Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Co jíst před testem, pauzy mezi cviky

Zdravím , měl bych pár dotazů. Jaká je podle vás nejvhodnější strava před ranními fyzickými testy v 8 ráno? Chodím trénovat do fitka většinou přes den, tak jsem včera vyzkoušel trénink v 8 a před ním jsem si dal jen jablko s vidinou, že budu v sobě mít alespoň nějaký ten cukr , a tedy i energii. Výsledkem bylo, že se mi po celomotorickem testu udělalo strašně špatně, a musel jsem tak 15 minut počkat, až se mi uleví a mohl jsem přejít na pás a běžet 1 km, po kterém mi taky nebylo moc dobře. Co byste doporučovali? Jíst něco jiného, nebo nejíst vůbec? Dále bych se chtěl zeptat, jaké je časové rozpětí mezi jednotlivými cviky . Ač myslím, že nemám úplně špatné výsledky (čb 11s, kliky 40+, CMT 34+, km cca 4 min) , dělá mi trochu problém přejít od CMT na pás a hned běžet, je to náročné zejména na nohy. Bylo mi nicméně řečeno, že na můj útvar jsou kladeny nižší nároky a tak bych měl mít o jednu disciplínu méně, takže snad to bude ten CMT :D. Děkuji a přeji pěkný den.
MUSICIANFIT :: Datum založení: 19. 03. 2019 :: celkem 25 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu MIA 09:52:33 03. 04. 2019
mia.jpg
FOXX [2019-04-03 05:05:02]: btw.zadej si banan do kal.tabulek a uvidis, ze ti vyjede, ze ma cukry jednoduchy (mono a di) tady v konkretnim pripade fruktozu- monosacharid, jeste jednou monosacharid. Ale kvuli inzulinove odpovedi, slizeni molekuly a prubehu nasledne glykolyzy je na tom fruktoza jen z 50% lepe nez disachr fruktoza.

Kdyz je na etikete napr. Sachru 150g z toho cukru (mysleno jednoduchejch opet pisu mono a disachru) 20g, neznamena, ze tam je jen sacharoza.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MIA 09:44:09 03. 04. 2019
mia.jpg
FOXX [2019-04-03 05:05:02]: jak jsem napsala- jedna se o uzivatelsky oznaceni jako mas na etikete- cukru (tam se pocitaji dohromady disachry a monosachry), takze si opravdu nic nevyvracim. Fruktoza je monosachr a ne di. Ale co se tyce inzulinovy odpovedi, je na fruktozu z 50% stejna jako na klasickou sacharozu. Takze jestli je v jednom bananu cca 12-21g cukru- znamena to jinymi slovy hodne zjednodusene, ze je tam cca 24-42g fruktozy. Uz si rozumime?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FOXX 05:05:02 03. 04. 2019
Foxx.jpg
CLIFF [2019-04-02 23:46:55]: Vubec se nevzrusuj, to jsem napsala ja, vzhledem k tomu, ze Mia v tamtom komentáři vyřadila fruktozu u banánu ze sacharidů, tak jsem předpokládala, ze mluví o 40 g sacharidů. Ja uz to treba vubec komentovat nehodlam............:-)))

Princezno, bud priznej, ze plácáš nesmysly, nebo se na to vyprdni. V prvním komentu zapocitavas bananovou fruktozu, mezi “cukry” do zmíněných 40 gramu max pri “prevenci pred inzulinovou rezistenci”, což následně svym “dovysvetlenim” vyvratis, protoze se jedna vlastne o 40 gramu disacharidu.
Na tohle nemam cas a náladu :-))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CLIFF 23:46:55 02. 04. 2019
default.png
MIA [2019-04-02 21:32:29]: jo takhle, tak to pardon.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MIA 21:32:29 02. 04. 2019
mia.jpg
CLIFF [2019-04-02 12:29:08]: kdybys koukl na ten prvni koment, zadnou informaci o 40g sachru na den tam nenajdes. Ale o cca 40g cukru (jednoduchych) ne celkove sachru, ve vztahu pri prevenci inzulinovy rezistence.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MIA 21:29:54 02. 04. 2019
mia.jpg
Ja se rada priucim foxie, takze proc to nerozebirat.

1. Dala jsem variantu, ktera se DOPORUCUJE u silovych sportu jako prettreninkovka, pokud nesnidas.
2.kdyz si das protein s mct(coz je lehce stravitelny tuk) , rozhodne na tom nepostavis ketodietu. Kdyz chces ketozu, musi tomu odpovidat skladba celyho dne. Protoze jinak telo zaraeguje klasickym vyrovnavanim acidobazicke rovnovahy- svymi vyrovnavacimi mechanismy pomoci pufru, oddejchavani (zmeny pomeru krevnich plynu) atd. Takze z jednoho jidla ketodietu fakt neudelas. A kdyz se ptas, osobne rozhodne pro ketodietu rozhodne nejsem :) i kdyz i ta muze mit sve vyhody a i dlouhodobe muze nekterym jedincum vyhovovat. Viz treba luis villasenor. Jinak to doporuceni od J.Totha vychazi z https://www.researchgate.net/publication/232214558_Does_Cardio_After_an_Overnight_Fast_Max... a https://www.jsams.org/article/S1440-2440(14)00027-9/abstract napr.

Jak jsi sama psala je dost smeru. At uz jedes ketozu, iifym, vegan, paleo, high protein whatever- mas zaklad bez kteryho to nepujde: kvalitni zdroje, vybalancovany prijem dle cilu, dostatek zivin, aby byly vysledky a nemit jen stravu, ale i trenink a jeho aspekty.
Raise by performence neznam, takze k tomu se nebudu vyjadrovat.

Je vidis, dik za opravu, to byl omyl ;) z jednoho prostyho duvodu. Tekuta forma stravy je vzdycky rychleji stravena nez tuha (coz ma taky svy pro a proti), coz u pretreninkovy svaci je benefit a zvlast tyka-li se proteinu pokud chces ochranit svaliky. Navic protein vs jabko, je ti jasny, co muze vic drazdit po ranu zaludek, co se lip travi a zvlast pri aktivite.

Nepsala jsem, ze hobby sportak musi davat protein nutne do stravy. Nemusi, ale musi mit zmakly, aby dosahl komplexniho spektra AMK, dostatecnyho prijmu zivin, bylo to realny atd.
To ze mame kvalitni smesny proteiny/ si muzeme doma namichat hydrolyzat&micelar neznamena, ze jen ty jsou spravny. Kdyz bude zima, taky naleju do auta nemrznouci smes a budu od ni ocekavat urcity vlastnosti. Stejne tak hydrolyzat ma sve vyuziti a smesny protein ma sve vyuziti, odvijejici se od vlastnosti.

To jsme se trochu dost nepochopily. Napsala jsem to uzivatelsky- co se tyce jakehokoliv zobrazeni nutricnich hodnot na potravinach! Ale dobre, abychom se dobre pochopily a bavily se o to samy, se to pokusim napsat lepe...

Kdyz jsem napsala cca 12-21g cukru v bananu mela jsem na myslim JEDNODUCHYCH cukru (znacenych v kal.tabulkach jako cukry)- tzn.sacharidu=glycidu konkretne podtridy monosacharidu- konkretne z rady ketoz o fruktoze. Samozrejme, ze teda fruktoza a disacharid sacharoza jsou rozdilny pojmy , ale co se tyce biochemicky reakce/ fyziologicky odpovedi organismu je reakce inzulinu pri 1g sacharozy z priblizne 50%stejna jako na 1g fruktozy. Proto je potreba vramci prevence nejaky onemocneni hlidat nejen sacharozu- obsah repnyho cukru, ale i fruktozu. Vzdycky bude fruktoza zdravejsi, ale opet jde o mnozstvi a cetnost. Uz si rozumime?
Takze myslim, ze nemusime rozebirat, ze tady nikdo nepodsouval ketozu a uz vubec ne s prijmem celkovych sacharidu- glycidu na 40g na den. Takze ja se nezlobim, ale obecnou skupinu sacharidu se sacharozou opravdu nezamenuji. No, vidis ja se za odborni taky nepovazuji ;)

Rict doporuceni a opravovat se striktnim.navodem jsou 2.rozdilny veci. Ani ja neumim vyzivu dokonale. Ale jak vidis z tve odpovedi na mou, k nedorozumeni muze dojit velmi snadno. A uz jsem dle tebe zastance ketozy a hruzny gramaze prijmu celkovych sachru na 40g, prestoze jsem narazela na mono a di sachry.

Nepamatujes, pac jsem to tady nikdy nenapsala a ani nejsem :) Dik za feedback. Myslim, ze jsem se tady nikdy neprezentovala jako polda, takze od toho se odviji i me odpovedi.

Ps: fyziologie laktatu, glukolyza, zasoby glykogenu spolu uzce souvisi, proto jsem psala uz v prvnim komentu, ze je z vyhodou jit na to z vice stran a zkouset. Polysachry pri nevolnostech muzou byt vyhoda a taky nemusi, stejne tak protein, vsechno ma sve dusledky a kazdy org.na to muze zareagovat jinak. Ono to v klidu muze byt treba i nizkym tlakem/ nahlym rozdilem tlaku pri nezvyku. Krev je v zivotne dulezitych organech a svalech, nedotraveny jabko se slupkou taky muze udelat zle.

Kdezto banan uz je jinak stravitelnej. Nevime spoustu info o cetnosti treninku mezi dotazem a updatem, takze bych to nehadala. U vyplaveni laktatu jde o to, ze v prve rade udela acidoticky stav, nasleduje vyrovnani organismu do rovnovahy, atd. Lidem se muze udela soufl na masazi, kdyz jim rozmasirovavas spasmy a ,,uvolnuje'' laktat a do organismu a pritom to vubec nemusi bolet/citit svaly.

Foxie, ani ja, ani Ty nemame profesorsky tituly ze sportovniho lekarstvi a biochemie a fyziologie a kdoviceho vseho, ale na foru nejde o debatu nad tim pr.kterych vyrovnavacich iontu mel malo...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CODY 13:57:37 02. 04. 2019
Cody.jpg
Stejnak je to celé v hlavě, když jsem dodržoval přísnou dietu a hlava nebyla ok výsledky nula...pokud sem v pohodě a stravu klidně jen na 50% hřešení sladkého,kachna zelí knedlík pivo svíčková se 6, ráno slaný nebo sladký dle chuti před spaním klidně sacharidy i když endomorf, doplňky výživy téměř nic a překvapivě celkem slušná forma narozdíl od hroceni vážení krabickovani a stresu kolem žrádla :)
Samozřejmě že to chce pohyb a prasárny nezrat od rána do večera ale každý den mám nějaký cheat meal a sem v pohoda a forma taky....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CLIFF 12:29:08 02. 04. 2019
default.png
40g sacharidu na den? To i při sach. vlnách je příjem sacharidů na začátku vyšší, tohle je hodnota velmí nízká. Vždyť příjem u člověka, který váží více jak zahradní lavička je příjem sacharidu trojnásobná jak 40g, ne-li více.

MUSICIANFIT: Tak to je pecka teda, ale jinak teda gratuluji :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FOXX 06:37:31 02. 04. 2019
Foxx.jpg
MIA [2019-04-02 00:27:57]: Mio.. kde začít. Uprimne se mi ani moc nechce ti na to odpovídat, protoze nevidim smysl v tom rozebírat to někde na fóru..

Obecne tve “to se pokládá jako základ”... pro koho, kde jsi čerpala? Proc by silový sportovec mel snídat bílkoviny s tukem... ze ty sis přečetla nejaky hrozne fajn článek o skvělých účincích ketozy? Treba od Raise by performance, nebo jak se jmenuje ten program toho kluciny...:-)
Dále..hydrolat. Asi jsi myslela hydrolyzat..? Nechapu, proc komukoliv, kdo neni vrcholovým sportovcem, doporučujes obecne protein, natož hydrolyzovany. To je, bohuzel, akorat známka toho, ze je výživa pro tebe opravdu jen hobby a nemela bys tady toto nekomu radit...

O redukci “tuku” na lacno, a ze dle tveho nazoru ne, bychom se taky mohly bavit sto let...

Co me tedy ale opravdu dostává, ze o banánu prohlasis, ze má 21 g cukru, ne sachru. Nastuduj si, prosim, nejprve alespon základy výživy, co to jsou sacharidy, jak se deli, a jake se nacházejí v ovoci. Pak si taky nastuduj, co to je ten tvůj “cukr”, tedy rafinovany, pripadne třtinovy.
A zase, doporučení koho??? Světové zdravotnické organizace?? Výživových poradců?? Rozhodne ne. Rekneme, ze tvymi cukry myslis sacharidy. 40 g sacharidů a méně je mnou výše uvedeny stav ketozy. To bych urcite nekomu neznamemu a neznalemu nedoporucila. Ani tobe. Sportovec vytvrvalec by si dokonce poklepal na čelo, jestli jsi normální...
nezlob se, ale clovek, ktery ani nechápe rozdíl mezi cukrem a sacharidem, ny nemel veřejné nikomu radit. Nechci te urazit, ale mej trochu sebereflexe... ja bych to taky veřejné na fóru nedělala, a to si myslim, ze jsou me znalosti o kapku vetsi, nežli tve.. ovšem za odborníka se zdaleka nepovažuji.

Důvod, proc jsem na tebe reagovala a zpravidla reagují bud pouze na tebe nebo tobe podobne, respektive tobe podobne se vyjadřující, je ten, ze jsi hned v první větě klukovi rekla, ze ocividne neco neumí, a začala mu hned radit, čímž ses postavila do role toho, kdo na to má právo. Nemas. Nemas takove znalosti, abys mu mohla rict, ze tomu ocividne nerozumí a začít ho opravovat. Ba dokonce blbě.

Jsi zdravotní sestra, pokud si dobre pamatuji, a jiste nejake základy výživy mit budes. Fyziologie taky. Ale nepleť jablka s hruškami, protoze fyziologie u sportovních výkonu je sirokosahle tema, stejne jako výživa.
Trochu více pokory, protoze mam z tebe zde na fóru často pocit, ze se poustit do vod, které jsou pro tebe cizi...



P. S.: ohledne te nevolnosti. Pokud by to bylo “laktatem”, pocítil by to nejprve ve svalech, pak az celková nevolnost.
Pokud ale pak zvlad běžet jeste kilak v rychlém tempu, mohlo to byt způsobené treba i hypoglykemii (nejsem odborník, jen hádám), což pokud mu pomohly pred výkonech sacharidy, by potvrzovalo tuto teorii. Řešením by mohlo byt dostatečný příjem komplexních sacharidů.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MIA 00:27:57 02. 04. 2019
mia.jpg
FOXX [2019-04-01 20:48:40]: foxxie, neboj me se fakt nedotykas ;) Nebot jsem taky nikde nepsala, ze stravu dokonale umim. Nepotrebuji to, je to jen hobby. Mam dost lidi, ktery se tomu venuji na spickovy urovni okolo sebe.

Mas pravdu, co odvetvi i v silovych sportech se spoustu veci lisi a kazdy telo je jiny, povaha, osobni preference. A praaave proooto jsem tam napsala ke konkretnimu, DOPORUCENI (ne striktni dikci!!!), ze se to poklada jako ZAKLAD u silovek a proc. Nikde jsem mu nenapsala, ze jim rano vlocky s proteinem, orisky a treba boruvkama a jen zality, pac muj zaludek to zvlada a spoustu fitnesaku, spoustu powerlifteru to tak ji a protoze to ji skoro kazde, tak on musi taky a to jediny mu bude fungovat.

Tak jeden banan ma minimalne 12-21g cistyho cukru (ne sachru)x2 + kandovany ovoce hrst (zalezi na druhu ze) ale stejne tam min 10-20g cistyho cukru bude, to mame 34-62g cukru jen pretreninkovy svaci, takze + dalsi cukriky u jidla. Pri doporuceni drzet cukr okolo 40g na den mi to neprijde jako nejlepsi volba u cl., kterymu zalezi na cvicu. Ono zadna potravina neni spatne, jde o mnozstvi a cetnost, ze.

Ale moc rada bych se dozvedela, co vsechno skryvas za moudra v oblasti vyzivy ty, pac u vetsiny debat akorat zhejtis doporuceni ostatnich a z Tebe samotny nikdy nic nevypadne konkretniho. Protoze z tvrzeni, ze je spousta smeru se rano naji leda anorekticka v pokrocily fazi :) Tim spis, ze je dost smeru, je fajn mit zakl.fyziologie a vyzivy, mit moznost vybrat si z variant a zkouset, co telu vyhovuje.

Mej se krasne :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio