Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

(REDAKCE)

Využití policejních evidencí
ilustrační
Foto: RC

V posledních letech došlo v policejním sboru ke značnému úbytku starších déle sloužících policistů. Spolu s nimi odešly i jejich zkušenosti, které lze získat jen dlouholetou praxí. To se negativně projevilo i v oblasti využívání policejních evidencí. Mladší policisté často neumí s těmito evidencemi pracovat, nebo využívají jen jejich velmi malou část.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 14. 03. 2011
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu JIRKA-PCR 02:07:45 21. 03. 2011
default.png
K tématu : Ono občas vzhledem k rychlosti inranetu a množství osob s kterými přes den v Praze pracuju je zadávání lidí do databází docela stresová záležitost :D

Jinak co tu blázníte se zveřejňováním a nezveřejňováním tématu, myslíte si někteří že ste tajní nebo co ? Za prvé většina drbanů zná policejní práci a podrobnosti lépe než kdejaký policista, za druhé myslet si že tito lidé chodí po večerech na server policista.čr je hodně bláznovství... A za další když sem napíšete KO tak ví každej prd co to je... a i kdyby věděl tak co jako :) Fakt, občas to chce myslet.

Jinak je jasné že práce s evidencemi je základ, policejní práce je předevšim práce s informacemi... o tom snad nemůže být pochyb.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:30:21 17. 03. 2011
default.png
X1-RAY [2011-03-16 16:18:53]: Musím říct, že jsem zpočátku bral za samozřejmé, že nebudu na obvodě dlouho, že samozřejmě půjdu dělat operativu. Dělal jsem komplet trestné činy, kde samozřejmě musíš vyhledávat v evidencích, aneb děláš i operativní práci. Dokud jsem objasňoval, bylo to super, ale co mi šíleně vadilo byly tlaky shazování trestných činů do přestupků skrz statistiky. Když už vedoucí začal k tomuto dávat přímé rozkazy a když na moji stížnost jeho nadřízenému následovalo jako jediný následek moje osobní na nulu s tím, že se podílím na špatných výsledcích oddělení, pochopil jsem, že moje kariéra u této firmy tímto skončí tam, kde působím a to ještě budu hodnocen špatně.
Já se svého svědomí, jako asi jediné věci na světě, reálně bojím. Proto jsem opravdu zůstal jen obvoďák. K policii jsem prostě nešel proto, abych mohl chránit drbana zatloukáním jeho skutků a pomáhat lumpům k jejich odměnám. Tato praxe funguje u policie všude. Kdo chce dělat spisy, operativu atd, musí bez držkování chránit drbany venku a pomáhat lumpům nad sebou. Děkuji pěkně za takovou kariéru a odbornost. Pak už je další stupeň jako co? Organizování tohoto systému?
Navíc pořád nechceš pochopit základní zásadu práce policie: jediný dobrý skutek je ten, co se nikdy nestal. Ty jsi naučený (nechcu říct zmasírovaný) už jen tím, jak plnit čárky, jak co objasnit, jak se čeho setřepat v termínu... Že každý případ má v sobě mnohé, co jde udělat na poli toho, aby se to neopakovalo chápu, že ti nic neříká, ale nechápu proč. Určitě nemáš jako všichni dělní žádné nebo máš jen mizerné odměny, osobní na nule, ale furt si jako stroj meleš nesmyslně hovínka po pachatelích a oni dělají binec a ty meleš a oni se výsledků tvé práce nijak nebojí, protože je nikdo ani nezavře... můžeš mi říct, k čemu ta práce pak je? Co po tobě zůstane?
To hlavní, co by po tobě mohlo zůstat je spokojenost postižených, ale ta není, protože systém tvojí práci neumí dotáhnout do konce, mohou být spokojeni jen s tvým osobním přístupem a zájmem, ale nikdo jim nevrátí škodu ani nezaplatí újmy na zdraví, neboť pachatel "nic nemá". Nevím jestli uvažuješ někdy nad smyslem práce v tomto systému.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NONAME 23:05:50 16. 03. 2011
default.png
LUKAS-HEINZ2 [2011-03-16 01:14:34]:

Dík, článek je (i byl) OK, spíš mi vadí některé komentáře, a myslím, že by se tu nikdo nezlobil, kdyby celá diskuze zmizela v zapomění, ti na druhé straně si také veřejně nesdělují kdy, kde a jak s námi nejlépe vy....t :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KOLDA45 20:23:07 16. 03. 2011
default.png
Čus kluci náhodou to Lukáš napsal dobře já musím souhlasit já jsem u našeho podniku jménem POLICIE řekl bych dlouho od 97 a prošel jsem OOP pak na dlouho výjezd pak OHS a tet zase OOP všude je práce odlišná a práce s evidencemi pro každého jinak důležitá.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 16:18:53 16. 03. 2011
default.png
HAMMER [2011-03-16 06:45:20]:
Hammere vím jaký je rozdíl mezi hlídkařem a obvoďákem, ani jedna práce není horší nebo lepší, je prostě jiná.
Třeba tě nikdy nelákalo dělat něco jiného než na obvodě, proto jsi tam odpracoval poctivých 20 let.
Tvůj problém je v tom, že na všechno koukáš očima obvoďáka a o operativě víš dovolím si říct kulový. Nemusí se ti to líbit, neříkám, že je to lepší práce, ale je prostě jiná.
To, že hodnotíš styl mé práce mě těší, hlavně, s vědomím, že víš co dělám a jak.
O omezení přístupu k evidencím bychom se mohli bavit asi hodně dlouho, bohužel svůj názor jsem již řekl, třeba to s tebou veřejně probere někdo jiný.
HOWGH

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:45:20 16. 03. 2011
default.png
X1-RAY [2011-03-15 18:56:07]: Ahoj.
Moje příspěvky jsou stále stejné, protože mám názory stále stejné, pokud nedojdu toho, že jsem se mýlil. Děkuji ti za oponenturu. Tvoji osobu jsem nehodnotil, aly styl tvé práce.
Začínal jsem jako obvoďák a jako obvodák jsem končil, což není hlídkař. Jak vidím, ani základní věci u policie nechápeš. Mezi hlídkařem a obvoďákem je velice široký rozdíl v záběru práce. Byl jsem mezi lidma a poslouchal je, studoval jsem psychologii a využíval ji. Kariérně jsem nikam dobrovolně nešel, protože jakýkoliv postup výš znamená chránit drbany křivením statistik, páchát trestnou činnost a být vydíratelný. Já jsem byl dvacet let polda, který dosud klidně spí. Na takovou kariéru ti zvysoka seru! :D
Teď k problému:
To, že drban pochopí, že policie má možnost zjistit s kým a kdy a kde a v jakém vozidle jel, co tam měli, je jako špatně?
To je přece generální prevence ale ta nefunguje, drban to nechápe. Kdyby to chápal, tak by se bál, ale on se evidentně nebojí. Co je špatného na tom, že se drban bude bát policejní kontroly z důvodu, že bude vědět že dneska už je profláknutý, že když něco udělá tak jde, že se mu proflákne partička? Právě jeho nevědomost a falešný pocit bezpečí mu mimo jiné taky dělají ramena. Znovu ti říkám, že máš zcela pokroucené náhledy na svoji práci. Ty nechápeš, že bez lidí jsi nula, ale to je tvůj problém a pak problém policie a toho, že vás lidi nepotřebují. Nezajímáš je, nevědí o tvojí práci nic, čím by jsi jim byl prospěšný.
Kdyby jsi tu hlídkovou dělal pořádně, pak by jsi jako pátrač tu práci hlídkaře přenesl do náhledu na svoji práci.
Představ si, že než se evidence postupně pro řadové okleštily, vlezl jsem do úplně všech možných, co policie měla. A nejen já, ještě před pár lety to bylo u každého z nás běžné, že se v tom vrtal.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 01:14:34 16. 03. 2011
Lukas Heinz.jpg
To noname

Pane kolego, svůj článek jsem několikrát přehodnotil a přeoperoval, tak abych neporušil svoji povinnost mlčenlivosti o některých interních záležitostech. Pro mně je spíše zklamáním, že dnešní absolventi základního kurzu jsou mnohdy nepoužitelní pro výkon. Účelem článku bylo poukázat na tuto slabinu, která policií ohrožuje daleko více, než naše diskuze.

Pokud by existovalo otevřené médium uvnitř policejního intranetu, byl bych štěstím bez sebe, ale prozatím bohužel. Server policista navíc poskytuje okamžitou zpětnou vazbu nejen ze strany policistů, ale i civilních osob se zájmem o policejní sbor.

Pokud někdo neprozřetelně prozradil na tomto fóru víc než je třeba,pak rozhodně nezpůsobí ani zlomek škody, jaký dnes na našem policejním sboru páchají politici.

Policii neohrožuje několik policejních zbrklíků na zájmovém webu. Hrozbou jsou vlastní lidé, kterým politici a nekompetentní management sebral hrdost a ideály. Tyto lidi zaplatí ráda druhá strana. A jak se zdá, těch přeběhlíků bude k mání stále více a více.


Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu NONAME 00:03:03 16. 03. 2011
default.png
Ach jo, je mi z toho tak nějak „divno“, protože tento článek a zejména diskuze je pro mne taková malá rána pod pás, ale komu není rady ….,
V mém věku bych se neměl příliš často rozčilovat, tak doufám, že do konce roku to snad doklepu ve zdraví, aniž by mi praskla někde nějaká žilka, jen malý dotaz – „cui bono“?
Napadá mne i pár přísloví – třeba o našich furiantech, nebo to o těch dobrých úmyslech a cestách do pekel, či o vylévaných vaničkách a dětech, ale je na každém, jak si to přebere.
Jen bych chtěl na závěr požádat současné i bývalé kolegy, kterým není současná situace lhostejná – prosím, važte myšlenky i slova, než je nesmazatelně kamkoli na net zaznamenáte. Díky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 18:56:07 15. 03. 2011
default.png
HAMMER [2011-03-15 15:57:46]:
Dal jsem ti omylem souhlasím místo odpovědět:-)

Věcně: Už zde bylo řečeno, že při kontrole vozidla se evidují i spolucestující, případně nalezené věci ve vozidle a že se to dá později pospojovat. Můžu být IQ tykve drban, ale z toho mi dojde, že policie má možnost zjistit s kým jsem kdy v jakém vozidle jel, kdy a kde... a to je to co prostě na veřejnost nepatří.

Jinak děkuji za rozsáhlé hodnocení mé osoby, lépe by to nezvládl ani psycholog po hodinovém pohovoru :-)
Jenom tě chci ujistit, začínal jsem na ulici, nejsem ani náhodou langrovo dítě a díky dlouholeté specializaci na pátrání vím o evidencích o kterých se tobě ani nezdá. A žes začínal jako hlídkař a končil jako hlídkař je tvůj boj.

PS: Poslední dobou začínají být tvoje příspěvky trochu přes kopírák...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 15:57:46 15. 03. 2011
default.png
X1-RAY [2011-03-14 20:03:13]: Bratře, já byl vždycky ten nejhorší, kdybys to chtěl vědět.
Jinak nechci se tě nějak dotýkat, ale ty zřejmě vůbec nechápeš, že civil tady z toho co se píše, nerozumí ani kulové, viď?
Mohl by jsi nám tady vysvětlit, jak by drban, který by i pochopil jak policie jen na základě tohoto úzkého tématu eviencí funguje, měl jako uhodnout která ze všech možností na něj "dopadla"?
To bych neuhodnul ani já, kdyby na mě došli. Určitě bych vyjmenoval pět možných důvodů a určitě bych se trefil, ale uhodnout jak mě dostali, to dost často nejde ani se znalostma.
Navíc: vůbec nechápeš, že práce policie není o tom, že nikdo z lidí o ní nic neví jako dosud, protože v takovémto stavu tu práci děláš sám, bez lidí. A četník bez lidí je nula! Lidem ani nechybíš, protože ti nechápou co vůbec děláš a nemají možnost se zapojit. Což by samozřejmě měli a výsledkem v konečném důsledku je to, co dneska z policie zůstává. Prostě lidé díky tomu, co ty prosazuješ, policii nepovažují za potřebnou. A ona skutečně potřebná tímto stylem práce není.
A nechytej mě za slovo a nepiš mi tady něco o odtajnění spisů atd.
Naučili tě bezmyšlenkovitě dělat práci stylem, že zametáš hovínka po drbanech, jako běsný jen sepisuješ případy co se staly a zajímá tě jen procento objasněnosti, když to přeženu, snad mi ale rozumíš. Děláš tupě jen to, co živí nadřízené. Pro lidi nemáš žádný přínos. Oni nevědí co a jak, nechápou v čem mohou pomoct, jaký to má smysl. Když jim toto budeš chtít vysvětlit, aby ti skutečně pomáhali, budeš muset vysvětlovat i systém a využití sběru informací. A nejen toto.
Takže nejhorší polda ti říká, že tvoje pojetí práce policie je přesně to, co chtějí nadřízení - svoje odměny za čárky.
Franta Ringo Čech řekl ve svém slavném videu, že žádný parazit nesežere svého hostitele, ale tihle asi ano. Nakonec zůstane místo práce schopného těla z policie jen klubko parazitů, kteří se začnou žrát mezi sebou, protože někdo na tu ulici bude muset.
Nemluv tu o CP, protože po druhé otázce neodpovíš o co tam jde. Bavme se jen o tom, jak se dělá policejní práce a ne politika přes čárečky aneb to, co tu bylo od roku 1948 a je tu dosud.

Mimo to můžeš nám tady říct, jak by jsi to udělal s tisíci bývalých poldů, kteří bez mrknutí oka přešli na druhou stranu barikády a nejenže styl práce policie znají, ale ještě znalosti o něm šíří podsvětím?
Tlustou čáru dáváš přesně tam, kde dneska ke škodě vás řadových, díky parazitům z vedení s rudýma knížkama v kapsách, leží.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio