Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Pražští policisté se bouří (REDAKCE)

Pražští policisté se bouří
Prazdné nádrže i pokladny děsí policejní sbor.
Foto: internet

Je to již měsíc od doby, kdy pražští policisté projevili svoji nespokojenost,  a to když policejní prezident Petr Lessy, nepřímo vyzval pražského policejního ředitele Martina Vondráška k rezignaci. Nyní mají pražští policisté další důvod k nespokojenosti. Někteří si musí dobrovolně-nedobrovolně říci o snížení platu

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 01. 05. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu MARTOO 13:58:29 07. 05. 2012
martoo.jpg
HAMMER [2012-05-07 07:15:23]:
Hammere už jsem to napsal dvakrát, napíšu to potřetí. Teď naprostor souhlasím s Catanim - jeden mluví o voze a druhý o koze.

První myšlenka, kterou jsem napsal - člověk, který univerzálně odkládá neznámce, nemusí mít 6.TT. Na tom jsme se defacto všichni shodli.

Druhá myšlenka - policajti si mají na útvaru pomoc podle toho, co je zrovna nutné řešit bez ohledu na to, kdo je hlídka, kdo DS či ZDS či kdo má jakou TT.

Nedokážu si prostě představit, pokud jako nápadová hlídka mám třeba na chvíli klid a vidím, jak DS má plnou čekárnu, že bych mu nepomohl, když to vlastně není moje práce (nemám ji napsanou v instruktáži) a nemám na DS ani příslušnou TT.

Zatím jsem nezjistil, co je na tom špatného, když si v rámci útvaru pomůžeme. Jednou se spisy, podruhé s oznamovatelem, příště třeba ze ZPŘ.

Zbytek, co tady s Catanim rozebíráte, jsem nikdy nenapsal a ani jsem svými příspěvky nic takového nemyslel.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 09:24:12 07. 05. 2012
Karel.150.jpg
Sloužím v Praze a nebouřím se. Přijde mi fér, aby DS a ZDS na P-I měli stejnou TT jako na P-IV. Druhá věc je jakým způsobem toho má být docíleno. A nelíbí se mi: "Tak si to napiš.".
Jinak nechápu tady ty dohady kdo co dělá, já jsem si mimo zpracovatele v 6. TT prošel všechny funkce a s těmito zpracovateli často spolupracoval, předával jim objasněné věci a podobně. Vše má své.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 07:15:23 07. 05. 2012
default.png
CATANI [2012-05-05 18:38:22]: Jeho úvahy že jsou správné? Catani, jsi se taky asi zcvoknul, ne? :D (aby bylo jasno, si dělám srandu)

Podívej o čem Martin píše: odkládání neznámců!!! Systémově zcela idiotská a zbytečná práce a on se tady o tom baví jako o nějakém zlepšení činnosti policie. Odkládání neznámců by mělo být až kdesi u dna zájmu a měl by to mít na starosti nějaký administrativní fouňa - civilista, ale až poté, co by policie k případu zjistila všecko, co zjistit jde - posbírala všechny nalezitelné kamínky do mozaiky událostí. Vypisovat naprosté hovadiny plynoucí ze spisu jen proto, aby kontrolní debil nemusel hledat co a jak, to je skutečně záslužná práce policisty, na to tam nemusí vůbec být. Tohleto daňového poplatníka vůbec nezajímá.

Kdyby si Marto konečně uvědomil, že úkolem policie je v první řadě zabránit vůbec páchání trestné a jiné činnosti a hnedka na to, když už cokoliv napadne, sesbírat všechny kamínky do mozaiky (a jak víme, často ty kamínky zapadají do mozajek i u dalších případů) a konec, nebudeme se tady zabývat tím, co nám vnutil líný management. Martin už do pravidel managementu zapadl a teď managementu ukazuje, jak to jde se snažit a makat.

Já tě, Catani, jenom ještě doplním: Martine, ty si musíš stejně jako já jednou říct, že jsi prostě škodná. Aktivita řadového policisty v bordelu na kolečkách, který systém "práce" Policie ČR představuje, je (nevím do jaké míry úmyslnosti nebo pitomosti) kolaborace se zločinem. Každý polda, kterého ta práce baví si musí denně připomínat, že tady není pro to, aby živil kurvy čárkomany nad sebou, pro něž je jen snadno fyzicky obětovatelným strojem na jejich desetitisícové odměny, ale je tady pro to, aby chránil svoje ovečky v rajónu, slušné před neslušnýma. Jedině touto činností jsou nějaký čárky morálně ospravedlnitelné.

Jestli činnnosti jako odkládání neznámců a podobné kraviny jsou plánem zločinců v této zemi jak policii zaměstnat všude jinde než na jejich lumpárnách nevím, ale tuším, že to celé funguje jako dobře namazané soukolí. Možná to nebylo úmyslně tak postaveno, ale dokonale to tak funguje a proč to tudíž tak nenechat anebo ještě "nevylepšit"?

A jestli si, Martine, pořád naivně myslíš, že budeš někomu něco platný jako kriminalista, hnedka tě vyvedu z omylu:

- práce tě baví, budeš ji jistě dělat dobře. Jaké ale budou výstupy tvé práce pro oběti? Zaprvé jim jejich blízké (životy, zdraví) nikdo nevrátí, majetek taky ne. Zadruhé pokud jsi ještě nedošel na vymoženosti trestního řádu jako je neúčelnost trestního stíhání, postih jen za nejzávažnější skutek v sérii, slučování vyšetřování různých skutků a všechno tohle pak zkombinovat, pak budeš muset začít přemýšlet k čemu tvoje drahá práce a náklady na naprosto zbytečné vyšetřování všelijak poslučovaných, neúčelných nebo netrestaných skutků, vlastně jsou? Když si něco přečteš o účinnosti trestu (rychle a tvrdě) dojdeš stejně jako my před tebou k jasnému závěru: děláš naprosto ale naprosto zbytečnou práci. Přesto, že ji děláš dobře, ostatní orgány nad tebou ti ji naprosto hatí.
Pod tebou se nedělá žádná prevence, takže ty jen zametáš za těmi psy jejich hovínka a čím víc, tím víc si mnou policejní manageři svoje ruce.

Když ti toto přirovnám k práci zedníka na chátrající omítce, tak místo aby jsi si připravil povrch na kvalitní omítku a nemusel pak chodit o opravovat tuhle a támhle, nahodíš to doslova jako prase a pořád chodíš a pořád zamazáváš kde to zrovna opadává. Neexistuje žádný takový zedník, který by to tak dělal, ale existují všichni poldové v ČR, kteří takto svoji práci dělají dnes a denně. Člověk s pomocnou školou chápe, jak se práce dělá, maturanti ne.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 18:38:22 05. 05. 2012
default.png
MARTOO [2012-05-05 10:08:20]:
Tvé úvahy jsou správné.

Ale pořád nevycházíš z reality u policie.

Je to pořád o voze a o koze.

No nechci tě vidět za pár let, tebe pěkně vycucnou a pak tě pěkně nakopnou. Takové mají rádi. Možná pak zjistíš, že poctivostí, vstřícností, iniciativou, loajalitou, či okrádáním vlastní rodiny o peníze o její věnovaný čas, daruješ jim statísícové a desetitisícové odměny a na rozdíl od nich jsi jednou nohou v kriminále a druhou na márách.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 10:08:20 05. 05. 2012
martoo.jpg
CATANI [2012-05-04 08:28:37]:
To nebylo myšleno tak, že bych dával nějaké návrhy, kdo má co dělat, ale návrhy jak si pomoci. Když se podíváš na diskuzi od začátku, řešili jsme to, že člověk, který jen univerzálně odkládá neznámce, nemusí být v 6.TT.

Pak jsem říkal, že neznámci jdou mezi oddělení rozdělit rovnoměrně, to ano, ale ne z důvodu, toho, abych dělal nějaké návrhy ty budeš dělat to a ty zas tohle. Jednalo se spíše o variantu toho, jak všem ulehčit práci. Pak jsme došli k tomu, že pokud si nějaké spisy vezme i DS, pomůže procesu rovněž.

Stejné je to třeba i s oznamovateli, jak jsem jsem psal. Stačí, když nápadová hlídka Tobě jako DS pomůže a hned máš méně práce. Neznámci byli je jedna z činností, o které jsme se bavili.

Je to bráno pouze jako úvaha, vzájemná pomoc a způsob vzdělávání mladých policistů, který třeba u nás funguje. Ve většině případů se nestane, jak píšeš, že někoho požádáš, aby Ti udělal šetření a on nezjistil nic, ale jaký měla výstřih sousedka ví naprosto přesně. Mladý policista od začátku ví, jaké šetření by potřeboval po Tobě, kdybys jezdil venku, takže si sakra dá pozor. Ví, že někdy od Tebe taky bude potřebovat pomoct.

Stejné je to třeba s jednoduchými ZPŘ (chlasty, mařeny). Pokud ZPŘ děláš jako DS a hlídka Ti pomůže, do 30-ti minut je dotyčný odbaven. Ty jako DS si ve finále založíš spis, napíšeš sdělovačku a výslech. Zbytek Ti udělá hlídka. Pokud máš navíc nějakého oznamovatele, celé ZPŘ udělá hlídka třeba sama a ty si oznamovatele odbavíš sám.

Úvaha je právě v tom, že pokud všichni umí všechno, můžou Ti i jako DS pomoc a ty jako DS můžeš pomoct jim. Nic jiného v tom nehledej. Rozhodně to nebylo myšleno nějak špatně.

DANIK [2012-05-04 10:00:48]:
Částečně máš pravdu, ale je to o přístupu. Ano, jdou u nás neznámci frkat jak Baťa cvičky, to ano a nikomu to nevadí. Pokud ale chceš na nich makat a buďto je objasnit či do budoucna alespoň pořádně připravit, je to stejné jak píšeš.

Co se týče odborek, tak s tím jsi mi vyrazil dech. To si vážně nedokážu představit dělat obdorka na každého nenzámce. My je děláme pouze na objasněné TČ a už s tím je někdy problém. Pokud tedy děláte odborka na všechny neznámce, tak to je řehole.

VIDOCQ [2012-05-04 11:51:32]:
Máš bod:o) Na tohle místo vážně ne, to uznávám. To mě vážně nenapadlo. Je to opravdu jedna z výjimek.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VIDOCQ 11:51:32 04. 05. 2012
default.png
MARTOO [2012-05-02 20:48:16]:
"Ještě jsem neslyšel o žádném místu obsazeném bočním vstupem, které by bylo natolik kvalifikované, že na jeho místo by nebylo možné vypsat výběrové řízení a v něm by nemohl uspět policista s naslouženými lety."

Zajímalo by mě, kolik lidí by na tohle dosáhlo odslouženými léty..:
http://www.policie.cz/clanek/uzemni-utvary-sprava-jihoceskeho-kraje-volna-mista-vrchni-kom...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 10:56:00 04. 05. 2012
default.png
DANIK [2012-05-04 10:00:48]:
Naprosto všechno podepíšu. Akorát mám dojem, že si někteří odvážní neuvědomují, jaké je to riziko si zahrávat s policejní mocí, jejich strukturami, provázáním uvnitř a vně(o to mají u mne větší obdiv). V této zemi není problém, někoho kriminalizovat, někoho připravit o všechno a někoho sociálně zruinovat.

Je jediná cesta, jednota aspoň lidí co jsou ve výkonu.

Včera jsem poslouchal Nečase jak v interpelacích naznačoval, že brzy dojde k likvidaci Lessyho. Neplní představy zaníceného ministra-maturanta o likvidaci policie(likvidovat není co), který skutečné policejní pořadkové struktury policie viděl pracovat tak ve zpravodajské relaci Nova a má předurčené se svým vzděláním, odborností, policejními zkušenostmi s uniformovanou policii, obrovské vlohy k posuzování návrhů pol. prezidenta. Při kvalitě předložené, kdysi známé Kubiceho zprávě z pohledu skutečných faktů hodných pro využití v tr.řízení, se nedivím, že se mu z toho točí hlava a není schopen být s tím co mu Lessy předkládá spokojen.

Jedno je jisté. Policie není schopna řádně fungovat v současnosti s přidělenými prostředky ze st.rozpočtu tento rok, na tož v příštích letech(přes úsměvy managerů). Kdo chce tyto prostředky místo navýšení v dalších letech, znovu o deset procent krátit, není kriminální živel, ale patří do blázince, protože díky svému duševnímu stavu není plně odpovědný za svá rozhodnutí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 10:00:48 04. 05. 2012
Danik.jpg
MARTOO [2012-05-04 06:24:25]:
Hele Marťáku, ty jsi trošku Pragocentrickej. Ty si totiž neumíš asi představit, jak se zpracovává neznámec na OOP II. typu v menším městě se spádem kolem 20.000 a víc obyvatel. Krom toho, že u nás se opravdu šetří i do neznámců, které ty zlikviduješ jedním šetřením, tak děláme do všeho odborka (až do poslední urvané petlice), plán prověřování, minimálně tak pět šetření. Zpracováváš li nápad, tak u čehokoliv voláš technika, psovoda a s tím jsou spojené i čekací doby. Také je fakt, že objasněnost máme relativně poctivou kolem 70%. Nejvíc se na tom podepisuje - malé obvodní oddělení, na kterém bydlí i naše vlastní detaško SKPV - slušná spolupráce. Pravda je, že i metody máme poněkud drsnější než je zvykem v Praze. Prostě neporovnávej optikou Prahy. Oproti lidem u nás, jsi nepochybně hodně hodně rychlejší a věřím, že umíš, ale byl bys opravdu překvapenej, když to musíš dělat poctivě, jak je to jiné. Mluvím z vlastní zkušenosti pro 4 letech v Praze.

Jinak řešíš a řešíte s odpuštěním HOVNO - máte řešit, že se tady opět metodou vydírání nutí lidi ke snížení třídy a s ní i platu. Stará dobrá policejní metoda - udělej, nebo uvidíš. A český policajt už dochází ke konci trpělivosti a už se tolik nebojí. Pravda ještě pořád není moc odvážnej, ale občas se ozve. Fakt mě baví, že mi dole padáme na hubu, řešíme abychom měli na nájem a těch šmejdů nahoře se to ještě ani nedotklo. Prostě humus.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 08:28:37 04. 05. 2012
default.png
MARTOO [2012-05-04 06:24:25]: S tím posledním příspěvkem naprosto ouhlasím s tím předešlým absolutně ne.Usuzuji, že pracuješ na oddělení III.typu a pokud máte někdy nápad TČ 10 kusů za den pak je něco špatně a dovolil bych si tvrdit, že tam muselo docházet i k porušování služebního zákona a tr.řádu, protože pořád, ať myslíš co myslíš, má policajt jednu hlavu, dvě ruce, dvě nohy. Prostě reálně bez porušení zákona, obcházení rozkazů a nařízení a porušování tr. řádu to možné není.

Ale znovu, neposuzujme některé věci nesouměřitelné s tím s čím se spokojí při nápadu ve velkém městě, se nespokojí někde jinde atd.

Tam kde je zavedena nepřetržitá služba DS na oddělení I a II.typu, pokud odzorší má konat tuto službu zodpovědně se všemi povinosti co jsou na něj kladeny, s obsluhou všech systémů, nových a nových, kontrolou všeho co se na oddělení děje, kdy nese plnou zodpovědnost za nápad či nesmysly, které kolegové do svých někdy výplodů fantazie píšou. Nebo i na oddělení I. typu (třeba bývalé okresní město)má k dispozici(díky panu Kubicemu a Langerovi) někdy jenom 2 lidi v hodnosti nstržm. k dispozici na tvůj uvedený nápad, tak nemá při jenom normálním nápadu šanci dělat do spisů.Jinak ještě podotknu, že v našem územním obvodu, policisté na největším oddělení jsou v průměru nejhůře placeni a mají stejně nízký zvláštní příplatek jako policisté na nejmenší štubě(na oko je to dorovnáno tím, že se zde rozdávají pprap. jak na běžícím páse, na co kdysi se čekalo deset let, tady tak dva roky).O výchově nemůže být řeč, protože za posledních 5 let je tady 80 procent nových policistů a předávání zkušeností na to jednak aby byl zachován vůbec chod oddělení není čas a u 50 procent ani není zájem brát zkušenosti, mají svou hlavu a policisty nikdy dělat nechtěli, ale zkusili to, dokonce si myslí, že to dělají dobře. Já jim fandím.

Je naprostá hloupost, dávat tady návrhy kdo co by měl dělat a kdo co je schopen. Od toho martoo, ty tady nejsi, až budeš ZVO nebo VO prosím(myslím to v dobrém).Na to ti neschopní nahoře čekají. Většina policistů je stále nucena plnit desítky úkolů nad rámec zákona, nařízení a vnitřních předpisů, já je taky plním, ale přestává se mi to líbit, poté co ti nahoře za to odmítají nést odpovědnost. Odmítají nést odpovědnost, že tebe nutí porušovat zákon, za to, že máš dvě ruce, dvě nohy a jednu hlavu.

Osobně si nestěžuju, ale to co se v globále děje v současné době u této firmy je sproté středověké vykořisťování lidí.
Před 5 lety, když chybělo na našem oddělení 10 lidí, kompenzovali to na konci roku odměnami v řádu 1000-2000,-Kč na policistu za chybějící policisty. V současné době na oddělení chybí 20 policistů nápad oproti uvedenému roku je o deset procent vyšší, platy oproti uvedenému roku včetně inflace o 30 procent nižší, objasněnost skoro stejná neli vyšší, to proto aby s potu a krve těch dole měli na rozdíl od mužstva odměny ti nahoře. Jinak si nemyslím, že poměrně nadtandartní platy ZVO či VO v porovnání s mužstvem by byly malé, zejména celoroční příjmy.

martoo, děláš chybu, když tady sděluješ své představy. Vyvoláváš představy v těch nahoře, že jako je ještě kde brát krev, je ještě možné utáhnout kohoutky. Co lidská důstojnost, tvá osobní hrdost a co taková lidská důstojnost občana, kterému 3 x vykradou sklep a po čtvrté to už ani nejde hlásit. A když chytne důchodce pachatele a dá mu přes držku, to je jiná, to zajiskří očička každého vedení, zakousne se a už nepustí, ještě nám tak pachatele chytat a bít je, to by teda nešlo a ta čárka bude jednou tak velká.Mi osobně už tady přitom oči nejiskří, postupuji podle zákona a je mi z toho hodně smutno.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 06:24:25 04. 05. 2012
martoo.jpg
HERBIK [2012-05-03 11:10:54]:
CATANI [2012-05-03 09:57:25]:

Můj příspěvek rozhodně nebyl myšlen tak, že by DS měl málo práce nebo jeho práce je jednoduchá. To předem zdůrazňuji, aby tady nevznikla debata o tom, kdo dělá málo a kdo zase padá na hubu. To není předmětem diskuze.

Chtěl jsem jen poukázat na to, že pokud se výkon činností útvaru rozdělí mezi více lidí, tím myslím i DS, spisy TČ atd., lze na DS stíhat i spisy.

Otázka samozřejmě je, kde a jak je to možné. Přece jenom je nutné brát v potaz i to, co v podstatě naznačujete, tj. možnost se domluvit na výpomoci na DS jiným kolegou. U nás na OOP III. typu všichni musí umět všechno, takže ta spolupráce je podstatně jednodušší, to uznávám. Leckdy vypomůže i ZVO.

Pokud je v čekárně více oznamovatelů najednou, u nás naprosto běžné, že si je mezi sebe rozdělí DS a nápadová hlídka, tj. pokud se slouží ve třech, stíhají se tři oznámení najednou. Stejné je to s čímkoliv jiným.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio