Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

(REDAKCE)

I v hospodě je za čárkou cena
ilustrační
Foto: LH

(Aktualizace ze dne  6. 2 .2011 dole). Asi by si každý hospodský ťukal na čelo,  pokud byste při placení požadovali, za každou čárku na účtu jednotnou cenu. Třeba 30 Kč za položku, ať už si nacpete pupek obědem o čtyřech chodech, nebo si dáte malé pivo. Že to je nesmysl? Není! U policie to tak často funguje.

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 07. 02. 2011
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu JARDA 23:20:28 02. 02. 2011
default.png
Ke konci roku u nás odešli do C snad poslední staří "četníci" z vedení. A až teď si uvědomuji jak jsem si vlastně chrochtal blahem. Loni pokud člověk nevytrhl za měsíc jediný bloček, musel počítat s tím, že ho šéf seřve, ale i tak se s ním dalo mluvit a při uvedení rozumných důvodů měl pochopení. Uznávám, že jistá lenost v tom byla, protože každý měsíc se dá najít nejedna věc, co se dá "škubnout" (sloužím ve velkém městě). Takže jsem vždycky do pěti bloků měsíčně za plnou sazbu měl (většinou nepoučitelní staří známí nebo nezpochybnitelné přestupky) a hromadu domluv (které si myslím, že lidem, na kterých je vidět jistá forma strachu, když po nich něco chci, bohatě stačí). Takto "spokojeně" si fungovalo naše oddělení do konce loňského roku- každý podvědomě věděl, že by za měsíc měl přinést nějaký bloček/oznámení, aby bylo vidět, že nespí u rybníka (viz. John). Se začátkem letošního roku, po loňských akcích odebrání směnnosti a snížení rizikáče, mělo přijít snížení tarifu o 10%. To se asi noví šéfové zalekli toho, že bychom přestali pracovat a tak přišlo nařízení o tom, že každý hlídkař musí za měsíc vyprodukovat jistý počet pokut na místě zaplacených. Je vůbec možné vydat takovýto rozkaz? Jinak jde na koberec vysvětlovat, proč nesplnil rozkaz. Takže výsledek je, že šéfové mají svůj počet bločků, každý po stokoruně, a nulovou vlastní iniciativu ode mě. Škoda, že nemám v obvodě rybník, protože bych tam spal ve dne v noci (když už to říká ministr, tak to musí být pravda, ne?). Když už se tu zmiňují DBA. Dřívější šéf se nás osobně ptal, jestli nám vyhovují místa pro DBA v našem obvodě, případně ať si řekneme o lepší. Je to drobnost, ale člověk vyvíjí úplně jinou činnost když dělá DBA tam, kde sám chce, než v místě, kde mu to určí někdo z ÚO, o kterém si já jako policista myslím, že to není zrovna nejlepší nápad. Určité moje déletrvající rozčarování nad systémem už beru jako skoro normální stav, ale aby mě moji nadřízení považovali za blbce, kterého je potřeba řídit pomalu více než dělníka u pásu v továrně, to jsem ve svých zaměstnáních v civilu nikdy nezažil a na to si asi nezvyknu. Nemám za sebou sice to, co Hammer, jsem "Ivanovo dítě", ale co mě má teď motivovat vylézt do mrazu na DBA, když splním pokyn šéfů ohledně počtu vytrhaných bloků za měsíc? Jak říká Hammer- mají mě za blba... stojím na místech, která mi určili v daný čas (co dvě hodiny), mám splněný počet pokut v měsíci, tak proč bych si dělal problémy a pouštěl se do něčeho, když mohu podle Johna spát u rybníka... To vše za 16 čistého, čili méně než obyčejný dělník u pásu v továrně, který si v měsíci udělá nějakou noční nebo víkend. Vážně začínám uvažovat o odchodu. Pořád ještě mám kontakt s civilní realitou a řeči o poslání a srdcařích ať si páni z PP a ministerstva strčí někam. Kdykoliv vidím v TV současného ministra, jak vystupuje proti obyčejným policistům, je mi z něj špatně. Proč chtěl vlastně současný ministr tak moc vnitro, když má takovou averzi k obyčejným policistům?

"A dobrý polda vždycky řeší příčiny, ne následky. Dobrý manager taky. Jenom asociální hovado neumí rozeznávat příčiny od následků a podle toho to u Policie ČR taky vypadá."

A vidíš, teď se ve škole vykládá, že Policie řeší až případy, které se stanou...

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 16:11:42 02. 02. 2011
default.png
Ještě k té měřitelnosti čárek: všechna tahle hrůza pramení z jediné věci: ta spousta darmožroutů nahoře potřebuje vykazovat nějakou činnost a musí dokladovat vlastní nepostradatelnost. Samozřejmě všichni vědí, že jsou to darmožrouti, ale všichni se tváří, jako že jsou pro systém užiteční.
Tady na okrese chvíli hrozilo, že řadoví ze čtverek oddělení budou muset nastoupit před čárkomaniakálního darmožrouta ve funkci jakéhosi čehosi (za mě to byl ředitel okresu) a jemu zdůvodňovat, proč oni, dělní na ulici, jsou nepostradatelní. To je tak nehorázná drzost, že to překračuje veškerý vkus. Systémový parazit na kůži policie s celým svým "okresním" ansámblem chce vyhazovat ty, co chodí mezi lidi. Kdyby se okresní páprdové zrušili i se svýma platama a náklady na chod okresů (bývalých okresů rozuměj) úspora by byla tak vysoká, že by nebyly rázem problémy s benzínem, platy, odměnami... jen si to spočtěte, 85 bývalých okresů, na každém jen deset darmožroutů s platem padesát táců (neberme raději jejich odměny), teď vytápění, světlo, voda, údržba... dejme tomu sto táců ročně, máme hnedka půl miliardy úsporu. Až teda na to, že by se jim musela platit renta.... a jsem se svýma úvahama v pytli.
Dále to, co Starsky píše o tom, že někoho musí někdo nutit dělat (vylézt z auta) pomocí DBA, to je vyloženě totální deformace vysoké atraktivity policejní práce. To přece vůbec není pravda, leda tak líného vedení. Policejní práce je vysoce zajímavá činnost, která každého jen malinko chytrého člověka naprosto pohltí. K tomu, aby člověk v takovém zaměstnání nic nedělal musí vedoucí napáchat strašnou spoustu prasáren a znechutit ho.
Starsky a celé vedení pořád chtějí zametat schody zespoda, ale totálně frustrovaní nic nedělající policajt je následek, ne příčina!!!!
A dobrý polda vždycky řeší příčiny, ne následky. Dobrý manager taky. Jenom asociální hovado neumí rozeznávat příčiny od následků a podle toho to u Policie ČR taky vypadá.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:50:57 01. 02. 2011
default.png
Jo a Jardo, taky měli jednoho štábního na x lidí, ne dvacet blbců na jednoho na ulici.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:49:49 01. 02. 2011
default.png
JARDA [2011-01-31 22:51:29]: Jaro, to si hlavně nesmíš pojmenovávat tak blbě. Jinak by jsi zjistil, kdyby jsi si to na intranetu přečetl, že takovou práci dělali četníci za první republiky, dokud se do práce četníka po roce 1948 nedostal politika.
Četníci měli svoje pravomoci, stát uměl právo vymoci a oni si nevymýšleli důvody, jak to nejde. A věděli, že bez lidí jsou nuly. To je celé, jak má četník svoji práci dělat. Že vedení zcela zprofanovalo anglický termín CP je jeho věc. Věřím tomu, že i kdyby tihle čárkoví polobozi přišli s tím, že to nebude žádné nesrozumitelné CP ale že budeme dělat práci jako ji dělali staří čeští četníci, nikdo by jim ani to nevěřil, i to by dokázali spolehlivě zprofanovat. I kdyby zavedli znovu ty uniformy a jí nevím co ještě.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:36:44 01. 02. 2011
default.png
STARSKY [2011-01-30 21:54:34]:
Předem díky za perfektní odpověď.
V 95% s tebou plně souhlasím. To, že ti někdo něco nakukal je fakt, který hodlám doložit.
Procenta objasněnosti tak, jak je známe u Policie ČR, kterými tu operuješ při obhajobě své nevím jak kvalitní práce, mají svou historii sahající nejméně do začátku dvacátých let minulého století, kdy (nejen) tuto položku povýšila nějaká ČEKA na politiku státní bezpečnosti bezprecedentní říše zla: SSSR. Více nějaký Solženicyn: Souostroví Gulag.
Sovětští soudruzi se rozhodli pro plánovanou ekonomiku a plánovaný zločin a dokonce i plánovaný trest. Všechno počítali na procenta a začínali popravenými lidmi podle jejich trestního zákoníku, jehož základním stavebním kamenem byl bolševickému i postbolševickému českému právu dobře známý termín: "společenská nebezpečnost". Jejich (rozuměj ranně bolševický)trestní zákoník měl tuším že jen 28 paragrafů a všechno se doslova cpalo na "společenskou nebezpečnost." Stalin připravil skrze ČEKU miliony zcela nevinných lidí o život na základě termínu "společenská nebezpečnost". Procenta objasněnosti a další se v SSSR nadšeně plnily, na ulicích se sbírali neviní lidé a popravovali se, jen aby plán poprav pro dané oblasti byl nejen dodržen, ale dokonce i překročen.
Je opravdu nutné přečíst si mnou výše zmiňované dílo. Pokud jsi ho četl, konec diskuse na toto téma. Pokud nečetl, vůbec nevíš co děláš namísto policejní práce.
U nás nejprve SNB v roce 1948 a později i Policie České republiky, řízená bolševiky, převzaly čárečkový systém plně vycházejí z obludné praxe ožralých negramotných ruských hord - viz Solženicyn nebo když chceš jiného autora: Viktor Suvorov.
Procenta objasněnosti jsou všude ve světě v klasických slušných policejních sborech okrajovou statistikou, kterou řadový četník vůbec nezná!!!!! Rychlý důkaz: zeptej se na ně nějakého Rakušáka. Nebude chápat co po něm chceš.
Procenta objasněnosti v Česku jsou o systému: věříme tomu, co si sami nalžeme. Slušný a policejní práce a historie znalý četník nemůže zkrátka svoji práci obhajovat nějakými procenty objasněnosti. Tato položka má navíc svoji zákonitost a přes tu vlak nejede.
Že za bolševika se procenta objasněnosti pohybovala hrubě nad devadesát procent staří pardáli jistě doloží, pokud tu ještě jsou. Jenže tehdy došlo k jedné vloupačce na okrese za půl roku a dělalo na ní dvacet četníků!!! Nedělám si legraci.
Takže s procenty objasněnosti dále v jinak velmi zajímavé výměně názorů prosím už neoperovat.

Jak si představuješ pojem "výkon práce ve svém obvodě svědomitě a poctivě?" Tohle by mě silně zajímalo. Protože pokud stojíš na všech KB a DBA co máš předepsané, můžeš svědomitě a poctivě leda tak čekat, až ti drbani, zatímco budeš stát na hodinovém DBA, vyloupí za zadnicí obchod. Pokud to chceš dělat svědomitě a poctivě, pak musíš narážet na nadřízené. Na tohle mi odpověz. Díky.

Výzkum veřejného mínění je jistě měřitelná věc. Já takových výzkumů v praxi zažil povícero. Jakožto obvoďák jsem měl možnost se opakovaně asi deset tisíckrát přesvědčit, že právní vědomí českého národa je velká tlustá třikrát podtržená nula a povědomí o práci PČR totéž, ale navíc na druhou.
Otázka na respondentku, která se podepsala, aniž ji o to někdo žádal:
jak jste spokojen (a) s prací Policie ČR ve svém místě bydliště.
Odpověď respondentky na čtyři možnosti:
" Celkem ano"
Otázka hned nato:
"Jak často vídáte policistu v okolí svého bydliště?" Zase čtyři možnosti, vybrána ta poslední:
"Jednou za rok!"
"Kdo má na starosti váš rajón?"
"Pan Horčica!" (jenže to je chlap sloužící šedesát kilometrů na dálničním oddělení - ale její soused).
Co byste si přála zlepšit na práci PČR?
Jednání s lidmi! (její syn byl opakovaně přivlečen policií domů v totálním plechovém stavu a navíc je to straka, takže madam bylo sděleno, že se věc oznámí na sociálku).
Takže tolik k těm výzkumům, když jsi znal respondenta. Když jsi ho neznal, nebylo to nic jinšího než řada protiřečících si hňupovin svědčící o tom, že lidi vůbec netuší, o čem mluví.
Policie s lidmi nemluví, neinformuje je, nemůže logicky čekat zpětnou vazbu. Takže si vymysli jinší blbost. Nemůžeš sklidit něco, co jsi nezasel. Zasít nemůžeš nic, protože s veřejností smí mluvit jen tiskový mluvčí. Všechno co chceš veřejnosti, musí přes tiskového mluvčího. Navíc si musíš uvědomit, že pokud budeš veřejnost informovat o tom, co se ve vašem rajónu děje, chtě nechtě prozrazuješ, jak se křiví statistiky. Kdyby jsi nevěděl kde na to chodím, tak z vlastní zkušenosti. Kabelovka, vývěsky, rozhlas, klub důchodců, farář a jeho kázání, pošťačky, školy - tam všude jsem říkal: to a to se tehdy a tehdy stalo, toho a toho pachatel využil, dávejte si pozor na to a ono, pátráme po tom či onom. Pak se ti vrátí to, co zasiješ. Jinde ne. Mně tohle vydrželo od roku 1995 do asi roku 1997, kdy mi to komplet celé vedoucí a ředitel okresu zatrhnuli. Není prý možno chronologicky sdělovat veřejnosti co se děje... (tak když dáš do zpráv že šetříme přestupek odcizení kola a ono stálo před dvěma týdny jako nové dest táců a hranice TČ byla 2000,-Kč, smrdělo to jaksi jejich průserem... I přesto jsem v celé řadě těch věcí pokračoval, jen to ti darebáci nevěděli.
Takže mně nezkoušej vykládat, jak se dá policejní práce měřit. Nedá. Dá se hodnotit jedině aktivita a kreativita. To jsou všude ve světě základní nároky na policistu - samostatnost a tvořivost. Poslouchání rozkazů je u armády. Čárky a měření je jen lenost nadřízených a zjednodušování si vlastní práce.

Co se týče zlepšení obrazu policie v očích veřejnosti, tak by jsi asi měl sundat ty růžové brýle a ty lidi si jako civilista (nesmějí vědět že jsi polda) poslechnout. Navíc když čtu a slyším ty kydy policejního managementu v televizi a novinách, vždycky si vzpomenu jak daleko bylo od jejich kydů k realitě. Jinak bych ti rád připomenul, že od doby, co debilní management konečně na naše spílání přestal zveřejňovat kdejaký domnělý křivý prd policistů, přestala drtivá dehonestace policie typu: obrazovka TV NOVA hlavní zprávy, policejní hvězda přes celou obrazovku a přes to nápis KORUPCE! To je jediný důvod změny k lepšímu naprostých laiků. Kdyby se lidem veřejně řeklo, jak policie ve skutečnosti pracuje, jak vedení úmyslně chrání zločince a ohrožuje svoje podřízené když je nutí vylepšovat OMČ a podobně, aby měli to správné procento objasněnosti a svoje odměny, nebudeš ani ty jistě pochybovat o tom, kam by šlo veřejné mínění.

Respekt a vymahatelnost práva? Ale ale... Jediný příklad za všecky: vedoucí nechce mít problémy, nechce aby se mu flastrovali kamarádíčkové a tak ti zbývá jediné: důchodci za stovku za cokoliv. Chytíš-li drbana - stížnost. Chytíš -li kravaťáka - stížnost. Samozřejmě nesmyslné, ale přesto od toho parchanta uslyšíš, aby jsi se na to vykašlal...
Jiný úhel pohledu: telefon za jízdy v ruce. Řidič tvrdí, že ho nedržel. Výborně, davaj sem, § 25 odnětí věci... No měl jsi vidět, jak vedoucí skákal. Přitom to všecko prošlo a klaplo, maník dostal pokutu protože v tom čase z něho podle protokolu v tom mobilu volal a mobil mu SO zabavil!!!!
Jenže zase: proč děláš problémy?
Nevykládej mi o vymahatelnosti práva. Dělal-li mi drban bordel v rajonu, zakázal jsem mu nalívat v hospodách a táhnul jinam. Nebo jsem si ho vyhmátl na jinší věci. Vymahatelnost práva u četníka je jedině o tom, že někdo hledá důvody, jiný způsoby.
Vozidlo technicky nezpůsobilé k jízdě. Tradiční způsob řešení: jeďte.
Prdlačky: chceš dělat problémy, přivez si podvalník, po kolech to už nikam nepojede, odchod bez poct, čus! Nevykládej mně, jak si podle platných zákonů četník u nás nemůže sjednat respekt.
Kdyby my jsme sloužili v Rakousku v jejich právním systému, budou z nás kašpaři i tam.

Zde, když pro nějaký přečin občana obviníš a v ZPŘ je obviněn a popatnácté dostane podmínku tak je vidět, jak dobře svoji práci děláš a jak ani nechápeš, co děláš. Ty si tady silně protiřečíš. Proč ho obviňuješ popatnácté? Víš kolik tyhle hňupoviny stojí peněz a jaký je výsledek? Víš.
Proč mrháš penězi dańových poplatníků a policie též? Jediné proč to děláš je, že za to máš čárečku. Výsledek u drbana je ten, že jeho pocit absolutní beztrestnosti nadále stoupá a páchá čím dál závažnější věci, to je základní pravidlo, co by měl četník znát. Pokud nejsi schopen vymyslet, jak ho sejmout aby se začal bát, pak svoji práci nezvládáš. Dávat mu do ruky papírky a nechat ho sedět v teple policejní kanceláře - no to je mi teda pořádná a účinná práce policisty! Kdyby jsi přestal papouškovat ty hňupoviny, co ti tlučou ti shora a začal používat svůj mozek, tak by jsi zjistil, že to jde dělat zcela jinak, levně a účinně. Těch možností jsou stovky, ale musíš je chtít hledat, ne tupě psát stohy lejster. Pak se divíš, že jsme drbanům za kašpary? Nikdy, nikdy nesmíš nechat drbanovi narůst ramena. Jak to píše jiný kolega jinde: nejhorší jsou poldové, co chodí skrčení a drbanovi uhýbají pohledem.

Zajímavé je, že ty samé řeči jsem slyšel od Rakušáků a kolegů z Anglie to samé... Chytí pašíka a někdo ho pustí... Jo, jenže zapomene dodat, že na základě jeho prasácké práce. Zmastil jsem to, nebudu řvát, že to je bordel systému. Je to hra. Jednou vyhraje drban, desetkrát já. Pokud jdu do rizika, často prohraju. Měli jsme na okrese SZ, který byl děsně náročný, ale nikdy co všichni pamatovali, mu soud jeho obžalobu neshodil. Ale byl jen jeden. Ten zbytek to bral "lidsky" a drbani chodili od soudů nevinní...

No o přestupkovém právu je ovšem zbytečné si zmiňovat. tam musí holt nastoupit četníkova vynalézavost, trest musí být uložen na místě - vystavění pobořené zdi nebo problémy, vyber si, brigáda zdarma u poškozeného když to bylo vhodné nebo poblémy, jedna přespotlamě a teplé slovo nato u hormonálně zblbých... Tohle bylo, je a bude. Tak pracovali staří prvorepublikoví četníci, i obvoďáci u SNB, a co je člověk člověkem a má stejnou psychiku, stále to bude stejně účinné a uchrání to mnoho lidí od dalších potíží včetně samotného pašíka.

Jaktože se na magistrátu řeší zkrátka běžný a slušný občan co udělal jednou botu, kdo ho tam asi tak poslal? Nemluvme o chlastu, to je vrah, ne jedna bota. Tam jde o život, všecko jinší stranou.

Jak píšeš, že čárkový systém je jediný způsob, jak donutit některé poldy aby vylezli z auta: no to si zase děláš srandu, ne? Takového pracovníka nikdo nikde v civilu nebude živit ani minutu! Na co je tam vedoucí? Za co bere svoje nehorázné prachy plus odměny? Polda je někdo, kdo m maturitu a musí něco umět, znát a vykazovat aktivitu. Jinak nazdar. To je úkol vedoucího. Ne že tak donutí někoho údajně vylézt z auta. Nedonutí. Sloužil jsem dvacet let, někteří nevylezli ani na ty DBA. Nic se jim nestalo. Nikdo si jich nevšímal. Ty jsi něco vyhledal, plná huba řečí, problémů. Nakonec všecko v pořádku, po dvou hádkách s vedoucím napoledne jsi z noční doma. No promiň, ale když mám být jebaný, tak ne za aktivitu, seru ti na to, soudruhu. Já mám, jsem jebaný, kolega nikdy nemá a jde domů s úsměvem?
Píšeš jak vyšetřuješ a drbany prostě svou činností vyženeš z rajónu? Zapomínáš taky psát, jak dostáváš spisy za ty, co neumějí, nechce se jim, nestíhají, zapomínáš psát jak ovšem finančně nic za to necítíš, jak si jako první vedení vzpomene na tebe ale jen s přidáním práce. Jak dlouho to, myslíš si, vydržíš? Já ti to řeknu: ve čtyřicíti infarkt nebo mrtvička. Na takovou práci bych se mohl víš co? :D

Píšeš jak to s čárkama jde a nechápeš, že celý systém je nastavený špatně. Lépe řečeno spousty problémů sám uvádíš, ale neumíš je ještě pochopit. To, co je především špatně, je policie sama. Taková firma, kde osmnáct tisíc lidí maká a třiatřicet tisíc nebo kolik na ně řve, nikdy nikde nefungovala.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JARDA 22:51:29 31. 01. 2011
default.png
hammer: nepraktikoval jsi náhodou ten "komunity polising" ještě před tím, než nás to učili na zopce kapitáni, u kterých bylo i bez dotazů poznat, že vlastně nevědí o čem mluví a j doteď netuším co si šéfové pod tím výrazem představují? :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FINNEGAN-US 16:10:05 31. 01. 2011
default.png
Lukáši, tenhle článek je naprostá pravda! 100% s tebou souhlasím a podtrhuji že se bohužel jedná o smutnou realitu... Ten (čárkový) systém tu přežívá již z dob minulého režimu (to nemám ze své hlavy, tu dobu nepamatuji jako dospělý, ale jako dítě - to tu myslím v jiném příspěvku někdo jiný hezky popsal), a doteď se nic nezměnilo... Pořád se mluví o policejní reformě, ale skutečné reformní změny zatím nikdy nazačaly ani náznakem. A po tom, co tu zkoušeli a zkouší pánové "I" a "Velký reportér", ani raději žádnou takovou podobnou "reformu" nechceme - už si jen přejeme, aby se ta firma, jménem Policie ČR, totálně nezhroutila... Chtěl bych být optimista, ale poslední dobou k tomu nemám ani důvod. Bude někdy líp?
Martin

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 23:14:39 30. 01. 2011
honzad..jpg
hammere, jen bych k tomu Giulianimu podotkl par veci. V prve rade z nej nase media (evrospka taky) delaji permanetne vola a fasitu a kdo vi co.. ale zapominaji a zapomeli zminit, cim ziskal takovy respekt a popularitu, ze se stal v novem yorku starostou.

Giuliani byl v osmadesatych letetch statnim zastupcem v novem yorku a byl jedinym, kdo si troufnul jit s FBI do boje proti mafianskym italskym "ropdinam", ktere tehdy ovladli nejen narkoobchod, ale tak v novem yorku ovladali dulezitou cast podnikani (hlavne stavebnictvi), odbory atd... Prave diky jemu se podarilo cast tehdejsich nejznamejsich bossu dostat za mrize, nektere z nich na dlouha desetileti... Velmi ucinne (a jako vicemene jediny) tehdy byl ochoten jit (a dotahnout do konce) i kauzy podvodu na Wall Streetu a korupci v mestskych i federalnich uradech..
Takze Giuliani velmi dobre a z praxe znal zlocin, zlůocince a jejich psychologii a navic projevil nemaly kus osobni odvahy.
Coz ostatne neprimo konstatoval jeden z mafiankych bossu, ktery kdyz ho FBI sbiralo rekl neco v tom smyslu, ze kdyby nemeli policajti Giulianiho, tak je nikdy nechytnou, jelikoz na to dostat je, italy mohl mit jenom ital ( Giuliani byl z italske pristehovalecke rodiny).

ale to byla jen odbocka, nenechte se se straskym rusit ze zajimave debaty ...




Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STARSKY 21:54:34 30. 01. 2011
Starsky.jpg
Kolego Hammere. Nic mi nikdo nenakukal. Čerpám z vlastní zkušenosti. Pakliže ve svém obvodě a přidělené činnosti svou práci vykonávám svědomitě a poctivě musí se to na činnosti tvé práce projevit. Dělám svou práci jak nejlépe dovedu a na výsledcích mé práce to je poznat. Co se týče měřitelnosti tak nemáš pravdu. Jde tuto věc alespoň obecně měřit např. výzkumem obecného mínění apod. Oba víme, že tyto statistické údaje nejsou nijak přesné přesto, i já za ty roky co sloužím vidím jisté zlepšení obrazu policie v očích veřejnosti. Co se týče respektu policie např. u nás nebo v Rakousku, tak je vidět, že asi moc dobře neznáš rozdíly v právním systému obou zemí. V Rakousku nemají policisté respekt kvůli tomu, že by byli policisté lepší než my, ale je to o vymahatelnosti práva. Tu jim totiž jejich zákonodárci nadělili o mnoho lepší. Zde když pro nějaký přečin občana obviním, tak pakliže se stane zázrak a v ZPŘ je obviněn, tak dostane v lepším případě 15-tý papír do ruky tj. 15-tý podmíněný trest za sebou a zase nic.
V Rakousku nebo v Německu ukradneš vozidlo nebo dvě a okamžitě 2 roky nepodmíněně a vyhoštění na 10 let. To proto tam např. pachatelům krádeží motorových vozidel pšenka moc nekvete.

To stejné když se jedná o přestupek. Na magistrátu vyřeší 1/3 všech přestupků a to jen u lidí kteří nemají známé a nebo peníze- tedy zkrátka běžný a většinou slušný občan někde udělající botu. Na naši práci se z prominutím ser.... Dokud bude na magistrátech a ve státních úřadech někomu vyhovovat, že je policie bezzubá nic se nezmění. Jen je třeba vydržet... To že ve spojených státech jsou schopni odsoudit pachatele ihned, je dáno tím že v 23:00 hodin policista zadrží řidiče pod vlivem alkoholu a už v 24:00 stojí před soudcem a je ihned odsouzen. Stát na odsouzení vynaloží nemalé prostředky a výsledkem je člověk který si myslí, že se zase tak moc nestalo. Když by za jízdu pod vlivem alkoholu automaticky propadlo vozidlo státu, tak by si viděl jak by tu nikdo nejezdil ožralý nebo zfetovaný. To jsem ale uhnul od debaty. Čárový systém není zase úplně špatná věc, jen je třeba jí využívat efektivně. Problém vidím v tom, že čárkový systém se stal berličkou pro vedení policie jako důkaz jak občanovi dokázat, že policie něco dělá. Ale na druhou stranu také jediná možnost jak donutit některé policisty vůbec vystoupit z auta a ne si jen vozit prd... v autě. Dokud stát nezmění potrestání hříšníků a nebude mařit, ANO mařit !!! snahu policie tak tím neumožní policistům získat sebevědomí a vědomí že jejich práce nebyla zbytečná, tak se čárkového systému nezbavíme. To že někteří policisté nevytáhnou zadek z vozidla není jen jejich chyba. Ano vím, koho by motivovalo zastavit již po 10 x Frantu z Dolní Lhoty i když vím že po 11x jeho chlast kamarád starosta shodí ze stolu, ale pokud si to řekneme všichni, tak to nemusíme vůbec dělat. Zkrátka práce měřit jde a sám jsem toho důkazem a jestli mi nevěříš napiš mi soukromou zprávu. Rád se s tebou setkám a přesvědčím tě o opaku. Mám na to totiž důkazy. Za poslední 4 roky co vyšetřuji svou problematiku jsem nápad na svém úseku snížil o nějakých 67 % a objasněnost o 50% Zkrátka DRBANI buď raději odešli krást jinam a nebo jsem je pozavíral. Pokud se ti to bude zdát jako nesmysl??? kontaktuj Lukáše Heinze. Zná mě osobně a i veřejně ti klidně muže potvrdit že je to pravda. Zdar a sílu kolego. :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 09:50:15 30. 01. 2011
default.png
STARSKY [2011-01-29 22:48:04]: Kolego: práce policie nejde měřit, nevím co ti kdo nakukal. Nejde měřit míra respektu policie u veřejnosti, i když je teda asi fakt, že Rakousko má respekt, nebo řekněme to na plnou hubu: strach, ze svých policajtů nepoměrně větší. Nelze měřit to, co se nestane, nelze měřit spokojenost laiků, co o práci policie nevědí ale lautr nic. Všechny pokusy o měření v historii policie už byly a co? A nic.
Ruda Guilliani, bývalý starosta města New York zvaný též "fašista" přišel s teorií rozbitého okna na budově. Tohle praktikuje NYPD už hezkou řádku let i bez něho a výsledek? Kriminalita násilného charakteru, tedy vypíchli jednu velmi závažnou položku policejní práce, ve městě NY klesla o nějakých 80%. To je závratné číslo. Úspěch jako prase. Ale policajtů v New Yorku se bojí každý. Bojí, ne že má respekt. Jen strach totiž rodí disciplínu, nic jiného. Tak funguje lidská psychika.

Teď teda máme dvě tvrzení:
1: že tato metoda funguje a zločince spolehlivě likviduje
2: nikdo v Evropě (co já vím) se neodvážil tohoto příkladu následovat

Principem této metody policejní práce je princip každému obvoďákovi i v ČR dobře známý: srazit drbana hned po prvním skutku tvrdě na zem a je od něho pokoj. V ČR to samozřejmě nejde ani soudně ani přes SO, tak musí polda improvizovat. Pokud nechá obvoďák narůst borce v ramenou, už s ním nic nesvede. Jinými slovy: Rudy se zaměřil na prvopachatele. Tvrdě. A funguje to. Jakmile jednou šlápneš vedle, pohněte se po tobě spravedlnost tak, že si kakneš do třaslavic.

Já jsem si osobně vyzkoušel jiný způsob, kdy jsem přetáhnul velkou část obyvatelstva na svou stranu formou "masové prevence" a fungovalo to taky. Vymyslel jsem si to sám a realizoval taky, ale pak jsem zjistil, že jsem samozřejmě neobjevil nic převratného, že tohle dělají jinde ve světě běžně. Jinými slovy zjistil jsem, že není třeba objevovat něco, co už bylo objeveno dávno před náma.
Nezkoušejme hledat na práci managementu Policie ČR nic policejního ani rozumného. Jsou to lidi, co si jen brání svoje prachy a to jakýmkoliv způsobem. Včetně páchání trestné činnosti. Protivník = řadoví dělní poldové, totiž drží jako podřezávaná ovce.




Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio