Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Městská policie v Praze se změní. A pocítí to i PČR (REDAKCE)

Městská policie v Praze se změní. A pocítí to i PČR
Symbol konce jedné éry MP Praha?
Foto: mppraha.cz

Primátor Prahy Bohuslav Svoboda na včerejší tiskové konferenci představil základní obrysy jeho představy o budoucím fungování pražské městské policie. Nejde jen o prodej Hummerů, ale o mnohem zásadnější proměnu, která se má ve výsledku výrazně dotknout i činnosti státní policie. Zprávu z tiskové konference včetně videa proto přetiskujeme v plném znění.

Autor:
Publikováno: 25. 01. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu X 21:51:33 06. 11. 2012
default.png
http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/praha/clanek.phtml?id=761879

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 17:59:51 09. 02. 2012
default.png
server "policista.cz" nad zákon nebo jen ignorance slušnosti?

Pane "redaktore" serveru policista.cz Dušane Stuchlíku! Veřejně Vás vyzývám, aby jste jako zástupce tohoto serveru začal dodržovat zákon a laskavě hnul svojí prdelí a začal konat. Vyzýval jsem Vás již 3x během posledního čtvrt roku, aby jste z tohoto serveru odstranil mé osobní údaje a odstranil můj účet, neboť jako fyzická osoba si již nepřeji zde tyto údaje zobrazovat a zveřejňovat!!!! Na e-mailovou korespondenci reagujete laxně a planými sliby. Takže Vás tentokráte veřejně vyzývám a je to Vaše, jen Vaše ostuda, že porušujete zákon. Je Vaší ostudou, že server pro policisty a o policistech si dovolí takové "kálení na hlavu" uživatelům a lidem..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 1)
Poslat zprávu KAREL-150 14:25:20 08. 02. 2012
Karel.150.jpg
ANDRAS [2012-02-05 12:38:54]: No já poměrně často dozorčího dělám a nečiní mi problém někomu sdělit podezření, pakliže skutečnosti nasvědčují tomu, že tu to podezření skutečně je, samozřejmě u sporných věcí (nebo u věcí, kde nemám náležité zkušenosti) po konzultaci se státním zástupcem. Ve spojení se zastupitelstvím, ale i se soudy jsem poměrně často, neboť času, kdy máme prázdnou celu ubývá..:)

Jinak jak jsem řekl, jestli si někdo otvíral hubu, tak to byl vždy pachatel, který byl projednáván za závažnější činnost, takže jsem neřešil, když si na nás ještě otevřel hubu, pouze se to objevilo v úz a platí zde zásada, že pachatel bude trestán podle činu za který je nejpřísnější trest.

Jinak u nás kluci na hlídkové používají ty minikamery, které se tu tuším také recenzovali, a je to výborná věc. Před pár dny jsem rovněž četl v esiaři, že si můžeme pořizovat i foto pachatelů přestupků, i svědků a jejich dokladů. Samozřejmostí je vždy zajistit totožnost svědků a někdy i důkazní prostředky.

Jinak jestli jsi nadávky na svou osobu jako policista někdy oznámil k přestupkové komisi, pak je mi divé, jestli přestupce řešili domluvou, že ty jsi platil správní poplatek, protože je zde nutné postupovat podle správního řádu a nikoli podle libovůle úředníka. Ikdyby nebyl přestupek podezřelému prokázán, pak správní orgán, zpravidla pověřená obec dostává jisté prostředky za tuto svou činnost, vše je řízeno zákonem.
V případě finančních povinností ukládaných obcí zdůrazněme, že platbu za provedené úkony lze požadovat pouze na základě zákona (např. č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích). Náhradu nákladů řízení či plnění jiných finančních povinností lze požadovat opět jen v případech stanovených zákonem (např. správní řád, zákony č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů).
Obec proto nemůže vyžadovat úhradu jiných nákladů a finančních povinností, než které zákon stanoví, což se týká i nákladů na zajištění výkonu přenesené působnosti, neboť na tuto činnost obec již obdržela prostředky ve formě příspěvku na výkon přenesené působnosti, jakkoliv je tento příspěvek zpravidla nedostatečný.

Náklady řízení upravuje správní řád v § 79, a účastníkovi, který řízení vyvolal porušením své právní povinnosti, se ukládá povinnost nahradit náklady správního řízení, které jsou vyhláškou č. 520/2005 Sb. v platném znění stanoveny paušální částkou ve výši 1000 Kč. Tato částka se zvyšuje o 1500 Kč, pokud byl v řízení přibrán znalec z jiného oboru než psychiatrie, a pokud byl přibrán znalec z oboru psychiatrie, zvyšuje se paušální částka o 2500 Kč (tzn. na nákladech řízení může účastník řízení zaplatit max. 3500 Kč), viz § 6 uvedené vyhlášky. Zmíněné ustanovení správního řádu a prováděcí vyhláška se uplatní zejména při projednávání správních deliktů.
Více zde: http://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6294959

Osobně jsem tedy proto, přestupce oznámit, aby mu byla uložena pokuta, než s ním vždy jednat se staženým ocasem, nebo se dokonce jednání s ním vyhýbat. A jsem pro takového člověka případně i zajistit, a to klidně za použítí nezbytného donucovacího prostředku, ale volil bych mít u sebe tu minikamerku.;)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 21:41:55 07. 02. 2012
Andras.jpg
CEMAN [2012-02-07 20:58:07]:

To ztrpění je dokonce i názor některých SZ. Pamatuji případ, kdy kolega čelil útoku rozbitou lahví od piva - tedy pachatel útočící ostrým předmětem. SZ usoudil, že policistovi nevznikla žádná újma, tedy se jedná o přestupek. Policista se odvolal, případ dostal jiný SZ a najednou šlo o TČ. Případ, kdy by pachatel zmíněného slovního napadání dostal pokutu, jsem nezažil ani jeden. Pouze znám desítky rozhodnutí, kde padlo napomenutí

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CEMAN 20:58:07 07. 02. 2012
default.png
Výtržnictví za veřejné slovní napadání za normálních běžných okolností teroticky připadá skoro na všechny případy, protože urážka úřední osoby je podle mě hrubá neslušnost a to i neveřejně.. Argumentace možnosti zneužití už zpochybňuje celý systém a společnost, protože ve finále je to zas o lidech, kteří dokážou zneužít všechno. Slovo hrubá, závažná apod jsou tak neurčité výrazy, se kterými se dá dobře pracovat a vzniká prostor pro advokáty a mudrce na nejvyšších příčkách justice. Na nich závisí konečný výklad zákona.

Ohledně těch verbálních útoků na úřední osoby ve službě by to měl být asi TČ. Ve volnu to ber čert. Za současné situace bych to obecně viděl jako výtržnictví třeba v případě, kdyby k tomu docházelo na pohřbu nebo nějakému slavnostní ceremoniálu, shromáždění atd, kde dochází veřejně k hrubé neslušnosti, která pohoršuje lidi, kteří ji vnímají.
Problém je asi taky v tom, že se objem práce policie a soudů už prostě v současných počtech se svými dalšími pracovními povinnostmi nedá stihnout v dostatečné kvalitě.

Teoreticky verbálního útočníka můžeš v pohodě zajistit skoro vždycky, aby si ho zase hned pustil. Potom stejně musíš jako poškozený podat návrh na projednání př příslušnému správnímu orgánu, který to projedná. Výsledkem je max pokuta, která na některé lidi zcela jistě nemá žádný výchovný účinek.

Takové násilí proti úřední osobě není podle našeho OSZ tak úplně jasné. Pokud dostaneš někde na ubytce nebo v baráku od ožralý ženský facku a neutrpíš ani oděrku nebo to vykryješ, tak max na př. Slyšel jsem i taková prohlášení, že policista musí něco ztrpět. O žádném školení na zvládání utrpení a očistce jsem v rámci PČR neslyšel. Možná nějaký ZPPP, se kterým jsem se zcela určitě elektronicky seznámil, ale ještě jsem ho nečetl. Ze zákona to určitě nebylo. Asi nějaké zvyklosti a obyčeje.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 12:38:54 05. 02. 2012
Andras.jpg
KAREL-150 [2012-02-03 21:38:48]:

Ano, nějaké možnosti jsou. Zkušenosti od kolegů z Českých Budějovic, Brna a Prahy, včetně mě: Po zaplacení správního poplatku, bylo pachateli přestupku uloženo napomenutí ala "tytyty, už to příště na cajty nedělej". Takže poplatek z vlastní kapsy šel magistrátu a grázl odcházel s úsměvem od ucha k uchu. A výtržnictví? Víš jaké je někdy jednání s některými dozorčími?

Souhlasím s názory, že zákony respekt samy o sobě nedělají. Ale tady jde především o to, že musí zafungovat strach z rychlého trestu v případě, že si na policisty někdo bude neprávem "otvírat hubu". A nevím, kde slouží Karel, ale opět z vlastních zkušeností a ze zkušeností každého kolegy, kterého znám musím konstatovat fakt, že urážkám jsme vystaveni takřka denně. A nic na tom nezmění náš vzrůst, naše vystupování, jednání s pachatelem a vzdělání. Při ostrých a tvrdých zákrocích, které zažíváme často, nám zadržení pachatelé, přihlížející, i jiné osoby vyhrožují, nadávají, urážejí apod. A mnohdy vzhledem k okolnosti s tím prostě nelze dělat nic. Tady už jde minimálně o princip pocitu beztrestnosti. Zatímco u nás, v případě nějakého hromadného narušení pořádku se zadrží například jedna osoba a 5 dalších předvede, v sousedních státech jde mnohdy o desítky zadržení. O následné rychlé, kvalitní a efektivní práci soudů se raději už nezmiňuji.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CREAZYCOP 21:51:01 03. 02. 2012
CreazyCop.jpg
Kdy je to výběrové řízení? Jdu se přihlásit pane Svobodo.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 21:38:48 03. 02. 2012
Karel.150.jpg
Ceman: Samozřejmně vše souvisí se vším, rovněž tedy i toho, že je snadné obdržet ŘP (někde velmi snadné), a pak vznikají i některé nesmyslné předpisy, na druhou stranu, nelze očekávat, že bude člověk po autoškole plný profesionál v řízení, a takový nováček by si měl zase tohle uvědomovat a nepřeceňovat své schopnosti. Ať se v životě bavíme o čemkoli, vše je jen otázkou toho, jak uvědomněle jednáme.

Co se týká toho postihu, člověka co uráží policistu tak je zde samozřejmě ustanovení přestupku proti občanskému soužití a hrozba 5000,-Kč pokuty, což není pro mnohé malý peníz, jako důkaz lze využít vlastní záznamové zařízení. Pokud je chování dotyčného ještě pikantnější je na zvážení přečin výtržnosti, to zase záleží případ od případu. Nějaké možnosti tu jsou, a pro mě jsou dostačující. Jinak souhlasím, že trest dle majetku či příjmu přestupce by byl spravedlivější než paušál.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CEMAN 23:50:16 02. 02. 2012
default.png
Ještě k té dopravě: Kdyby u nás nedostal ŘP úplně každý, mnohdy nezpůsobilý člověk, nemuselo by být tolik nesmyslných předpisů, na které si všichni ztěžují.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CEMAN 23:41:39 02. 02. 2012
default.png
Já jsem se s tím setkal. Lidé tě totiž nevnímají většinou jako člověka, ale jako uniformu, která představuje prostředek státní moci. To je třeba si uvědomit. Né vždy se s každým dohodneš po dobrém. Problematika verbálního napadání policistů není zákonem ošetřena a lze využít jen § 49/1 a) zákona č. 200/1990 Sb., který lze projednat jen na návrh nebo případně osobu zajistit, což ale není forma trestu. Nebo znáš jiný trest, který je v souladu se zákonem?

Souhlasím, že čárkový systém je zhoubný nádor PČR. V tom případě by měl uvědomělý občan navštívit obvodní a krajské ředitelství nebo PP a nadávky směřovat na odpovědnou osobu.

Policista by měl být přísně chráněn zákonem, ale zároveň by měl být veden k tomu, aby zákon prosazoval objektivně. Tresty za jeho porušení by měly mít výchovný charakter na všechny společenské vrstvy obyvatelstva. K tomu by muselo být vytvořeno také určité prostředí. Tomu však neděje, a proto zde nic nefunguje. Bohužel je to v dnešní době asi jen utopie.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio