonává činnost už jen tím, že je na ulicic v uniformě, a působí tak především preventivně. Na lehké přestupky, se především jen upozorňuje, a nesancionuje se za ně. Naopak, za přestupky jako je např. rychlost apod. udělují tzv. správní soudy velice přísné sankce. V USA se totiž přestupky neřeší na místě. Tedy situace u nás je řešitelná pouze rozsáhlou změnou legislativy, nebo, zřídit na hlídkových útvarech velké cely se stálou službou, kam by se předvádělo zajišťovalo podle zákona o PČR, aby se nezahlcovali MOP. Pokud bych z den na 24 hod. zajistil X zájmových osob ja jejich protiprávní jednání, byť neuposlechnutí výzvy, výsledný efekt by se podle mě dostavil. Zavední "potulky" by také vyřešilo mnoho problémů. Rozdílný je však i systém soudnictví, takže případná změna legislativy u zákona a řádu trestního by se musela projevit i v zásadní a rozsáhlé změně soudního systému a řízení.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 01:03:13 26. 07. 2009
Pim Burger.jpg
Vím, že s touto otázkou tu budu trošku mimo téma:-)), ale existuje v ČR něco jako ten jejich ComStat?? A představuju si to správně, že je to nějaký statistický program, který mapuje různé druhy zločinnosti v různých částech města a podle toho je tam pravidelně delegováno více policejních hlídek?? Příjde mi to jako celkem dobrý a moderní řešení. Také by mě zajímalo, jestli má USA zkušennost s fotbalovými (potažmo ping-pongovými či jinými) chuligány a jak toto řeší?? Podle článku, co tu byl o nějakém tom americkém policejním sboru, nemají policisté v USA nějak zvlášť odlišné pravomoce oproti policistovi českému (snad kromě pro nás až přílišného používání zbraně, vycházejícího z velice snadné dostupnosti), a přesto jsou američtí policisté jistým vzorem.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DENVER 23:33:12 25. 07. 2009 blokovaný
default.png
x1-ray Asi mně to nebudeš věřit,ale ten článek sem pochopil a docela sem se zasmál.Dík

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 22:46:38 25. 07. 2009
default.png
Takže ještě Dalajláma do toho :-(. Denvere jediný přínos tvůj a tobě podobných lidí je ten, že na základě vašich paranoidních obav kdy za každým rohem vidíte nácka mohou vznikat skvělé články jako například tento: www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009072001 Nevím jestli pochopíš podstatu článku, ale zkus to. Jinak ti tento web vřele doporučuji, (můj velmi oblíbený) pouze tě upozorňuji, že se nejedná o diskuzi a drtivá většina článků je velmi nekorektních.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DENVER 22:00:02 25. 07. 2009 blokovaný
default.png
Todle nemá fakt žádnej smysl.Jenom se tu furt urážíme a napadame.Podle mně má každej stejný právo na život.Nikdo nemá větší nebo menší.A policie musí postupovat proti všem pachatelům stejně.A je jedno jestli je pachatel rom,člen DS,mocnej politik a nebo policajt.Já mam názory se kterejma sem asi skutečně za exota.Uznávam Dalajlámu a mam pocit,že kdyby sme se jenom trochu všichni řídili tím co říká,tak by nám asi bylo všem líp.On každýho cizího člověka bere jako dalšího člena lidské rodiny.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTINPEC 21:23:06 25. 07. 2009
default.png
a jak to vypada v nemecku s respektem.... www.youtube.com/watch?v=8PG3JOJYSg8&feature=related

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio