Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Koaliční smlouva je hotová. Co čeká policii? (REDAKCE)

Koaliční smlouva podepsána. Komorous jde k ochranné službě
Jak ovlivní střídání stráží na vnitru policii?
Foto: P-CZ

(AKTUALIZACE Z 12. 07. 2010 NA KONCI ČLÁNKU) V pátek představili předsedové stran budoucí vládní koalice znění koaliční smlouvy (před finální korekturou). Smlouva by měla být podepsaná v pondělí odpoledne - co z ní vyplývá pro policii? A nejen to - nastupující ministr vnitra Radek John dnes v Otázkách Václava Moravce naznačil, jaké budou jeho první kroky v úřadě.

Autor: redakce
Publikováno: 11. 07. 2010
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu Z-D 07:43:13 17. 07. 2010
default.png
Bondice: to je sice hezke ze ho pristihli pri kradezi ale to by musel mit stat 10x vice policistu aby kazdy stal na jednom ,,rohu,, ulice...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BONDICE 22:21:11 16. 07. 2010
default.png
BARNEY [2010-07-15 20:56:59]: Jo to bych chtěl ještě zmínit to co se zde naznačilo. Problematika tvz. neznámců neboli spisů o neznámých pachatelích. Největší problém velkých měst, takže jasně i Prahy. Měl jsem možnost shlédnou pořad na ČT 1 „Reportéři“ s reportáží na téma vloupání do vozidel v Praze 5. S tím, co jsem zde viděl nemohu než souhlasit a bohužel je velká ostuda policie, že si s tímto druhem kriminality nedokáže pružně poradit a jednoduchým způsobem se podařilo pracovníkům televize pachatele přistihnout při této trestné činnosti. Tady přátelé jsme u toho, někdy prostě stačí používat selský rozum, oprášit staré policejní metody a ono to půjde. Bohužel mi v této souvislosti bylo velice líto vedoucího MO P Košíře, který se k reportáži do televize vyjadřoval. Ačkoliv velmi dobře ví v čem je tvz. pes zakopaný, zdůvodňoval neobjasněnost této trestné činnosti naprostými nesmysly, ale lze proto mít naprosté pochopení, protože kdyby řekl pravdu, tak by se zřejmě dostal do problémů se svými nadřízenými. I když se to zřejmě nebude někomu líbit, tak systém policejní práce je v podstatě pořád stejný, byl vždy stejný a v zásadě i bude stejný. Tady se prostě léta hraje na tvz. zpracovanost a ta mnohdy zatlačuje do pozadí objasněnost. Funkcionáře MOP Košíře chápu, má tam jistě pár tahounů, ale těm dává ty nejtěžší spisy a těm ostatním se prostě dávají ti neznámci a co si budeme nalhávat, je jistě rád, že zvládnou alespoň dobře napsat usnesení o odložení, natož aby něco vyšetřili. Ono na to vyšetřování na takto exponovaném útvaru stejně není mnoho času, protože je mnohdy 20 až 30(40) spisů na hlavu, takže z logiky věci je jasné, že takovým způsobem práce nelze mnoho objasnit, protože jsme rádi, že to někdy vůbec stačíme odkládat. Když jsem v polovině devadesátých let nastoupil k policii měl jsem velitele, který si na objasněnosti zakládal a své podřízené také podle toho hodnotil. Dnes je důležitější vyškubat pokuty a naškrábat KO. Z policejních škol se nám v poslední době nahrnulo spoustu mladých rychlokvašek a podle toho to taky vypadá. To je prosím reforma policie v praxi ……… škoda mluvit, bylo by to na román. Je to prostě o tom, co se po nás jako policii vlastně chce, ale každému rozumě uvažujícímu tvoru musí být jasné, že politika tohoto státu není nakloněná kvalitně fungujícímu policejnímu sboru jako celku. Do budoucna se něco změní jen velmi těžko a jestli něco, tak jedině k horšímu a nebo to bude stejné. Pana Johna zde kritizovat nebudu, počkám až se projeví, ale vzhledem k tomu, že se na MV tahají zpět Langerovy lidi, neočekávám nic pozitivního.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 19:40:03 16. 07. 2010
default.png
for Bondice.. to bych ti podepsal.. bohužel, spousty kolegů napříč policií má dost zkreslenou představu o práci ostatních složek... doporučuji kolečko napříč policejními profesemi.. jako očas obvoďák chodí na techničinu, aby so oživil ohledání, tak by kolegové z OHS a podobných útvarů občas měli zajít na pár spisů, aby se moc rádi vraceli k "pouhým" výjezdům..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BONDICE 17:03:34 16. 07. 2010
default.png
BARNEY [2010-07-15 20:56:59]: Vážený pane kolego, pozorně jsem si přečet tvůj názor. Nemohu si pomoct, ale nemohu s tebou souhlasit. Osobně si Vážím práce policistů tvz. na ulici těch jak to píšeš s SPJ, PMJ …. S tvým pohledem na práci policistů MOP se ale neztotožňuji. Nevím na jakém útvaru sloužíš a zda se jedná o jeden z těch zde zmíněných, ale pokud ano, přišel jsi tedy s námi s kolegy s MOP do styku. Velice rád bych Ti umožnil si zkusit práci zpracovatele na MOP, abys pochopil co jsou to s.r.a...k.y. Policisté na hlídkových útvarech mají častou představu, že zpracovatel je vlastně jenom takový povaleč, který dostane na stůl spis, který za týden odloží a za to všechno bere dobrý prachy, přičemž nemusí vystrčit nos z kanceláře. Tak jestli takto přemýšlíš, tak jsi akorát na velkém omylu. Mnoho takových jako jsi ty (nikoliv všichni) pak máte představu, že jedině vy děláte tu správnou policejní práci. Mohu tě ubezpečit, že takto to skutečně není. Jestli pak máš představu co obnáší takové trestní řízení? Většina takových jako jsi ty, přijde z policejní školy trestními předpisy nepolíbeni, a když nám pak někteří z Vás přitáhnete na MOP pachatele, bývá mnohdy skutečně lahůdka a službu konající dozorčí vám pak musí radit, jak se píše ÚZ, aby z toho třeba nebyl nějaký průser. Potom dostanete razítko a tradá na ulici a na MOP pak začíná ta pravá sranda, když se začne pachatel realizovat. Takže pro pořádek: dělám spisy, nemám jich málo a často to jsou takové věci, že ani st. zástupce pořádně neví, co se s tím má udělat, a na rozdíl od tebe, když skončím službu, nejdu domů s čistou hlavou. Zpracovatel z MOP rozhodně není ten typ kancelářského policajta, o kterých se zde píše. V kanceláři jsem, to je pravda, ale často my z MOP děláme práci za dva až tři lidi a když už jsme u té ulice, tak milý pane kolego na tu chodíme taky při nejrůznějších opatřeních a těch v Praze není zrovna málo, vypichujeme dozorčí, zesílení, a to často na úkor času, který máme určený na svoje případy a svou práci nemohu dělat ve kvalitě v jaké by měly být a do práce pak chodím ze svého volna a zcela zdarma. Jo a když hledáš kancelářské povaleče dívej se výš na PP, KŘP, ÚO a podobně, tam jsou ty povalečský kanceláře, ale na MOP nebo OOP je tedy fakt nehledej.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 12:25:42 16. 07. 2010
default.png
For Barney

S tím co píšeš naprosto souhlasím.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu INDEPENDENT 08:57:10 16. 07. 2010
default.png
Na stránkách VV jsem četl, že velitelé mají udělat koncept jak ušetřit a v případě, že to nedokážou, pustí se do šetření manažeři. Firmy většinou šetří tak, že se udělá personální audit to znamená, že se propustí x zaměstnanců a ta práce, která je třeba udělat se přesune na ostatní. To znamená, že se pročistí trojky a jejich práce se přesune na ty ostatní :-). Nepotřebný materiál jako přebytečná auta se prodají , ušetří se na benzínu, na výstroji, výzbroji a výcviku policistů. Stoupne kriminalita a vytíženost policistů za nižší platy :-). Vnitro ušetří a jede se dál. Protože, kdo by to měl odnést? Hlídkaři přece nemohou v případě propuštění těch v kanceláři za ně dělat jejich práci, protože to neumí a vyžaduje to delší praxi. Takže tvrzení, že lidé ve výkonu to nepocítí je blbost. Já jsem ve trojce a pomalu začínám hledat jinou práci. Škoda…. Práci u policie mám rád.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu Z-D 20:59:18 15. 07. 2010
default.png
Barney: Každej pes doběhne tak daleko, jak dlouhý má vodítko - spravne receno, clovek preci udela to za co je placeny, bohuzel se to ne vzdy vztahuje na kazdou praci (napr. kuchar,cisnik)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BARNEY 20:56:59 15. 07. 2010
default.png
Pro Canatiho

Co se Prahy týče, je tu opravdu dost specifik, která jinde nejsou ačkoli věřím, že v zrovna Brno či Ostrava jsou tomu hodně blízko. V Praze slouží víc jak 50% mimopražských a jen u nás na oddělení je 20% zrovna ze SM kraje. Co se týče životních nákladů tak jsou větší města a okolí úplně jinde. Beru 22 tis a mám hypotéku na panelákový byt 1,8 mil 30 km za Prahou. Věř, že raději bych sloužil ve Zlatých Horách na OOP i třeba za 15, když 3+1 tam koupíš za 300 tis. Ale protože tabulky jsou stejný tak tam těch 22 v 6PT taky dostanou.

Co se týče úrovně pražských SPJ, PMJ a OHS, kteří opravdu pomáhají a chrání, tak ta je nezpochybnitelná. A že na MOP stačí vykradený auto 2x vyfotit, sepsat a za 30 dnů usneseně odložit???? Když to pražskému vedení vyhovuje, kdo by dělal víc?? Každej pes doběhne tak daleko, jak dlouhý má vodítko

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu Z-D 19:57:33 15. 07. 2010
default.png
sory ale u PČR se zatim mate dobre pokud projde to co chcou udelat u ACR tak tam jsou vyplaty cca 5000 dolu...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KOLDA45 19:55:01 15. 07. 2010
default.png
No uvidíme a to celkem brzo jsem u policie od 97 roku a tohle je asi nejhorší za celou dobu už tet jsem -500kč na rizikáči tak co asi příjde dál.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)