Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

omezení osobní svobody u přestupku

Dobrý den, zajímalo by mě, zda je vůbec nějakým způsobem upravena možnost omezení osobní svobody osoby, která se dopouští přestupku, například když něco krade v obchodě a je přistižena prodavačkou. Když mě, jako běžnému občanovi například někdo krade volně položené jízdní kolo v hodnotě 4.000,- Kč a já jej chytím, zda je možné ho "držet" do příjezdu policie. U TČ je situace jasná, ale jak je to u přestupku?
GINGA :: Datum založení: 08. 05. 2011 :: celkem 69 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu LAWOR 20:37:10 17. 05. 2011
default.png
XYKAN [2011-05-17 20:10:15]:

to xykan: kamaráde, než tady někomu nadávat do --ňupů a plevelit to tady s prominutím volovinama, co se třeba trochu přivzdělat (neboť flagrantní neznalost jsi, narozdíl od xykana, úspěšně prokázal):

http://www.elaw.cz/cs/judikatura/31-vnitrostatni-/339-nejvyssi-spravni-soud-k-opravneni-re...

P.S. Pokud jsi to nepochopil, tak Nejvyšší správní soud dal aktuálně jednoznačné vodítko, omezení osobní svobody kýmkoliv (pochopitelně přiměřené) v nutné obraně při ochraně majetkových práv není v zásadě nezákonné.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X 20:31:22 17. 05. 2011
default.png
Denvere chápu tvoje pochopení pro sociálně vyloučené (narkomany, bezdomovce, atd.) ale PČR a MP není instituce snažící se o začlenění a resocializaci těchto lidí do systému, o to se snaží (neúspěšně) neziskovky a zařízení různých typů. Rozhodně mi nepřijde dobrý řešení nechávat tyhle lidi krást, to nic neřeší. Mimochodem můžeš být v klidu, těm lidem se nic v podstatě nestane.Oznamování těhle lidí na úřad a vypisování složenek nic neřeší, ba je to naopak uvrhuje do hlubší dluhové pasti. nedělám si iluzi že se tím úřad vůbec zabývá a pokud ano tak že se to z úřadu vůbec dostane na SKPV to jim tyto přestupky sečte do TČ. Tihle lidi zkrátka dál zůstávají mimo systém dokud neumřou na ulici. Dneska na nic nejsou peníze a pro stát je výhodnější se na tyhle lidi vyprdnout a peníze na to vyčleněný utratit na pseudoprojekty který nefungujou. Ročně se na bezdomovectví a jiný pseudoprogramy utrácejí stovky milionů a efekt mizernej. Je to jen další záminka jak vyvést miliardy z rozpočtu. Měli by tyhle lidi zavřít,resocializovat a poté pustit. Ale to by bylo nehumální a nedemokratické v rozporu s listinou základních práv a svobod.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu XYKAN 20:10:15 17. 05. 2011
default.png
Online sorry, patří to Pryčovi! Nutná obrana se přece nedá aplikovat na omezení osobní svobody.. Ale možná PRYČ už je pryč a tak nám nedělá ostudu.,

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu XYKAN 20:06:45 17. 05. 2011
default.png
Online.... řeknu ti to po našém: Co to hněteš o nutnej obraně???? Jsi právně úplně mimo a každý koncipient tě rozpráší na cucky --- ňupe!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DENVER 19:52:44 17. 05. 2011 blokovaný
default.png
KAREL-150 [2011-05-17 19:36:28]: Jo jo,běžná praxe,po tolika letech v obchodě(od 18 let),bych mohl o tom napsat přímo knihu:ochranky vs PČR a MP a nebylo by to nic pozitivního,i když musím říct,že jsem se setkal i policisty,kteří těm svinarnám nenápomáhali,snad se jim to jednou osudem v dobrém vrátí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 19:36:28 17. 05. 2011
Karel.150.jpg
No jak koukám, tak si tu nejlépe odpověděl prodavač pod nickem "x", a pak se mi také líbí odpověď "Peca".
Lze tedy jednoznačně využít § 76/2 tr. řádu, pro omezení osoby podezřelé z trestného činu. Lze mít podezření na § 205/1a), příp. §205/2. Jde o podezření, nikoli prokázání.

V současnosti je také v praxi, že se přestupky proti majetku (krádeže v obchodech) neřeší blokově a oznamují se na místně příslušné úřady, které skutky evidují a jakmile přesáhnou škodu nikoli nepatrnou tedy 5000,- Kč, tak věc postupují jako pokračující TČ na SKPV.
Pokud si nebudete právo vykládat zcela zlomyslně účelově, pak bych se nebál bubáka omezování osobní svobody.

Jinak musím potvrdit, že jsem byl několikrát přivolán na zadrženého člověka ochrankou, který si lidi jen tak kontroloval, aniž by je viděl něco krást, takže zde to šlo jednoznačně proti němu, neměl totiž podezření, ale pouze domnění. Také jsem se setkal s tím, že ochranka pachateli přiložila ke krádeži věci z obchodu v takovém rozsahu, že by tyto věci musel nést při průchodu kasou jako africké ženy vyskládané vysoko na hlavě.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X 17:59:54 17. 05. 2011
default.png
Ty budeš asi strašně hodnej člověk asi jako Ježíš kterej by se pro druhé rozdal. Zkus nějakou církev myslím že máš na to vlohy. Prodávat ve stánku nezkoušej umřel bys za chvíli hlady. Nechci se s tebou přít, proto nebudu na tebe reagovat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DENVER 17:45:25 17. 05. 2011 blokovaný
default.png
REPLY:X:47233-1:2011-05-17 17:36:28: ŠKODA,ŽE JSEM V TOM STÁNKU NEPRODÁVAL,BYCH TI DAL PIVO!!!!!!!!!! :-D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DENVER 17:42:43 17. 05. 2011 blokovaný
default.png
REPLY:X:47233-1:2011-05-17 17:36:28: Ještě,že jsem aspoň nějakou dobu dělal v krámě a mohl pomoct určitejm lidem před ochrankama a policií!A věř,že jsem na to hrdej a nebylo těch lidí málo.Znam fakt případy,kdy člověk nic neukradl a byl trestanej,protože měl třeba jenom zboží z jiného obchodu,tak todle jsem nikomu neudělal NIKDY A I TĚM,CO FAKT NĚCO UDĚLALI,TAK JSEM POMOHL,NEBOJ TY OBCHODY JSOU NAPAKOVANÝ A NEZRUJNUJE JE TO!!!!!!!!!!!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X 17:36:28 17. 05. 2011
default.png
Denvere Já použil nutnou obranu k odvrácení útoku na zájem chráněný zákonem (knížka - majetek) načež moje obrana byla přiměřená způsobu útoku. Takže jsem se žádného omezování osobní svobody nedopustil. Zájem je širokej pojem (život, zdraví, majetek, práva atd.) Mylně se domníváš že do 5000 tisíc se musím nechat okrádat. Z listiny práv a svobod a dalších zákonů mám právo vlastnit majetek s ten si i bránit. :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio