Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Nehoda jako nehoda. Nebo je to jinak? (REDAKCE)

Nehoda jako nehoda. Nebo je to jinak?
fotografie z nehody při niž zemřelo dítě
Foto: lh
Přemýšlel jsem jestli má cenu psát nějaké zamyšlení.  Otázkou je, proč taky? Mnozí nově příchozí policisté mají již po pár týdnech služby pocit, že všechno znají, všechno vědí a od všeho mají klíče. Někteří z nich jsou skálopevně přesvědčeni, že modrá uniforma jim propůjčuje nějaké zvláštní schopnosti. Najednou mají pocit že jsou nesmrtelní, neomylní a nepotřebují od nikoho radit.  Naštěstí ne všichni jsou takoví.  A právě pro ty si tady plácám játra. Ti ostatní se  kouknou na Cobru 11.
Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 14. 12. 2008
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu ANDRAS 13:47:22 21. 12. 2008
Andras.jpg
A ještě dodatek. Lukáši a vy co pranýřujete OEČ, znám lidi co mají čísla 3.. ... a slouží 10 let. Neznamená to že všichni 3.. ... policisté jsou nezkušení a neschopní potažmo nepřizpůsobiví a nedisciplinovaní nováčci.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 13:44:06 21. 12. 2008
Andras.jpg
Naprostý souhlas s Acem. VRZ sám o sobě nehody nepáchá, proto se ho nebojte hojně používat. Jedu-li pod VRZem, nemusím jet 150hm/h do křižovatky. VRZat, ale jezdit bezpečně a s rozvahou. A osobně nic proti Lukášovi a PMJ, ale především 75% z nich se chovají jako nesmrtelní jezdci, a co vyváději při "zatahování" to snad nemá obdoby. Musel jsem si rýpnout. Před těmi 25% zkušených a profesionálních řidičů z PMJ smekám, neb jsou řidičskou elitou republikové policie.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ACE-VENTURA 13:37:30 21. 12. 2008
default.png
Všem pohodový svátky.... K tématu: každý, kdo jezdil 158 má své zářitky s DN ve sl. autě. Spousty mladých kolegů při zapnutí majáku vypne mozek. Se zapnutým majákem nejsme nadlidi, auto se najednou nestává pcelovým tankem a lidé vně i vněm nejsou robokopové,jejichž tělesná schránka vydrží vše. Stačí úvaha,že se zapnutým majákem nutně nemusím jet kilopade. Stačí bezpečně projet křižovatky,klidně krokem,ale bezpečně jet. Nejsme v Matrixu,aby nás někdo zas nahodil........

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BANDITA 18:51:52 17. 12. 2008
default.png
Lukas Heinz Souhlasím s obsahem příspěku. Myslím, že přesně vystihuje současnou situaci a hlavně změny, které firma potřebuje. Chtělo by to více takových policistů a hlavně policistů ve vedení.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 17:14:30 17. 12. 2008
Lukas Heinz.jpg
re all (Tento příspěvek nevyjadřuje názor redakce, ale pouze názor přispěvatele) Jsem rád, že tento článek vyvolal debatu okolo řízení služebních vozidel. Myslím si, že je právě vhodné období na takovouto diskusi. Je jasné, že řidičské schopnosti nejsou nikomu shůry dány. Je třeba obovské spousty zkušeností a naježděných kilometrů. Tyto dlouholeté řidičské zkušenosti lze nahradit jedině pravidelným výcvikem v řízení za ztížených podmínek. A pravidelným není myšleno dvakrát ročně. Padlo tu mnoho konstruktivních návrhu. Od policejních výcvikových středisek určeným pro výcvyk v řízení sl. vozidel až po úpravy v zákonech, které by vinu za případné následky pronásledování přičetly bezohlednému řidiči. Jedním z účelu článku bylo vyvolat tuto diskusi a ať už s některými názory souhlasím nebo ne, všem vám děkuji za to, že se do diskuse zapojujete. Pro mně jsou vaše příspěvky velmi cennými poznatky. Za sebe vám slibuji, že se budu snažit konstruktivní návrhy prosadit v rámci své odborové práce. Ale je především na vás, abyste požadovali po svých nadřízených lepší výcvik, lepší podmínky a lepší zákony. Protože za vás to nikdo neudělá. Vzdělávání se ve všech ohledech je především ve vašem zájmu. Dalším aspektem této diskuse se ještě větší zviditelnění problému, který je díky současné situaci u Policie ČR stále výraznější. Je jím rozpor mezi dvěmi generacemi policistů. Je to jeden z problému, který se sám nevyřeší. Tento problém existoval v rámci Policie ČR vždy, ovšem nikdy v tak velké míře. Řešení je vždy na jednotlivých nadřízených, kteří musejí dát najevo, že nedělají rozdíly na základě služebního čísla. Také zde bylo již mnohokráte řečeno, že čárkový systém je největší překážkou v tom, aby policisté jednotlivých útvarů mohli spolupracovat. Je opět na vás policistech, aby došlo ke změně v systému hodnocení. Čárkový systém totiž bez ohledu na to zda je nebo není oficilně uznaný, žije uvnitř Policie ČR vlastním životem již mnoho desetiletí. Jeho vykořenění a nahrazení snad něčím lepším je jen na vás a na tom, nakolik se necháte tímto systémem podrobit. Všechny vaše podněty registruji a ještě jednou vám za ně děkuji. Jen doufejme, že tyto diskuse sledují i funkcionáři Policie ČR. Protože prosazením některých konstruktivních návrhu si i oni mohou připsat, plusové body ve prospěch svůj a hlavně svých podřízených.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JIRIKKK 12:53:19 17. 12. 2008
default.png
doplnění jen doplním...také nejedu na VRZ na nehodu dvou odřených kamionů na parkovišti, nebo vykradené vozidlo tam už mě nic neuteče a nic svou rychlou jízdou nenaženu, ale pokud je ohrožen život či zdraví potom jedu na doraz....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JIRIKKK 12:49:11 17. 12. 2008
default.png
re Elephant Mám za to, že pilicista může řídit služební vozidlo až od 21 let...aspoň to tak bylo když jsem před 9 roky nastupoval...Dál bych rád reagoval na pár ostatních článků. Osobně si nemyslím že mladý kolega se rovná trdlo bez mozku. Je nás na služebně 6 starých a 10 nováčků a většina těch mladých umí řídit auto lépe, než někteří staří...Sloužím na dálnici a to je trochu odlišné od malého města či vesnice kde se každý zná a proto když je potřeba někoho chytit tak to prostě udělám a nebo se aspoň pokusím. Rozhodně tady není možné si někoho vyhlédnout a příště ho trochu zbuzerovat za to, že jsem ho posledně nechytl. Osobně si myslím, že je potřeba lumpy chytat a chytit už jen pro to, aby to ostatní řidiči viděli, že frajer v A8mě si nemůže dělat co chce a poldove na to jen koukaji. Rozhodně nesouhlasím s tvrzením, že budeme stavět a pokutovat jen hlupáky kteří se nechají chytit a ty opravdové lumpy necháme dělat si co chtějí....Osobně si taky myslím, že by měla být právní úprava, která by v případě honičky veškeré její následky dala za vinu pachateli.....to je můj názor...přeju klidnou službu..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BLESK 21:47:06 16. 12. 2008
default.png
Zrovna tuhle šaškárnu jsem na mysli neměl. Asi měsíc-měsíc a půl zpět jeli naši kluci na nějaký polygon do Brna. Byla tam nějaká teorie základy bezpečné jízdy a co pro ně důležitější, mokrá fólie( nevím jak se tomu říká) a tam si zkoušeli různé krizové situace ( auto ve smyku, levá strana na suchu, pravá na fólii a zabrzdit na tom, atd). Co všechno tam dělali nevím bo jsem se neúčastnil, ale přijeli nadmíru spokojení. Na dotaz zdali jim to něco dalo, říkali že něco málo. Aspoň si zkusili, co můžou očekávat od služebního auta.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ELEPHANT 19:42:02 16. 12. 2008
default.png
Blesk Je to tak. Policistovi v ČR stačí řidičák, 18 let věku, aby mohl řídit služební vozidlo. Jakýkoliv výcvik v řízení motorových vozidel s použitím VRZu je u Policie ČR na úrovni Sci-fi příběhů. Je faktem, že dobře vycičeného policistu pan ministr nemůže ukazovat někde na place před stovkami novinářu. Proto si asi na prezentaci najal profi závodní jezdce. takže minimalně tuší jak na tom policisté jsou ohledně řízení vozidel ve velkých rychlostech. Dobře vycvičeného a zkušeného policistu ocení prostý občan. Ale prostý občan je panu ministrovi zřejmě u pr... Důležitý je především jeho mediální vzhled a jeho dobré bydlo.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BLESK 19:22:26 16. 12. 2008
default.png
catani Vypadá to, že už se někdo nad tím taky zamyslel. Asi před měsícem byla nějaká akce pro poldy v Brně a kolegové si ji velmi chválili.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio