Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Kubice vyzval Lessyho k odstoupení (REDAKCE)

Aktualizace: Lessy svůj post podržel, s Kubicem se shodli

Co se ještě před víkendem zdálo nemožné, se naplnilo. Po dnešní schůzce Lessyho s Kubicem ministr vnitra řekl, že ho návrhy policejního prezidenta mile překvapily a že se jim podařilo nalézt shodu. Skončí náměstek PP Osvald a jeho úsek bude opět rozdroben mezi ostatní náměstky, jako tomu bylo před Lessyho nástupem.

Autor:
Publikováno: 01. 12. 2011
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 19:02:00 19. 12. 2011
default.png
Andrasi, dej si raději práci s tím, aby jsi se naučil jak to dělat a ne si ponacházel důvody jak to nedělat. :D
Řeknu ti to takto: za svou kariéru jsem zadržel čtyři rybářské pruty pytlákům a dva mobily kravaťákům jakožto součást svého oprávnění. Pak dvě jízdní kola dvěma maníkům, které jsem opakovaně chytil mezi obcemi bez světla na silnici. Víš proč tak málo? Protože ostatní si dali říct ještě po dobrém!
Každý týden jeden - dva případy, kdy řidiči zaplatili ty držené mobily po mém poučení dobrovolně, i když původně chtěli odejet a nebavit se se mnou. Upozorňuju, že když už dělal někdo mně nějaký problém, nikdy jsem mu neslevil, dostal maximum co to šlo. Kolegové viděli moje bloky i složenky, kde byly zásadně cifry od pět set až po pět táců, přičemž více bylo těch čtyřciferných. A přesto velcí borci nakonec rádi zaplatili, i když se mnohým docela třásly ruce.

Já na rozdíl od tebe ještě dneska nazpaměť znám i ustanovení přestupkového zákona, který navazuje na zákon policii co se týče odejmutí nebo propadnutí věci, mně to hledat skutečně nemusíš, já si to osobně vyzkoušel a nebyl s tím nikdy jediný problém. Dělal jsem to po tří letech služby, protože já uměl číst už tehdy. Protože já si to studoval poněkud dříve než ty a dokud jsem si nebyl jistý, nikdy jsem se do ničeho takového nehrnul! To mě učili staří pardálové jak vykývat s různými frajery.

Kdyby jsi někdy totiž sám svoje zákonná oprávnění využival, nemusel by jsi teďkom něco kdesi hledat. Je to docela jednoduchý zákrok, jen se musíš svoji práci naučit poněkud dřív než teď. A už se vážně těším jak seženeš právní podklady, kde se bude říkat, že policista musí ustoupit od zákroku, když se to podezřelé osobě nelíbí nebo nemíní uposlechnout zákonné výzvy policisty, hahahaha!!!! Banánoví četníci, to by byl ten správný výraz na tohle.

Jinak neměl jsem čas, byl jsem zase vydělávat penízky u kámoše, ale s tou banánovou republikou: já si dokonce ještě pamatuju, že 60/61 Sb. byl totální paskvil, který byl neúčinný i za bolševika. Proti tomu je dvoustovka spolu s dalšími normami jako je správní řád, zákon o PČR atd. dokonalý zákon. Na takové bezďáky jsem za bolševika absolutně nemohli. Nějaké kecy o příživnictví atd byly jen o tom, že to nikdo nechtěl dělat, že drbana přespávajího na nádražích (a na každém otevřeném nádraží jsme minimálně jednoho našli noc do co noc když se to kontrolovalo) nikdo pak nesehnal atd. Záchytka nedosažitelná stejně jako dneska, milion psaní... To se prostě pustil dvakrát pes s košíkem a pak už jen tisíce děkovných dopisů od ajznboňáků jak mají čisto a voňavo.

Policie ČR má rozsáhlá oprávnění a dokonce až tak, že v mnoha věcech vysoce převyšují oprávnění poldů v USA, kteří jsou v myslích mnohých pány a vládci svých rajónů. Oni jsou jimi i ve skutečnosti. Viz oprávnění použít střelnou zbraň, na to Amíci hleděli jako paka, kdy my můžeme všechno střílet.

Amíci jsou pány svých rajónů nikoliv proto, že hledají jak to nejde, ale že si sjednají pořádek na samé hranici zákonných oprávnění, jinak to totiž nejde a nikdy v dějinách policií celého světa nešlo. Ani PČR není výjimkou.

Veřejnost nikdy nebude respektovat devatenáctileté padesátikilové komedianty stejně jako maníky, kteří neznají svoji práci a nedokáží si respekt sjednat. Krčení rameny před postiženými, že my nic proti drbanovi nemůžeme atd a podobně, kdy se poldové vymlouvají v podstatě na to, že nic neumějí ze své práce, což je denodenní pořádek na našich luzích a hájích, co pak policie chce? Drban vykřikuje že chce právníka a polda se krčí a padesáti nasraným lidem říká, jaký je ubožáček nemohoucí, drban na něj řve ty nejsprostší výrazy... A nic, komediant dělá že nic neslyší, před lidma co jsou tím pohoršení hraje chudinku jak jim zákon ubližuje... Co to jako je? Tvůj postup hledání po x letech služby proč drbanovi nemohl nenápadně vykroutit pazouru tak, že si drban cvrkne, proč nemohl zavřít dveře od auta, proč nemohl evidentně agresivního drbana srazit na zem a donutit ho pobrečet si v páce, když se mu "nedaří" nasadit pouta... Já zažil, jak nám lidi za takový zákrok, kdy drbanovi letěly nohy luftem tam, kde měl předtím hlavu a dopadl na dlažbu tak, že z něj vylítly zelené sračky, spontánně tleskali.

Neměl jsem jediný problém s tím, když jsem použil obušku a pak tonfy tak, že byl borec do půl těla nahoře modrý a od pasu dolů hnědý. O hmatech a chvatech ani nemluvě, nás učili aikido, já si ho užíval jako figurant týden co týden za provokace vůči instruktorovi (samozřejmě sranda a protože jsem byl ohebný a vlivem fotbalu a taky cvičení se se mnou dalo mlátit jako s hadrovým panákem, tak už ani nikoho jiného nevyzýval aby nastoupil nechat se přizabít)
a nechal jsem toto umění naplno pocítit všem, co si nedali říct po dobrém. Nikdy za těch dvacet let jsem se ze zákroku nestáhnul a to jsem stál proti chlapům od třicet kilo těžším, zápasníkům nebo totálně na srajdy a hlavně: nikdy jsem nebyl z těchto fyzických soubojů nijak zraněný. Protože jsem prostě praštil jako první. Vždycky. A vždycky jsem si to obhájil. Světe div se, nos stotřicetikilového řízka je stejně citlivý jako dvacetikilového děcka.

Mě volaly mlácené pipenky osobně, abych sjednal pořádky s jejíma domácíma boxovacíma hrdinama, dokonce jsem se setkal s tím, když to jedna madame zneužila (chlap v tom byl nevinně) a pak naplákala, že příště zavolá mě, říkala přímo moje jméno přede mnou a kolegou, (nějak ani nevěděla kdo jsem) že si s tím jejím poradím jinak. Já tohle mám všecko na rozdíl od tebe, teoretiku s velkou hubou, osobně vyzkoušeno.

Mě řekl spolujezdec (otec) mladé řidičky co jsme kontrolovali, že jsem prima polda, ale že ten (zase mě jmenoval) je pěkný hazjl, ten by jí dal chybějící řidičák tisícovku. (nikdy jsem za chybějící řidičák nedal nikomu ani korunu pokuty). Já jsem mu řekl, že ten (já) je fakt hrozný idiot, už abysme se ho zbavili, že je na lidi strašná svině až se na to zbytek mančaftu nemůže dívat a když se maník rozvykládal co všecko o mě slyšel a hlavně se mnou zažil, vystoupil jeho manželka a řekla mu, s kým že to mluví!!!! Do té doby jsem se s ním samozřejmě nikdy nepotkal. :D

Jo, Andrasi, ještě jedna věc: my jsme tak nějak, asi ti to uniklo, sloužili v místech, kde jsme bydleli, jeden jak druhý. Já sloužil devět let tam, kde přímo bydlím. A nikdo z nás se s nikým nebavil, já jsem osobně všemožně přiživoval jaká že jsem strašná bestie na vlastní spoluobčany, dodneška mě všichni zdraví jak kdybych to dělal pořád a do té doby než jsem nastoupil tam kde bydlím, mě zdravili všichni co jsem znal, ale pak komplet všichni. Strašné!
A představ si, že i když mě padesát procent lidí nenávidí (z nich ovšem devadesát procent nikdy se mnou nepřišlo do styku a zbytek se bojí :D ) tak přesto dneska jako elektrikář mezi těmi lidmi mám kšeftů... Minulý týden jedna paní co ode mě dostala ještě za bolševika čtyřicet korun pokuty říkala, že když jsem se objevil, věděli všichni, že nic neusmlouvají. Pak zaplatila za vyvložkování komínu litr za hodinu plus příplatek za podmínky (ono byla už tam a pršelo, +1°C) a byla moc spokojená, jak jem jí srovnal tašky a opravil rozřezanou fólii.

Nikdo o mně neřekl, že jsem šašek, ale vždycky že jsem pěkná kurva. Všem jsem říkal, aby si toto vždycky pamatovali.

Zajímavé, co?

Teď: já jsem ještě ty drbany poučoval slovy zákona, než jsem je pak nuceně třeba už i jebnul, ale byli tam maníci, kteří z deseti centimetrů odříkavali drbanovi do očí držíce ho za krk jako husu před podřezáním slova: "poslouchej ty teplouši, vem si toho druhého buzeranta a opusťte toto město, nebo si vaše vlastní játra usmažím ve vašem vlastním tuku!" To si nedělám srandu.

Na mě si někteří ještě stěžovali, (čím jsem byl soft tím více stížností) ale na tyto týpky nikdy nikdo, z těch měli lufty jako bejk ale lautr úplně. A byli to zase kluci, které všichni znali, protože bydleli mezi nima. Veřejnost nám viděla až do talířku, v podstatě jsi nemohl ale vůbec nic a žil jsi docela jako mnich, ale pravidlo: nečekej respekt, sjednej si ho! uměli všichni. To byla nejkrásnější léta, pak na dalším oddělení kam jsem přešel kvůli slušnému vedoucímu už stál mančaft za staré kulové (já debil), tam se dokonce letití psi poblili při čerstvé sebevraždě brokovnicí!!! Slabotka prostě.

Tam už mně málokdo stál metr za zády aby mě kryl, tam už se máloco z toho, co jsem prováděl v místě bydliště, dalo dělat. Osobní znalost je základ práce poldy. Já mezi službama zjistil často bez námahy všecko co jsem potřeboval a ve službě jsem to jenom sepsal. Na novém třetím působišti nebyl skoro nikdo ochotný se učit ani makat. Jo, měl jsem všechno co jsem odsloužil zaplacené, všechno započítané, dalo se s vedoucím domluvit, ale venku už se dalo dělat s jediným člověkem, který dosud slouží a má tytéž potíže s vedením jako jsem měl já ne-li horší. Zdarec Pavlíku!

Andrasi, prostě neder si hubu a nedělej ze sebe blbce. Já to dělal a všechno ustál, na hranici zákona a často i za ní, čemuž se nedá vyhnout, protože na rozhodování máš často zlomky vteřin a musíš praštit, nebo ležíš sám. Mluvíš s praktikem, teoretiku! Já hledal jak to jde, ne jak to nejde.
Dneska mám rozdělané tři rodinné domky jako melouch, kolegové co to dělají čtyřicet let nemají nic, protože proč? Protože se bojí říct o peníze, bojí se ozvat se zájemcům. Když se s nima bavím slyším tebe: jak to nejde, kolik různých problémů mají, proto nemůžou mít výplatu dvojnásobnou než mají za třetinu času atd. Já jsem proti nim elektrikářský blb, ničema, podhoven - ale každý měsíc mám pět až deset tisíc navíc.

Když nemáš cíl, nechce se ti myslet ani makat, hledáš proč to nejde. Hledej dál, s takovýma jako ty se já nikdy ztotožňovat nebudu. Otec mě učil spoléhat jenom sám na sebe, makat a myslet. Až teď od jednačtyřiceti let je mě to k něčemu pozitivnímu. Do té doby to, že umím anglicky, německy, že perfektně ovládám PC, píšu stejně rychle jako mluvím, mám fyzičku jako bejk, nazpaměť znám zákony atd k ničemu finančně nebylo. Ta firma, kde jsem dvacet let ztrácel čas a hlavně peníze, je asi celá nakřivo. I s těma, co tam furt na cosi čekají.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 15:35:41 19. 12. 2011
Andras.jpg
HAMMER [2011-12-19 06:23:22]:

Víš ty co, a já až budu mít volno, tak speciálně jen kvůli tobě si seženu právní podklady, dám si s tím práci a na konkrétních příkladech ti ty tvé sny vyvrátím.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 15:23:06 19. 12. 2011
Andras.jpg
HAMMER [2011-12-19 06:23:22]:

To je jak bavit se se zabedněným dubem s absolutní právní neznalostí a neznalostí praxe. Malé děcko co si myslí, že si dupne a bude po jeho. Nelze postupovat jen podle zákona o policii atd., neboť ohledně těchto věcí jsou platné i jiné závazné právní akty. Jenže to dinosaurovi nevysvětlím....


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:23:22 19. 12. 2011
default.png
ANDRAS [2011-12-18 23:19:31]: Nevím o čem mluvíš, ale sankce za držení hovorového zařízení v ruce není v drtivé většině případů v nápadném nepoměru k ceně telefonu. To by musela být jóó mašinka. Já takto zabavoval pytlákům pruty, opakovaně chyceným cyklistům bez světla jejich šrotíky. Nebyl s tím jediný právní problém, akorát jsem musel udělat pár věcí navíc, ale efekt byl perfektní.

Dál s tebou těžce nesouhlasím s tím, jak píšeš, že já vyhrotím zákrok nějakého držení hovorového zařízení v ruce až k použití zbraně. To je těžký omyl. Já nejprve využívám svého oprávnění odejmout věc, pachatel nechce poslechnout, poučím ho o dalších možnostech což je odejmutí věci násilím. Maník se chce sbalit a odejet, což mu zakážu, protože dosud probíhají prvotní úkony k zajištění a zjištění věcí okolo jeho přestupku. Moje slova nepomáhají, postavím se před auto. Jeho najetí na mě je útok na moji osobu za použití zbraně, i o tomto ho poučím. Je jeho problém, jak se chová. Já jakožto policista nemám nikde uvedeno, že mám ustoupit. Zbraň nepoužiju kvůli nějakému telefonu, ale proto, že mě chce chlap přejet, že mě ohrožuje na životě!!!! Obávám se, že znalost zákona tobě ani Daxovi taky moc neříká. Výmluvy jak to nejde ti jdou perfektně. Ono dělat práci na hraně zákona vyžaduje trochu víc než si najít jak to nejde: najít si, jak to jde.
Ani s tímto nebyl nikdy jediný problém i přes množství stížností různých vždycky nějak lépe situovaných frajírků. A to jsem nikdy nezačínal něco, co jsem nemohl dotáhnout do konce nebo kde jsem dopředu věděl, že tyto potíže budou.

Víš jaký polda všechny tyhle lumpíky a darebáky štve? Který neustoupí a nenechá si nic dát a dělá si svoje a oni s ním prohrají. Jak jsem si všimnul, většinou takoví totiž vítězí, protože takoví jako vy dva jim ustoupí. Tak se vychovávají piráti i drbani úplně skvěle! To důchodci za stováčka za lékárnu, to je bez problémů, co?
Nevykládej mi, jak se něco změnilo za čtyři roky. Celých dvacet let to bylo to samé, ty samé pindy těch co se báli a nechtělo se jim a ty samé postupy, co fungovaly a za čtyři roky co tam nejsem, to jako zrovna teď nejde. Jo, prdlačky! Teď ještě tu o Budulínkovi.

Kdyby to mělo být jak píšeš, všechny případy, kdy by přestupce absolutně poldu neposlouchal, by nebyly postižitelné. Což samozřejmě nejsou.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 01:12:41 19. 12. 2011
dax.jpg
ANDRAS [2011-12-18 23:19:31]:
Naprostý souhlas a v některých pasážích jako by si mi mluvil z duše, tedy psal, neboli ťukal. Dávám plný počet bodů a přidávám jedničku z hvězdičkou.
Slova profíka, který to má v hlavě srovnané mě vždy mile potěší.Díky a drž se

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 23:19:31 18. 12. 2011
Andras.jpg
HAMMER [2011-12-18 07:40:45]:

Zprvu jsem si den šetřil síly k argumentaci proti honzadově argumentaci, ale musím je vyplýtvat na tvůj příspěvěk.

Nebudu se vyjadřovat k nehodám, u kterých neznám okolnosti jejich vyšetřování. Nebyl jsem tam, ale zkušenost s naprostou většinou kolegů z ODN mám velice kladnou. Vždy jsem pohrdal lidmi, kteří bez zjištění bližších okolností případu vedou svůj laický úsudek jako oprávněný argument ve vyšetřování, a to samé děláš ty, neboť pochybuji, že se v problematice "velkých DN" vyznáš tak, aby jsi mohl takovou nehodu zpracovat(uvozovky proto, protože malé DN dříve zpracovávaly lokální DI potažmo obvodní a místní oddělení).

Na druhou stranu, případy, kdy se nápad TČ účelově překvalifikuje jsou a je jich dost. Vše jen kvůli tomu, že se někde někomu nechce pracovat a dělat to co má. V tomto ti za pravdu dávám, osobně jsem rovněž zažil případy kdy z jasného pokusu o vraždu (bodnutí nožem při řevu zabiju tě ty děvko) byl případ přehodnocen jako ublížení na zdraví, aby se SKPV mohlo flákat a obvod se udřel (protože se snižuje TS a TČ tedy zpracuje obvod).

Dále s tebou souhlasím, že právní vědomí policistů je na velmi nízké úrovni a v poslední době vítězí heslo "kdo nic nedělá, nemůže ani nic pokazit a dostat vyčiněno od velitele". Důkazem jsou mnohá videa kolující na youtube, kdy pánové s kamerou šikanují naproto šíleným způsobem policisty a ti si to nechají líbit! O líných lemplech nemluvě, zejména mnohdy na hlídkové. Nejčastějším argumentem je, že venku nikdo nejezdí a nechodí, nebude činnost - myšleno flastry a není co dělat a jdou se někam "zašít", potažmo spát. A dnešní policisty mnohdy už vůbec nezajímá, že hlídková je od slova hlídkovat a to i v případech, kdy na ulici je ferkventovanost osob a vozidel nízká či žádná. Málo lidí na ulici = tiší a zkušení drbaní mají rej, protože hlídková nehlídkuje. Dříve byla hlídková služba základem prevence a snižování nápadu trestné činnosti, dnes hlídková znamená udělat si DBA, naškubat pokuty a potom "lážo plážo nic nedělat".

S čím s tebou ale absolutně nesouhlasím, je tvé vidění vymáhání práva policií. Vzít telefon pachateli přestupku? Proboha, a říká ti něco pojem újma zjevně nepřiměřená povaze a způsobu jeho protiprávního jednání? A říkají ti něco stanoviska NSS a jiných orgánů včetně interních aktů řízení policie ohledně této problematiky? Přitáhneš ho na oddělení proč? Přestupek můžeš, což jistě víš, vyřešit jako správní orgán 1. stupně vyřešit na místě. On v protiprávním jednání ustal a nic nenasvědčuje tomu, že bude dál pokračovat. Tohle udělat dnes, tak jsi na dlažbě, nebo minimálně dostaneš flastr jak poleno! Mimochodem znáš správní řád, odvolací lhůty atd.? Pokud ano víš, že není s dostatkem právní znalosti odkládat a vymlouvat se tak dlouho, až je přestupek promlčen, tedy 1 rok.

Dál, jakmile nastartují, podívají se do černé díry? Tohle snad nemůžeš myslet vážně, hrotit přestupek až k použití zbraně proti člověku, který se dopustil ani ne závažného přestupku v silničním provozu. Mimochodem, to, že někdo nastartuje, není útok, ani pokus a pokud znáš opět stanoviska a přípisy vč. příslušných judikátů, tak víš, že pokud by jsi postupoval takto, navíc na frekventované silnici, skončíš opět na dlažbě či hůře, ve vězení.

Dotáhnout zákrok do konce ano, ale v mezích zákona a platných právních principů, zejména potom proporcionality, kterou by jsi naprosto totálně porušil, pokud by jsi jednal tak, jak jsi jednal. Mimochodem k tomu vyšlo i zajímavé stanovisko ÚS, doporučuji přečíst.

V současné době je systém prostě nastaven tak, že až na výjimky vždy vyhraje ne zájem spravedlnosti, ale zájem toho, kdo je víc vychytralý, má peníze, nebo právní znalost. To jsou ty obrovské díry a mezery v našich - tebou vychvalovaných- zákonech.

Například v SRN ti zakážou vstup na území státu v případě, že 2x porušíš rychlost stanovenou zákonem. A u nás se nedaří vyhostit cizince, který zde má ZOP dlouho na několik A4, pořád se odvolává a udělal si zde dítě. Jenže to chce, aby jsi se danou problematikou (zákon o pobytu cizinců a následné správní řízení) zabával více než jen z novin a hospod.

Na závěr, naše právo není banánové. Banánový je podle mě celý tento stát a já, čím mám větší zkušenosti a praxi ve výkonu, jsem čím dál tím více zoufalý.

Se spícím parťákem jsem také zažil své. Řešení? Po několika hádkách na mě doslova kašlal vč. zákroků. Inu zavolal jsem na základnu, kolegu odvezl, vyměnil a byl klid. Problémem policie je to, že zde dle mého mínění vládně naprostá anarchie. Nikdo nechce pracovat, každý si dělá co chce, morálka a disciplína neexistuje. Dokud toto nebude fungovat, nebude nikdy fungovat ani policie jako celek. A to není mé jen tak nějaké krafání, to je staletími prověřený fakt.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DOMINIKA 18:15:54 18. 12. 2011
dominika.jpg
Příjemný večer Všem,


HAMMER [2011-12-18 07:40:45]: Hammere, zdravím Vás,mluví z Vás zkušenosti,jen z mého pohledu,prosím neuražte se,máte málo otevřený pohled na věc a jste malounko zabýčen:)Ale je to přesně tím,že já to vidím z pohledu nezůčastněného civilisty..
Na Vámi uvedené příklady,nejsem schopna říct moc kloudného,neb jsem na místě nebyla,neviděla..Na první, Vámi uvedený příklad,mohu říct snad jen,že jednotlivci budou selhávat vždy,i kdyby právě to vedení u policie, bylo ukázkové, a podmínky pro svou práci měli nepřekonatelné..Zkrátka proto,protože jsou to tací jednotlivci,kteří mají v povaze věci si ulehčovat a nebrat ohledy ani na kvalitní výsledky své práce,ani na lidi..Samosebou, to nejsou policisté na svém místě.Na druhou stranu,policista na svém místě,který svou práci miluje,odvede ji kvalitně, i s tím marasmem který u policie je,a kam až mu vedení dovolí..Ještě předtím,než umře hlady, a z podmínek u policie se psychicky zhroutí:)
V tom ,mi dává za pravdu Váš druhý příklad:)Na který raději nemám slov..Jen mě mrzí,že přesto,že právě vy ,víte více než já,jak to mají policisté složité, v jednání s vedením a nemohou dělat ve většině případů, svou práci tak ,jak by chtěli,bez nějakých kliček vůči vedení,tak vy v ně máte tak malou důvěru..Nu ano,jako civil doufám,že kdyby byla potřeba,vyfasuji policistu profesionála:)Ale ono někdy,jak se určitě shodneme,je zákon a spravedlnost, něco trošku jiného..Takže i kdyby policista jednal vůči mě nespravedlivě,je to profesionál,neb má jednat podle zákona,a ne brát ohledy na mou osobu..I když je to pěkné..
Nu a jestli jsou zákony,z hlediska pravomocí a oprávnění ,pro policisty dostačující,k tomu se mohou vyjádřit jen Vaši kolegové,ne já..
Hammere my to cítíme stejně,jen to vidíme jinak:)Já tomu věřím,a vy máte zkušenost:)Klidně přiznám,že lépe připraven pro diskuzi jste tedy vy..Děkuju Vám za řeakci a mějte se pěkně..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 07:40:45 18. 12. 2011
default.png
DOMINIKA [2011-12-14 10:29:04]:

POodle toho co jsem tam za dvacet let zažil bych řekl, že tohle je pro osobu s tak otevřeným srdcem, jaké máte vy, prostě nepochopitelné. Policie až na pár výjimek vždycky konala jen tak, aby se případu co nejlehčeji zbavila a na tento systém práce byl vždy veliký tlak od nadřízených. Uvedu Vám případ pro pochopení:
nepřehledná T křižovatka v uzavřené obci s vedlejší a hlavní silnicí. Z vedlejší vyjíždí kamion, kdy na hlavní vidí doleva jen na sto metrů. Nic tam nejede, nemá tudíž čemu dát přednost v jízdě. Vyjede na hlavní, zatáčí vpravo. Po hlavní zleva se vyřítí maník (nevím jak jel rychle) a narve mu to do levého boku návěsu. Dopravku vůbec nezajímá že musel jet jasně rychlostí, při které nemohl zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou měl rozhled nebo že se nevěnoval řízení, oni dají vinu řidiči kamionu, že nedal přednost. Nedělám si srandu. Přitom kdyby v té křižovatce ležel ožralý chodec na vozovce a ten maník s tím osobákem ho přejel, dostane vinu samozřejmě ten s osobákem, protože jednoznačně jel rychlostí vyšší, než stačí zastavit kam až vidí, řečeno laicky.
Řidič kamionu je jasně nevinný, ta práce ho živí, dost možná přijde o papíry díky dalším bodům dneska (tehdy za to byly papíry hned) ale tihle soudruzi esenbáci prostě vidí jen sebe a snahu nezjišťovat další skutečnosti, jen aby měli spis ze stolu. Obrobvsky jsem se tam před lidma s dopravákama pohádal.
Další příklad s dopravákama: majitel sodovkárny
terénní auto s vozíkem plným sodovek. Předjížděn v zatáčce nějakou Avií, doproti jelo nějaké auto, Avie to střihla před něj tak, že musel uhnout, vozík mu spadnul z vozovky na krajnici, náklad se rozhoupal a vozík auto převrátil do protisměrné škarpy. Dopraváci přijeli na místo a řidič - majitel sodovkárny - jim řekl, že se lekl a strhnul řízení. My jako obvod jsme na místo museli taky. Tihle dva dopraváci řekli tomu řidiči, že jstliže bude vypovídat to, co vypovídá, je viník. Že leknutí se je nezládnutí řízení vozidla. On tomu nerozuměl, nadal jim tam do p..í, kluci mu pořád vysvětlovali, že to tak říkat nemůže a on na ně čím dál více řval.
Já jsem byl na místě zbytečný, na silnici nebylo nutné nic řídit ani zajišťovat, sebral jsem se po domluvě a jel do přilehlých vinohradů hledat svědka. V pohodě, svědek to viděl, Avie vytlačila majitele sodovkárny ze silnice. Dokonce věděl i čí to byla Avie.
Tihle kluci z toho měli od šéfa pojeb, protože spis vyžadoval mnohem víc času a práce. Kdyby se nesnažili pomoci nevinnému, aby sám sebe neshazoval, měli by to na to šup.
Můj případ: na místní zastávce hajlovali nějací skini a poslali doprdele jenoho chlapíka, který na ně zařval. Tak jak to slyšíte. Mě to nadzvedlo, nějaký plešatý vylízaný puberťák nebudeposílat doprdele makajícího chlapa. Vedoucí mi vůbec nedovolil to i přes množství svědků zoficiálnit, musel jsem to dělat celé bez zapsání do knihy služeb a až se mi ti skini přiznali a všecko bylo OK, zpětně jsem to mohl zapsat kam jsem měl. Trvalo mi to skoro měsíc. Jen aby nebyla čárečka NP! Jen aby nepřijeli ze speciálního útvaru.

Takže Dominiko: to, co by mělo vynucovat pořádek a hledat v každém případu objektivní pravdu, je tlupa připodělaných, bezcitných, líných, zákon mnohdy ani neznajících blbečků, kde pořád jen jednotlivci marně lámou ledy. Ta drtivá většina nejenže je nepodpoří, oni jsou tam za škodnou, smějí se jim, mají plné huby keců ale klidně odlezou z práce a někdo jiný za ně musí kompletně předělat celý spis, který začíná lempláckou ohledačkou atd... Vedoucí neřekne maníkovi z noční, který celý případ od samého začátku dosvinil a už doma chrní jak belina ani slovo, on seřve vás, jaktože si toho ten váš kolega nevšimnul, ten případ je úplně jinak, vyšetřování tím pádem směřuje úplně jinam, nakonec se dozvíš že jsi to měl usnesením prostě odložit, takto z toho bude polízanice... Maník dojde za dva dny do práce, vedoucí nic, na poradách vedoucí nic... Tak co, že? Další případ a borcovi zase chybí v ohledačce popis terénu před garáží včetně fotek zámku a toho terénu, kde by měly být stopy od ukradeného traktorku ale nejsou tam... Tak co, z pojistného podvodu se udělá přestupek odcizení nepojízdného šrotu a je to, ne?
Civilistovi jako jste vy se pak nezbývá modlit, aby mu k případu dojel polda, který tu práci navzdory všem protivenstvím dělá tak jak má, jinak jste v kélu.

Další věc: zákony jsou z hlediska pravomocí a oprávnění pro policii naprosto dostačující. Že je já nevím jaké procento policistů ani nezná je druhá věc. Je to to samé, jako když stavební firma dneska jedné zákaznici, která trvá na šibeničním nesmyslném termínu, dává jako vyrovnávací podklad na podlahu naprosto promočený písek a uzavírá vatou a okny domek, kde je dosud mokrá hrubá omítka a protečené stropy. Ten domek bude neobyvatelný skrz následné plísně.
Chytím maníka s telefonem, který ho držel v ruce. Můj postup je jednoznačný: v případě nějakých problémů mu ho seberu jako důkaz, mám na to ze zákona právo. Přitáhnu maníka už bez zabaveného telefonu na oddělení to sepsat a ukáže se, že na celém okrese tohle ještě nikdo nikdy neudělal! Teď všichni lítají, vedoucí mě proklíná co to vyvádím... a případ projde, maník ho prohraje a vedoucí dělá, že o ničem neví. Kolega mi vykládá, jak je to nahouby, že mu maník řekl, že mu telefon neukáže, tak ho radši pustil. Já bych ho spíš zastřelil, ale z místa by už neodjel. Skrz zprvu malichernou záminku a trapný přestupek jsem se některým s pistolí v ruce postavil před auto a vysvětlil tak hlasitě, že to slyšeli všichni sto metrů daleko, že jakmile nastartují, podívají se do černé díry ráže 9 mm a pak do další černé díry ráže metr osmdesát. A bylo to zákonné poučení o tom, že útok na veřejného činitele za pomoci zbraně (což auto podle zákona je) je první podmínkou použití střelné zbraně.
Znal jsem pár kolegů, co taky nikdy neustoupili a zákrok dotáhli nakonec v klidu do konce a sjednali pořádek, ale znal jsem drtivou většinu, která znesvětila uniformu svým lemplovstvím. Můžu vám říct, že sloužit s takovým noční je fakt jen o tom přečkat to do rána a nad ránem zákonitě zpracovat nějaký případ, který díky naší idiotsky vedené službě padnul.

A nejhorší na tom je, že vedoucího pranic nezajímá, že ten maník, za kterého mě ráno pucuje, nemá výsledky vůbec s nikým, že nevyleze z auta atd atd.

Současná Policie ČR (nevím fakt od kdy protože nepamatuju nic jiného) není rozhodně služba občanům. To, že se pár jedinců snaží lidem skutečně sloužit, není rozhodně zásluhou systému u této ozbrojené složky.

Naše právo není až tak banánové, i když paskvilů v něm je dost. Prvotní činnost policie je v drtivé většině nekvalifikovaná práce z různých důvodů, ať už ze strachu z potíží s nadřízeným nebo lenosti se naučit svoji práci a systému, který nikoho nenutí umět zákonné normy a jejich souvislosti tak, aby je mohl policista používat k tomu, co má dělat - chránit slušné a drtit neslušné.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DOMINIKA 13:58:56 14. 12. 2011
dominika.jpg
HONZAD [2011-12-14 13:09:07]: Ju,oni popisují sociologové byrokratické organizace,ne vy..pardon.Nemáte,nad i čárku:)) Přiznám se,že pochopit Vaši formu i obsah,mi činí velké úsilí..Nu, ani ti sociologové,pro mě nejsou argument,je to jen něco,na čem vy,jste si vytvořil svou doměnku:)
Loučím se..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DOMINIKA 13:41:50 14. 12. 2011
dominika.jpg
HONZAD [2011-12-14 13:09:07]: Nu ano,popisujete moc pěkně:))))
Jestli se mýlim,či ne,v tomto případě naprosto nemůžete tvrdit,máme jen dva různé úhly pohledu,na stejnou věc..
Vy tvrdíte,že policisté ohýbají zákon čistě v zájmu svém,či v zájmu ulehčení své práce..Já tvrdím opak,ale připouštím,že vyjímky jsou možné..Tak, a teď mi poskytněte faktický argument,který mi dokáže že se mýlím.Nemůžete,protože v téhle situaci, můžeme jedině respektovat úhel pohledu toho druhého.Vy jste přesvědčen,že jsou policisté zkažení a prospěchářští,já ne..Napadá mne snad jen,podle sebe soudím Tebe..Nu,opět jsme si neporozuměli,ale zas jste mi to krásně popsal:))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio