Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

(REDAKCE)

Konec lokalizací, policie je slepá !
ilustrační
Foto: LH

Asi každý policista zaznamenal, že na základě nálezu Ústavního soudu, operátoři již nemusí shromažďovat a uchovávat lokalizační údaje pro Policii ČR. Mnozí lidé tento krok vítají v domnění, že policie používala tyto údaje k bezuzdnému špiclování. Ti samí lidé ovšem mohou velmi záhy zjistit, že toto rozhodnutí má velká negativa. Co znamená toto rozhodnutí pro policisty a jaký vliv může mít na občany této země?

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 25. 05. 2011
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu PAVLIK12 12:15:07 09. 06. 2011
default.png
DAVID1982 [2011-05-25 23:26:33]: K tomu bych jen upřesnil, že nejméně jeden mobilní operátor v okamžiku vyhlášení nálezu US skutečně přestal ukládat lokalizační informace. Neoficiálně proto, že on je k účtování nepotřebuje a stát mu už teď (po US) za jejich sbírání nebude platit.
O operátorech internetových až ani nemluvím, ti leckdy neukládali nic i když měli povinnost a moc se to neřešilo.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:54:59 04. 06. 2011
default.png
Honzo, že pátrácím akcím velí blbci, o tom jsem ale opravdu nikdy nepochyboval. Že i zbytku akcí velí blbci vidíte nakonec taky sami. Máš bohužel prvadu, musel bych k tomu napsat, že kdyby se náhodou k velení akce dostal uvažující a zkušený četník a měl souřadnice od operátora... No nic.
Na city jsem hrát nechtěl. Já to bral jen jako práci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 22:06:40 03. 06. 2011
default.png
HONZAD [2011-06-03 16:58:19]:
Honzade není údaj jako údaj... Každopádně souhlasím, že jestli někdo něco posral, tak si to má odskákat. Nebudu se pouštět do podrobností, ale z principu s nálezem nesouhlasím, kdysi se chodilo s puškou proti kulometu, no a teď ti sebrali i tu pušku a dali do ruky kyj. Žijeme v elektronické IT době a policie bude stíhat zločince na koloběžkách s oštěpem v ruce...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 16:58:19 03. 06. 2011
honzad..jpg
sorry hammere, ale akce na hledani pohresovanych decek a lidi koncily jak "sedlaci u chlumce" i v dobe, kdy policie dostaval lokalizacni informace.. takze operatorama to nebude...
Nehraj tady v tomto pripade na city...


pri teto prilezitosti nemuzu nevzpomenout legendarni patrani po ztracenem klukovi v lesoparku v hradci kralove, kde operator policii sdelil nejpresnejesi dosazitlenou loklizaci v terenu... a kluk v ni opravdu byl, ale policie ho stejne nebyla schopna najit, tak se nasel az jako slusna mrtvola... opravdu byl v operatorem udanem sektoru - v keri, pokojne si hnil DOSLOVA PAR METRU OD POLICEJNOHO PSINCE HRADECKE PCR


takze, hammmere, to ze v policii je bordel a leva nevi co dela prava a ztraceni se vetsinou nelazeaji az coby zalezele mrtvoly, to neni problem operatoru ... A uprime receno mam pocit, ze policejni bilance takovych patracek uz snad ani horsi bejt nemuze, s lokalizaci od operatoru nebo bez...



Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 15:47:47 03. 06. 2011
default.png
HONZAD [2011-06-03 15:25:05]: Komu že to operátoři neustoupili? Policii?

Dovolte, abych se hluboce zachechtal. Až bude někdo z těch prablbů potřebovat najít svoje pohřešované děcko, potom uvidíme, komu že neustoupil.

Nechtějí po policii tuto službu? Nevidí si na špičku nosu? Tak proč ne, že ano? Policie nebude muset dělat práci navíc pro společnost, která ji ani nechce. Co je na tom špatně? Při oznámení pohřešování děcka donese oznamovatel jakožto zákonný zástupce černý plastový pytel jako vysoce pravděpodobně využitelnou pomůcku při ukončení pátrání a bude! Další problém?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 15:25:05 03. 06. 2011
honzad..jpg
data za tri mesice mate, tak neplacte:-)

"Jednání mezi policisty a jednotlivými operátory podle deníku Právo skončila krachem a společnosti tak budou policii dávat jen ta data, která si tři měsíce schovávají pro svoji interní potřebu. Tedy kvůli fakturacím nebo reklamacím."...

vice

http://zpravy.idnes.cz/operatori-neustoupili-policii-daji-ji-jen-cast-informaci-z-mobilu-p...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 16:20:52 28. 05. 2011
default.png
HONZAD [2011-05-28 12:01:22]: No, Honzo, já tomuto tématu a tomuto okruhu šetření tr. činnosti pranic nerozumím. Jen obecně bych řekl, že takováto statistika nebude zřejmě k ničemu, protože ono taky záleží na tom, kolik těch povolení bylo vydáno na kolik případů, jaké vyly výsledky těch případů - mám na mysli dlouhodobě rozpracovávané věci... Fakt tomu nerozumím, ale asi to nějak tak nebo třeba jinak bude. Myslím si prostě, že statistika tolik a tolik trestných činů celkem, tolik a tolik objasněno, tolik a tolik žádostí... nebude to pravé ořechové. Ti kluci co s tím dělají asi budou vědět jinší věci, my tady rozhodně nejsme odborníci a "na každů prácu treba odborníkov".

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 12:01:22 28. 05. 2011
honzad..jpg
tak jsem si prosel ten nalez US a: sice chapu, ze policistum se DUSLEDEK tohoto nalezu nelibi.
To ale nic nemeni na tom, ze vetsi cast argumentace ve zvudovodneni zni celkem logicky a kdo si to projde, tak clkem si pochopi, ze za danych podminek US celkem jinou moznost ani nemel...

Co mi vsak v nalezu pripada zajimave s ohledem na zdejsi debatu jsou postrehy, resp argumenty:

49) ...dle „zprávy o bezpečnostní situaci v ČR za období roku 2008“ bylo na území České republiky zjištěno celkem 343 799 trestných činů, z toho bylo objasněno 127 906 trestných činů, přičemž ve stejném období počet žádostí o poskytnutí provozních a lokalizačních údajů ze strany oprávněných orgánů veřejné moci dosáhl čísla 131 560..
... Následně, a to jen za období od ledna do října 2009 byla dle neoficiálních údajů žádost o poskytnutí lokalizačních a provozních údajů učiněna již ve 121 839 případech

56) ...v této souvislosti lze odkázat na analýzu Spolkového úřadu vyšetřování SRN (Bundeskriminalamt) ze dne 26. 1. 2011, který na základě porovnání statistických údajů o spáchané závažné trestné činnosti na území SRN za období před a po přijetí předmětné právní úpravy k data retention dospěl k závěru, že použití nástroje plošného a preventivního uchovávání provozních a lokalizačních údajů nemělo téměř žádný vliv na snížení počtu spáchaných závažných trestných činů ani na míru jejich objasňování (samotná analýza a konkrétní statistické údaje jsou dostupné na http://www.vorratsdatenspeicherung.de/content/view/426/79/lang,de/). Obdobné závěry lze přitom učinit i při zběžném pohledu na statistické přehledy kriminality na území České republiky zveřejňované Policií České republiky, např. srovnání statistických údajů za období let 2008 až 2010 (dostupné na http://www.policie.cz/clanek/statisticke-prehledy-kriminality-650295.aspx).


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 13:35:42 27. 05. 2011
honzad..jpg
Lukasi, ty vtipalku, si mel poslal link, ze kouknout na nalez za smsku v hodnote 50kc?? :-):-)

kazdopadne dik, potrebovl sem cislo toho nalezu, zadarmo se to da pk najit na strance US, pro dalsi zajmce je to zde: http://nalus.usoud.cz/Search/ResultDetail.aspx?id=69635&pos=1&cnt=4&typ=result

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PECA 08:30:10 27. 05. 2011
Peca.jpg
Samozřejmě naprosto nesouhlasím s nálezem ÚS a následných krocích. V poslední době jsem měl na stole dva případy salkingu. Jedinou cestu vidím v tom, že poškozená bude shromažďovat v mobilu obsah textových zpráv a vyžádá si podrobné výpisy od svého operátora. Zjištění majitele telefonního čísla by snad mělo i nadále fungovat. Jiná cesta (vyjma přímých svědků) snad ani není.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio