Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

MP vs PČR

Dobrý den! Mám velký zájem o práci u PČR ( za těch ,,30 000 ´´ kdo může odolat :-) jen by mne zajímalo, proč mají u MP platy okolo 23 000 a u PČR okolo 15. Jaké jsou rozdíly v náplni práce atd. ? Mockrát děkuji za odpověd
MARTINBIGL :: Datum založení: 07. 11. 2008 :: celkem 53 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu JARAL 19:08:10 30. 03. 2011
default.png
Nemyslím si, že by to bylo, tak jednoduché. Velký problém vidím ve služebním poměru vs. zákoník práce. Který zákon by měl navrch: 361 nebo ten o MP? V tomto zákoně by se opětovně musela vytvořit oprávnění pro policii což není také naprosto jednoduché. Koho by byl následný majetek (výstroj, autopark, služebny, atd.)- města či státu? Co s policisty, kteří dají výpověď (dá se předpokládat poměrně veliká odchodnost při takovémto rozhodnutí)? Napadení ze strany občanů, protože PČR již nebude nestranná. Musí přece hájit zájmy města.
Neříkám, že to není možné. U nás v Kocourkově opětovně dokazují páni vrchnostpání, že se dají dělat psí kusy.
Tohle je dle mého obrovský krok velice špatným směrem. Mělo by docházet k ubírání pravomocí MP a ne k jejich vyzdvihnutí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 18:58:07 30. 03. 2011
Andras.jpg
Podle mého by to poslanci udělali jednoduše. Prostě by vymysleli zákon o metropolitní policii. Ten by obsahoval vše - od pravomocí, až po výzbroj a logistické zabezpečení. Ale není mi jasný jaký princip řízení takové policie by uplatňovali. Já jsem naprosto proti tomu, aby na řízení policie měla jakýkoliv vliv radnice. Policie má zůstat bezpečnostním ozbrojeným sborem státu. Ve Velké Británii kterou si berou za vzor je řižení naprosto jinak, než je zde uváděno. Policejní síly tam jsou řízeny na základě třístranných vztahů mezi centrální vládou - konkrétně ministerstvem vnitra, místními policejními celky a vrchním velitelem policie. Policisté nejsou zaměstanci státu nebo místních úřadů. Mají pozici nezávislých úředníků pod korunou jejího veličenstva. A to je zásadní rozdíl. Metropolitní nebo jákakoliv jiná policie musí být naprosto nezávislá a to městská policie, nebo připravovaný koncept metropolitní policie rozhodně není.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JARAL 17:18:43 30. 03. 2011
default.png
KOSIC [2011-03-30 12:22:27]: Však já věřím tomu, že u MP jsou lidi, kteří by byli dobří. U PČR je taky dost lidí, kteří tam dle mého nemají co dělat.
Prvním a největším problémem podle mě je, že město MP využívá jako dráby a výběrčí. Je jasné, že tvrdí jak jim jde o VP, ale skutečnost je taková, že jde primárně o co největší naplnění městské kasy. Z toho důvodu já jsem zásadně proti metropolitní policii a chtěl bych i okleštění pravomocí MP.
Teď v Brně např. zdražili odtažení vozidla na 1900,- Kč a při blokovém čištění bude provozovatel vozidla platit 3700,- Kč. Tohle je čistý byznys, rozhodně ne služba občanovi.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KOSIC 12:22:27 30. 03. 2011
default.png
JARAL [2011-03-30 10:24:27]:
Hele, ono je to kus od kusu....i u těch MP....ono je pravda, že záběr PČR je co se týká vědomostí (legislativy) větší....
Myslím, že by ovšem někteří MP v klidu dokázali vstřebat i víc než je na ně kladeno (když si vezmu vysloužilce od PČR, kteří u MP slouží a pod). Jinak je jasné, že práce MP a PČR se v některých věcech dost liší, ale je o kompetencích....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JARAL 10:24:27 30. 03. 2011
default.png
FS2 [2011-03-30 00:42:37]: U PČR očividně nesloužíš a dost pochybuju i o tom, že jsi MPík.
Co mají společného PČR a MP na hlídkové? Ten nejmenší základ.

Podle mě tohle projít, tak se to naprosto rozsype. U nás nechce s Mp rozhodně nikdo sloužit. Už vidím jak si MP doplňuje znalosti. Vždyť i dnes je jejich znalost zákonů na tak tristní úrovni, že pokud by se jim přidali ještě nějaké zákony k doučení, tak se musí sesypat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KOSIC 10:19:25 30. 03. 2011
default.png
Pokud by šlo přímo o výkon služby na ulici, tak proč to nezruší u PČRky a nepředají to třeba v Práglu do rukou MP, které by lehce upravili kompetence? Třeba nějakou vyjímkou v zákoně (když už Praha je na úrovni kraje, tak proč by nemohla mít v tomhle vyjímku?)...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 00:42:37 30. 03. 2011
default.png
Myslím, že je to rozumné řešení, v Praze je činnost pčr a mp v mnoha směrech a oblastech zcela duplicitní. Tedy zejména v oblasti běžné hlidkové činnosti, řešením přestupků v dopravě apod. SKPV a elitní útvary budou dále v rukou pčr, takže jde skutečně jen o lidi v přímém výkonu na ulici.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KOSIC 23:24:30 29. 03. 2011
default.png
Ty jo, to snad ne.....jako to si John dělá srandu nebo co? Vždyť to je takovej kopanec do rozkroku...doufám, že mu to nevyjde.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 21:40:07 29. 03. 2011
Chip.jpg
No, nemyslím, že to bude tak jednoduché. Jak by se řešil přechod z ze služebního poměru na pracovní? Vznikem nového zákona? Co s lidmi kteří už mají nárok na výsluhu a s lidmi kteří mají před výsluhou a asi by se vzteky raději kousli do ocasu, než aby se nechali přeložit, převelet, přesunout? Nevím jak tento pojem nazvat. Po zrušení místa a přesunu na jiné, by museli alespoň rok proplacet rozdíl mezi starým a novým platem. A kdo by ho proplácel? Obec nebo stát? a pokud by člověk odmítl přechod k měšťákům, co s ním? Na rok do zálohy pro přechodně nezařazené? A co když to udělá 10000 četníků? Všichni budou v záloze? Navíc, jak by to potom bylo s přestupem lidí na kriminálku, zásahové jednotky, URN a další celorepublikové útvary? Vždyť ty si dnes berou lidi ze základních útvarů. Ale teď by se jednalo o dvě naprosto rozdílné organizace! Snad by to ty zmrdy stálo alespoň dost peněz:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 22:38:08 27. 03. 2011
default.png
SVATEP [2011-03-27 21:24:09]: Domnívám se, že docela vím o co jde a to, co si myslíš, to není. Převod krajů s jejich přebujelým a těžce přepláceným managementem nenápadně pod město bez nároku na výsluhy, to je řešení prasácké situace, v níž se PČR nachází. Jen tak dál Johne!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio