Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Říjnová VII. konference policejních historiků (REDAKCE)

Velká říjnová VII. konference policejních historiků
Pozvánka na VII. konferenci policejních historiků
Foto: Muzeum Policie České republiky

Úcta k tradici, stavovská čest a láska k historii. Jste-li příznivcem alespoň jedné z těchto tří věcí, pak si určitě nenechte ujít již VII. konferenci policejních historiků, která se jako každý rok uskuteční v prostorách Muzea Policie České republiky v Praze. Na rozdíl od předchozích let se termín setkání amatérských i profesionálních historiků přesunul z listopadu na říjen a nejen čtenáři Policisty.cz tak budou mít příležitost vyslechnout sérii přednášek na různá témata z policejní historie již v termínu od 18. do 20. října 2012.

Autor: redakce
Publikováno: 10. 10. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu PIM-BURGER 18:50:18 12. 10. 2012
Pim Burger.jpg
HAMMER [2012-10-12 17:47:17]: Komentář od Daxe:"Osobně si myslím, že páni historikové se dehonestaci PČR po 89 a Langeriády ani nedotknou. Myslím, že se dočkáme jenom samých úžasných hodnocení. Ať žije "Velká říjnová revoluce" (pardon) konference." Pokud ti tohle nepřijde jako urážlivá poznámka na adresu všech účastníků konference, mně tedy ano. Nehledě na to, že Dax tady dobu tuhé totality, jak to nazýváš, stále vychvaluje, ale to je jeho věc...

Je vtipné, že zmiňuješ Četnické humoresky, jejichž autorem je sice Moskalyk, ale vznikly jen za pomoci jednoho z přednášejících plk. Dlouhého. Rozhodně nesouhlasím, že je to jen propagace prvorepublikového četnictva. Sám tu stále píšeš o morálním úpadku policejních funkcionářů a policie všeobecně, ale právě příklad z minulosti může za a) lidem říct, že policajti skutečně nejsou obtížný hmyz, který vždy jen škodil a škodí dál "bezúhonným občanům" nebo že policajti nejsou jen převlečený stbáci a za b) dát mladším kolegům jisté morální vzory a nebo jen pocit, že si musí vážit uniformy, protože je vzhledem k předkům k něčemu zavazuje (přinejmenším je může inspirovat jen v tom, aby v ní nechodili jako vandráci, jak je občas vidět samozřejmě nejen na ulici).

Možná se mnou nebudeš souhlasit a řekneš si, že je to kravina, ale podívej se na vojáky! Kolik dostávají peněz na veterány, na parády, jak jsou díky 1. republice a odboji za 2. světové války u veřejnosti oblíbení. Nikdo si nedovolí ani v době šetření otřít hubu o legionáře a NEEXISTUJE, že by se nekonaly nějaké akce v souvislosti s veterány. Proč tomu tak je? Protože se obzvláště po revoluci (přirozeně) vytvořila gloriola statečné prvorepublikové armády, jež statečně mobilizovala. A to se odráží i na armádu současnou.

Naproti tomu policejní veteráni jakoby neexistovali. O četnících a policajtech se nikde nemluví, přestože i policie má i teď své veterány z bojových misí, ale nikdo to nepropaguje - tedy kromě těchto lidí na konferenci.

Vedle těchto - snad pofidérních - pozitiv pro PČR přinesli a dále přináší tito lidé i trošku konkrétnější výsledky své práce. Lidé, kteří organizují konference, stáli u zrodu etického kodexu policie á zároveň prosadili etiku policejní práce do osnov na ZOPce, dále to byli oni, kdo na PP prosadili myšlenku domovenek a dále propagují myšlenku slavnostních uniforem, jsou to lidé, kteří začali organizovat veřejné přísahy nově nastupujících na různých reprezentativních místech za účasti např. primátora Prahy a ne někde zalezlí na buzerplace v údolí dutých hlav, a tak může mít nováček alespoň na začátku pocit hrdosti na uniformu, která mu pak později může pomoci přežít realitu. Navíc i při těchto akcích bývá veřejnost, která pak policajty vidí také trošku jinak aneb kdo si váží sám sebe, toho si váží i ostatní.

Tito lidé také dali dohromady policajty a vědátory z archivů a univerzitních kamrlíků a rozhodně jim ukázali, že policajt není jen sázeč pokut. Dále nemluvím o odhalování pamětních desek, odhalení památníku padlých policistů a hasičů, sběr informací o význačných osobnostech české, potažmo československé kriminalistiky, které by jinak zůstaly zapomenuty.

Možná se ti toto všechno zdá málo, ale sám jsi tu mnohokrát vyprávěl, jak "snadné" je něco změnit u policie. Tato konference a lidé, kteří jí organizují a kteří na ní vystupují, mají za sebou několik úspěchů a doufám, že další přijdou časem.



Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 17:49:36 12. 10. 2012
default.png
Jo, Pime, můžeš mi ještě říct, jak přesně tihle srdcaři vylepšují obraz současné policie (opakuju - současné, ne prvorepublikového četnictva, protože veřejnost četníky po Moskalykovi miluje) v očích veřejnosti?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 17:47:17 12. 10. 2012
default.png
SALLYK [2012-10-12 15:52:33]: Tak to jsem těžce nepochopil. Co si pak máme psát? Pro mě jsou ti staří četníci bozi. Já s nima docházel do styku už během služby a co píše Pim o útrapách četnického života je pravda.

Jinak nevím, proč si i Pim bere mě a pak taky Daxe do huby. My jsme přece nic špatného o slušným kolezích nenapsali nebo nijak jsme neshazovali tyhle srdcaře. Tohle mě do huby nedávej, Pime, herdek do tebe! Dva herdeky!!!

My se jen smějeme tomu, jak se tohle bude časem hodnotit. Vy oba správně píšete, že i v dobách minulých byly časy obtížné, ale hoši!!! To byly doby ultratuhé totality a od té jsme dneska nějakých x desítek let pryč, všude kolem nás se podmínky pro policie zlepšují a tady?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 17:03:52 12. 10. 2012
honzad..jpg
Velká říjnová ....konfrontace! :-)))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PIM-BURGER 16:36:57 12. 10. 2012
Pim Burger.jpg
Já souhlasím se Sallykem s tím, že od toho, aby byl Langer vyšetřován, tu nejsou historici, ale policie. Problém zkoumání nedávné historie spočívá v tom, že mnoho lidí ještě žije, tzn. že se na ně vztahuje ochrana osobních údajů, mnoho dokumentů je nedostupných či přímo tajných. V roce 1938 by se také těžko bádalo o vzniku republiky a především by se tato doba těžko posuzovala.

Jediný, kdo to bravurně zvládl, byl Ferdinand Peroutka, který ve svém Budování státu přesně vystihl ducha doby - i tak se stále jedná pouze o postřeh současníka. Příspěvky, které se vyjadřují k posledním dvaceti letům, se tak zaměřují především na vznik různých organizací a nastiňují jejich vývoj z pohledu počtů, profesionality a materiálního vývoje. Vliv a dopad těchto organizací na společnost či na fungování policie, budou muset posoudit s odstupem času až další generace historiků.

Navštěvuji konferenci již déle a je to přesně tak, jak bylo naznačeno - ne, že si většina z přítomných nedělá žádné iluze, ale většina už za ta léta nosí na rameni místo nášivky policie nášivku veterána, protože raději odešli, takže ačkoliv si Dax a Hammer myslí, že oni jsou jediní dva, kteří doopravdy vědí, jak to u policie vypadá a jedině oni dva jsou ti praví spravedliví, tak to opravdu takto není.

K tomu bych přidal ještě to, že přestože mnozí účastníci konference od policie odešli - a často ne právě v dobrém - tak na ní nikdy nezanevřeli a alespoň touto svou dobrovolnou, časberoucí a samozřejmě nezaplacenou aktivitou pomáhají vylepšovat obraz policie - ale ne tím, že říkají, jak je tam všechno báječné a dokonalé a kriminalita u nás je v podstatě vymýcena, ale tím, že mladší generaci ukazují, že ani jejich předchůdci to neměli snadné a např. služba za protektorátu se s tou dnešní nedá vůbec srovnávat.

Vděk nejvyšších míst pak po válce spočíval v tom, že zrušili jeden z nejefektivnějších policejních sborů v Evropě, o odboji protektorátních četníků se ví pouze to, že zastřelili Lužu a nakonec se stali obětí komunistické obdoby Langerova generačního špuntu během dvou až tří let, kdy byli buď degradováni nebo rovnou vyhozeni a necháni, aby šli i s rodinami o žebrácké holi.

I o tom je konference - ukázat, že u četnictva či policie to nikdy nebyla snadná služba (a kdo si myslí opak, tak je neznalý či naivní), ale vždy se našli jedinci, kteří odolali okolnostem doby a dělali svou práci dle svého nejlepšího vědomí a svědomí.

Pokud jde o vaše lamentování nad ztracenou mladou generací, tak to považuji jen nad bědováním dědků na zápraží domova důchodců. V každé generaci se najdou kničemové a schopní lidé. Ne všichni mladí jsou vysedávači u pc a mamánci a vzhledem k rychlosti doby, nezaměstnanosti a finančním tlakům mají život možná mnohem více stresující než vaše generace, která vyrůstala přece jen v existenčně snadnějších podmínkách normalizačních (či přednormalizačních) let.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SALLYK 15:52:33 12. 10. 2012
default.png
Pro Hammera a ostatní: Je krásné, jak si u pozvánky na setkání policejních historiků vyléváte srdíčko. Na konferenci jsem byl poprvé v loňském roce a drtivá většina přednášejících jsou srdcaři, kterým je práce i koníčkem. O současném i nedávném stavu policie si nikdo nedělá iluze a je zajímavé kolik současných reforem již proběhlo i v minulosti a přesto se nikdo z historie nepoučil. Navíc policie, četnictvo a dokonce i SNB má ve svých řadách spoustu osobností, které svým charakterem a vůlí by mohly jít dnes příkladem. Na druhou stranu v přednáškách je poukazováno i na odvrácenou stránku těchto složek ať už se jedná o zneužití funkce, zradu či zabití. To, že se probírají spíše dávnější témata je dáno tím, že pamětníci rychle ubývají a nezaplnit bílá místa policejní historie dokud to je ještě jde, je škoda. Takže prosím než tady začnete očerňovat účastníky těchto konferencí, nejdřív se tam jděte podívat a pak si pište.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 14:48:30 12. 10. 2012
honzad..jpg
jo, hosi, v tomhle postrehu " Mamahotel do 35let bez vlastního přičinění zajištěno všecho včetně utírání zadku, PC jako hlavní zdroj zkušeností a v realitě postoj Mistra světa. " mate bohuzel pravdu.
Jenze si nejsme jist, ze ZVS (by) bylatim spravnym lekem. Kdekdo se tam naucil a zazil dost nedobre veci.. ale to uz je jedno, jelikoz ty casy jsou pryc.

Ale to zesrackoveni nemale casti muzske populace ma sirsi koren nez jen to, ze neni vojna. Sociologove (napr. Keller) hovori o "infantilizaci" spolcenosti. Lidi, kteri nedorostou a zastavi se na urovni rozmlazlenych deti (s volebnim pravem ovsem) jsou totiz idealni masa konzumentu pro prumysl (spotrbni, zabavni,media..) a idealni manipulovatlena masa pro ty, kteri maji ambice vladnout, tedy politiku/elity/vlady.

Takze pokud zesrackoveni (infantilizaci) populace podporuji takto mocne sily (prumysl, politika a media) tak to nema zadne dobre reseni, nebot to jsou sily, ktere spolecnost ovlivnuji zpusobem, se kterym neni mozne souperit. A ani ZVS by nepomohla.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 13:52:49 12. 10. 2012
dax.jpg
HAMMER [2012-10-12 06:06:39]:
Chlape i přes to, že jsme se v několika názorech v mnohých debatách tomu nazad neschodli, to co si napsal jsou svatá slova a přesné hodnocení dnešní populace mladých hochů.Podepíšu to slovo od slova. S odstupem času většina z nás co jsme prošli ZVS to hodnotí jako životní přínos a poznání sebe sama a né ztracený dva roky. Přesně jak si to napsal. Mamahotel do 35let bez vlastního přičinění zajištěno všecho včetně utírání zadku, PC jako hlavní zdroj zkušeností a v realitě postoj Mistra světa. Bylo by to na delší debatu, ale vystihl si to přesně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:06:39 12. 10. 2012
default.png
DAX [2012-10-12 01:42:54]: Jediná naděje, kterou vidím, je dravost a neohroženost mládí, která by mohla všechny ústrky překonat.

Osobně mám na mladé "muže" válející se bohužel v hromadné až odstrašující míře doma u maminek do pětatřiceti s tím, že to je dneska moderní :D :D velmi negativní náhled. Když si k tomu ještě připočtu jaké jsou to počítačové zdechliny, jak jejich jediným problémem který musejí překonávat je, že je třeba ráno nával v dopravě, tak mě to děsí.

Prostě ZVS a každodenní "porody" zvyšující psychickou i fyzickou zátěž na chlapa nebyly dva zbytečně prodrbané roky, jak jsme si mysleli. My jsme se vrátili v jednadvaceti letech jako dospělí chlapi schopní se postarat o sebe i rodinu, z těchhle dnešních sraček to dokáže každý padesátý v tom věku?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 01:42:54 12. 10. 2012
dax.jpg
HAMMER [2012-10-11 20:00:50]:
Pravda smát se , nebo brečet nad obrazem a situací po 20 letech v dnešní PČR a nejen v ní, je uplně jedno.To už je snad jenom na epileptický zachvat.... pokud je mi známo tak proces odchodů profesionálů z několika speciálek již v podstatě průběžně probíhá a znechucení kluci odcházejí, tak jak píšeš za daleko lepší lowe, podmínek a uznání k různým Babišům, Kellnerům, zahraničním firmám a pod. Gauner Langer by měl za jeho generační špunt sedět v base za sabotáž této země až by byl černej. Osobně si myslím, že páni historikové se dehonestaci PČR po 89 a Langeriády ani nedotknou. Myslím, že se dočkáme jenom samých úžasných hodnocení. Ať žije "Velká říjnová revoluce" (pardon) konference.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio