Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Marihuana a řízení (REDAKCE)

Marihuana a řízení
ilustrační
Foto: internet

V poslední době se poměrně často stává, že při doprávní kontrole řidiče, výjde orientační test na přítomnost THC jako pozitivní.  Přesto následné lékařské vyšetření spojené s odběrem moči a krve přítomnost THC neprokáže. O tuto problematiku jsem se začal zajímat a tak se mi do rukou dostalo jedno z loňských vydání časopisu Reflex, kde autor toto téma velmi podrobně rozebírá.

Autor: J X. Doležal, Reflex
Publikováno: 04. 04. 2013
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 06:40:59 12. 04. 2013
default.png
Ještě v této souvislosti bych dodal, jak se vyvíjela vycvičenost či spíše nevycvičenost četnictva postupem času. Když jsme měli ČZ-70-ky, měli všichni co jsem kolem sebe znal, při službě náboj v komoře, zajištěno. Nikdo se o tom nebavil. Z vojny všichni věděli, že to tak má být. Nebyly žádné hromadné průsery.

Přišlo přezbrojení na ČZ-82 Makarov. Začaly narůstat případy "náhodných" nebo dokonce "nechtěných" výstřelů této zbraně, které se policistům podle médií a policejního managementu příčily schválně v rukou atd atd. Postupně kolegové přestávali náboje do komor těchto zbraní zasouvat a skončilo to přímo nařízením shora, zákaz nosit náboj v hlavni. Předělávala se celá metodika práce se zbraní, už tak málo hodin na výcviku se používalo na změnu automatického chování policistů se zbraní. Mizela sebejistota poldů, důvěra ve zbraně svěřené nám pracujícím lidem :D a probíhala celá plejáda průserů, kde tato zbraň figorovala jakože hlavní viník.

Došlo k dalšímu přezbrojení a to na ČZ-75D, moji milovanou Čízinku (konečně jsem střílel z pistole kam jsem mířil a ne nahoru vpravo abych trefil střed atd.) která až na nějaké počáteční mouchy byla slušným kvérem. Průsery však dodnes pokračují v míře daleko hojnější než s celým podělaným Makarovem. Nikdo s ještě podělanějších managerů není schopen říct: kudla dost, není možné rozdávat zbraně mezi naprosto nedostatečně cvičené pracovníky, na tohle prachy být musí a začít pro tohle něco dělat.

U PČR nedošlo zatím ani k náznaku přiznání takového stavu. Podle těžce přeplácených líných sviní na řídících místech je všecko OK. O této situaci, že mezi lidi jsou pouštěna dneska naprostá náctiletá dřeva s ostře nabitými zbraněmi, se nikdo ani nezmiňuje.

Ono se stačí podívat jak se vyjadřují policejní špičky do televize, pořád pořádají svoje monstr akce třeba na silnicích a nezajímá je, že jim na to podřízení zvysoka kálejí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:24:13 12. 04. 2013
default.png
BADBOY [2013-04-11 15:33:45]: Tak ještě je nutné dodat, že tyhle výkony taky přímo souvisí s tím, že tady ti šikulové mají na svých kontech velmi málo hodin služební střelecké i tělesné přípravy, (jak píše Dax chybí i ta vojna) v podstatě jsou to lidi, pro které nejsou úkony se zbraní automatikou (a to je formulace hodně kulantní) a výsledek je na světě raz dva.
Těm lidem chybí respekt ke zbrani, chybí jim návyky z výcviku (samozřejmě i individuálního, spousta věcí se musela "sušit" když byla chvíli pauza v šichtě), chybí jim naprosto všecko mimo, bohužel, ostré munice.

Prostě u téhle firmy dají vysoce nebezpečný nástroj do pracek někomu, kdo s ním neumí dělat, kdo na něj nemá ani řádné školení ani výcvik. Tak to manageři, aneb spíše by se dalo už říct: cvičené opice, prostě soustavně řídí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 01:14:33 12. 04. 2013
dax.jpg
BADBOY [2013-04-11 15:33:45]:
Tak nějak to je. Všechno je v lidech to máš pravdu. Někdo se vojákem už narodí a má to tak zvaně v genech, někdo k tomu přijde časem a někdo se vojákem nestane ani po 30letech služby a zůstane stále moulou ,nebo strécem. Je to o způsobu myšlení a přístupu. Faktem je že dnešním chlapcům všeobecně a zcela evidentně a nenahraditelně chybí ZVS, smysl pro zodpovědnost a disciplínu a uznávání autorit a kolektivní skutečné kamarádství. Ale kde by k těmto věcem ti hoši taky dneska měli přijít a kdo by je to měl naučit? Autority a zkušení bardi byli vypuštěni s genaračním špuntem, Totálně rozbité školství?,jehož důsledek je absolutní rezignace na výchovu, nebo snad media chrlící jednu negativní zprávu za druhou, stupidní policejní i jiné seriály a nebo nefungující rodiny? Těch pár fungujících to nezachrání. Nebo snad společensky uznávané, obdivované a preferované nezdravé a přeháněné sebevědomí, agresivita a snaha přečůrat ty ostatní? Vše je hlavně směrováno k úspěchu a zisku za jakoukoli cenu.Policie není prezentována jako vojensky organizovaný zbor ale jako firma v které nejsou žádní velitelé, ale manageři a vedoucí, nejlépe 25 - 30letí a s hodnostmi majorů i plukovníků. Do uniformy a hlídkové služby je stále více nasazováno žen, což je další katastrofa. Tak,že není třeba se divit kam to až došlo a ještě to dojde. Pro udělání si obrázku o situaci stačí si trochu pročíst i některé diskuse a problémy ,které se zde v podstatě na veřejnosti řeší. Máš pravdu, že paušalizovat samozřejně nejde, ale stav a vývoj v Policii za těch 24let polistopadového zázraku o něčem asi svědčí...
Měj se.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BADBOY 15:33:45 11. 04. 2013
default.png
Kolegové, trošku jste ujeli od tématu :).
jen bych na Vás rád reagoval a to s tím, co říkáte o lidech kolem SKPV.
Nevím jestli jste někdy někdo z Vás sloužil na SKPV. Já jo.
Všude je to o lidech. A já mohu potvrdit, že někdy se nějaký moula u SKPV najde, ale kam se to hrabe na uniformu... Některým kolegům v uniformě bych dal raději banán než pistol... Ale to už je bohužel ten výběr a špatná situace u PČR. Na nic nejsou peníze atd...
Takže bych možná brzdil to paušalizování lidí od SKPV....
Je to o lidech a ne o titulech...
Krásný zbytek dne. :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:33:43 11. 04. 2013
default.png
Jinak k těm výkonům SKPV: není tomu moc dlouho, co se SKPV při honičce drbana v autě postřílelo navzájem. Nikdo to neřekl natvrdo, protože by se asi nějkdo mohl zajímat o to, jak je možné, že takový amatér dostane vůbec do pracek kvér.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:32:11 11. 04. 2013
default.png
KRT-K [2013-04-10 20:17:32]: Krtku, kudla, ty si neumíš poradit? Existují skládací stolíky, ten se dá snadno připevnit na krosnu... Narveš krosnu, k ní skládací stolík, skládací židličku, do krosny razízko a dva polštářky - to kdyby jeden nečekaně vyschnul. Do krosny se vejdou i věci jako krokoměr, špektaška, přilba, balistická vestaička, reflexní vestička, náhradní trenky kdyby jsi si vzpomněl při té práci kolik ti platí a náhle jsi se z toho posral, toaletní papír, spacák, budík aby jsi nezaspal fajront, peřinka pod hlavu....no a další věci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 22:32:37 10. 04. 2013
dax.jpg
SANTIAGO-SAN [2013-04-10 22:22:02]:
Jo jo mistr Fabuloso alias Chytrolíno vše vědíno...

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 22:22:02 10. 04. 2013
default.png
honzad : Mr. Fabuloso...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 22:20:58 10. 04. 2013
default.png
S platy je to opravdu katastrofa. Jeden státní zaměstnanec mimo ozbrojené složky mi nedávno vyprávěl, jak se sešel s Rumuny zhruba ve stejných funkcích. Rumuni na ně ohledně peněz v pohodě mohli machrovat. Asi taky není moc států a to ani v Africe, kde by dokázalo udělat během půl roku 100 státních, dříve bezproblémových zaměstnanců bankrot.
Zajímalo by mě, kolik jich bylo od reforem do teď. To se ale skoro určitě nedozvíme.
S tou kriminálkou je to pravda. Kdysi jsem obdivoval na střelnici dva průstřely ve stropě. Instruktor mi důvěrně sdělil, že to má na svědomí právě jeden z kriminálky. Zapochyboval jsem, ale jen do doby, kdy jsem se s ním na střelbách sešel osobně. Div, že vůbec dokázal vystřelit dopředu. Ještě dlouho jsme na ten výkon vzpomínali. Pak ho trumfnul jeho nadřízený, u kterého radši nebudu ani uvádět funkci, aby se případně nepoznal, protože moc takových není. Ten se postřelil při vytahování pistole z pouzdra. Naštěstí bez trvalých následků. To se sice může stát, ale u něj se to dalo vyloženě čekat.
Kontrolní orgány jsou kapitola sama pro sebe. Při současné kvalitě kádru nemají o práci nouzi. Myslím, že ani nemusí moc vyhledávat. Na druhou stranu ani o kvalitě materiálu, kterým disponuje GIBS a podobné útvary si není třeba dělat iluze. Případ z Brna je jen vrcholek ledovce.
Pokud jsem měl osobní zkušenosti, tihle lidé nemalou měrou přispívali ke stavu, jaký u PČR dnes panuje. Znali se s kdekým a kdekoho potřebovali. Zvlášť oblíbení byli ti, kterým se říkalo muklové v uniformě. Jedinci, kteří se dostali k podniku proto, že v době, kdy kradli a podobně, jim nebylo 15 a pohlíželo se na ně jako na netrestané nebo ti, kteří udělali něco, za co by určitě šli z uniformy a nějak se to zahrálo do autu. Tihle lidé jim pak nejen klopili, ale často získali i pocit ( často právněný), že na ně nikdo nemá a podle toho se chovali. Sám jsem se nestačil divit, co všechno se dalo nějak zahrát. Muklů se báli i vedoucí.
Jinak. Pro pobavení nebo k rozčílení. Na oddělení stížností se dostal jeden, o kterém se říkalo, že dokázal rozchodit vraždu a jedna, která jela v korupci ve velkém. Podle zasvěcených vcelku prokazatelně, ale nějak se to prostě udělalo.
Sbalit člověka elegantně a bez rámusu vyžaduje inteligenci a to je dneska nedostatkové zboží. A s tou vinou. Jak to bylo ve Švejkovi. Vinej nevinej. Hlavní problém celého procesu je, aby se někde našel vhodný strom.
Dneska už bych věřil i tomu, že až jim dojdou kauzy, výhlednou si někoho nepohodlného a tomu něco podstrčí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KRT-K 20:17:32 10. 04. 2013
default.png
HAMMER [2013-04-09 15:52:03]: A další pecička... máme razítka na bloky...bloky nesmíme razítkovat předem, razítka máme nosit s sebou...fajn v autě...ale na pěší? No dobrý..mrňavý razítko do bundy dám...ale, sakra, kde je polštářek :-D ? A ručně to vypisovat dle vzoru, jak nám to bylo představeno, je zakázáno.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio