Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Není Humanita jako humanita (REDAKCE)

Není humanita jako humanita
Novinář, Kritik
Foto: internet

Humanita je definována jako lidství, tedy to, co dělá člověka člověkem a odlišuje jej od ostatních tvorů ve vesmíru. Někteří, mnohdy i významní lidé tento pojem znehodnotili natolik, že se z něj stalo téměř sprosté slovo.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 06. 10. 2014
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 18:03:32 31. 10. 2014
default.png
XYKAN [2014-10-30 14:59:29]: Jo, a já nejsem člověk, Xykaňu, to bys taky mohl vědět když mě tak dobře znáš.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:00:47 31. 10. 2014
default.png
XYKAN [2014-10-30 14:59:29]: Hahaha, dodej nějakou tu veselou story konečně, slintale!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu XYKAN 14:59:29 30. 10. 2014
default.png
Hammere, Ty jsi nemocný člověk! Lidi z Vracova, Bzence, Moravského Písku či ze Strážnice si o Tobě do teďka vykládají, jaký jsi byl BLB, kterého nebylo rovno! Na rozdíl od Waltra Bartoše jsi Ty v životě dokázal velký kulový, Ty ubožáku! Všichni si oddechli, že jsi odešel a to jak řadoví občané, tak Tvoji bývalí kolegové i vedoucí pracovníci! Přestaň si tady vymýšlet jaký jsi byl borec a rovný chlap, Tebe ta elektřina snad kope desetkrát denně, tak se raději jako správný ocas zamotej celý do prezervativu, ať si odizolovaný!

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 13:50:40 27. 10. 2014
default.png
VETERAN2 [2014-10-26 23:05:15]: Já tu opakovaně říkám, že jsem měl šestadvacet čistá pracka výplatu jako šlapak územář na obvodě. Jenomže se mnou vytřeli všecky akce, všecky přesčasy, všecky noční, ale nechci říkat, že by mi to vadilo, spousty různých hlídaček přes noc přesčas jsem si sám vyžádal. Když měl být v noci klid, nasazovali se pořád ti stejní, o kterých vedoucí věděl, že ráno klid bude.
Měl jsem třeba pátek, sobotu a neděli noční. Patnáct kiláků na kole do práce, patnáct zpátky, v zimě, v létě, náledí, sněžení, větru, dešti - nejlepší byla kombinace všeho. Přijel jsem domů před osmou ráno, pět minut jsem si čistil boty než jsem s nima hupsnul do betle, na třetí nádech mrtvola, vstávat v pět, popapinkat, zacvičit si a alou zase na šichtu. Pak jsem měl týden volno proložené jednou další službou třebas. To byla moje poslední štace, jediný slušný vedoucí, jakého jsem kdy potkal. I on přispěl k tomu, že se to ve mě zlomilo a odešel jsem. Vysvětloval mě, jak sám zkoušel z postu vedoucího dělat to a ono a jak ho dveřma vyhodili, vrátil se oknem, vyhodili ho oknem vlezl komínem. Jen aby nemuseli nic dělat, o nic se starat. Říkal mě, dělal jsem to co ty, snažil jsem se jako blbeček, dělal to i ten a tamten, všichni jsme dopadli blbě, nemáš šanci. Běž někam, kde si budeš moct vydělat tím, že budeš lidem fakt sloužit.

Každý rajón je asi jiný, dokud jsme nebyli příhraničí, bylo toho hodně, ale cizinecká a pohranička tu situaci prudce zlepšily.

Jinak o falšování statistik nemluv v minulém čase, kluci říkali, že to jede naprosto na plné pecky, že ti kreténi už naprosto ztrácejí soudnost. Že jsou to hovada prostá a dělají to tak primitivně? Co já s tím? Když to dělají všichni a celá desetiletí už, kdo po nich jako vystartuje?

Tlačí se to od kraje níž, kdy by nás měl na toto jako kontrolovat, když z toho všichni nad náma mají odměny?

Hlídání jsme taky zkoušeli, zbytečnost. Zkoušelo se kdeco, nakonec jsme šli právě po těch bazarech, výkupnách BK, hospodách, farářích, prodejnách, klubech důchodců atd atd. Tam jsme trefili Německu ropnou žílu, jak říkával kolega. Tam to začalo být poznat. Najednou začali lidi volat, všímat si, přestal binec s ožralýma... No jenže jak pravil ten můj poslední vedoucí na poradách mančaftu když někdo si stěžoval, že jsem sejmul jeho známého: jenže on (jako já) s tím svým přístupem řezat to systém hlava - hlava měl ve svém rajónu jednu vloupačku za tři měsíce a to ještě se ožrala spletl, když lezl do cizího sklepa a usnul tam.
Jo, jenže já jsem nestačil ani být rád, že jsem tak drbany přidusil, protože jsem pořád řešil neuvěřitelné blbosti počínaje stálými výtkami komu jsem sejmul jakého známého, jakého VIP, koho jsem kde seřezal, koho jejich známého nepustili lidi do domu atd atd. Přitom devadesát procent si nikdo nestěžoval, ale vedení sralo magi v kostkách preventivně.

A to jsem byl ještě kliďas a pohodář. Kolega kdysi ještě za totality srazil z asi dvacet metrů dlouhých schodů člena UK KSČ a na služebně ho profackoval, že mu patka lítala půl metru daleko. Další zdravili známé firmy rovnou obuškem, když si na to vzpomenu, já byl hotový andílek.

Soudruhu Sládkovi jsme předali předvolání k soudu s kolegou tak, že o tom dodneška neví. Walter Bartoš mě "foukal" do Lionu cestu co cestu Praha a taky zpět a ještě se mu to líbilo!
Čím prominentnější značka na autě, tím vyšší lata. Protože soráč, ale ti lidé se chovali jako naprostí dobytkové.

Mám za to, že přesně takové ničemy společnost v policii nechce. Oni všichni chtějí ty, co všechny ostatní sejmou, ale je zrovna budou tolerovat. Jeden vedle druhého. Tak to není nic pro mě.

Odměny ani osobní jsem od roku 1998 tuším že neměl žádné. Od té doby už to šlo se mnou pomalu z kopce. Už jsem začal přemýšlet kam bych...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 23:05:15 26. 10. 2014
default.png
Sloužil jsi v ráji. U nás byly přesčasy jen pro vyvolené. Stejně jako odměny. Byli lidé, kteří dostali jednou za dva roky pětistovku a přesčas jen tehdy, když nebyl placený.
Když nepočítám dělníky jedoucí do práce, dalo se zastavit za noc tak 10 aut a to člověk nesměl žádné promeškat. Trochu lepší byl jen víkend.
Jak velký jste měli vlastně revír? Když beru ten náš, nedal by se trochu pokrýt ani ve 3 hlídkách. Cest spousta a pro místní žádný problém obejít kohokoliv. Lepší nájezdníci měli vždycky průzkum, který hlídky hlásil. Zbytek se nám v pohodě vyhnul. Přizpůsobit se novým trendům náš vedoucí rozhodně schopný nebyl. Třeba výkon v civilu nepřipadal v úvahu.
Pokud ujel maník 30 km lesem, mohl krást tak hotovost. Už vrtačka by se na takovou vzdálenost pronesla. 30 km, to už musel snad i krást u sousedů. Tady je to tak maximální velikost revíru.
Když jsi popisoval to kroucení statistiky, dělalo se to u vás dost primitivně. Tady se před koncem roku posílily obvody, kde byl zájem, aby se nekradlo a tím se vytlačila kriminalita mimo obvod. Krátkodobě se dala i omezit, ale pak se přestěhovala tam, kde se tolik nehlídalo.
Nafta se u nás jednu dobu kradla pomalu ze všeho nejvíce, ale ne vždycky to byl trestňák a ne vždycky to vůbec někdo hlásil. Dojily se traktory, stavební stroje, prostě co šlo a kde to stálo za námahu. Navíc naftu každý spotřeboval doma nebo prodával jednomu člověku a tak nebylo riziko odhalení, když se uváděla do oběhu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 13:53:18 25. 10. 2014
default.png
VETERAN2 [2014-10-24 22:25:19]: No to byo různé. Když jsem začínal, byl jsem na oddělení devátý včetně velitele. Přes den sloužil jeden dozorčí plus velitel, v noci dvoučlenná hlídka. Pak se to zvedlo na dvanáct kusů.

Právě že jsem sloužil dlouho, abych věděl, že pitomosti se děly všelijaké, ale máš asi recht, já totiž zapomněl, že mladým úslužným blbečkům se i takto dá kydat na hlavy.

Ta pakárna se "zdroji" a GPS mě taky nenapadla. To bych taky nemohl nikam autem!!!!

U nás drbani auty sice jezdili, ale jen někteří, a víš proč My jsme stáli furt na celém okrese furt na silnicích, pořádková, dopravka, pátrači z pohraničky kterým se říkalo Vačky podle volačky... tudy se projet v noci bez zastavení nedalo. Za noc jsme měli zastavených tak sto aut, teda s lidma, co chtěli něco dělat.
Maníci nám chodili i třicet kilometrů pěšky, jezdili vlakem, na kolech lesama a polama... To byly boje!

Naši drbani taky přesně věděli, že ta naše kolaboranstká kurva nás postaví od devíti večera do desíti večera před hospodu u hlavní silnice, kde drbani sedávali a kdo to dodržel, měl do rána obvykle "ranu". Taky věděli, že když se někde postavíme u silnice, že se hodinu nehneme. Myslíš si, že to managery zajímalo? Nafta se u nás kradla málo a ze stejných míst a pomocí hlídače...

My měli noční tuze mastně zaplacené, navíc když to byl přesčas a přes víkend... To mladí dneska neznají. Noční líp utekla, byla zajímavější...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 10:26:39 25. 10. 2014
default.png
HAMMER [2014-10-24 18:00:35]: Vím že šlo o nějakou hlídku z Brněnska, víc ti říct že nemůžu, protože to sám nevím.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 22:25:19 24. 10. 2014
default.png
HAMMER [2014-10-19 08:09:48]: Jak dlouho jsi sloužil, abys nevěděl, že ani 100 let u sboru nezaručuje, že se nevyskytne absurdita, se kterou jsi se ještě nesetkal. Nová technika, nové možnosti. Já bych Santimu věřil všechno a to možná ještě něco nevypráví. Managery zajímá úplně všechno kromě zlepšování výkonu služby. O tom tady píšeš pořád. Jak jich přibývá, musejí vymýšlet činnost a kde pořád brát. GPS se nabízí. Když jsem odcházel do civilu, GPS začínalo a nikdy jsem si nemyslel nic jiného, než že bude sloužit přesně k tomu, co tu píše Santiago. Stačí jeden Denver u sboru a je to. U nás se k podobnému účelu používalo kódovací zařízení na oddělení. Šéf si vytahoval, kdy jsme zakódovali. Protože největší problémy s disciplínou měli jeho oblíbenci, nic z toho nedělal, ale i to se dalo vyřešit tím, že si vytahoval jen dny, kdy sloužili neoblíbenci. Když o nás, neoblíbených potřeboval informace, musel nám dávat do dvojice práskače. To pro ně znamenalo hodně nelukrativních služeb (co nejmenší příplatky). Kdyby měl GPS, dozvěděl by se spoustu věcí i bez nich. U mě ho třeba od jisté doby zajímaly zdroje. Jednou jsem věděl něco, co zajímalo lidi, kterým se chtěl zalíbit a já jim zdroj pochopitelně neprozradil. Od té doby jsem fasoval práskače víc i na den. S jedním nám dokonce říkali bráchové. Sloužil se mnou tak polovinu všech služeb. Kdyby měl GPS, nemusel to dělat tak nápadně. A tak by se dalo pokračovat.
Do hospod jsem opravdu jezdil jen zřídka. Pokud si pamatuji, nikdy to nic nepřineslo. Jen jednou, a to jsme se opravdu pobavili. Jeden drban vypustil hlídce, které velel naprostý blb a mukl v uniformě v jedné osobě kola u služebního auta. Už jsem to sem, tuším, i psal. U vás to chodilo tak nějak po staru. Zloděj šel i několik kilometrů pěšky, seděl v hospodě a tak dále. Naši jezdili zásadně autem. Pěšky jsem jich zažil jen pár za celou dobu služby. Chlastali spíš u někoho doma. Pohyb hlídek se sledoval. U výslechu nám několikrát říkali, kam a v kolik hodin obvykle jezdíme. Nikdy s tím nikdo nic nedělal. Relativně velké procento vloupaček byla nafta ukradená přes zámky. To se dělalo zásadně autem. Táhnout kanystr nafty i několik kilometrů pěšky je řehole. U nás byly třeba tebou zmíněné 3 vloupačky za noc veliká vzácnost. Chaty se hlásily většinou o víkendu přes den. Jinak je málokdy někdo zjistil před 7 ráno, kdy otevíraly první obchody. Stačilo pár minut počkat na novou směnu a poslat jí. Fabriky měly zhusta noční. Věci se prodávaly v bazarech ve velkém městě. Bylo tam menší riziko odhalení.
Teď to mají místní docela jednoduché. Takové ty typické vloupačky do obchodů a trafik dělá všechny jedna smažka. Třeba rok je relativní klid (podle toho, kolik vyfasuje) a pak je jen otázka, za jak dlouho ho dopadnou, protože je pořád na pohybu.
Chránění drbanů není jen výsada vedoucích. Nedávno jsem se dozvěděl, jak vysoko je ceněn jeden, který už měl dávno sedět. Jeden dotyčný ho přes svoje kšefty dostal tam, kde ho potřeboval mít a on teď jen dává pozor, aby měl dobrodinec klid na práci. Je to všude. To si nevybereš.
Při 10 nočních se nediv, že se nikomu nikam nechtělo. Kolik vás vůbec bylo na oddělení? To ty noční snad sloužila jen polovina lidí nebo vám šéf hodně přál a dával víc hlídek.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:00:35 24. 10. 2014
default.png
SANTIAGO-SAN [2014-10-24 10:37:11]: JPP, bav se konkrétně. To je myslím už blbost. To managery asi nezajímá.
To už bych se nechal raději poslat pěšky, zalezl bych si do svého auta a nazdar.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SANTIAGO-SAN 10:37:11 24. 10. 2014
default.png
HAMMER [2014-10-23 18:18:59]: To co říkáš v první části je oficiální verze, myšlenka dobrá. Teď sem dokonce slyšel že nějaký šikovný důstojník si stáhl pohyb hlídky za celou noc a když někde v obci jeli více než 50 tak je chtěl flastrovat...No kluci se naštěstí nedali a ustáli to, jen už to, že to někoho napadlo je špatně...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio