Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Nebezpečné nejsou zbraně, ale lidé (REDAKCE)

Nebezpečné nejsou zbraně, ale lidé
Ilustrační
Foto: it

Ani ne jeden den po střelbě ve slovenské metropoli se už ozývají hlasy, volající po zákazu držení střelných zbraní na Slovensku i v České republice.  Jak to tedy je? Jsou skutečně legální držitelé zbraní nebezpeční šílenci?

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 02. 09. 2010
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAITO 21:53:28 05. 09. 2010
default.png
APPALACIO [2010-09-04 21:42:08]: Jen tak mimochodem, ta Sajga je full auto a to na lovecké ani sportovní účely není. Byla by to zbraň kat. A a ta je pouze na vyjímku. Samozřejmě se se nebudu bavit o "černotě" tam je limit pouze obnos a ne nějaký zákon

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 21:42:08 04. 09. 2010
default.png
Osobně bych měl větší strach z tohohle

Člověk by nevěřil, že tohle je klasická brokovnice, legálně sehnatelná na zbroják pro lovecké či sportovní účely. A jen tak okrajově. Ten zásobník je výrobek české firmy. Opět legální v ČR..

Uvedená brokovnice má takovou kadenci (spočítejte broky za vteřinu), že by se nemuseli stydět 3-4 střelci s Sa58. A trefit z SA58 něco přesně, to musí člověk umět střílet. S tímhle se trefí každý a k takovému střelci se na 20m nelze dostat (živej) ani náhodou.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 21:34:47 04. 09. 2010
default.png
FS2 [2010-09-04 20:52:40]: nejde o to, že v USA byli "obrnění" a na Slovensku nebyl. Jde o podobný typ zbraně, byť v USA stříleli dávkami. Každý člověk, který měl Sa58 v ruce ví, že dávka, nebo jednotlivé rány jsou v tomto případě jedno. Pocit jestli stojíš proti Sa58 či AK47 je úplně stejný. K takovému střelci se nedostaneš, pokud ti nepomůže náhoda, štěstí.

Chtěl jsem říci, že pindy o tom, že postavit se takové zbrani s pistolemi je skoro sebevražda. Hezky to popsal JACK-RIPPER o té účinnosti a efektivní střelba.

Dále je úplně jedno jestli někdo má Sa58 či jinou kulovou dlouhou zbraň. Drobné rozdíly jsou v počtu nábojů v zásobníku a rychlost přebíjení. Jinak účinnost je na 100-200-300m skoro stejná. Píšu skoro, záleží na zbrani, typu munice atd. Ale pro zasaženého je jedno jestli to bylo vojenskou municí či jinou, účinek na tak krátkou vzdálenost je skoro stejný.

A proč to píšu? Zbytečně se tu řeší možná zákaz či nezákaz podobných zbraní. Když nebude dostupná Sa58, tak si nějaký střelec pořídí loveckou zbraň. Když bude pak zákaz dlouhých kulových zbraní, střelec sežene Saigu 12 atd. atd.

Zbytečně se řeší postup policie. Na tohle není nikdy a nikdo připravený, krom speciálních jednotek (v ČR ZJ či URNA). Rozčilují mě pindy rádoby odborníků a bohužel i našich tiskových. Jsou to lidi, kteří nemají ani páru o čem to mluví.

Naše CZ či Škorpiony atd., to je směšné a trapné. Pokud je střelec jen trochu vycvičený, nemáš šanci ani s vestou (reálně dostupnou u PČR).

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 20:52:40 04. 09. 2010
default.png
APPALACIO [2010-09-04 20:38:54]:
Nějak jsem si tedy nevšiml, že by na sobě měl ten střelec v Bratislavě neprůstřelný oblek..., takže mi to nejpřijde, jako úplně srovnatelná situace.

Jinak nic proti zásahu slovenské policie, nejvíce mě zaráží výroky některých českých "odborníků", nebo mluvčích policie. Už jen to, že o použité zbrani mluví, jako o "samopalu" svědčí o jejich odbornosti:-/// Někteří, dle komentářů pro média, asi ani nikdy neviděli střelecká sluchátka???

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 20:38:54 04. 09. 2010
default.png
JACK-RIPPER [2010-09-02 20:02:29]: až na drobné nepřesnosti při popisu události z USA, plný souhlas. Celá událost byla zfilmována- jmenuje se to "44min" (už se to tu i probíralo). Doporučuji shlédnout všem, kteří nic netuší o účinnosti takových zbraní a mají plnou hubu keců a nesmyslů.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 16:54:57 03. 09. 2010
Danik.jpg
JACK-RIPPER [2010-09-02 20:02:29]:
Shrnul jsi to hezky, zbývá jen doplnit, že proti této relativně hodně výkonné zbrani (potažmo náboji) jaksi nefungují naše neprůstřelné vesty, jak už jsem psal na jiném vlákně. Vlastně jsou přímo spíš na škodu, neboť tě víc ohrozej než pomůžou. Také jsi mohl ještě doplnit, že v LA okamžitě po této události přezbrojili policii, doplnili výzbroj o útočnou pušku. Něco podobného chystaj na Slovensku, né, že by Sa.vz.61 byl správnou volbou. My si holt počkáme na svou událost, pak ještě jednu a další a ještě jednu. No, a potom se začne uvažovat, jestli bychom neměli doplnit výzbroj. Holt ČR a její policie. Nechápu, proč prostě nejsou ty zbraněn zamčené v autech. Už jenom systém naší slavné mediální uzávěry, která je úplně s odpuštěním k hovnu, když po vyhlášení jedeš na barák, nabíjíš zbraně (nemůžou být nabitý, aby se kontrole lépe počítali náboje, když příjde jednou za pět let), píšeš záznam do knihy a pak hurá, můžeš vyrazit po 15 minutách na uzávěru. No, není tohle dementov? Odpovím si sám, je!! A bude to dementov na druhou, až nebudou na nic peníze.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JACK-RIPPER 22:58:54 02. 09. 2010
default.png
No jo, lidi dost,ale služební auto, to by ti nikdo neodpustil. Jeden dva mrtví strážníci nebo policisté to se hodí jako dobrá zpráva do novin a věnec stojí míň než auto.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 21:41:54 02. 09. 2010
default.png
BOSCO [2010-09-02 14:30:02]:
Tak já si to představit dokážu, hlídka MP (a nejen ta) by byla zastřelena, pokud by včas neutekla mimo dostřel. Možná by se dala povolat jedna "skupina", ale než by to prošlo komunikačním systém MP, a než by tato hlídka dojela, tak by stejně bylo po všem. Asi nejlepší by bylo sáhnout po nejlepším pomocníku strážníka v Praze, tedy po soukromém mobilu, a zavolat přímo na 158.

S "výcvikem" 40 ran 2x za rok je to nejbezpečnější řešení i pro ostatní lidi kolem.

Největší průser u MPP by asi byl, kdyby pachatel prostřelil služební auto :-))))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JACK-RIPPER 20:02:29 02. 09. 2010
default.png
S-LV [2010-09-02 18:54:06]:

Ono mezi námi pani tisková si evidentně nevidí do pusy a to co povídala je nesmysl.

1.) Nikdo na podobnou cituaci běžné policisty nepřipravuje a nezažil sem ani neslyšel, že by se to někdo kromě zásahových jednotek učilo.

2.)Civilisté nemají páru jaký je rozdíl mezi dlouhou střelnou zbraní na puškové náboje středního výkonu, jako byla ta utočníka v Bratislavě a pistolí na pistolové náboje jaké nosí policisté. Rozdil bych definoval jako 150 životně důležitých metrů.

ŠPIČKOVÝ střelec zasáhne z pistole stojící cíl na 50 m a není jistota, že zasáhne životně důležité místo. Na pohybující cíl se efektivní dostřel přes běžná miřidla zkracuje na 25 metrů u špičkově vycvičeného střelce. (Kolik je asi mezi policisty špičkových střelců z pistole)

U výkonné zbraně typu CZH 858 Tactical se efektivní dostřel pohybuje někde mezi 300-400 metry přes běžná miřidla.

Pokud takový střelec střílí na pohybující se cíl, zkracuje se učinný dostřel na 150 až 200 metrů.

Rozdíl je tedy minimálně 150 m, které by musel policista překonat pod palbou.

V roce 1997 čelilo 350 policistů v severním Hollywoodu v Los Angeles U.S.A, dvěma bankovním lupičům s automatickými zbraněmi středního balistického výkonu.

Během přestřelky bylo vystříleno policisty i lupiči přes tisíc nábojů.

Tito střelci měli celé tělo, kromě hlavy, pokryto vrstvou nepřustřelného materiálu. Přestože se policisté snažili zasáhnout hlavu útočníků, ani jednomu se nepodařilo dostat se k utočníkům na učinný dostřel krátkých zbraní.

Všech děvět policistů, kteří se o to pokusilo, bylo zasaženo ze zbraní lupičů. Přestřelka trvala 44 minut.

Jeden lupič spáchal sebevraždu pistolí, když se mu zaseknul náboj v dlouhé zbrani.

Druhý lupič byl zastřelen jednotkou SWAT, která si vypujčila dlouhé zbraně z mistního obchodu se zbraněmi, protože jeli s výcviku na kterém měli jen pistole.


To co řekla pani tisková je balamucení veřejnosti, které se mi vůbec nelíbí. Na každém policejním oddělení jsou alespoň dvě dlouhé zbraně. Ale buď nejsou peníze na výcvik policistů, nebo jsou zbraně zavřené ve skříni, aby se na ně hezky prášilo.K většině těchto zbraní ani není na odděleních dostatečný počet nábojů.

Aby přišla změna musíme zažít zžejmě svoji Bratislavu nebo Los Angeles

Do te doby budou krmit tisková oddělení veřejnost bludy o policejní hlídce, která zmákne magora z dlouhou zbraní.

To zmákne jedině Simír Gerchán společně Chuckem Norissem.



Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu S-LV 18:54:06 02. 09. 2010
default.png
REPLY:X:42541-1:2010-09-02 18:42:47: Ok, sorry, beru zpět :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio