STRIZLIVEJ [
2012-08-22 13:37:26]: Tak ruským šrotem jsem myslel samozřejmě Makarova, i když ho dělala opět ČZ UB.
Poprvé jsem se s touto zbraní seznámil na vojně jakožto střelec operátor BVP-1, kde jsme ji někdy až v průběhu ZVS fasovali místo Škorpionů jakožto osobní zbraně. Stejně jako z dvaapadesátky ani z tohoto stroje jsem netrefil ani kulové. Beze srandy, ani terč! To jsem přitom do té doby reprezentoval střední školu ve střelbě z kdečeho mimo krátkých střelných zbraní. I přes pokusy se naučit střílet přesně z krátkých zbraní jsem s těmato dvěma "perlama" neuspěl, byť jsem od malička střílel - napřed s dědečkem holuby sedící na hřebenu střechu do oka a pak dále sportovně ale jen s dlouhými kvéry a taky RPG-7. Samosebou PKR i Sa-58, 61 atd. Ze Škorpionu jsem trefil co jsem chtěl.
Pak přišla ČZ-70 a ten kvér jsem konečně jako první dal aspoň tak, že jsem trefil aspoň terč a ne moc rozptýlenou skupinku. Tyhle kvéry nám ale vzali a dostali jsme místo nich Makarovy, tuším že to byl vzor 82. Jak kdyby to někdo utnul, netrefil jsem zase nic. Tomu střepu se už jako novému pohyboval závěr do obou stran tak o půl milimetru běžně, nemělo to pojistku, hladký vývrt, tři laufy složené v jeden. Nevýkonné střelivo opakovaně selhávající když mělo zaúčinkovat a trefující nezúčastněné civilisty do srdce, když nemělo. Horší ludru jsem v životě v ruce nedržel.
No a pak došly Čízinky, najednou jsem měl všecky střelby za pět, figurínu drbana jsem trefil podle požadavků ze sedmi ran sedmkrát do zadnice, no nezamiluj si ji, mršku.
Výběrovka ovšem to byla hanba, nevím už kolikrát se ukázalo se to, co ČZUB nabídla prostě ani náhodou nevyhovuje, museli to předělávat, zase to nefungovalo... Pětkrát zhruba.
ČZUB nabízela PČR tento polotovar za 15 táců, HK svoji USP za deset. ČZUB vyhrála. Stačí? To samé Fordy se Škodovkou, Škodovka svoje holé šroty Felicie nebo 1.6 benzín Octavie za stejnou cenu jako Ford mašiny o dvě třídy výš v plné palbě. Aby jsi věděl, u jaké firmy děláš. Půl roku stará Felicie se ti vrátila z první STK z Brna se starým tekoucím chladičem a dalšími vyměněnými díly. Okamžitě křik na služebních poradách, kde ti nadřízení do očí bez kouska začervenání tvrdili, že to se stává, že chlaič praskne. Všichni ti ohvězdičkovaní žebráci měli škodovky, všichni rodinní příslušníci těch žebráků taky, proč si myslíš, že Ford ani VW a další značky neuspěly a neuspějí? Že dodají dvacítku Passatů? Už to bylo moc okaté, staré kusy co jim už moc viděli pod pracky vyštvali (zaplaťpámbů ale za to) a vy jim věříte ještě příliš všemu, co vám nabulíkují.
Pro Cataniho: nesmíš tolik číst reklamní slinty ČZUB. Bolševický management ČZUB dokázal podnik zkurvit stejně jako tentýž management PČR. Se spolehlivostí a dalších vlastností Sigu nebo HK a dalších zbraní se ČZ nemůžu ani náhodou rovnat. A nikdy nemohla. HK i SIG mají spolehlivost v režimu zlomečků promile, ČZ v procentech.
Že ji berou někde jinde jsou jen kecy z Brodu. Přání otcem myšlenky. Je to prostě šrot. Prostě jsme to dokurvili stejně jako Tatru, stejně jako letecký průmysl, jako všecko.
Rozprodat, nagabat si pod sebe a po mě potopa. Já říkám pořád: rudoši měli v 89-tém viset i s rodinama. Jak si z nás udělali úplné šašky dokumentuje především úpadek kdysi bezkonkurenčního českého zbrojařského průmyslu, kterému poslední ránu zasadil největší drrramatik svým postřehem znějícím asi takto: "prrravda a láska, ehmm, zvítězí nad lží a nenávistí, ehmm, a zbrraně nebudou už potřeba!" Debil!