Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

´Výsluhové nároky měnit nehodláme,´ slibuje ministr vnitra našemu čtenáři (REDAKCE)

´Výsluhové nároky měnit nehodláme,´ slibuje ministr vnitra našemu čtenáři
Vinařická věznice
Foto: www.vscr.cz/vinarice
Jeden z našich čtenářů, Jindřich Rohel, pracuje jako dozorce ve vinařické věznici a podělil se s námi o svoji korespondenci. Tu vedl s šéfem resortu vnitra Ivanem Langerem. Ministr ve svém dopise mimo jiné vysvětluje, jaké kroky podniká ve věci odstranění nelogičností a chyb v novém služebním zákoně.
Autor: Dušan Stuchlík
Publikováno: 30. 03. 2008
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu MIK 19:23:47 08. 04. 2008
default.png
MIk pro Vlastu pokračuji: v tom případě jsem si vše spočítal a bohužel mám kolegu, který v současné době má odslouženo asi 17 let. Tento kolega si to také nechal spočítat a vyšlo mu to na výsluze ještě o 500,-Kč méně než mě, když odejdu příští rok. Mě trochu připadá, že si všichni myslí o lidech u policie, že jsou hloupý. Z toho vyplývá, že budu muset sloužit dalších 5 let, abych se dostal na stejnou úroveň jek jsem teď, a to se podotýkám budu muset spolehnout na tebe, protože ty určitě víš, že za čtyři roky se to nezmění. Nechci se přít nebo být nepříjemný ale zkouším si srovnat plusy a mínusy.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MIK 19:14:39 08. 04. 2008
default.png
MIK pro Vlastu Prosím tě, tak mi poraď. Příští rok mám odslouženo 12 let, po skončení přechodného období u této firmy budu muset být tři roky než dosáhnu na nějaké nároky. Nebudu tedy rozšiřovat fámy, jak říkáš a budu spoléhat na to, že ty máš zeručéné informace o to, že na nic nesáhnou. v tom

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MIK 19:03:10 08. 04. 2008
default.png
pro Vlastu Já nic nerozšiřuji je jsem se ptal, zda někdo počítá, že většina policistů takhle uvažuje a bohužel to jsou policisté, kteří mají odslouženo více než deset let. Já netvrdím, že něco takového nastane, jen říkám, že to riziko jak přijít o vše je velké. Já nevím co bude za rok ale předpokládám, že to nevíš ani ty. Pokud to nevíš, tak asi nikomu tu záruku nedáš viď?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VLASTA 18:56:45 08. 04. 2008
default.png
MIKu opět někdo "papežštější než papež", jak už dnes víš co bude příští rok? A co se týká valorizací, tak ať odejdou dle "starého či nového zákona" od 1.1.2007 se výsluhový příspěvek (renta) valorizuje polovinou oproti starobním důchodům,.... tak zase pozor na šíření polopravd, lží a výmyslů a zbytečné panice mezi policisty. Vlasta

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MIK 17:30:53 08. 04. 2008
default.png
přechodné období pro pana Burdu Pane Burda zamýšlíte se na tím, že příští rok končí přechodné období, kdy policisté mohou odejít dle starého zákona a po tomto období, zde budou policisté, které chtěl pan Langer nejvíc udržet ( to jsou lidé, kteří mají odslouženo 10 a více let, tedy relativně zkušení a mladí ) a tito lidé, zde budou pracovat třeba tři roky bez nároků na výsluhy a budou muset čekat na patnáct let. Upozorňuji, že těmto lidem, když odejdou, tak to vyjde mnohem výhodněji finančně a to nemluvím, o tom,že dle starého zákona se jim to bude vše valorizovat. Myslíte, za současné politické vůle, kdy v státním rozpočtu nejsou peníze na nic, se během těchto let, které jsem uváděl nezruší výsluhové nároky.To jediná věc v politice, na které se napříč polit. spektrem shodnou všichni, že policistům se nepřidá, možná ubere. Kdo těm policistům dá zaruku, že se během těchto let něco takového nestane. Obávám se, že většina policistů si to uvědomuje a během příštího roku teprve nastanou velké problémy. Myslím tím především personální. Nikdo z těchto lidí nebude riskovat to, že se tyto výsluhy policistům nevezmou. Jak jste uvedl v jednom příspěvku, že to bude trvat 3,4 roky, než se po personální stránce vše srovná a bude zde dostatek policistů, tak logicky mě z toho vyplývá, že v současné době opravdu nikdo na ty výsluhy nesáhne ale co po tomto období, děj se vůle boží. Opakujji náš stát peníze na to nemá.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KASPER 17:08:46 07. 04. 2008
default.png
Deforma policie Jeden policista si podřezal žíly a vyskočil z okna, druhý se zastřelil na služebně-to nám ta reforma pěkně začíná!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu IGUKA 15:49:22 06. 04. 2008
default.png
Je totiž hlavně potřeba vstoupit do odborů, aby nás bylo víc a lépe se tak prosazovaly zájmy policistů !!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ACE-VENTURA 21:23:47 05. 04. 2008
default.png
Nevšiml jsem si, že by byla nějaká jistota u policie,protože dokud Policie bude třít bídu s nouzí jistota nebude. Souhlasím s ing. Burdou, (letos oslavím 20, let, snad si toho taky někdo v tom chaosu všimne:))) ) pokud u Policie bude větší počet lidí, kteří na výsluhu budou koukat jako na vzdálenou metu, bude hrozit nebezpečí, že nějaký chytrák do výsluh sáhne. Mrzelo by mne to, protože i já bych odešel. Práce, kterou u policie dělám mne až na vyjimky baví a myslím, že za ty leta vim, co je potřeba. Ale takových je nás čím dál méně. Škoda, že nad touto situací nikdo nepřemýšlí. Nevypadá to, že by o nás někdo stál. Neb kus je kus.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu RENAL 12:56:51 04. 04. 2008
default.png
pro Ing.Burdu No,máte pravdu,snad se opravdu nemýlíte.I když si tato vláda z odborů a jejich návrhů nikdy nic nedělala a předkládá další a další změny zákonů,které jsou výlučně z jejich dílny.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ING-BURDA-NOS-PCR 11:41:22 04. 04. 2008
default.png
pro renal To se mýlíte pane kolego, protože na destbilizaci sboru jeden všeuměl nestačí. Takových všeumělů máme a hlavně jsme v nedávné době měli u policie mnohem více. Stačí si vzpomenout na totální chaos a jeho důsledky při spuštění zákona 361/2003 Sb. a jak bylo vedení policie tehdy "připraveno". Jak vypadaly interní akty řízení. V důsledku toho se v tom plácáme dodnes. Mimochodem nikdy jsem nezměnil svůj názor na to, že zákon 361/2003 Sb. je lepší než zákon 186/1992 Sb..Což neznamená, že 361 nepotřebuje řadu zásadních změn. Jenže za poslední dva roky jsem již vyvracel několik desítek přiblblých fám o zrušení či omezení výsluh. Naposledy bylo i tady prohlašováno, že k 1.4.2008 budou výsluhy omezeny na 5000,-Kč max. po dobu dvou let. Dnes je 4.4.2008 a pokud jsem něco nepřehlédl tak se nic nezměnilo. Opět se však najde nějaký chytrák, který bude bez jakéhokoliv reálného podkladu plácat nesmysly, tak jako se mě dnes telefonicky ptá policista z PP, zda je opravdu pravda, že výsluhy budou omezeny od 1.7.2008. Opět fáma a té se okamžitě chytí desítky možná stovky policistů a my zase budeme vysvětlovat a vyvracet. To je nekoněčný příběh. Myslím, že policista by měl vždy vycházet z faktů a ze znalosti věci a ne z představ a nebo z toho co mu někdo nakuká. Každý si může otevřít stránky parlamentu a přečíst si co se projednává.Rovněž tak by každý policista měl mít alespoň hrubou představu co to je legislativní proces a jak probíhá. Ještě k tomu vyvozování důsledků. Já jsem VI.sjezdu NOS PČR předložil svoji funkci 1. místopředsedy, aby tento posoudil zda postupuji správně a v zájmu členů NOS PČR či nikoliv. Sjezd rozhodl tak, že mě opětovně zvolil na čtyři roky a to všemi hlasy, kdy pouze jeden delegát se zdržel hlasování. Domnívám se tedy, že mám dostatečně silný mandát členů NOS PČR abych nadále hájil jejich zájmy a že se naši členové nedomnívají, že bych vše dělal úplně špatně. Dělám chyby jako každý jiný a některých jsem si dobře vědom. Zákon 361/2003 Sb. však za svoji chybu nepovažuji. Považuji za chybu, že se tehdejší vedení policie konec roku 1996 a začátek roku 1997) nepodařilo donutit aby interní akty řízení byly včas připraveny a hlavně správně a systémově. To je problém, který se těžce napravuje do současné doby. K článku Fedofa: Jistě, že existuje pracovní komise k přípravě novelizace z.č. 361/2003 Sb., která má připravit novelu a v té odstranit některé zásadní chyby zákona 361. Zde prosazujeme odstrění neplacených 150 hodin, zavedení placení svátků a sobot, nedělí a nočních, odstranění § 42/1 d), změny v kariérním řádu, vrácení platového automatu do zákona, změny v rodičovské dovolené a zápočtech, odstranění souběhu důchodu a služebního příjmu a další, ale žádná ze stran v této komisi nenavrhla a snad ani nepomyslela na návrh jakékoliv změny ve výsluhových nárocích. Navíc je zde i rozpor v rozsahu a době provedení novely. MV chce novelu co nejmenší a až někdy v roce 2009-10. Já jsem naopak zastáncem novely široké, která napraví co nejvíce chyb a v co nejkratší době. Víte proč ? Nejen kvůli chybám v zákoně, ale i kvůli těm výsluhám. V současné době má policie podstav více než 5000 policistů, tedy je v situaci, že každý z politiků napříč politickým spektrem dobře ví, že jakýkoliv zásah do výsluhových nároků může policii doslova položit. Za 3-4-5 let však bude situace jiná. Pokud se vnitru podaří doplnit stavy. Bude v policii naprostá většina těch, kteří budou mít výsluhy v nedohlednu a nebude je tedy tolik pálit jejich případná změna, třeba za nějaký imaginární slib navýšení platů na úkor výsluh. Pak bych měl opravdu obavu zda se někdo o jejich změnu nepokusí. Nyní tyto obavy nesdílím a snad se nemýlím. Mám 23 let odslouženo a tak si samozřejmě výsluhy dobře hlídám nejen pro sebe, ale i pro ostatní. Ing. Burda

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio