Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Střelba u PČR, aneb přestaňme se toho bát

Dobrý den kolegové a kolegyně, budoucí policisté a zbytku čtenářů. Zajímal by mě Váš názor na stále se zvyšující počet použítí DP a Zbraně při zákrocích. Už jsem slyšel dost názorů, že si chceme zastřílet jako kolegové z Ameriky, ale tohle mě dokáže tak akorát naštvat. Dle mého názoru se situace u Nás pořád zhoršuje, lidé se k nám chovají stále s menší úctou a pachatelé neváhají ujíždět našim autům a používat při zákroku proti policistům zbraní. Mám už dost nadpisů a titulků v novinách ve smyslu: "Lidský život nemá pro policistu žádnou cenu", když vím, že to není pravda. Jenom ať budoucí pachatelé vidí, že policista je schopen svou zbraň použít a má vzhledem k tomu patřičný respekt. A Váš názor???
PATOS :: Datum založení: 25. 02. 2009 :: celkem 53 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu ANDYS 23:43:22 24. 03. 2009
default.png
Kvantita neznamená kvalitu. Jeden z velkých omylů dlouze sloužících. Tvůj přístup k řešení situací palec dolů. Jak jinak než výcvikem chceš získat dovednosti, které potom použiješ v praxi. Ty už si se tak narodil? Nezapomínej, že jsi taky začínal jako všichni ostatní!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 22:54:55 24. 03. 2009
default.png
Nesouhlasil jsem s tebou v té druhé části, která se týká použití a následného úřeďáku. Co se týká té první, tak jsi jí špatně přečetl nebo pochopil. Tam s tebou souhlasím úplně ve všem a právě jsem poukazoval na to, že i když jsi připravený, tak to podle předpisů a bez výcviku nezvládneš!!! Věř mi, že pár úz na dp jsem si napsal i když už nesloužím v uniformě a mám to za pár.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 22:18:49 24. 03. 2009
default.png
To víš že nejsem u sboru, už rok a tři čtvrtě, ale dvacet let jsem tam byl. Jak popisuješ tu obranu proti noži, to je skutečně nádherný příklad z tělocvičny, kde víš co a koho máš za sebou, co má útočník v ruce a co chce udělat, ale nic z toho nevíš v terénu. Ty v tělocvičně jsi v červeném stupni pozornosti, ale v terénu v max žlutém. Přechod ze žlutého na červený je přesně ta doba, za kterou v tobě ten nůž při téhle skutečně "reálné" modelovce bude pevně vězet. Tvoje fantas magorie potřebují skutečně praxi, aby tě vyvedla z tvých představ. Skutečnost je vždy jiná, nikdy není takhle jednoznačně daná a role rozděleny. Ty musíš bleskově vyhodnocovat situaci a její vývoj a stejně bleskově se rozhodovat. Na to musíš logicky znát perfektně zákon a na co svůj postup našiješ. Jsi jako polda při nenadálém útoku nutně pozadu a nechceš pochopit, že děláš práci, kde jsi na odstřel. Přičemž slovo nenadálý taky může znamenat, že prostě nedáváš pozor. Doufám že dřív, než poděláš život sobě a co hlavně svému parťákovi v hlídce, dostaneš rozum místo válečnických nálad při modelových dopředu jasných situacích. Není nic horšího než si vytvořit schémata pouličního boje bez pravidel a omezení ve službě a jakákoliv změna tě pak spolehlivě zaskočí. Za dvacet let služby jsem nedostal ani jednou přes hubu i když bitek byla celá řada: nikdy jsem totiž nečekal až ten druhý začne, jakmile projevil náznak agrese byť i jen slovní, už jsem do něj bušil. Tak mně tady nevykládej, jak tady plkám.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PITTRS 09:26:12 24. 03. 2009
pittrs.jpg
k tomu noži..zkoušeli jsme postupy s rukou mimo zbraň, na zbrani, stehenní pouzdro, náboj komora - nekomora. Nakonec jsme se dobelhali k tomu, že pokud to jde, ustupovat, uhnout do strany a pak teprve tasit, protože je lepší střílet s pořezanýma rukama, než natáhnout brka s rukou na pouzdře a nožem v krku. Nůž je na blízko nejnebezpečnější zbraň..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KARLINER 16:57:01 05. 03. 2009
default.png
V zásadě máte pravdu, je to hodně o sušení a ještě více o tom být připravený. A v tom je možná otázka, může-li být totiž při službě člověk při stejných rutinních postupech vždy stejně připravený a pozorný, aby se nenechal takto zaskočit? Jinak x1-ray, možná neumíš tolik rusky, nebo to možná není jasné z kontextu, ale to video vzniklo a slouží jako inspirace a instruktáž pro uplně jiné lidi, než jsou specnaz. Naopak, je to tak, že ti, pro které to video slouží, si lidi ze specnaz najímají k tomu, aby jimi dělali trenéry.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 23:13:26 03. 03. 2009
default.png
4 ANDYS: my jsme snad někdy cvičili spolu:-))) 4 Karliner: narazil jsi na problém, který už se probíral a to je náboj v komoře. Někdo popisoval klasickou modelovku, stojíte proti sobě, tak 4-5m, pachatel se rozběhne s nožem a chce tě bodnout. Garantuju ti, že nezvládneš vytáhnout zbraň natáhnout závěr a zmáčknout spoušť. A to popisuji modelovku, kde jsi připravený a víš co přijde. Jak píše ANDYS, hodit záda a já dodávám okamžitě pokrčit silnou nohu, aby jsi mohl kopat, nůž je svině a není žádná ostuda se válet na zemi, když je to efektivní. Jo a k tomu videu... Je to výcvik specnaz, který trénuje i boj naslepo, je to tam ukázané. Nemůžeš to srovnávat s klasickým výcvikem řadového policisty. zvlášť u nás na 9 měs ZOP:-((((

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDYS 22:52:49 03. 03. 2009
default.png
Dost drsný. Bohužel jsou věci, na který se nemůžeš připravit. Když narazíš na někoho, kdo bude rozhodnutý tě od začátku zabít tak je dost velká pravděpodobnost, že se mu to povede. Tak to bohužel je a můžeš být vycvičenej jak chceš. Nůž je prostě problém. A hlavně nikdo z těch uniformovaných neměl ruku na zbrani, nestřílel jednoruč těsně po vytažení z pouzdra, popř. nehodil záda atd. :-) Když seš na tuhle situaci připravenej a máš nasušeno tak ta nebezpečná vzdálenost se dost mění. Musíš vědět co a jak dělat a potom se šance vyrovnávají a možná dokážeš něco získat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KARLINER 22:38:01 03. 03. 2009
default.png
Jinak k tomu videu, je dost hustý. Pokud se tam ti haj*lové takhle školí, tak nezávidím ruským kolegům.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KARLINER 22:22:53 03. 03. 2009
default.png
Jak píšeš, že, být připraven střílet na to ti stačí mít ruku na zbrani, to může být trochu komplikovanější, třeba pokud je pachatel trochu zkušený, nevo cvičený. Pratická demonstrace, čeho se třeba člověk může dočkat, je v druhé půlce tohohle videa: www.youtube.com/watch?v=s5PKDYbbbh8&feature=related

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 21:32:28 03. 03. 2009
default.png
omluva a dodatek "pouze krajní nouzí"

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio