Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

JAK DÁL PROTI DANĚNÍ VÝSLUHOVÝCH PŘÍSPĚVKŮ ?

Vážení veteráni současní i budoucí. Škrty ve státním rozpočtu došlo i na danění výsluhových příspěvků příslušníků ozbrojených sborů, hasičů a AČR. Je tento stav korektní či nikoli? To je otázka, kterou zatím nikdo definitivně nezodpověděl. MF Kalousek se velmi rafinovaně "naboural" do stávajícího systému vyplácení VP daňovým zákonem. Překonal tak někdejší Langrův zákon, který snížil valorizace na 50% předchozích. Co udělají mocipáni příště??? Dle jednoho právního názoru, který je na Facebooku, ve skupině "Výsluhy versus právní stát", se jedná o narušení ústavního pořádku ČR a neoprávněný zásah státu do v minulosti nabytých majetkových práv. Včera jsem požádal Kancelář veřejného ochránce práv o sdělení stanoviska k této věci. Jakmile jej obdržím, podám zde informaci. Ladislav GOTTLIEB, policejní rada v.v.
GOTT :: Datum založení: 12. 01. 2011 :: celkem 84 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu GOTT 09:32:28 25. 02. 2011
GOTT.jpg
http://www.facebook.com/group.php?gid=163607773653545&v=app_2373072738

Na této adrese najdete vše, o žalobě na stát.Je to společná iniciativa vysloužilců Armády, PČR a ostatních sborů. Již je vybraná advokátní kancelář, dle mého názoru velmi nadějná. Je zřízen transparentní účet na financování, je tam už více než 800 tisíc korun. Po stanovisku ,nic jiného než žalovat stát až k Evropskému soudu, nezbude. Jdu také do banky a přispěji.VETERÁNI,přidejte se všichni!!!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 22:48:15 24. 02. 2011
default.png
Myslím, že ombudsman sám se v tom šťourat nebude, protože má na práci i jinačí věci a v případě, kdy je to mimo jeho působnost to považuje za mrhání silami.
Kdysi jsem tu četl, že se chystá žaloba. Někdo se kvůli tomu měl setkat s právníkem. Možná jsem nečetl dost pečlivě, ale nenašel jsem tu pokračování. Obracet se na někoho jiného než na soud mi připadá jako ztráta času. Tenhle stát se vysměje všemu, čeho se nemusí bát. Máte někdo přehled, jestli se už vůbec někdo soudí? Čas běží a čekat není na co.
Ve škole mám vyprávěli, jak byl za feudalismu lid utlačován všemocnými feudály. Když 1611 nezaplatil Rudolf II pasovským žoldákům, prostě drancovali jižní Čechy tak dlouho, až to za něj radši zatáhli Rožmberkové. Nikdo to nepovažoval za protiprávní nebo nemorální. Tomu říkám vymahatelnost práva. Začínám mít demokracii za sprosté slovo. Do slovníku by to asi nejspíš mělo patřit mezi synonyma pro bordel.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GOTT 20:06:55 24. 02. 2011
GOTT.jpg
Zdravím. V podstatě o možnosti jít cestou Ústavního soudu jsme věděli všichni. Očekával jsem trochu hlubší rozbor přiloženého právního názoru (de facto buď jeho potvrzení nebo vyvrácení) a to jsem v tom stanovisku nenašel. Ten zkrácený právní názor (je někde v počátcích této diskuze) jsem panu ombucmanovi též zaslal a žádal jej o posouzení. To je to, co mi zde chybí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 17:06:04 24. 02. 2011
default.png
Nechápu jak jsme se nic nedozvěděli? Obrátit se na ÚS, snad, ne? Ombudsman nemá vůči zákonodárcům žádnou pravomoc a chybí mu i nástroje jako MG-42 a tak.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GOTT 17:30:42 23. 02. 2011
GOTT.jpg
Tak jsme se nic moc nedozvěděli, možná by stálo za vtip, požádat Kalouska, aby na doporučení ombucmana stav sám napravil.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GOTT 14:38:57 23. 02. 2011
GOTT.jpg
STANOVISKO OMBUCMANA K DANĚNÍ VP:

Veřejný ochránce práv
JUDr. Pavel Varvařovský
V Brně dne 8. února 2011
Sp. zn.: 225/2011/VOP/JB
Vážený pane Gottliebe,
dne 12. 1. 2011 mi bylo doručeno Vaše podání, ve kterém žádáte o ochranu
před zdaněním výsluhových náležitostí zákonem, kterým se mění zákon č. 586/1992
Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů. Touto novelou se mimo jiné
vypouští v prvním odstavci ustanovení § 4 písmeno o), dle kterého byly od daně
osvobozeny výsluhové náležitosti a přídavek na bydlení u vojáků z povolání
a výsluhové nároky u příslušníků bezpečnostních sborů podle zvláštních právních
předpisů. Osvobození od daně se s účinností od 1. 1. 2011 vztahuje pouze na
přídavek na bydlení u vojáků z povolání.
Nejprve mi dovolte, abych Vás blíže seznámil s mou působností vymezenou
zákonem č. 349/1999 Sb., o veřejném ochránci práv, ve znění pozdějších předpisů
(dále jen „zákon o veřejném ochránci práv“). Veřejný ochránce práv působí k ochraně
osob před jednáním úřadů a dalších institucí státní správy, pokud je v rozporu
s právem, neodpovídá principům demokratického právního státu a dobré správy,
nebo jsou-li tyto instituce nečinné. Mezi instituce, které jsou z mé působnosti
výslovně vyňaty, patří i Parlament České republiky, který příslušnou novelu přijal.
Pokud jde o mé možnosti působit ke změně zákona či jiného právního
předpisu, zákon mi nedává příliš široké pravomoci. Podle ustanovení § 22 citovaného
zákona jsem oprávněn doporučit vydání, změnu nebo zrušení právního nebo
vnitřního předpisu. Doporučení se podává úřadu, jehož působnosti se předpis týká,
nebo vládě, pokud jde o zákon, nařízení či usnesení vlády. Nejde však
o kvalifikovanou zákonodárnou iniciativu, tedy právo předkládat návrhy zákonů přímo
do Poslanecké sněmovny. Jedná se pouze o nezávazné doporučení příslušnému
úřadu či vládě, přičemž zmíněné subjekty doporučení ochránce mohou či nemusí
akceptovat. Přímá zákonodárná iniciativa je dle Ústavy ČR svěřena pouze poslanci či
skupině poslanců, Senátu, vládě, resp. krajskému zastupitelstvu. K výše popsanému
doporučení ovšem přistupuji pouze tehdy, považuji-li takový postup za žádoucí
a nezbytný pro zkvalitnění výkonu veřejné správy či v zájmu ochrany základních
lidských práv a svobod.
Vzhledem k tomu, že Váš podnět nesměřuje proti nezákonnému či jinak
nesprávnému postupu konkrétního úřadu spadajícího do mé působnosti, nemohu
Vám být bezprostředně nápomocen. Dovolím si jen v obecné rovině poznamenat, že
Váš výsluhový příspěvek bude od účinnosti výše uvedené novely (převážná část
ustanovení 1. 1. 2011) nově zdaňován jako tzv. ostatní příjem podle ustanovení § 10
zákona o daních z příjmu, a to v tomto případě srážkou zvláštní sazbou daně ve výši
15 %. Jelikož novela reguluje vztahy až od své účinnosti, nic prozatím nenasvědčuje
tomu, že by se jednalo o tzv. pravou retroaktivitu.1
V této souvislosti mi dovolte zmínit, že Vaše možnosti, jak zvrátit dopady výše
uvedené novely, jsou v teoretické rovině v podstatě dvě.
Předně je možné domáhat se změny stávající právní úpravy. Se svým
konkrétním návrhem je třeba obrátit se přímo na subjekty tzv. zákonodárné iniciativy,
kterými jsou poslanci, Senát, vláda, resp. krajské zastupitelstvo.
Druhou možností je pokusit se přes Ústavní soud docílit zrušení platné právní
úpravy s poukazem na nepřiměřený zásah do základních práv zaručených Listinou
základních práv a svobod, event. se poté obrátit na Evropský soud pro lidská práva
(ESLP), který již v rozsudku Bucheň proti České republice (stížnost č. 36541/97)
ze dne 26. 11. 20022 konstatoval, že výsluhový příspěvek je majetkovým právem
ve smyslu Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod, a v dané věci
rozhodl o porušení článku 14 Úmluvy ve spojení s článkem 1 Protokolu č. 1. Před
těmito kroky je ale třeba vyčerpat ostatní možnosti obrany a vše důkladně
konzultovat s advokátem, jelikož se jedná o velmi komplikovanou a nejednoznačnou
otázku. Citované rozhodnutí ESLP je ovšem založeno na rozdílném zacházení
různých kategorií vojáků ve vztahu k vyplácení výsluhového příspěvku, aniž by bylo
objektivně a rozumně zdůvodněno. Obecně je ovšem předmětné rozhodnutí
založeno na skutkově odlišných okolnostech, a především nikterak neřeší otázku
event. zdanění vyplácené výsluhy.
S pozdravem
JUDr. Pavel V a r v a ř o v s k ý v. r.
(dopis je opatřen elektronickým podpisem)
Příloha
Informační leták

Údolní 39
602 00 Brno
tel: (+420) 542 542 888, fax: (+420) 542 542 112
1 V tomto směru se ostatně vyjádřil i Ústavní soud České republiky v rozhodnutí Pléna ze dne 28. února 1996,
Pl. ÚS 9/95: „Aby se jednalo o retroaktivitu, musel by zákon odejmout, resp. zrušit nárok na výsluhový příspěvek
zpětně, ke dni jeho přiznání, přičemž by již vyplacené částky musely být vráceny. Napadený zákon výslovně
stanoví, že nesplňuje-li příslušná osoba nově upravené podmínky pro přiznání výsluhového příspěvku nebo
splňuje-li podmínky pro přiznání příspěvku v nižší částce, sníží se ode dne účinnosti zákona tento příspěvek na
výši odpovídající zápočtu doby zaměstnání nebo se jeho výplata zastaví. Zákon tedy zcela jednoznačně stanoví
svou účinnost do budoucna a je z tohoto hlediska v souladu s ústavním pořádkem České republiky.“
2 V češtině je dostupné např. na oficiálním serveru českého soudnictví www.justice.cz v sekci Ministerstvo
spravedlnosti. Přesný odkaz je: http://portal.justice.cz/Justice2/MS/ms.aspx?o=23&j=33&k=390&d=11332

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu M-P 17:54:14 19. 02. 2011
default.png
GOTT [2011-02-04 15:02:48]: Jak to vypadá? Co na to ombucman?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GOTT 19:12:58 10. 02. 2011
GOTT.jpg
pro generační-špunt
Děkuji za doplnění a opravu. Myslel jsem to tak, v podstatě byla napadena ta legislativní nouze, kterou si dle mého soudu účelově vláda posvětila.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 11:04:25 10. 02. 2011
default.png
GOTT [2011-02-09 22:48:43]: myslím, že danění výsluh je uvedeno v jiném zák.(346/2010Sb.??)Zřejmě by musel ÚS zpochybnit vyhlášení stavu legisl.nouze při projednání škrtacích zákonů, potřebných záchraně ekonomiky v rozkradené republice.Výsledný efekt by možná bylo posunutí platnosti již schválených zák.do druhého pololetí.Vzhledem ke 118 hlasům vládní kloaky to klidně znovu proženou a prohlasují ve všech čteních v PS.Klaus to rád znovu podepíše do 4 dnů, jen co zaschne toner na papíru!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu M-P 22:51:34 09. 02. 2011
default.png
JARDA [2011-02-09 16:07:24]: Jardo promiň, přehlíd jsem, že to byla citace.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio