Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Střelba u PČR, aneb přestaňme se toho bát

Dobrý den kolegové a kolegyně, budoucí policisté a zbytku čtenářů. Zajímal by mě Váš názor na stále se zvyšující počet použítí DP a Zbraně při zákrocích. Už jsem slyšel dost názorů, že si chceme zastřílet jako kolegové z Ameriky, ale tohle mě dokáže tak akorát naštvat. Dle mého názoru se situace u Nás pořád zhoršuje, lidé se k nám chovají stále s menší úctou a pachatelé neváhají ujíždět našim autům a používat při zákroku proti policistům zbraní. Mám už dost nadpisů a titulků v novinách ve smyslu: "Lidský život nemá pro policistu žádnou cenu", když vím, že to není pravda. Jenom ať budoucí pachatelé vidí, že policista je schopen svou zbraň použít a má vzhledem k tomu patřičný respekt. A Váš názor???
PATOS :: Datum založení: 25. 02. 2009 :: celkem 53 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu ANDRAS 18:56:57 26. 02. 2009
Andras.jpg
Život a zdraví pachatele v rámci toho co snese papír, pokud se jedná o recividistu a grázla. A někdy může nastat situace, kdy se vyžaduje okamžitá likvidace pachatele(např. smyslů zbavený střílející po všem co se hýbe) i s ohledem na to, že může být zasažena a usmrcena nezůčastněná osoba. To je na této práci to nejtěžší. Rozhodnout se, a rozhodnout se správně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZIMIC 18:29:16 26. 02. 2009
default.png
x1-ray neboj po zprávách netoužim trošku přehánim:-)jak říká Andras musíš vzít vpotaz spoustu faktorů...nicméně zbraň nenosíme pro parádu a souhlasím s tebou, že když už ji máš v ruce musíš být rozhodnutej, že ji v případě nutnosti budeš muset použít

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDYS 18:06:17 26. 02. 2009
default.png
Jsem rád, že moje příspěvky vás vždycky tak rozčílí. 4 střízlivej Souhlasím s Andrasem, že situace je vždy jiná a musíš zvážit mnoho okolností před použitím zbraně. Koncentrace lidí atd., ale zapomínat by policista neměl ani na to co je za pachatelem, Luxfery, výloha projíždějící vozidla atd... Musíš si především uvědomit, že ten projektil(spokojený, abych nebyl k smíchu) pokud nezasáhne osobu proti, které směřuje zákrok, nebo osobou projde, že neublížíš nikomu z nezúčastněných. Neříkám, že to je jednoduchý, ale tohle všechno by ti mělo proběhnout hlavou. Nebo bys to měl hodnotit a připravit si situaci tak aby k ohrožení nikoho z nezúčastněných nedošlo. Obejít osobu atd. Samozřejmě jsou situace, kdy to může být problém. 4zimic Nikdy jsem nesloužil v kanceláři ani v malém městě, zbraň jsem nikdy jako těžítko nepoužíval. A s použitím zbraně ve službě mám zkušenosti. Možná proto k tomu nemám takový HRR postoj. A použití bylo zákonné. Naposled bych rád zdůrazni: na prvním místě je život a zdraví nezúčastněných na druhém život a zdraví mého kolegy a mé na třetím život a zdraví pachatele Prostě je to tak a pokud jsi to nepochopil a jako policista se s tím nehodláš smířit tak bys možná měl přemýšlet o změně povolání.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 17:32:30 26. 02. 2009
default.png
"Jedna vyzva a posilam Lugera" zimic prosím tě neblázni, vždyť by jsme tě museli vidět každý večer na nově ve zpravách:-))). Jo a brok je podle mě k ničemu :-(

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 17:05:35 26. 02. 2009
Andras.jpg
Jiná doba, jiné mravy, nemusí se to některým kolegům líbit, ale je to tak.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 17:04:43 26. 02. 2009
Andras.jpg
Jak říká zimic, dnes není problém, aby se z napohled banálního zákroku stal zákrok s použitím zbraně. Proto, jak jsem uvedl níže ve svém příspěvku, pokud jsou splněny zákoné podmínky použití, situace to vyžaduje, není jiná možnost(to je ostatně jedna ze zákoných podmínek), potom zbraň použiji. Jen dodám, že je samozřejmé brát v potaz pohyb a koncentraci lidí v místě kde zbraň chci použít. A jak jsem již řekl, dokud mi nebude dán jiný ÚČINNÝ prostředek k zastavení vozidla, či eliminaci pachatele, zbraň se nebudu bát používat dále.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZIMIC 16:28:33 26. 02. 2009
default.png
Strelba na neozbrojeneho? V uzky chodbe apod. bez moznosti pouzit funkcni DP coz vylucuje kasr,ktery funguje max.proti tobe,kdyz se ho snazis naplnit uplne klidne. Jedna vyzva a posilam Lugera a na inspekci ti s..u. Radsi inspekci nez truhlu. Zdravi chranim sobe a nikomu jinymu takovou kravinu tu vypustit...Slusny lidi chranit a ostatni tvrde hubou k zemi a ty hlavne nikdy nevylejzej z kancelare at chranis svoje kolegy od pruseru,ze zustanou v zakroku sami. Vis vubec k cemu to cerny tezitko s napisem CZ 75 D co si dostal jeste slouzi??Zrejme slouzis na nejaky vesnici,kde je nejhorsi zlocin zmizeni slepice z kurniku, jinak nechapu kde si poslednich par let zil...dneska se s tebou na ulici nikdo parat nebude a kdyz si nesrovnas v hlave,ze zbran muzes potrebovat i pri nejbanalnejsim zakroku a nebudes pripravenej ji pouzit tak...to odneses sam. Hlavni je abych se sam vratil zivej a ne nejakej hajzl co ohrozuje manzelku nozem. Jo a brok je brok:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOUDA 15:36:34 26. 02. 2009
Jouda.jpg
Nejsem policista ale snad budu a jsem stejného názoru jako ty.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HITO 12:16:41 26. 02. 2009
default.png
100% souhlas s Střízlivej!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STRIZLIVEJ 10:40:56 26. 02. 2009
Střízlivej.jpg
Andys, ty o sobě tvrdíš, že jsi zkušený policista, ale přitom neznáš ani základní terminologii. To už si tu na tomto webu předvedl mnohokrát. Nauč se ji konečně, ať už nejsi pro smích. Nebo nám chceš opravdu tvrdit, že ty střílíš koulemi ? Teda takhle se vyjadřovat na veřejném webu. A jako policista ? No fuj. Pokud cheš opravdu tvrdit, že střílíš koulemi, tak tím jen dokazuješ úroveň nováčků a vrháš špatný stín na ty dobré. Toto není tvůj jediný blábol na tomto webu. Ohledně té střelby: "Ale nechápu jak můžete sebrat odvahu vystřelit na pachatele, když nevíte na 100%, že se trefíte." - To jako vždy čekáš, až se ti pachatel postaví čelem na pár metrů a bude čekat, až ty si vytáhneš zbraň, zamíříš a vystřelíš ? A to vše jen proto, aby ses mohl 100% trefit a to každou ranou ? Naivko ! Už se prosím prober a své tvrzení ze sci-fi oblasti si nech pro malé děti. V případě, že to tak provozuješ nezbývá než smeknout pomyslný klobouk a nazvat tě UŽASŇÁKEM. Jinak co se týká použití DP, tak ty se používaly i v minulosti a nebyly vzácností. Jenže dřív se z toho nedělala taková věda. A střelba služební zbraní mimo výcvik už vzácností byla. Ale vzhledem k tomu, že dnes se pachatelé a to nejen trestných činů ve větší míře odhodlávají užít nejen vůči policistům většího a razantního násilí včetně použití zbraně, policisté se proto uchylují k použití zbraně. Použití zbraně by mělo být přiměřené danému zákroku a ne zbraň vytahovat ihned pokaždé, když je dán zákonný důvod jen proto, abych ukázal, že já jsem policista a teď to půjde tak jak já řeknu a hotovo ! Použití zbraně zase není až tak jednoduchá věc, jak by si někteří mysleli, nebo myslí. V tomhle má ANDYS ve svém začátku druhého komentáře pravdu. Pokud někdo vytahuje okamžitě zbraň při každé příležitosti, při které si myslí, že je k tomu oprávněn a mává s ní jak na prvního máje, tak je u mne kovboj. Použití zbraně, resp. střelba je až krajním řešením řešení vzniklé situace. Vhodnou taktikou zákroku se dá použití zbraně vyloučit. Ne však vždy to jde. Jiné zkušenosti má hlídkař nebo obvoďák na menším městě nebo vesnici, jinou zkušenost má hlídkař nebo jiný policista sloužící ve větších, dnes již zrušených okresních městech nebo Praze. Co se týká novinářů a jejich všelijakých článků a titulků, tak je dobré nezapomínat, že tito novináři jsou živeni senzacemi a noviny, které přinesou větší senzaci nebo více sledovanou událost jsou čtenější, víc vydělají atd.... Každá střelba policisty je sledovanou událostí jak médii tak i širokou veřejností. A média se toho rády chytají, ale podání jejich verze zprávy o události může u různých lidí nabýt různých dojmů. Tomu se nikdo nevyhne, byť by zákrok byl proveden sebelépe. Proto zbraň použít vždy s rozvahou !

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio