Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

AKCE UPÍR (REDAKCE)

Akce Upír
ilustrační
Foto: internet

Předsednictvo Unie bezpečnostních složek MV (UBS-MV) nedávno na svých stránkách zveřejnila výzvu, aby se všichni policisté, hasiči, příslušníci vězeňské, celní a justiční služby připojili k velice neobvyklé formě protestu.

Autor: redakce
Publikováno: 03. 07. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu CEMAN 01:05:04 21. 07. 2012
default.png
CATANI [2012-07-04 07:33:54]:
Ve služebním zákoně je celkem jasně napsané, že služební volno lze v tomto případě udělit jen pokud by darování krve nešlo uskutečnit v době mimo službu. Z toho vyplývá, že někteří, akce zúčastnění policisté nebo jiní příslušníci splnění této podmínky budou muset obhájit a bude zde již prostor pro diskuzi s nejistým výsledkem. Nehledě na to, že odběr krve není nic příjemného, což dost lidí taky odradí. Proto tvrdím, že je to nesmysl a nebude to mít účinek potřebné razance, který je touto akcí sledován, a který stějně není na současnou bezohlednou vládu dostatečný, protože tato vláda již svůj mandát od voličů ztratila, ale vládne vesele dál a s nějakým zákonným řešením této situace zatím nikdo nepřišel.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SEPULCHER 13:38:31 10. 07. 2012
default.png
Nemyslím si, že by ta akce byla málo radikální - je to zatím nejradikálnější akce, kterou se kdo z policistů pokusil zorganizovat.

Jinak k sounáležitosti s policisty na vedoucích funkcích byh řekl jen to, že je třeba nespadnout do falešné solidařity. Je několik vedoucích, kteří jsou opravdu dobří a jsou na svých místech. Věřím tomu, že jejich lidé to ví a podpoří je. Pak je tady ovšem také velké množství takových, kteří by neměli vykonávat pokud možno žádnou funkci u policie, protože na to nejsou dostatečně vybaveni znalostmi, osobnostními vlastnostmi, ani zkušenostmi. Proto si myslím, že by i tato akce mohla ukázat, který z vedoucích má podporu svých lidí...

Jinak co se strachu politiků týče - i když nebudou mít strach, byla by to pro ně jistě nepříjemnost. Možná by to nepomohlo, ale když se takovýchto akcí nahromadí víc, když dokážeme vyvinout tlak, pak můžeme uspět. Navíc si myslím, že veřejnost to pochopí - není náhoda, že třeba u té besedy kolegy Buřiče v Hide parku mu lidé v hlasování vyslovili drtivou podporu...

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 16:24:03 09. 07. 2012
Lukas Heinz.jpg
Můj názor na akci Úpír:

Co mi na ni vadí:
1.) Uvádí policejní management,(jsou to taky policisté jako my), do situace, kdy se funkcionáři policie bude muset rozhodovat který zákon poruší. Resp. staví je to do bezvýchodné situace.

2.)Myslím si, že mezi policisty není tak silná stavovská solidarita, aby všichni táhli za jeden provaz. Resp. Nevěřím příliš v úspěch této akce.

3.) Myslím si, že současné vedení státu a to až do krajské úrovně, je napojeno tak silně na podnikatelskou sféru, chcete li své kmotry, že i kdyby se v nich náhodou hnulo svědomi, což nepředpokládám, nemají skutečnou moc cokoliv rozhodnou. Oni tento stát neřídí, ale jsou jen jakousi mediální kulisou. Stát už řidí lidé, kteří si politiky finančně zavázali. Tito lidé ale zůstávají v pozadí. Akce tedy nebude mít efekt i kdyby v konečném důsledku musela být povolána armáda. Z toho plyne bod 4.

4.) Politici nemají obavu z lidí, ale z toho, že ztratí podporu svých šedých eminencí, (kmotrů). Pokud jste si všimli, mnozí politici i po nuceném ukončení politické kariéry, využívají svých rozhodnutí,(výběrová řízení, rozhodnutí o státních zakázkách apod), a i nadále jim tečou peníze právě od lidí v pozadí, pro které skutečně pracovali a jejichž zájmy zastupovali. Konec politické kariéry tedy pro valnou část politiků neznamená nic jiného, než jen to, že si v klidu budou užívat tučných trafik.

Pokud by nějaká akce měla mít šanci na úspěch, musela by u politiků vyvolat strach o holou existenci. Než ale lidem dojde trpělivost, politici dávno najdou obětního beránka, na kteréhoukážou. Bude to například Čína nebo Islámský svět. Lidé rychle zapomenou, že do sraček je dostali vlastní politici a budou střílet do stejných lidí jakou jsou oni, jen proto, že mají jiné oči nebo jinou víru. Ale to už jsem dost daleko vepředu.


Takže skhňme si co mi vadí:

Akce staví do nepříjemné situace policisty na manažerských místech a ať už jsou takoví nebo makovi, jsou poldové.

Policisté jsou na takovou akci málo jednotní.

I kdyby se to povedlo a akce ohrozila volby, politikům to bude u zadele, protože oni na lidi kašlou. Hají jen své zájmy. Mají vlastní ochranku.

Akce je příliš málo radikální a politikům nezpůsobí ani jednodenní noční nespavost.









Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 16:15:03 09. 07. 2012
default.png
ANDRAS [2012-07-09 14:48:57]: Tu anarchii u policie ti podepíšu. Vše ostatní jsou hypotézy, kdyby vše fungovalo jak mělo, žel nefunguje.....

Vzhledem k tomu, že to nefunguje a je zjevná snaha ze strany vlády, aby to nefungovalo vůbec, je třeba se přestat chovat jako ovčan, ale začít se chovat jako občan.






Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 15:16:36 09. 07. 2012
Andras.jpg
HONZAD [2012-07-09 15:00:50]:
To jsme si nerozuměli. Já měl na mysli církev jako celek, stačí si do googlu zadat "zločiny církve", ale dost off topic:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 15:00:50 09. 07. 2012
honzad..jpg
No, nevim co si opravdu mysli Lukas, ale ja myslim, ze (poradne, skoro by se chtelo rici do maxima)
pustit zilou by si v tomto state meli (potrebovali) jini! ?-)

Jinak jen na okraj.. tahat inkvizici mezi takove spolky jako jsou komunisti a nacisti me pripada dost nepresvedcive, hloupe zjednodusujici a venkoncem nespravdlive

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 14:48:57 09. 07. 2012
Andras.jpg
CATANI [2012-07-09 09:10:02]:
LUKAS-HEINZ2 [2012-07-09 11:30:01]:

Nadrízení ze mě naštěstí neudělali nic, neboť jsem zatím na nadřízené měl štěstí a nikdo z nich tendence kamkoliv mi kálet neměl:-)
Pokud vím, služební zákon praví, že je nutno dodržovat služební kázeň, což je nesranné, řádné a svědomité plnění služebních povinnostím, jakožto i plnění předpisů a rozkazů.
Dále se policista má zdržet jednání, které může ohrozit důvěru v nestranný výkon služby, a vykonávat službu tak, aby nebyla ovlivňována jeho politickým, náboženským nebo jiným přesvědčením. Zůstat apolitický, tedy dle mého názoru znamená, veřejně se nevyjadřovat k práci politiků, neboť takovéto nevhodně zformulované vyjádření může u někoho vzbudit dojem, že má služba jest ovlivňována mým přesvědčením.
Proto zastávám názor, že povolání jako voják, policista, celník, vězeňská služba, tedy ozbrojená povolání, by se měla vyvarovat veřejných komentářů k politické scéně, natož zejména v případě, kdy jsou ve službě a ve stejnokroji.

Víte, dle mého názoru je policie v současné době naprosto poloanarchistický sbor, kde si každý dělá co chce, je nedostatek disciplíny, a to je i jeden z důvodů, proč jsme tam, kde jsme. Já dnes a denně vidím zcela zásadní pochybení některých kolegů (pojem zcela zásadní může být vskutku pro každého individuálně nastaven), kteří se nechovají jako policisté, ale jako jakási verband, soldateska, sebranka, nebo banda neurvalých vagabundů, a z některých vašich názorů cítím tendenci o dezorganizaci a fušerství, namísto profesionality.

Na druhou stranu musím říci, že na planetě zemi neexistuje stát, v kterém by byl člověk, který by se byl schopen řídit všemi kodexy, rozkazy, pokyny a nařízeními tak, aby nemohl být za něco případně ze strany svého vedoucího potrestán. Tímto jsme ve světě opět unikát. Pokud někdo bude chtít, vždycky mě na něco dostane:-)

Ještě si dovolím upozornit, že třicetiletá válka nevznikla pokřiveným výkladem bible, ale neshodami mezi jednotlivými výklady bible rozličných církevních frakcí, tedy katolíků, kalvinistů, neboli hugenotů či puritánů, luteránů, protestantů, konkrétně tím, že jednotlivé strany, zejména pak katolíci, přestaly ctít dohodu uzavřenou roku 1555 a sice zásadu čí je země, toho ať je víra. Dále nutno uvést, že skutečná invizice začala až po reorganiz jí samotné papežem Pavlem III. v roce 1542. Teprve v tuto chvíli započala zvěrstva, neboť tato nová zreformovaná inkvizice vyhledávala a zkoumala nesprávná náboženská učení (co je nesprávné, že? opět individuální...) a jejich vyznavači byli předáváni k trestání. Dále byly takové libůstky jako seznamy zakázaných knih, cenzura, atd atd......proto se říká, že vysoce vzdělaný člověk nemůže být věřící, neboť církev byla nejklamavější, nejvražednější a nejchamtivější organizace v dějinách lidstva. Kam se hrabe nacismum či komunismus.

A Lukáši, když už jsi přispěl k nám do debaty, zajímal by mě tvůj upřímný názor na akci úpír a případné důsledky:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 11:48:12 09. 07. 2012
default.png
LUKAS-HEINZ2 [2012-07-09 11:30:01]: Naprosto přesně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 11:30:01 09. 07. 2012
Lukas Heinz.jpg
CATANI [2012-07-09 09:10:02]:

Tady bych si dovolil za svou maličkost reagovat:

Spolutvůrce Zákona O Služebním poměru,(Toho původního z roku 2003 - ne paskvilu kterým se řídíme dnes.), JUDr. Petr Tomek se už několikrát vyjadřoval v tisku o pokusech zneužít Etický kodex Policie ČR k umlčení nespokojených policistů. Až příliš často je využívají někteří funkcionáři Etický kodex Policie ČR, jako berličku k prosazení, "SVÉ", pravdy. O tom si můžeme přečíst např. zde:

http://www.nosp.cz/assets/files/nase_policie/Nase_Policie_2010_11.pdf

V určité míře souhlasím s Andrásem, že policista by neměl v civilu, stejně jako ve službě, dávat najevot náklonnost k té, či oné politické straně. Měl by zůstat apolitický.

Zůstat apolitický není synonymum k, "nevyjadřovat se k práci politiků".

Policista, přestože jsou omezena některá jeho práva, se může svobodně vyjadřovat a projevit svůj názor nejen vůči politikům, ale i dalším věcem v této zemi nebo osttatních částech naší planety. Podle Ústavy ČR to je právo každého občana této země, včetně policistů.

Pokud se někdo snaží pokřivit výklad ústavy, etického kodexu nebo jiné zákonné normy, tak aby dosáhl dojmu, že policista musí poslouchat a držet hubu, je to stejné zvěrstvo, jako pokusy středověké cirkevní inkvizice, umlčet světský lid pokřiveným výkladem bible. Tenkrát to končilo, krvavými reformami a třicetiletou válkou.

Dnes používají metody podobné metodám středověké inkvizice někteří politici nebo služební funkcionáři.

Nelze beztrestně zneužívat žádný zákon k umlčení kritických názorů. To už zkoušela církev, ideologové fašismu i komunismu a všichni víme jak to nakonec dopadlo.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 09:10:02 09. 07. 2012
default.png
ANDRAS [2012-07-07 21:48:57]: Nemohu s tebou souhlasit, jediné co ze zákona s ohledem na politiku, policistovi není umožněno, je, že nesmí být členem politické strany, jinak požívá ostatní ústavní práva jako každý jiný občan. Že z tebe udělali tví nadřízení, méně cenného občana, který drží hubu a krok, nechá si na sebe kálet to je tvoje věc.

Dovolím si tvrdit, že výklad policejního kodexu jak byl upřesněn v poslední době, je holé zvěrstvo, které nemá oporu v žádné právní normě a vůbec ani nerespektuje služební zákon a nerespektuje ani všeobecné normy v této společnosti. Kdyby se tento kodex a jeho výklad uplatňoval i vůči nadřízeným, tak policii nemá kdo řídit.
Ostatně politiku do policie zatáhl ministr Íčko, John a současný ministr.

Udělat z policistů méně cenné lidi, postavením ve společnosti, jejich ohodnocením a vystavováním neadekvátním rizikům, jako požadovat po nich práci zadarmo, či ponechávat je den ze dne většímu ohrožení na životě a tím vystavovat ohrožení životů i ostatní občany, kteří nežijí v hradech, nemají ochranky, právní zástupce či konexe, to je taky politika.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio