Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

(REDAKCE)

Když se ztratí dítě: Nadstandardní nebo nestandardní postupy policie?
ilustrační
Foto: MilPlech

Beznaděj, zoufalost, nekonečný strach. Málokdo si dokáže představit, jak intenzivní musí být tyto pocity pro rodiče, kterým se ztratí jejich dcera nebo syn. Zajisté by udělali cokoliv, aby své dítě měli zase u sebe, v bezpečí. Obvykle však mají jedinou možnost: věřit policii, že udělá vše, co je v jejich silách. Je tomu ale skutečně tak? Dělá policie vše, co je v jejich silách?

Autor: redakce
Publikováno: 03. 02. 2011
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu S-LV 00:38:20 08. 02. 2011
default.png
APPALACIO [2011-02-05 17:29:03]:
No mne by celkem zajímalo čemu se tak útrpně směješ :-))) Není to z žádné příručky, to je moje osobní zkušenost.
Jenže ono je mnohem jednodušší někde nad pivem nebo v internetovém fóru se útrpně smát a zastávat názor:"No jó, to zase voni ... " :-)))
Podotýkám, že nejsem na žádné "manažerské" pozici :-)))

for Honzad: "Na každú robotu nám treba odborníkov..." :-)
Jenže právě proto, že takový člověk o kterém píšeš v systematizaci není, tak ten, kdo velí na místě by měl brát v potaz při rozhodování a velení názory a zkušenosti jemu podřízených složek, které v dané problematice mají přehled ...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 12:24:22 06. 02. 2011
honzad..jpg
appalacio: krivdit sem ti urcite nechtel a pokud se tak stalo, tak se samozrejme omlouvam! :-)

fs2: ja nezatracuju rojnici jako prostredek, ostatne jsou situace kdy je (navzdory 21 stoleti a technice i psum) nenahraditelna.
Ostatne treba na prohledavani terenu nejen kvuli patrani po obeti, ale zaroven i po kriminlastickych stopach a predmetech (ktere s pohresovanim leckdy primo souvisi) je rojnice navzdory technologickemu postupu proste stale nenahraditelna.. kazda z tech metod ma proste sve nezastupitelne misto a ucel..
Tim spis plati to co pises. je otazka zda-li policejni manageri tohle vubec chteji delat a zda-li jsou v takove situaci pres svoji jesitnost schopni a ochotni "prijmout na milost" jine slozky a moznosti..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 22:55:29 05. 02. 2011
default.png
HONZAD [2011-02-05 00:34:37]:
Rojnice se používají všude na světě, stejně jako psiska, není důvod ani jedno zatracovat. Jinak lidi do rojnice se dají sehnat různě, někdy by stačilo využít dostupné zdroje... hasiče, okolní SDH, městskou/obecní policii, humanitární jednotky ččk, třeba i členy záchranných brigád kynologů. Uspořádat pro tyto složky cvičení, týkající se rojnic, by také nebylo moc náročná věc, ale hlavní je, jestli vedení policie vůbec chce, nějaká pátrání dělat a spolupracovat při tom s kýmkoliv jiným?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 17:29:03 05. 02. 2011
default.png
HONZAD [2011-02-05 00:34:37]: tak to mi trochu křivdíš. Určitě jsem nehtěl polemizovat o tom, zda jsou psovodi použitelní a jak. Psy mám rád, jsem též amatérský pejskař, naše lidi z okresu okolo psů znám a jejich práce s ivážím a přesně vím co po nic hmohu chtít a co ne.

Já jsem opakovaně zdůrazňoval co mi vadí OBECNĚ na systému, který se provozuje a psovody prostě považuji pouze za jednu součást celku .-))

To, že se zajímám o to, co máš společného s touto prací je čistě z profesního zájmu, nemělo to vyznít jako "prádný argument", protože už nemám co říct.

fs.. jasně, spousty pátráček je i pro psovody a spousty jich je takových, že psovody nepotřebuješ .-)) ale o tom je ta chyba v řízení, kterou tady omýlám .-)))

for S-LV s argumenty ohledně VŠ .-)) to co jsi napsal je jak z příručky pro manažery .-))) takže se jen útrpně zasměju a myslím si své...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 00:34:37 05. 02. 2011
honzad..jpg
fs2: jasne, rojnice je bajecna... nevi-li policie co s lidma a navic si miuze dovolit porpatravat teren v radu dnu a tydnu, na misto hodin, tak vzhuru do rojnic... Pak ale nebrec nad tim, ze stahujes desitky lidi z volna, delaji se prescasy zadarmo atd...
Sorry, ale presne tohle je ukazka toho, jak si muzes dovolit pocionat neefektivne jenim diky tomu, ze ses ve statni firme.
jinak, rojnice ma take sve uplatneni, ale v uplne jine situaci.. rozhodne ne, pokud jde o zachrannou patraci akci ktera se vede k zachrane lidskeho zivota




s-lv: cece ja si nemyslim, ze by tam mel byt nekdo kdo "respektuje nazor" jinych slozek.. To je strasne osemtne.. Ty tomu velis, "respetujes nazor" nakeho cloveka, ale pripadny pruser pokud jeho postup nebyl spravny muzes odskakat ty, nebot ty ses zdopovedny...
ja si proste myslim, ze by mel byt na kazdem okrese nekdo, kdo ma "technologii" tohoto druhu patrani v malicku, kdo se na ni specializuje. kdo presne zna sily a prostredky, ktere mu system (policie, IZS, armada, dobrovolnici ..) v danem regionu nabizi, jake prostredky si muze nechat stahnout z jinych kraju ... a mel by spolupraci a ze svemi relevatntinimi slozkami mit uz DAVNO nacvicenou a s dulezitymi lidmi (veliteli, zatsuoci, sticnymi osobami) z techto slozek se uz znat a byt s nimi v kontaktu...nikoliv se jejich moznosti a potreby ucit az v ostre akci...



ano, je to tak ja pise ace-ventura. pes je jeden z prostredku, nastroju. Nic vic, nic min.
A pokud ho, nebo spis je, mas k dispozici, zalezi na tvem uvazeni, jak je pouzijes. Ale dopredu ti rikam, ze pokud existuje ucinny prostredek a ty pouzijes (at uz z neznalosti, nebo z osobni zaujatosti) ten prostredek horsi, nebo mene vykonny, je to chyba. V otmot pripade primo hrubka a pruser, nebot kvuli tomu mouze nekdo zarvat...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu S-LV 00:10:35 05. 02. 2011
default.png
Kámen úrazu je stále bohužel ve velení. Chápu, že na místě zásahu musí být jeden velící článek, ale ten by měl respektovat názor složek, které jsou na danou problematiku intenzivně připravování a cvičeni. Hlavně proto, že většinou nezná možnosti útvaru kterému zrovna v tu chvíli velí, neví jak jeho příslušníci pracují a jak jsou vycvičeni ...
Jestliže takovému člověku řekne zkušený psovod, že je potřeba tohle a tohle, měl by to respektovat...
Jestliže mu například instruktor SPJ(pátračky jsou jedna ze specializací SPJ PHA) řekne k pátračce, že by se mělo dělat tohle a tohle, také by to měl respektovat ... Jenže bohužel to je často tak, že si dotyčný velící řekne, že nějaký prápora nebo nadprápora mu přeci nebude radit :-(

Ale na druhou stranu než opět někdo začne o vysokoškolských rychlokvaškách ... Už je dávno pryč doba, kdy studium na VŠ musel doporučit nejbližší sl. funkcionář a potom schválit ještě jeho nadřízený. Takže každý má možnost se přihlásit na VŠ, vystudovat a pokusit se to nějak změnit místo ukřivděného osočování ostatních. :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ACE-VENTURA 21:03:08 04. 02. 2011
default.png
4 all
služební pes je v podstatě biologický detektor,jak si ho vytvoříme, takový je......samozřejmě s ohledem na jeho nervovou soustavu a schopnosti jeho psovoda....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 21:03:03 04. 02. 2011
default.png
APPALACIO [2011-02-04 18:13:35]:
Myslím, že je bohužel řada pátrání, třeba i ve městě, kde by byl pes na místě... v Praze jsou všude nějaké parky, lesoparky atd. ... příkladem, kdy by byl pes na místě může být třeba pacient bulovky nalezený umrznutý nedaleko nemocnice v přírodní terénu.

Bohužel je realita, že když se pohřešuje nějaký starý člověk, tak se vlastně žádné aktivní pátrání po Praze nedělá, prostě se jen čeká, až se najde živý, nebo mrtvý :-/

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FS2 20:59:53 04. 02. 2011
default.png
HONZAD [2011-02-04 14:23:57]:
Myslím, že tvoje vyzvihování psů oproti rojnici není na místě, pes je hlavně prostředek pro rychlé propátrání velkých ploch v době zahájení akce, než se seženou a zorganizují další lidi do rojnice. Rozhodně si nemyslím, že by pes byl 100% spolehlivý třeba v neznámém objektu...

Je to prostě nástroj na to, jak s malým počtem lidí (psovodů) rychle poměrně kvalitně prohledat velkou plochu, třeba i v noci. Navíc je to i zadarmo.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 20:40:24 04. 02. 2011
honzad..jpg
apaplacio... no, ja myslim, ze se ted uz jen hadas proto, aby ses hadal :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio