Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Čárky, čárky a zase čárky (REDAKCE)

Čárky, čárky a zase čárky
Ilustrační
Foto: Lukáš Heinz

Je téměř pravidlem, že týrané dítě se v dospělosti samo stane tyranem. Jako by to platilo i u Policie ČR.  Kde je ze strany policejních funkcionářů vyvíjen na řadové policisty extrémní tlak, tam se občan s příliš vstřícným jednáním policistů nesetká.  Kdo za to může? Viník je dlouhá léta znám. Říká si: „Čárkový systém“.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 08. 04. 2010
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu ANDRAS 15:15:56 10. 04. 2010
Andras.jpg
Tuším, že jednou z připomínek, která padla na jedné poradě KŘP Prahy byla ta, která pojednávala o dostatku uchazečů o práci u PČR, a kladla za důraz vybírat pouze ty nejschopnější uchazeče. Otázkou však je, nakolik je opravdu kladen ten reálný důraz na kvalitu uchazečů ze strany náborových středisek. Co se týče vybírání pokut, tak je to podle mě mor, který nemá obdoby. Přijde mi, že všechno v této zemi je obráceně. Pokud zastavím slušného člověka, pokutu vždy zaplatí. Zastavím neřáda, za závažný přestupek, nesouhlasí mi, píši oznámení, a předem vím, že mu to prošlo. Policistovi který bere svou práci vážně, se potom z ukládání pokut zvedá žaludek. To nemluvím o tom, kolik lidí si následně stežuje proti uložení pokuty, domáhá se vrácení peněz, či upuštění od vymáhání, a kolik času a peněz stojí celá prověřovací mašinerie státní orgány. Např. celní úřad zašle spis na útvar který pokutu vede v evidenci, útvar zpracuje, přepošle na OSDP k posouzení, OSDP posoudí, zašle zpět na útvar, útvar zpracuje, zašle zpět na celní úřad. Např. jedna paní napsala na celní úřad po půl roce od uložení BPN s tím, že dostala pokutu za prasklé čelní sklo. To si již však minulý týden(po půl roce) opravila, proto žádá odpuštění zaplacení pokuty. A takovým nesmyslem se zabývá kvantum lidí, a je to zatraceně nákladné. Když si vezmu, jen kolik peněz stojí papírové zpracování jedné pitomé "parkovačky", kterou pachatel přestupku stejně zahodí. Kolik peněz stojí obesílání lidí ze stacionárních radarů, které jsou ve své podstatě úplně na nic, a stojí nehorázně peněz. Osoba se nemusí ani dostavit, stačí se odvolat na osobu blízkou. Já bych pokuty dával, pokud bych věděl, že mají opravdu smysl účelného postihu závažnějších přestupků. Ale pachatelé závažnější přestupků jsou často protřelí lidé s advokáty, a postihu ve 100% ujdou. I když mám přestupek dostatečně zadukomentovaný, magistrát stejně nestihne celou věc projednat, a přestupek se odloží. Potom chytnu strýca ve felicii, který jede utahaný z práce, který je ochotný mi pokutu uhradit bez řečí téměř za cokoliv. Tak kde to jsme? Vrátím se k měření rychlosti. Místo aby se skutečně měřilo na místech, kde je to potřeba, měří se často na místech, kde se dá v co nejkratší době vyškubat co nejvíce pokut. SDP v Praze má vozidla, která mohou měřit rychlost i za jízdy, v terénu je ale téměř nevidím přes den, natož v noci. Důvod? Na pevném stanovišti se škube ostošest. Já říkám, pokuty ano, ale ať mají sakra smysl. Velkou módou je nyní boj proti drogám v centru Prahy. Masová nasazování policistů, kontrola drogově závislých, ukládání BPN apod. A výsledek? Pouze jejich přemístění z jednoho místa na druhé. Pokud uložím takovýmhle živlům BPN, ukládám defacto pokutu státu. Z osoby peníze nikdo nedostane, a evidencí BPN se musí státní orgány zabývat. Stejné je to i s těmi oznámeními. Přijde mi, že se policie zmítá v agonii. Všichni dělají, jako že něco dělají, přitom skutečně nedělá vlastně nikdo nic. Samozřejmě, že to není vinou policie, ale volených lidí, kteří policii řídí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 14:21:49 10. 04. 2010
default.png
For Lukáš Heinz Naprosto s tím souhlasím, ale naprosto dobře vím, že je to nereálné a nezmění se to. O výběrovém řízení a rovněž o průběhu samotné ZOPky se popsaly již stovky stránek a situace se v tomto mění spíše k horšímu a přitom je to věc, která se dá poměrně velice lehce ze zhora ovlivnit. Tak je to dále i v případě výchovy a výuky nových policistů. Prostě se upřednostňuje u této firmy vykázána kvantita, následně čárky, před osobním pracovním nasazením a vztahem ke službě. Ona samotná zde pozůstalá Langerovská filozofie, upřednostňuje firemní kulturu ve vztahu zaměstnanců a jejich hodnocení než ve vztahu tzv. policejní práce jako životního poslání. Jakési kompromisy, které se přechodně přijímají a to, ať už žabákování, masový nábor, nedodržování kariérního postupu policistů, či vyžadování neadekvátních úkonů po policistech zařazených v nižších kvalifikačních tarifech atd. a stále se měnící pravidla hry, upravující se dle potřeb vedení a jejich známých, to vše prostě potom vytváří tlak na vykazování práce, čárek a samotný smysl policejní práce a sluřžby občanům, je někde jenom na brožurách a doslova v kecech managmentu. A to už nemluvím o tom, že se u této firmy vytrácí jakási hrdost na svou práci a profesní kolegialita(né falešná), kterou zcela čárkový systém potlačuje. Ale škoda mluvit. Ny vyšších funkcích se mi zdá, že vidím hodně lidí, kteří mají svou pravdu(to neříkám, že něco vypovídá o jejich pracovním nasazení) a nejsou ochotni reflektovat realitu a skutečný stav věci, protože se to rozchází s jejich představami. Čárky a statitistiky se vykazovat dají, služba občanům těžko.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 09:05:12 10. 04. 2010
martoo.jpg
re FS2 Naprosto s tebou souhlasím, ten čárkový systém kvůli něčemu vznikl a jsou dodnes jedinci, kteří něco dělají jen kvůli němu.. Pak je ale ten druhý extrém, který tady probíráme nejvíce - honimíři. Ti páchají největší škody na vztahu policie x veřejnost.. Šéfové jsou ale spokojení, protože mají klid ze zhora.. Po účelu bloku pak už nikdo nepátrá, prostě čára je a tím to končí.. Problém je to, že spousta práce v náplni policie, když si teda na čárkový systém už musíme hrát, prostě čárka není a nebo je "označena za jednu čárku" a ty na tom strávíš kvůli nesmyslným okolnostem celej den.. Kdo spadá pod středočechy, ví jak to máme nesmyslně nastavené se záchytkama a depozitem vozidel.. re HOKY83: to, že lze zadat v ETŘ domluva jsem si nikdy nevšiml.. No ale jak si psal, tak účel to splnilo:o)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 23:49:13 09. 04. 2010
default.png
ad netáhla a čárky Možná, kdyby nebylo u policie tolik totálních netáhel, nebylo by třeba čárkovacího systému... ono, když má někdo hlídku třeba v okolí hlavního nádraží + nějaká další vyhlášená místa v Praze a výsledkem jeho celodenní "policiejní" práce, že je zde vše bez závad, je to trochu podivné. Myslím, že většina lidí zvládá plnit čárky a stále je dost času na pohodu - klídek, pochopitelně, kdo chce klidu víc, tem ase snaží čárky udělat co nejrychleji, tedy škubat nějaké maličkosti někde, kde to jde rychle - zde by stačilo, kdyby se nadřízený podrobněji zajímal o složení činnosti hlídek. ... ale pochopitelně, pokud i velitel je netáhlo, tak je mu to jedno.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 23:39:10 09. 04. 2010
default.png
re BOB52 Obávám se, že pokud jde o MP u t.č., tak si trochu mimo, tedy pokud píšu o Praze. Zde se MP dostane k t.č. jako první většinou nahodou... prostě autohlidka jede Prahou a vidí někoho, jak vykrádá auto atd. Práce na úseku nemá na občany v tomhle žádný vliv, většina lidí volá na 156 kraviny, které by si nedovolila volat opravdové policii... a bohužel, MP, jako služba řízená politiky, všechny tyto oznámení řeší a tváří se při tom, jako kdyby šlo o něco závažného. Prostě ZZS Praha jezdí na chřipku a MP Praha posílá autohlídku na to, že někdo stojí jedním kolem na chodníku.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 23:39:06 09. 04. 2010
default.png
Denvere o čárkovém systému víš kulový, tak šoupej nohama. Tady je konkrétní vysvětlení mé žádosti o přesunutí do OT: "Ukradneš chleba a je malér,ale když naši VLÁDNÍ ČINITELÉ ROZKRADOU STÁT,TAK JE TO V POHODĚ." A nereaguj na mě prosím, nebo zase zasviníš vlákno, kde se řeší dost závažný problém děkuji sám sebou BANovaný denvere

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DENVER 22:49:28 09. 04. 2010 blokovaný
default.png
X1-RAY Já se tady vůbec nevyjadřoval mimo téma.Reagoval sem na ten článek a snažil se vysvětlit,že policajti za tendle špatně nastavenej systém nemůžou a nějaký policajty třeba štve taky,že musej postihovat lidi a ty pak policii nemaj rádi jako celek. At se tady vyjádřím k čemukoliv,tak mi tu furt urážíš.Mně hrozně mrzí jestli sem se tady někdy třeba dotknul nějakýho dobrýho policajta a už několikrát sem se tady za to omluvil,ale třeba ty ses mi dotknul asi stokrát a nikdy sem nepožádal redakci aby tvoje příspěvky vymazala kuli tomu,že si mně několikrát nazval takovejma výrazama,že je tu ani nechci psát.Kdybych tě já tady těmadle výrazama nazval,TAK SE ASI ZBLÁZNÍŠ.Nikdy sem to tady nenapsal,ale mně to třeba taky mrzí,když ty a někteří mi tady futr sprostě nadáváte.Sem taky člověk.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 21:35:24 09. 04. 2010
default.png
Můžu poprosit redakci o přesunutí dalšího denverova politického blábolu do OT? Děkuji.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DENVER 20:57:08 09. 04. 2010 blokovaný
default.png
Lukáš Já rozhodně nemam pocit,že za stav policie je odpovědné jen její vedení,ale plnou odpovědnost nese POSLANECKÁ SNĚMOVNA,MINISTR VNITRA,PŘEDSEDA VLÁDY A HLAVA STÁTU.Co se té represe týče,tak já se třeba rozhodně zlobit na policistu nebudu,že mi dá pokutu.Chápu to a on za to nemůže.Ten systém je tak umyslně nastavenej.Chce vytahat z lidí co nejvíc peněz na pokutách atd.Politici a nadnárodní koncerny si tady dělaj co chtěj a s lidma zacházej jak s hadrem na pohlahu a jen at lidi pěkně dřou a platěj.Čím víc peněz za pokuty,tím lépe.Budeš se Lukáši asi divit a je mi jasný,že mi to nebudeš asi věřit,ale já když někdo nadává na policistu,že mu dal pokutu,tak se těch policistů zastávam a snažím se těm lidem vysvětlit,že ten policista za to nemůže.V tomdle státě je to nahlavu postavené.Ukradneš chleba a je malér,ale když naši VLÁDNÍ ČINITELÉ ROZKRADOU STÁT,TAK JE TO V POHODĚ.Dokud nebudou lepší politici,tak se čárkovej systém uřčitě měnit nebude.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu RETURN 20:49:42 09. 04. 2010
default.png
To sem vůbec nevědel ,že policie používá nějaký čárkový systém který stanovuje kolik pokut dennně musím udělit,takže až teď nově půjdu na služebnu tak mi velitel řekne nejdeš domů dokud nedáš 10pokut?..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio