Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Policejní mluva (REDAKCE)

Policejní mluva
Ať na faru dorazíte vždy v pořádku
Foto: www.policista.cz
Téměř každý týden dostávám mail se žádostí o vysvětlení policejního žargonu.  Stejnou otázku jsem dostal na nedávné diskusi s vysokoškolskými studenty. Má odpověď zní, „ne“.  Ne z mnoha důvodů, které chci v tomto článku zmínit. Zároveň by měl být tento článek varováním pro kolegy, kteří  by měli nutkání  pustit se do slovníčku policejních výrazů.  Jsou  totiž věci které by měly zůstat utajený před nepovolanými.  
Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 24. 05. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu JIRIK 21:03:56 25. 05. 2009
default.png
Tikos A co je podle tabe Nezdravě moc zapálený nováček? A jinak pro zhnusenýho, souhlasím s tebou ,ale osobně znám i pár šmucek (nesloužim moc dlouho, ale podle mě to nejsou policisté) který prostě netahaj úmyslně a ikdyž vědí kdo je pachatel tak se na to raději vykašlou než aby si přidělávali starosti a hlavně se drží hesla kdo nic nedělá nic nepokazí... Možná byses divil co všechno se dá rozchodit!!! A to už vůbec nemluvim o tom co psal Fallschirm a co se od takových mam naučit? Upřímě ti můžu říct, že je neštěstí s nima mít hlídku...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZIMIC 21:02:55 25. 05. 2009
default.png
re teda taky me dost nas..., když mam kolegu kterýmu když v noci řeknu hele to auto je plný UKáček zkontrolujem to a on na to a kde se otočíme? tady a na vrz? fakt je chceš? a to už sou davno v pr...! a na rvačce já ti nemůžu pomoct mám vysílačku atd atd... to sou hlášky o dost starších kolegů. Tak proč k PČR lezli? Jo do ničeho se nehrnout a máš pokoj jo já taky platim hypo, ale bylo by mi ze sebe zle, kdybych byl jako něktěří netáhla co se tu vymlouvaj na zkušenosti apod.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TIKOS 20:01:00 25. 05. 2009
default.png
... Nezdravě moc zapálený nováček je kolikrát horší, než totální jelito.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FALLSCHIRM 16:23:45 25. 05. 2009
default.png
to zhnusený Neměl jsem na mysli nějaký kriminální případy s pašíkama... Měl jsem na mysli takové ty věci (rvačky, čorky atd). Možná si nerozumíme no...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZHNUSENY2 15:07:00 25. 05. 2009
default.png
for Fallschirm Ti starší poldové (tedy zkušenější) se za pašíkem nehoní, protože si ho zjistí podle stylu práce pachatele na místě, popisu, zjištěných stop atd..Pak si pro něho dojdou přesně tam, kde vědí (dle místní znalosti), že každý den sedí a chlemtá. A taky většinou pro něho jdou, až toho má nasbíráno více a důkazní materiál je dostatečný k jeho zavření. Aááále to taky časem zjistíš, proč je ta práce o zkušenosti a né bezhlavém honění se po Tebou zmiňovaných akcích. Někdy si na to vzpomeň, až budeš mít odlouženo 10 až 35 let u policie.Ti bystřejší i dříve.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZDENEK 13:29:20 25. 05. 2009
default.png
Blbost Naprostá většina lidí by se jen pobavila. A pokud někdo opravdu stojí o porozumnění žargonu policistů, prostředek si vždycky najde. Pokud má peníze, jednoduše zaplatí (třeba bývalému) policistovi, pokud nemá, např. se účelově stane jeho přítelem a vše z něj vytáhne. Jestliže proti mně policista zasahuje, pak už je mi celkem jedno, jestli si mne prověřuje tak, abych o tom věděl, nebo nevěděl. Je mi jasné, že to udělá vždycky. Pokud budu mít co skrývat, zařídím se podle toho hned v okamžiku, kdy o mne policista projeví zájem. A jak sám píšete, mladí žargon neznají. Takže argument, že se podle toho dá poznat (falešný) policista, je také lichý. Navíc, v případě, že se jedná o bývalého policistu, může zasahující policista polevit v ostražitosti. Zde je utajování vysloveně kontraproduktivní. Ještě nějaké další pádné argumenty?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FALLSCHIRM 11:50:53 25. 05. 2009
default.png
Zopka Nevím nevím pánové s tou ZOPkou. Já tedka budu končit první půlku. Přečetl jsem si, že spousta lidí tu kritizuje nováčky jak nemaj o práci zájem a chybí jim policejní srdíčko. Nevím asi mám jinou zkušenost. Skoro každý tu na ZOPce tu práci "zdravě žere" a chce být dobrý polda a věřím, že z nich dobrý poldové budou. Upřímně vám musím říct, že jsem se s totální neprofesionalitou setkal spíše u služebně starších (at už na dotacích na MOP nebo u nás na OHS). Každou noční prospali, když se něco dělo ve vysílačce hlavně at jsme co nejdál od toho. Jednou se mi stalo dokonce, že jsem sám řekl staršímu kolegovi, at jedeme do města hlídkovat a on se mi skoro vysmál jestli jsem se nezbláznil:-D. A tedka k ZOPce. Nevím kolegové jak ste dlouho ze ZOPky a jak se tam vyučovalo dřív, ale musim říct, že hrůza. Je tam pořád spousta kvalitních učitelů to jo, ale ty nám sami řekli, že nás musej učit kraviny, který nám sou ve výkonu úplně k ničemu. Jinak to tam je banda "chytráků", kteří snad nikdy nebyli ve výkonu. Viz náš poloslovenský učitel na pořádkovou, který neumí opravdu nic. Tak tu zas tak nenadávejte na nováčky, človek se nejvíc učí praxí to určitě víte;-). PS: Samozřejmě, že jsem poznal i pár nováčků, kteří podle mě u policie nemají co dělat. Jinak tohle vše je muj názor, tak mi hned nenadávejte jak nic nevím a tak...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HHONZA 11:01:05 25. 05. 2009
default.png
Souhlasím Je jisté, že by slovník přišel i do rukou, kde by být neměl, proto jsem pro jeho nevydání. Ale nápad je to pěknej, spíše by byl k pobavení, protože asi každej kraj má trochu jinou mluvu-my z Plzně by jsme se asi divili, co používají Moraváci a naopak :-) Jinak k těm nováčkům....každej jsme nějak začínali, ale je fakt, že absence vojny je dost znát a přijde mi, že ti nováčci pro tu práci nemají to správné srdíčko a zapálení....ono ho občas nemají ani někteří starší, ale u těch nových mi to přijde dost markantní :-(

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ACE-VENTURA 06:34:49 25. 05. 2009
default.png
4 Andras Plně s Tebou souhlasím,jen dodám,že u naší firmy je od nového zákona i nový extrémní sport.Vylez po zádech kohokoliv za zajoukoliv cenu a pak ho zadup. Nikdo nechce uctívání po vzoru doby hlubokého míru( někdo z rodiny došel z Buzuluku až do Prahy a to se náležitě presentovalo.) Spousty starších kolegů odešlo jen z principu,že se najednou zapomělo,co pro Policii udělali,co vše vyhledali a objasnili. Slovník by byl dnes úzký s výrazy flastr,hnědokrk apod....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 21:03:53 24. 05. 2009
Andras.jpg
Na mnoha útvarech již není od koho se učit. A ti starší ani zájem učit mladší nemají. Jednak je těch mladších stáel a stále víc, jsou více a více neschopní, nebo nejeví o zdokonalování se v tomto povolání sebemenší zájem. Prostě je nevzali jinde, tak šli "ke švestkám". Kolikrát na opatřeních, ale třeba i při běžných DBA většího rozsahu je velice těžké zvládat masy nedisciplinovaných, nevychovaných adolescentních harantů v uniformě. Jak psal X-sat, především nedostatek vojenské průpravy, a velice krátká a zcela nedostačující délka ZOP se podle mě v následujících rocích projeví pro policii jako fatální.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio