Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Nebezpečné nejsou zbraně, ale lidé (REDAKCE)

Nebezpečné nejsou zbraně, ale lidé
Ilustrační
Foto: it

Ani ne jeden den po střelbě ve slovenské metropoli se už ozývají hlasy, volající po zákazu držení střelných zbraní na Slovensku i v České republice.  Jak to tedy je? Jsou skutečně legální držitelé zbraní nebezpeční šílenci?

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 02. 09. 2010
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu JACK-RIPPER 20:02:29 02. 09. 2010
default.png
S-LV [2010-09-02 18:54:06]:

Ono mezi námi pani tisková si evidentně nevidí do pusy a to co povídala je nesmysl.

1.) Nikdo na podobnou cituaci běžné policisty nepřipravuje a nezažil sem ani neslyšel, že by se to někdo kromě zásahových jednotek učilo.

2.)Civilisté nemají páru jaký je rozdíl mezi dlouhou střelnou zbraní na puškové náboje středního výkonu, jako byla ta utočníka v Bratislavě a pistolí na pistolové náboje jaké nosí policisté. Rozdil bych definoval jako 150 životně důležitých metrů.

ŠPIČKOVÝ střelec zasáhne z pistole stojící cíl na 50 m a není jistota, že zasáhne životně důležité místo. Na pohybující cíl se efektivní dostřel přes běžná miřidla zkracuje na 25 metrů u špičkově vycvičeného střelce. (Kolik je asi mezi policisty špičkových střelců z pistole)

U výkonné zbraně typu CZH 858 Tactical se efektivní dostřel pohybuje někde mezi 300-400 metry přes běžná miřidla.

Pokud takový střelec střílí na pohybující se cíl, zkracuje se učinný dostřel na 150 až 200 metrů.

Rozdíl je tedy minimálně 150 m, které by musel policista překonat pod palbou.

V roce 1997 čelilo 350 policistů v severním Hollywoodu v Los Angeles U.S.A, dvěma bankovním lupičům s automatickými zbraněmi středního balistického výkonu.

Během přestřelky bylo vystříleno policisty i lupiči přes tisíc nábojů.

Tito střelci měli celé tělo, kromě hlavy, pokryto vrstvou nepřustřelného materiálu. Přestože se policisté snažili zasáhnout hlavu útočníků, ani jednomu se nepodařilo dostat se k utočníkům na učinný dostřel krátkých zbraní.

Všech děvět policistů, kteří se o to pokusilo, bylo zasaženo ze zbraní lupičů. Přestřelka trvala 44 minut.

Jeden lupič spáchal sebevraždu pistolí, když se mu zaseknul náboj v dlouhé zbrani.

Druhý lupič byl zastřelen jednotkou SWAT, která si vypujčila dlouhé zbraně z mistního obchodu se zbraněmi, protože jeli s výcviku na kterém měli jen pistole.


To co řekla pani tisková je balamucení veřejnosti, které se mi vůbec nelíbí. Na každém policejním oddělení jsou alespoň dvě dlouhé zbraně. Ale buď nejsou peníze na výcvik policistů, nebo jsou zbraně zavřené ve skříni, aby se na ně hezky prášilo.K většině těchto zbraní ani není na odděleních dostatečný počet nábojů.

Aby přišla změna musíme zažít zžejmě svoji Bratislavu nebo Los Angeles

Do te doby budou krmit tisková oddělení veřejnost bludy o policejní hlídce, která zmákne magora z dlouhou zbraní.

To zmákne jedině Simír Gerchán společně Chuckem Norissem.



Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu S-LV 18:54:06 02. 09. 2010
default.png
REPLY:X:42541-1:2010-09-02 18:42:47: Ok, sorry, beru zpět :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X 18:42:47 02. 09. 2010
default.png
S-LV [2010-09-02 18:29:16]: Prosim tě ja to bral sebekriticky jakožto člen mp, prostě nemám pocit že mě organizace dostatečně připravuje na takovéhle věci, spíše mám pocit že jí jde jenom o činnost v započitatelných položkách než na pořádně vycvičeném stážníkovi. Z většiny mých kolegů mám pocit že na to serou než aby na sobě pracovali. Samozdřejmě jsou vyjímky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu S-LV 18:29:16 02. 09. 2010
default.png
REPLY:X:42538-1:2010-09-02 18:23:24: A Ty si myslíš, že připravenost řadovýho poldy na takovej zákrok je v současné době na vyšší úrovni? :-) Nebyl bych si tím zase až tak jistej. Ono, když Ti kolem hlavy prohučí takovej rychlík z 58padesátky, tak asi každýmu pěkně změknou kolena :-) Připomínáš mi tím výrok jedné mluvčí z kriminálky, která tvrdila, že takový zákrok zvládne nás běžná dvoučlenná hlídka :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X 18:23:24 02. 09. 2010
default.png
BOSCO [2010-09-02 14:30:02]:
No coment. Nebudu tady rozebírat tady s tebou co si myslím o připravenosti mp na takovej zákrok, jsem si jistej že je hodně co dohánět. Co se týče fyzické, střelecké připravenosti a taktiky zákroku. Stačí mi co vidím v práci kolem sebe.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JACK-RIPPER 16:24:47 02. 09. 2010
default.png
Pokud bych se s podobnou situací setkal jako první policista na místě, snažil bych se k útočníkovi nepozorovaně přiblížit a doufal bych, že jej zlikviduju prvním výstřelem, protože policista s krátkou zbraní nemůže utočníkovi s dlouhou střelnou zbraní na puškovou munici vůbec konkurovat.

Nelze se schovat ani za auto, protože už náboj středního balistického výkonu skrz něj projde jak máslem.

Není mi jasné proč nemůžou hlídky vozit samopaly v autě. Kvůli tomu, že nejsou držáky? Komucké ale u policie typické.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BOSCO 14:30:02 02. 09. 2010
bosco.jpg
REPLY:X:42485-1:2010-09-01 15:23:04: Jak dlouho pracuješ u MP Praha a na jakém obvodním ředitelství? Není trochu zarážející napsat, že si nedovedeš představit jak by to dopadlo , kdyby jsi se s podobnou situací setkal ve službě??????

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 05:57:00 02. 09. 2010
martoo.jpg
to fs2: Přesně to, co jsi uvedl, jsem měl na paměti. Právě proto by se na ně mělo zaměřit více, protože patří evidentně mezi jednu ze slabin celého procesu získávání zbrojního průkazu. To je ale otázka pro psychology. Oni sami musí vědět, kde ty slabiny jsou a pracovat na jejich odstranění.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 00:55:44 02. 09. 2010
default.png
MARTOO [2010-09-01 15:37:37]:
No, když vidím, jak se chovají a myslí někteří jednotlivci, co taky prošli psychotesty ..., tak nevím, zda to něco odhalí :-P

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAUS 20:19:48 01. 09. 2010
Daus.jpg
STRELBA NA PRESZIDIU
http://zpravy.idnes.cz/na-policejnim-prezidiu-zaznel-vystrel-jeden-policista-je-mrtvy-pw3-...
omluvam se prispevek neni zcela k tematu

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio