Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Aktuálně.CZ: Odchází 2000 policistů. Nejvíc se to projeví v ulicích (REDAKCE)

Aktuálně.CZ: Odchází 2000 policistů. Nejvíc se to projeví v ulicích

Foto: Ilustrační - policisté odcházejí
Policii do konce letošního roku opustí celkově dva tisíce lidí. Spousta z nich se totiž rozhodla využít starého služebního zákona, který jim umožňuje svléknout uniformu po deseti letech s měsíční rentou v řádech několika tisíců korun. Informace o tom přináší server Aktuálně.cz.
Autor: Ondra Skalník
Publikováno: 09. 11. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu POMAHAT 15:02:50 11. 11. 2009
default.png
Neni... se cemu divit,no....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 14:52:50 11. 11. 2009
Andras.jpg
catani: Velice krásně napsáno. Smutná, temná realita. Není co dodat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 12:02:56 11. 11. 2009
Danik.jpg
má pravdu ten chlapec. Není k tomu moc co dodat. Rád bych k tomu jen doplnil jednu zajímavost. Nastupoval jsem v době, kdy se z deseti příhlášených brali 3 až 4, kdy policajt musel umět plavat, a alespoň trochu vypadat. Nastoupil jsem na nové oddělení v Praze a celá hlídková jsme byli nováčci. Jediná směna měla zkušeného poldu na zaučení. Rozdíl byl nebetyčný mezi nimi a námi. Oni byli policajti po cca roce, my po čtyrech a ještě né moc dobrý. I po revoluci zustala většina lidí u policie stejných, protože policie (kromě nadstandartních úkolů - typu mlátit demonstranty proti systému atd.) dělá pořád stejnou práci. A musí tam být NÁVAZNOST. Není-li, jde policie do hajzlu, tak jak to teď vidíme. Jirikkku - ty mě překvapuješ. Nechápu jak tohle můžeš napsat. Ty VŠ nastupujou rovnou na svá nová místa dle výběrového řízení - žádný rok praxe na ulici - kdyby aspoň tak. A vůbec nechápu k čemu ti to vzdělání je jako veliteli místního oddělení - věř, že vyplňovat tabulky, ekis atd. zvládne i středoškolák poměrně snadno. Na co je to tebou proklamované vzdělání kriminalistovi na obecné kriminalitě? Praxe kamaráde, ta je důležitá a znalost místa a terénu. Dále kontakty - ty jsou moc důležité. Vzdělání, navíc většinou zaplacené, či dokonce opodváděné zas tak podstatné není.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 11:05:07 11. 11. 2009
default.png
.... Při vší úctě ke všem doposud slušným velitelům a možná výjmečně i některým managerům. Zastávám názor, že na kriminální službě a na vedoucích funkcích by neměl pracovat člověk, který nepracoval minimálně v přímém výkonu(mám na mysli na ulici, nikoliv od nástupu v kanclu na spisech či na dozorčí službě či rovnou na vyšší mangerské funkci) člověk z praxí na oddělení I a II.typu minimálně 5 let na odděleních 3 a 4 typu deset let. O tom zdali následně dostane přednost po pětileté praxi nebo 10leté vysokoškolák se speciální pedagogikou nebo policista s maturitou by mělo rozhodovat jenom naprosto průhledné výběrové řízení s jasnými podmínkami. Myslím, že současný stav, který jednoznačně do neudržitelného stavu dovedl íčko a současná praxe, vyhnala již tisíce poctivých policistů, kteří toto povolání brali jako poslání, ale viděli ten zmar,(to co dále uvádím není jediný důvod) kdy se museli neustále topit v bahně obvodů a nižších stupňů SKPV, všeználci a známí nadřízených v bílých rukavičkách seděli v teploučku(aniž by kdy na ulici řešili jediného opilce či pachatele), dnes už sedí i u specializovaných útvarů, hrají si na velké experty s minimálními policejními znalostmi a různí Bakalové, Pítrové, Krejčíři či Stehlíci se popadají smíchy za břicha( za Kubiceho byla ta jejich svoboda aspoň byznys). Ono totiž lidem, kteří se takto různými cestičkami(řekl bych za éry Langera dálnicemi) dostali k pěkným flekům na SKPV a managerským pozicím, chybí to podstatné pro tuto práci, zanícení pro policejní práci a zanícení chytit opravdu nějakého pachatele a dokázat mu trestnou činnost, či zase naopak nadbytek laxnosti a snižování společensky nebezpečných jednání, neboť sami si kariérou u policie navykli, že cesta každodenní poctivostí a dřiny k cíli nevede nikam( je třeba přirozené postupy a společenská pravidla obcházet). A obdobný systém s jinými parametry v současné době platí i na základních útvarech a obvodech. Íčko není takový blb jak v televizi vypadá, podobně jak pachateleé z IQ 80 mají rozvinutý mimořádný intelekt na způsob odcizení věcí, podobně on měl vyvinutý intelekt jak totálně rozvrátit policii a z toho důvodu tam byl lidmi, kteří páchájí trestnou činost velkého rozsahu(u nás bych vynechal slovo trestnou, třeba podnikají trochu jinak) dosazen. Je naprostá hloupost se domnívat, že policie v současném stavu je schopna se do pěti let jakýmsi způsobem stabilizovat či zlepšit svou činnost, bude to horší a horší. Ty tlačenky na postech managerů či SKPV budou kupit chyby na chyby i kdyby byli mezi němi pracanti, nemá jim kdo předat zkušenosti a znalosti, nemá je kdo naučit jak se to má dělat správně, pravidla trestního řízení jim diktují pachatelé a advokáti ať už z Plzně či Olomouce(jeden to dotáhl až na ministra vnitra)oni sami tak jedině si vždy veřejně sypou popel na hlavu(je to nic nestojí) a haní řadové policisty a srážejí jejich autoritu u věřejnosti. Tak je to i na obvodech, mladí, kteří nic neumí zaučují mladé. Ti co jsou zde tři roky a díky novému systému jsou stále u policie(jinak by už dávno odešli nebo byli vyhozeni) jsou dnes stavěni do pozic absolutních vládců oddělení s těmi o něco staršími(kteří se už dokonce stávají policisty) není na ně metr(znají situaci a zneužívají ji).Starší zkušení policisté se hádají mezi sebou a snaží se v tom marasu, alespoň urvat nějakou šanci pro sebe nebo už zcela rezignovali a chodí si pro výplatu. Já jsem konsternován jak ta generace mladých policistů na obvodecha a SKPV, si láme hlavu ne s tím jak zajistit a zjistit odcizené věci, nebo dokázat pachateli co nejvíce skutků či jej stíhat za čin, který opravdu spáchal, ale co udělat, aby to vlastně bylo pro pachatele nejvýhodnější, jak mu vyjít vstříc(co by kdyby a jak by)aby nebylo s tím hodně práce, on nevolal třeba advokáta a nepsal stížnost(nadřízení poté hledí na podřízeného skrz prsty, jako by skutek spáchal on sám) a byla nějaká ta čárka.(opakuji neříkám, že se to děje vždy a takové jednání je naštěstí v menšině, ale současný systém ty policisty (no někdy ještě vlastně ani né hotové policisty) k tomu tlačí a rozumím tomu proč tak někdy jednají. Všiml jsem si, že nejdetalněji a nejpečlivěji(nejbyrokratičtěji) provádí mladí policisté práci tam, kde je předpoklad, že se pacahtel nezjistí, nebo tam kde se nejedná o podezření z trestného činu či přestupku, někdy se přitom přistihnu i sám.(mám proto vysvětlení, ale toto již nelze zde vůbec publikovat) O tom, že takový to veřejný web by neměl fungovat jsem již několikrát psal, na druhé straně situace u policie se stala neunosnou a pokud policisté budou stále mlčet, bude si veřejnost opravdu myslet, že jsou to ti co jak vždy říkají ti nahoře, pochybení(zdůrazňuji pochybení a je jedno jestli dá před to možné) policistů se bude šetřit nebo prověřuje inspekce.Málokdy se však občan dozví, že policisté se žádného pochybení nedopustili(případně že se jej dopustil někdo výše), ale když už se pochybení jednou bude šetřit tak to pochybení skutečně je, že jo). Na druhé straně zjevná jednání, která jsou opovrženihodná ze strany policistů či vyšetřovatelů a měla by být institucemi jako jsou soudy, řádně principálně a naprosto tvdě postihovány, výsledky jsou směšné tresty za korupční jednání, machinace s vyšetřováním, spolupráce s podsvětím atd.. vyvolává u slušné veřejnosti opovržení ve vztahu k policii. ( na druhé straně je třeba si položit otázku oč je morálně horší policista vybírající úplatky, či vyšetřovatel spolupracující s podsvětím za peníze než Čunek, Salichov, Bakala, Pítr či jim podobní) Ono je to dneska i vlastně podobně i s trestním řádem a zákonem, pokud se někdo usmyslí zkazit někomu život, přijde na policii s vymyšlenou fantasmagorií, mladému policistovi se roztřesou nohy (nadřizeným to sedne do jejich zájmu)začne se prověřovat trestný čin, po dvou letech co dotyčný díky trestnímu stíhání či prověřování přijde o majetek, rodinu a vše, se zjistí, že skutek se nestal. Oznamovatel se beztrestně za rohem směje s uspokojením. Ale to je vlastně ČR. Podobně je tomu, tak když někdo veřejně s managmentu říká, policie má dostatek benzínu, má dostatek prostředků atd. a každý den slyšíte jak se úzkostlivě hlídá počet najetých km, jak se hlídky stahují pěšky na narušení objektů či loupežné přepadení, jak na odděleních funguje jediná státní linka ven atd. Problém je, že(i kdyby benzín a prostředky byly)tak těm mladým policistům i kdyby se auta dala( zdůrazňuji, že nehážu všechny do jednoho pytle, ten poměr za současné situace bude 50 na 50 v to jsem optimista) tak už stejně budeme tam kde jsme s ohledem na výše a níže uvedené a trestná činnost pokvete ve stejném rozsahu dál. Chyba není v těch mladých lidech co se náborem a omylem dostali k policii, chyba je v systému. Mohli to být výborní zámečníci, úředníci či řidiči atd. To že je někdo fantastický(někdy fascinující) člověk ještě neznamená, že je policista. Je pravdou, že tu a tam zasvitne nějaká hvězdička tu a tam se najde skupinka opravdových managerů(spíše těch níže postavených), ale systém je semele. Česká policie není dnes o tom pomáhat a chránit, o chytaní zlodějů, násilníků, policie je o tom jak se zavděčit vládnoucí politické garnituře(dnes už se dá říct mafii) to jsou manageri v těch vyšších patrech. Ve středních patrech je to o tom nerozházet si ty opravdové gangstery, protože i při zranění(nedej bože smrti) řadového policisty se může někdo zeptat zdali za to nemůžou nadřízení. Ale taky o honění občanů(to v těch nejnižších patrech), kteří každý den dojíždějí do práce a jejich doslova buzeraci( na těchto lidech totiž jako jediných se doslova uplatňuje zákon, není to špatně , ale z pohledu, že jsou jediní tak ano), kdy je kontrolován jejich technický stav vozidel(a podobně), kdy mezitím projíždí synci místních podnikatelů v bavoracích či opravdoví gangsteři a ukazují policistům vztyčené prsty, kdy policisté někteří jim málem salutují(někteří za nimi a je to dnes menšina s pendrekem v ruce běží, někteří dokonce riskují a jedou za němi služebními vozidly, aby potom se poctivě zpovídali svým kolegům, kolik porušili pravidel silničního provozu během jízdy atd. a po zásluze dostali strhnutou odměnu z platu o těch kamikadze co střílí se ani nebudeme bavit) a ti co stojí a salutují jsou vděčni za jejich přízeň, že si nerozhněvají jejich otce či je samé a věří, že díky loajalitě vůči nim možná nebudou jednou mít problémy se stížnostmi, nabouranými auty a tímto budou mít jako nekonfliktní lidé možnost postoupit do nějakého teplého kanclu. Samozřejmě, že když se toto napíše dotkne se to pomalu každého poldy, neboť od samé podstaty každý polda je ješitný a trochu egoista a je to dáno i tzv.výběrovými řízeními dnes náborovými, kdy jsou vybíráni na základě psychotestů(stále stejné se již používají 30 let) lidé, jak se lidově říká, kteří si trochu více věří(je to u tohoto povolání nutnost), je jen škoda, že ti co si nejvíce věří sedí v teple kanceláří. Laik toto nepochopí a policista nepřizná, protože má velikou hrdost na to, aby přiznal že tomu tak je. Zastávám názor, že to co se nepovedlo nenávistnému Havlovi(z části se to dá chápat) po revoluci a to zajistit totální rozklad bezpečnostních složek, tak se to podařilo Íčkovi za tři roky s rukama v kapsách. Taky mne policejní práce ještě baví, jenom bych byl rád, abych ji vykonával u policie s velkým p.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HLAVEN 06:55:27 11. 11. 2009
default.png
4 jirikkk Klobouk dolů, máš odvahu. Já bych tam 5 let bez nároku na výsluhu nečekal, na znovu 20 %. Za 5 let se toho může stát...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JIRIKKK 00:29:12 11. 11. 2009
default.png
re Honzin a Andras No kluci trochu si myslím, že se pletete....VŠ je u policie sakra potřeba...Pokud někdo dělá vedoucí není dnes vlastně policista ale hlavně je manažer...pokud je někdo na hospodařině nebo podobně specializovaných útvarech je potřeba specielní vzdělání ekonom apod. VŠ zaručuje určitou úroveň kvality...teda aspoň by měla...práva v Plzni z toho vynecháme....máte určitě pravdu, že jsou funkce kde by ta VŠ být nemusela, ale většinou je to jen dobře. Vzdělání je vzdělání a hovno je hovno...Také myslím, že by třeba mohlo 15 let nahradit VŠ třeba pro nějakou nižší vedoucí funkci, ale rozhodně jsem pro co největší vzdělanostní nároky...tím se v žádném případě nechci nijak dotknout absolventů SOU. Sám jsem se taky vyučil, udělal nástavbou maturitu a teď dělám VŠ s ekonomickým zaměřením...rozhodně by měla být dána možnost uchazečům si maturitu dodělat...jako to bylo v dřívějších dobách...Také netvrdím, že se mě líbí to, že když přijde VŠkolák z civilu odslouží si rok jako šlapka, no spíš to probincá a potom jde někam na krimču nebo má domluvený pelech někde jinde. Za rok se poldou nestane, na to je potřeba min 5 let. U nás na oddělení je nás starších 10 let jen pár, ostatní jsou mladoši. Taky jsem uvažoval o odchodu, ale tuhle práci mám zatím stále rád a tak zůstávám.....to je můj názor...práci čest...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 22:45:42 10. 11. 2009
default.png
re Honzin Nikdo ti neříká že jsi idiot když nemáš maturitu.A řeš prosím to o čem máš alespoň trochu přehled. Ještě by to bylo Denverovi líto!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZIN_88 22:18:57 10. 11. 2009
Honzin_88.jpg
Chápu vás pánové.Ale neznamená že zatím nemám Maturitu že jsem idiot.Oni ti maturanti prý stojí taky za houby ale jinak.Vš ta je u Pčr k ničemu.V tom je důležitější praxe. :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 19:09:27 10. 11. 2009
default.png
vedení s odchodem řadových nemůže dělat samo zhola nic, ani kdyby chtělo, protože systém je nestaven už na 10...9...8...7...6 Práce je to Langerova a ten velice dobře věděl jak policii takto zatnout, on blbý rozhodně není. Jen si vemte jak po něm začalo jít jeden den FiPo a druhý den ta svině ten útvar zrušila. Jak dopadla Kubiceho výkonná parta? Policie se dostává do situace, kdy nemá na platy novým do terénu, protože platí ty, co hromadně odešli a ty, co se přemnožili nahoře a berou od VO padesátiticícové platy a výše. Langer navíc na dluh nakoupil auta, předtím už na dluh byly koupeny Matry a ještě se splácí, teď na dluh Íčko spoustil debilní projekt P 1000, kde kdo vidíte čistě jenom ekonomickou stránku věci jiné barvy než sytě černou? Za války by toho Hurvínka hbitě odpráskli pro podkopávání bojeschopnosti armády, proto volám, chutě válčit, jedno s kým, je totiž koho střílet na domácí scéně jenom nejsou podmínky! PS. tak vám bude hrabat po dvaceti rokách u téhle firmy taky a to budete rádi že jen tak do vesela.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUT 19:00:56 10. 11. 2009
Out.jpg
Andras Já s tebou souhlasím, ale určitě jsi si všiml že jsem mluvil o maturitě jako o minimálním vzdělání pro přijetí k PČR. O VŠ nepadlo ani slovo.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio