Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Žádná práce se neprodává sama (REDAKCE)

Žádná práce se neprodává sama
ilustrační
Foto: LH

Existuje jen velmi málo policejních útvarů Policie ČR, které dokážou svoji práci veřejně prezentovat. Možná tato neschopnost plyne z domněnky, že dobrá práce se prodává sama. Ale žádná, ani ta nejlepší práce se sama neprodá.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 08. 11. 2010
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu LUKAS-HEINZ 15:19:33 11. 11. 2010
default.png
Je smutné slyšet takové věci. Přitom stačí málo a lidi by nás brali uplně jinak. Skoro to vypadá jako by mnohým funkcionářům vůbec nezáleželo na veřejném mínění. Přitom je to nejdůležitější. Bez pomoci lidí a jejich spolupráce se nedá vůbec policejní práce dělat. Není v moci řádného policisty vědět co se děje v rajónu. Věškeré poznatky musí sbírat od lidí. A pokud si obyvatelé myslí, že jejich policisté jsou lemplové, asi nelze uvažovat o nějaké spolupráci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BADBOY 11:49:35 11. 11. 2010
default.png
MARTIN1 [2010-11-07 17:32:41]:

Pane kolego z PMJ, já sloužil na MOP několik let a prošel jsem celým systémem MOP ( dozorčí, hlídková, zpracovatel atd... ) a nemám pocit, že bych viděl hodně filmů a špatně bych prezentoval PČR.
Nevím, co tě opravňuje posuzovat práci MOP, tedy pokud jsi tam nepracoval.... Asi ne, neboť pak by jsi nikdy něco takového nemohl říct. Každopádně, já za den nabral průměrně 8 TČ + nějaké PŘ a ČJ a hodněkrát jsem musel napravovat chyby kolegů a to mnohokrát i z PMJ. Ale to jen reakce na tvá slova. Nesuď pokud neznáš práci druhých. Vždy jsem klukům z hlídkové říkal, počkej až půjdeš na DS, tak budeš škemrat aby jsi se vrátil na hlídku. Pokud to sám neokusíš, tak do té doby nepoznáš...
Každoppádně bych se chtěl vrátit k článku Lukáše.
Tento článek má naprostou pravdu, prezentace naší práce je důležitá.
Rád bych řekl jednu historku, která se mi stala.
Společně s kolegou ( tedy zpracovatel a ZDS ) jsme rádi vyráželi ven a dělali si v rajónu pořádek. Jednoho dne jsme společně s MP zachránili život muži, který měl bodné zranění a poškozenou stehení tepnu, takže frmol. V práci jsem byl o 8 hodin déle samozřejmě zdarma ( zajištění místa činu, svědci, zjišťování stavu v nemocnici atd.. možná neznáš neboť to je většinou práce MOP ). Poté co jsem předal ÚZ, tak jsem udělěl jedinou chybu a to že jsem spoléhal nato, že by se o toto měl postarat můj vedoucí a odprezentovat tuto velmi dobrou práci. To jsem se však spletl. Většinu VO to nezajímá. Změna nastala až když se do vedení dostal kolega, který o této věci věděl a chtěl prezentovat dobrou práci svých lidí. Bohužel to bylo po 4-5 měsících. Tedy nelenil a chtěl nás navrhnout na metály:), ale světe div se, poté co toto dal na říďo, tak doba plynula a odpověď byla krásná, je pozdě. Měli jste to podat dříve před uzávěrkou:), ale čert to vem, tak jsem naivně čekal alespoň písemnou pochvalu... Čekám do dnes:))).
Chtěl jsem tím říct, že pokud nebude vůle u lidí, kteří toto mají dělat VO a následně říďo, tak se nikam nedostanem.
V tomto ohledu musím kolegům z PMJ jen tiše závidět:).
K práci mluvčích bych uvedl, že pokud se toto k jejich uším ani nedostane, tak nemohou nic prezentovat...
Krásný den

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:43:08 11. 11. 2010
default.png
HAMMER [2010-11-11 06:40:54]: Ještě trochu mimo mísu: toho mého VO rozladilo, že v těch svých info kampaních jsem lidem psal, že jsme jejich policisté. :D Když on si z toho dělal svoji vlastní zásobárnu hajzláku, ručníků, mýdla, papíru, různé kamarádíčky...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:40:54 11. 11. 2010
default.png
CATANI [2010-11-09 10:34:26]: Doplním Cataniho: s těma nárokama na VO nevím jak to přesně myslíš, já bych viděl to, že tito lidé by neměli jako svou pracovní prioritu, jak tomu je dneska, mít ve vytváření stovek neymsslných dokumentů pro darmožrouty nad sebou, ale měli by zajišťovat řízení a podporu policistů v terénu. Nic jiného. Dneska se po nich chce strašná spousta papírů počínaje plánem obrany stanice a konče spotřebou hajzláku na jednoho muže a jednu ženu! :D Pro tyto nesmysly už pracovně nestíhají nic jiného. Musejí živit ty nad sebou.

Druhé doplnění: informování lidí v rajónu, co se jim tam děje, sejme drtivé většině občanů jejich růžové brýle, kterými vidí svět kolem sebe, že u nich se přece nic takového neděje. To jednak a jednak je naštve, když si budou číst, jaký je u nich binec. Budou vědět co každý den jejich policisté dělají, čemu se věnují a uvidí, jak moc se to týká právě jich samotných. Na toto se nabalí odezva od lidí, které to prostě vyburcuje, naštve atd. Oddělení na tom krásně vydělá. Mám to vyzkoušené, funguje to. Není větší odměny za tuto práci, než když vám lidi na každý výskyt podomního prodejce (například) okamžitě volají a vy nemáte pět let v rajónu jediného okradeného seniora.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 10:34:26 09. 11. 2010
default.png
My jsme měli jenom vlastní stránky na pol. intranetu a ty byly smazány(byly poměrně obsáhlé a pro nás samotné měly poměrně vysoký informační statut a taky ledacos vypovídaly o práci našeho oddělení).

Hold co nevzejde z hlav managmentu není nikdy dobrý nápad, takové mám zkušenosti. Ono samo o sobě tyto stránky policista.cz jsou podle slov policejního prezidenta nepřímo řečeno nějaké odbojové jádro. V případě třeba posledních reorganizací, šetření a úspor, byla jasná odpověď, že pouze diskuze na vnitřních servrech policie je ta správná(komentář k návrhům třeba LPG). Na vnitřních servrech je to přece jenom více pod tím správným dohledem.

Přitom musím říct, že právě tyto stránky různými příspěvky a tématy(né tady tyto diskuze)přispívají mnohem víc k popularizaci policie ČR než celá tisková oddělení po celé republice.

Ještě se vrátím k těm tiskovým. Ti sami za to nemůžou, kolikrát jsou to schopní lidé(i když stále převládá počet, vstupů bočním vchodem, bez jakékoliv znalosti pol.práce na základních útvarech). Stále je problém v tom, že managment má zkostnatělé myšlení, nejsou schopni uvolnit stavidla tak, aby informace či zprávy pro veřejnost byly stravitelnější, každý se bojí o ten svůj chlívek a pěkné penízky a přece kvůli nějaké iniciativě a kreativitě nějakého řadového nebude v nejlepším případě nadřízenému něco vysvětlovat.Vždyť kolik obsahů různých reportáží i regionálních(veřejnosti kladně přijímaných) bylo důvodem k šetření proč onen policista neměl čapici na hlavě, či proč onen policista měl puštěné majáky atd. či pil minerálku.Tyto skutečnosti mají zanedbatelný význam na samotné vyznění zprávy, zejména u občanů, kteří nekradou, nepodvádějí a žijí řádným způsobem.

Tady plně chápu názory Lukáše Heinze, jenom dodávám, že opravdu tak jak funguje policie na tomto poli v Praze nefunguje policie včetně vedení nikde jinde. Jinde na pár světlých vyjímek jsou to molochy, kde rozdíl ve vztahu policista nižší managment je jeden kilometr, ve vztahu policista střední managment 10 km a ve vztahu ke kraji už to jsou světelné roky a tak tomu je v případě vedoucích oddělení atd.A co je pro mne úplnou záhadou to je jak tiskováci vystupují jako defacto nadřízení třeba VO.

Někdo se domnívá, že tiskovým mluvčím nemusí být krasavica. Velký omyl v této zemi žije více jak 10 mil. lidí a opravdu není problém získat na tuto pozici člověka sympatického vzhledu, velice dobrým slovním projevem, praxí na základním útvaru, kreativním myšlením zapáleným pro propagaci policie.
Vzezření a slovní projev je u tiskováka 60 procent úspěchu k úplné spokojenosti je samotná podavána zpráva její obsah a způsob podání.(problém je, že to nebude čísí známý)

A stále se budeme točit v začarovaném kruhu. Je to i ohledně tématu tiskováků. Zrušme zcela jeden mezičlánek ať už územní odbory nebo krajská ředitelství. Převeďme částečně SKPV pod dikci obvodních oddělení včetně civilních úseků. Vedoucím obvodních odděleních svěřme vyšší pravomoce a klaďme na ně vyšší nároky atd. No a co se týče toho, každé oddělení si bude moct dovolit vyškolit třeba dva policisty a to je na rozhodnutí onoho VO a tito budou prostě provádět prezentace, tiskovou službu atd. Pokud policie má fungovat jako firma, musí uvnitř vytvořit nějaké konkurenční prostředí, proč by neměla mezi sebou soupeřit obvodní oddělení(obvodní územní celky) a to je i o policejní práci o její prezentaci o objasněnosti atd.

Jsme svědky toho kolikrát je zveřejněna zpráva z které si policisté rvou vlasy a znehodnocuje jejich práci, jako kolikrát se o skutečně výborné práci či zákroku policie nikdo nedozví.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 23:44:01 08. 11. 2010
Lukas Heinz.jpg
4 sepulher a yuri-san

Chlapi naříkat nemá cena. Čekám email s prezentacema vašich útvarů a zajímavé fotky. Nezapomeňte si to nechat schválit ať z toho nemáte průser.

4 ace-ventura

Útvary, jejichž práci nelze prezentovat jako např. UZČ nebo krajské sledky apod. mají své jisté asi jim nehrozí zrušení. I když kdo ví, když máme teď na vnitru ty "odborníky".

Na zbytek nemá cenu nadávat. Ja si myslím, že sednout si na 2 hodiny k počítači a sepsat prezentaci svého útvaru není žádný problém. Nemá cenu brečet a spolehat se, že to za vás někdo udělá. Kdo umí napsat životopis, ten umí napsat prezentaci útvaru. Osnova a jedu podle ní chronologicky. Nic světoborného na tom není. Par hezkých fotek plus znak útvaru a za hodinu není co dělat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ACE-VENTURA 16:56:50 08. 11. 2010
default.png
4 Lukáš-
myslím že se mýlíš, neni to tak černobílé. Jakákoliv prezentace specialistů je krásná věc,někteří se ani prezentovat z taktických důvodů nemohou, jinde vrcholný manegement ani nezajímá,kdo kolik čeho zadržel,kdo jak je na místě činu platný a záchrana lidského života zůstane kolikrát za slovy: "Je to Tvoje práce" když zmiňuješ psovody,nikoho dnes z vedení nezajímá kolik ušetří práce,ale pouze to, kolik nás to bude stát. Nekoncepční škrty které se teď dějí se neprojeví v průběhu roku,ale řádově v tříletém období. Na kost seškrtaný rozpočet třeba na psovody zapříčiní,že nebude za co měnit. Několikrát jsem byl u toho,když se naše práce zprezentovala v tisku, TV, rozhlase, ale vždy to pak bylo na tom palci,který kazuje nahoru, či dolu. Myslím, že na řadové četníky specialisty či ostatní se zapomělo. Nejdůležitější jsou nové černé díry v podobě nových, naprosto zbytečných krajských ředitelství. Nepochopim, jak třeba před 15 lety Policie fungovala se třetinovým aparátem, a šlo to.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SEPULCHER 15:58:07 08. 11. 2010
default.png
No ono taky záleží jak kde ten tiskový odbor funguje.Řekněme si to na rovinu, že na to, co mají tiskoví mluvčí často za hodnosti je jejich práce dost podprůměrná. Podívejme se například jen občas na zprávy, když po tiskovém mluvčím někdo chce, aby řekl souvislou větu do televize. To už vůbec nemluvím o tom, že často dělají naprosto základní chyby, když nejsou schopni správně pojmenovat ani právní kvalifikaci skutku, kterého se pachatel dopustil, nebo pojmenovat režim omezení osobní svobody ve kterém se nachází. To je ale jednoduše otázkou toho, kdo si je na ono místo "vybral".
Co vidím jako ještě daleko větší problém a to zejména v Brně, kde sloužím je to, že Městská policie Brno je v regionálních denících a rádiích vpodstatě pořád. Mají tiskovovu mluvčí, která když to trochu přeženu dokáže prodat médiím i udělení blokové pokuty za odhození nedopalku. O Policii ČR však není vůbec slyšet. Brno je velké město a podle toho vypadá i policejní činnost. Jak si nás mají lidé vážit, když v Brně slyší jen o tom, že támhle máme DBA, ale už neslyší, že zatím taky jiná hlídka zadržela pachatele, nebo SKPV někoho vypátralo? Je to taky o tom, za co jsme kdo placení. My jsme tady proto, abychom byli ti nejmenovaní policisté, ty uniformy bez tváře, o kterých se mluví. Nejsme tady proto, abychom byli mediálně známí. Neznámý policejní mluvčí je však jen zbytečnou tabulkou...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu YURI-SAN 15:29:04 08. 11. 2010
default.png
Lukas ma pravdu s tim clankem, lidi me rikaj dyt vy si u ty policie jen vozite pr*ele a nic nedelate... problem je v tom ze u nas se media dozvi jen o pruserech jako ze hlidkova nabourala dalsi auto a tak ale nikdo uz nevidi tu skutecnou praci ze sme za noc pochytali x chlastu... dyt ty lidi mohli nekoho zranit kdyz kolikrat byl zazrak ze z auta vubec vystoupili kvuli sve podnapilosti... myslim ze ale nejde rovnat prahu s ostatnima mestama protoze vetsina medializovanych veci je prave z prahy a je nesmysl si myslet ze se nikde jinde nic nedeje

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:48:01 08. 11. 2010
default.png
LUKAS-HEINZ2 [2010-11-07 18:46:10]: No jistě byla chyba ve mně, nikdo to po mě nechtěl. První zákaz přišel ve chvíli, kdy osaměle žijící důchodkyně po mé kampani v mém rajónu odmítla vpustit do domu jí neznámého plynaře, který se nebyl schopen prokázat kdo je s tím, že jí to pan policista (jako rzuměj já) jasně takto řekl. On to byl kamarádíček VO a vysvětlení bylo, že nemám děsit staré lidi!!!!
Pro mě to bylo obrovské vítězství, pro VO děšení lidí.
"Zákaz stýkat se s farářem, co máš co mluvit s farářem a kázat babkám, aby si zamykaly kola?"
Připadne ti normální, že český polda projevuje aktivitu a kreativitu, když chce mít jeho šéf klid?
K té kvalifikaci: Lukáši, asi žiješ někde jinde, ta Praha má svoje výhody, ale my jsme dostávali od nadřízeného přímý rozkaz kvalifikace změnit. Pachatel rozbil okno a vykradl objekt a my z toho dělali na jeho rozkaz: "jsi četník, jsi, tak si musíš umět poradit!" přestupek rozbití okna a odcizení věcí které byly uloženy venku před objektem!!!! To jen jeden případ, ale to bylo týden co týden kus až dva každý z nás.
Kdyby se ti chtělo na chvíli zdát, že to je minulost, tak si zkontroluj, kolik některé oddělení pořádkové má za rok skutků s následujícími parametry:
- trestný čin + vyhledání policistou + načisto neznámý pachatel v době vyhledání.
Napovím ti: ani jeden útvar v celé Policii ČR nemá ani jeden takový skutek. Mě nutil ten náš parchant spis propagace fašismu neevidovat a šetřit bez evidování, měl jsem indicie od svědka, nic víc. Dotáhnul jsem to do konce, pašíci se mi přiznali, až pak jsem zpětně (a s těmi datumy jsem se pěkně potil) mohl všecko evidovat.
Chtěl bych vidět dalšího takového veletrotla jako jsem byl já, kdo by tohle dělal.



Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio