Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

omezení osobní svobody u přestupku

Dobrý den, zajímalo by mě, zda je vůbec nějakým způsobem upravena možnost omezení osobní svobody osoby, která se dopouští přestupku, například když něco krade v obchodě a je přistižena prodavačkou. Když mě, jako běžnému občanovi například někdo krade volně položené jízdní kolo v hodnotě 4.000,- Kč a já jej chytím, zda je možné ho "držet" do příjezdu policie. U TČ je situace jasná, ale jak je to u přestupku?
GINGA :: Datum založení: 08. 05. 2011 :: celkem 69 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 20:09:47 18. 05. 2011
default.png
ANDRAS [2011-05-18 18:11:49]: zásadně nesouhlasím.. zákon v tomto bodě hovoří jasně... občan může zadržet osobu při páchání činu či po činu "Osobní svobodu osoby, která byla přistižena při trestném činu nebo bezprostředně poté, smí omezit kdokoli,"... jiný výklad není možný....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DENVER 20:02:31 18. 05. 2011 blokovaný
default.png
JOHN158 [2011-05-18 19:22:08]: Ano,přiznávam,že k tobě pocituju nenávist a nepřeju ti vůbec nic dobrýho.Věřím,že ti osud vrátí,to,jak se chováš k ostatním lidem,když to nedokážou a teď budu citovat TVOJE SLOVA,ty h.upové z IMV.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOHN158 19:22:08 18. 05. 2011
john158.jpg
Denver nemá čas, protože se modlí aby všichni policejní ranaři byli v teplákách nebo bradou hore..a taky za romy, aby se jim rodilo více dětí a za narkomany aby si už konečně našli svoji zlatou dávku..:)) Zcela jistě u toho páchá i onanii a výsledek lípne sem..
je to fetkomrd..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 18:11:49 18. 05. 2011
Andras.jpg
APPALACIO [2011-05-18 15:37:14]:
Jako pražský mohu potvrdit, že pokud je spáchána drobná krádež, tak tato je vyřešena na místě hlídkou blokově, a dále se nikde tento skutek neeviduje. Alespoň neznám takové oddělení.
Co se zadržení dle ust. § 72 odst. 2 z. č. 141/1961 Sb. týče, opravdu by mělo stačit podezření. Pokud občan, takového pachatele zadržel s tím, že měl důvodné podezření ze spáchání trestného činu, a v dobré víře zadržel takového pachatele, a ihned vyrozuměl policejní orgán, pochybuji, že by takový občan byl odstíhán kýmkoliv.

Karle, většinou s tebou nesouhlasím, ale najdou se i společné body shody. S tebou se ale dá alespoň vést diskuse, i když občas také ne zcela smysluplná. Ale Denver je osobnost s psychotickými rysy. Přečti si co on píše. To už nejsou ani názory laické veřejnosti. To jsou prostě žvásty psychotika. A pokud někomu ujedou nervy, a tohoto, dejme tomu, člověka zpraží, nelze se tomu divit. Já Jsem se snažil na jeho příspěvky přes rok reagovat věcně, slušně, a vždy tak, abych se pokusil osvětlit a vysvětlit mu právní důvody, pohnutky, a další a další. Ale on neposlouchá, a nechce poslouchat. Tato část mého příspěvku je poslední příspěvek na tomto foru, který reaguje na zcela zjevně narušenou osobnost denvera.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 16:13:10 18. 05. 2011
Karel.150.jpg
Souhlasím s "x", že bude lepší založit téma "Žumpa a hnůj". Nemám potřebu vyvracet tvá demagogická tvrzení, protože jsem si jistý, že by tě to jen utvrdilo v tvém přesvědčení. Víš já se narozdíl od tebe ani trochu nebojím, že někdo změní mé přesvědčení, protože mám zájem znát pravdu. To jak se tu prezentuješ je fakt síla.
A k tomu proč ti nehodlám argumentovat doporučuji přednášku profesora akademie věd Koukolíka, která se jmenuje "Filosofie stupidity", lze stáhnout na internetu. Takže ..howg, jak praví ten pravý..:-)
K tématu jsem se vyjádřil dostatečně, mimo téma se již vyjadřovat nehodlám.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 15:37:14 18. 05. 2011
default.png
KAREL-150 [2011-05-18 15:15:05]: objednej se k psychologovi. Alespoň by ti někdo řekl, že odvolání se na po většinový názor anonymního davu je znakem nejistoty. Stačí se podívat na tvé příspěvky na zpět a člověk v nich najde přesný klíč, když nevíš, nemáš argument, začneš se odvolávat na "většinový" názor, bez argumentační opory.

Karle-150, ANO, policista ve službě má jiná oprávnění než běžný občan. Divíš se, ale je to tak.. je to prostě dané zákonem. Pokud nevíš ani takto základní věc, tak ti nepomůže legislativní odbor.

A opět Karle-150... děláš stejnou chybu..odvoláváš na na anonymní strukturu policie v domnění, že tím někoho ohromíš nebo zastrašíš? Civil neví o čem je řeč a poldy tím urazíš, protože to jsou přesně ty odbory, které zpracovávají a vydávají ZPPP a podobné zhovadilosti, na které nadáváme... jsou to ty odbory, které vydávají právní názory, které nic neříkají, které se v praxi nedají ani uplatnit....myslím si, že nemáš-li nic jiného, nejsem naprosto v klidu

Měl bys občas za těmi lidmi, kterými se tady zaštiťuješ, zajít a zeptat se jich, ne je jen odposlouchávat u oběda. Dost pochybuji, že v Praze stíhají přestupkové odbory hlídat souběh či pokračování přestupků... myslím, že tímhle tvrzením jsi se totálně pohřbil.

Dalšími kecy si už nech pro sebe... opět howgh.... nemáš už jediný argument, který stojí za řeč.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 15:15:05 18. 05. 2011
Karel.150.jpg
Kluci snůžka demagogických řečí. Jsem neslušný protože mám názor, který nesouhlasí s tvým a nechovám se pohoršujícně?:-))
Jinak doporučuji občas otevřít trestní kodexy nebo se informovat u nadřízených nebo na analytickolegislativním oddělení PP PČR, když jsi neznalý. Nezdá se ti s podivem, že policistovi stačí podezření a občan si musí být naprosto jistý? Myslím, že pokud si zadržující občan jak jsem uvedl zcela svévolně zlomyslně nevyloží zákon po svém, tak jej žádný státní zástupce nebude stíhat pro TČ Omezování osobní svobody, tak jak tu strašíš..:-)
To, že se u Vás neaplikují postupy, které se v Praze aplikují, nebo, že nemáš zpětnou vazbu neznamená, že je něco hovadina..:-)

Tohle co jsi napsal:
""neměl totiž podezření, ale pouze domnění."... a opět nesmysly... jaké podezření, jaké domnění???.. zásadní hrubá chyba v posuzování §76/2TŘ"
..je absolutně vytrženo z kontextu, protože jsem nemluvil o zadržení dle § 76/2, ale o protiprávním jednání bezpečáka. Ale jsem na to vytrhávání z kontextu od tebe zvyklý..:-)
Jinak jsem rád, že se začínáš vyjadřovat alespoň slušně..;-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 14:28:06 18. 05. 2011
default.png
REPLY:X:47265-1:2011-05-18 14:14:10: njn, někdy se to tu rozjede .-)) takže ty můžeš využít obdobná ustanovení, která platí pro MP .-)... to je v"výhoda".. že poldové a strážníci mohou využít patřičný zákon, když už jsou povinni zasahovat i mimo službu

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X 14:14:10 18. 05. 2011
default.png
Pro Karla 150 dělám u mp ale za civila se pokládám po pracovní době (nechodím v uniformě po práci domů a ve volnu ani nepíšu parkovačky atd.) Toto téma se začíná zaplňovat příspěvky OT já být admin tak bych vše co je OT promazal v četně vulgarizmů. Věcně se přít se ano, ale anonymně si nadávat by bylo vhodnější v jiném vlákně k tomu určeném, které by se mohlo jmenovat např.: Žumpa a hnůj aneb co nejvíc uraz bližního svého. Toto téma má už teď 6 stran, Jsem přesvědčen ze už přestává plnit informační účel jelikož případného zvědavce hledajícího odpověď na záhlaví tématu odradí se brodit několika stranami příspěvků mimo téma.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 13:59:36 18. 05. 2011
default.png
DENVER [2011-05-18 13:50:42]: a tobě připadá normální urážet slušné lidi a tvrdit o nich, že lžou?!!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio