Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Instruktorem střelby „snadno a rychle“ aneb „Afgánská mise“ (REDAKCE)

Instruktorem střelby „snadno a rychle“ aneb „Afgánská mise“
Pavel Černý v Afghánistánu
Foto: archiv autora

I když se profesně po dlouhá léta věnujete výcviku ozbrojených složek, může vás dojista ještě vždy něco překvapit. Dělat střeleckého instruktora znamená stále uvykat na setkávání s velmi obtížně tvarovatelným lidským materiálem a prodělávat nikdy nekončící vydobýjení potřebných materiálních podmínek. Tyto zkušenosti však mohou být jen obtížně aplikovatelné v zemi, kde není překážkou pouze jazyková bariéra, ale také i místní klima, pojetí života, kultura a ekonomická situace.

Autor: Pavel Černý
Publikováno: 19. 10. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 15:35:37 28. 10. 2012
default.png
HONZAD [2012-10-28 12:43:56]: Tak pravidla projektů rekonstrukčních týmů jsou jasně daná: nic, co Afghánci nepotřebují a sami nechtějí nebo nejeví nějak zájem, se nedělá!!!! Přesně jak píšeš, bylo by to k ničemu stavět jim tam něco, co sami nechtějí i když to sebevíce potřebují. Ale tihle lidé od rekonstrukčních týmů mají svoji práci dávno vymyšlenou a jejich postupy jsou dávno vyzkoušeny a všem známy, mimo generalitu největší země světa.

Víza a USA: v USA mají doma v politice černé zaměstnanosti takový bordel, že jim tam dělá načerno kdekdo, ale spousta z těch států víza zavedená nemá. Kdyby tam takový bordel neměli, nikdo by tam nejezdil makat celá staletí už načerno. Kdyby nebyla poptávka po práci načerno, tak by tam nikdo nejezdil. Ať je to jak chce, takové spojenectví smrdí tím s Rusama.

Nebudeme srovnávat Ruské vyčínání v Čečně nebo v Afghánistánu s postupem Západu, ano? Nebo dokonce musulmanů, divé to zvěře. Osm let Američani v Afghánistánu jen stříleli (a věděli že přesně tohle jim přineslo politickou porážku v 'Namu a Rusům totéž v Afghánistánu) a osm let je nezajímalo, že se nic nikam nehýbe. Oni mají potřebu ukazovat, jak moc veliký národ jsou a myslí si, že si před nima někdo sedne na prdel. Díky tomu je nemají po celém světě rádi. Proto musejí mít tak veliký armádní rozpočet, neumějí se prostě chovat a respektovat jiné.

To s těmi penězi a náklady na zbrojení je přece tak, že všichni jsme spojeni světovým obchodem, Americké mrhání zdroji nepostihne jen Ameriku, ale i všecek svět. Každé jejich další nepromyšlené válečné dobrodružství způsobuje jednu krizi za druhou, zdražování ropy atd atd. jsi snad slepý? Zodpovědnost je přesně to, co těmhle velikášům dneska chybí. Skromnost, pokora, slušné nenadřazené jednání, to jim nikdy nešlo. Podívej se na to, kolik roků po druhé světové válce nejsou schopni přiznat, že Japopnsko je nenapadlo jen tak z plezíru, ale že k tomu mělo velmi vážné důvody způsobené velmi velkou měrou americkým nadřazeným chováním a jednáním.

Amerika není ten dobrý a spravedlivý strejda, který nám vždycky pomůže když budeme potřebovat. Ona sleduje jen svoje zájmy, což je správné. Nenalhávejme si, že je to jinak. Máme jedině to štěstí, že jsme zatím na straně vojensky sice silnějšího, ale mentálně slabého.



Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 14:31:32 28. 10. 2012
honzad..jpg
jo a jeste hammere: "Místo toho osm let dělali v Afghánistánu jen peklo" .... nono,peklo vypada jinak. peklo jsou treba zamerne a cilene utoky na civilisty, jak to delali soudruzi s Moskvy v Cecensku, nebo treba rucnikari v Sudanu proti krestnaskym a animistickym enklavam na jihu. Utok, natoz zamerny utok, na civilni cile je neco, za co se v USarmy chodi brucet na desetileti..



Pises: "stálo to strašný peníz (a nemůžeme ani říkat že Amíky, to zaplatíme samozřejmě nějak jinak my všichni)" ... ale prd. Podivej e na vojenske rozpocty evropskych zemi a vojensky rozpocet USA.
Jinak z interpelace jednoho poslance v minulem roce: "v tuto chvíli výrazně zaostáváme za plněním našich závazků, které jsme na sebe vzali při vstupu do NATO. Vojenský rozpočet ČR je hluboko pod doporučenou hranicí 2% HDP. V letošním roce se tento ukazatel pohybuje okolo 1,15% HDP..."
Takze bud opravdu bez obav, pokud tento podnik nekdo opravdu mastne plati, tak je to americky danovy poplatnik. Tomu nasemu (a evropskemu) to zili moc netrha...

Pricemz ti mozna uslo, ze Alahovi oddani panove se naengazuji jen proti americe, ale treba v Madridu ci Londyne by ti o tom mohli vypravet... takze to neni jenom JEJICH (americka) valka

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 12:43:56 28. 10. 2012
honzad..jpg
Obavam se, ze ani i ty rekonstrukcni tymy sitiaci nevyresi a nevyresili by, ani kdyby tam byly hned. Pokud je mistni kultura a kulturnost tak nahony vzdalena tomu co tam chces implementovatm, tak ses spis cizorody prvek, ktery tam za svoje penize neco tlaci a zavadi, ale jakmile s tama zmizis, vse se vrati do puvodnich koleji .. tim spis, kdyz ti chyby jakykoliv OPRAVDU spolehlivi mistni spojenec.

A jak souvisi spojenectvi s vizi? Naprosta vetsina Cechu uz od roku 1990 jezdi do USA vedome porusovat jejich zakony (minimalne delat na cerno), do vedlejsi Kanady zase jista komunita s ceskym obcanstvim jezdi dojit jejich socialni system... takze ja se jim vubec nedivim a viza jsou jedna z mala povinnosti jak to aspon trochu limitovat. Kdybychom nemeli poradny bordel na nasem dvorku (a snad nebudes popirat ze mame) tak viza nejsou...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:34:06 28. 10. 2012
default.png
HONZAD [2012-10-27 23:24:41]: Počkej Honzíku, to, že zareagovali vojenskou akcí na zničení vojenské síly Talibanu bylo v pořádku, dobře a rychle provedené, měli všecky trumfy ve vlastních pařátech. Ihned po vojenské porážce Talibů měly ale nastoupit rekonstrukční týmy, klidně i přivezení policisté, implantovány zákony na vymáhání práva atd. Okupační správa se vším všudy. Místo toho osm let dělali v Afghánistánu jen peklo, stálo to strašný peníz (a nemůžeme ani říkat že Amíky, to zaplatíme samozřejmě nějak jinak my všichni) a výsledek je, že celý smysl akce je teda co? Nasrání dalších nasralláhů, vytřídění idiotů ve spodních vrstvách na obou stranách a co ještě?

Pokud někomu říkám spojenec, nemůžu jaksi naprosto bezdůvodně ponižovat jeho občany jejich vízovými zvyklostmi. Pokud pro nás mají víza, my pro ně máme mít zdvižený ukazováček. Vlezdoprdelectví se mi prostě nelíbí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 23:24:41 27. 10. 2012
honzad..jpg
hammer: no kroutim hlavou treba nad tvyma filipikama, jelikoz s ohledem na situaci nemohli amici v celku za dane situace delat nic moc jineho. hraje se s kartama tak jak jsou v danem okmaziku rozdany a to se tyka i personalu, ktery je k dispozici.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 13:57:13 27. 10. 2012
default.png
DANIK [2012-10-26 23:18:54]: Vojensky není řešitelné dlouhodobě nic, odstranit nějaký režim ale vzápětí musí proběhnout něco jinšího než zase vojenská akce a zase a zase....

Ropa a nerosty, to je tak otřepaná fráze, že už jí někdo i věří.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 23:19:48 26. 10. 2012
Danik.jpg
fujky - neodmyslitelně. To jsem poliš.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 23:18:54 26. 10. 2012
Danik.jpg
Mě na tomhle vždycky nejvíc fascinovalo, že všichni křičiči - dělaj to pro ropu a ekonomiku, nic jiného - si tak nějak neuvědomují, že my jsem s Amíkama neodmyslytelně spjatí. Jestli to dělaj pro ropu, tak je to i naše ropa, jestli to dělaj pro nerosty, tak jsou to i naše nerosty. Půjdou do řitě Amíci, my půjdem také. To je globalizace v praxi.

A Afganistán je vojensky neřešitelnej, prostě se tam jednou za čas musí zajet, trošku jich pobít a zase odjet. A až začnou vystrkovat růžky, tak celý proces opakovat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 22:14:26 26. 10. 2012
default.png
No a nad čím že to kroutíš tou hlavou, Honzo, když jsi tady odněkud opsal mírně nepřesnou historii Afghánského konfliktu?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 18:33:30 26. 10. 2012
honzad..jpg
Se zpozdenim koukam na vasi debatu a nestačím se divit. Ti, kteří me leckdy rozciluji (zejo chipe:-) zastabaji me blízké nazory, zatímco ti, se kterym nemam vetsinou problem se ztotožnit (hammer ) pisou věci nad kterýma musim kroutit hlavou.. takze vratme se nejake to destileti zpet a předtím nez budem zkouset delat kategoricke soudy si zkusme shrnout, ze:

Sovetska/ruska vojska opousteji afghanistan. Nejen pro afghance, ale ve stejne mire pro islamisticke boojovniky z arabských zemi, kteří se v konfliktu angažovali z nabozenskych duvodu, jde o ohromny impuls. Pod alahovou vlajkou porazili jednou ze dvou nejslinejsich velmoci na svete! Tento impuls a sebevedomi z toho vznikle mas stejne zavazne následky jako americka pomoc povstalcum. Ta se totiž odehrávala zejména (ci takrka skoro vyhradne) prostřednictvím pakistanske tajne sluzby ISI. Pro americany, kteří v oblasti sami nemeli a nebyli schopni dosahnout (z vicero duvodu) dostatečných primych a funkcnich zpravdajskych kontaktu to byla forma spoluprace, která se jim zdala jako vyhodna. Jenze pakistansi s pomoci hrali svoji vlastní hru a pomoc předávali podle jineho klice, nez by se asi americanum libilo. Jejich klic k rozdelovani byl totiž vice politicko-nabozensky, nez by z hlediska samotneho odboje proti rusum bylo vhodne. Jednou ze suverenne nejpodporovanejsi stranou se ze strany ISI tak staly napriklad oddily polniho velitele Gulbudlina Hekmatrajra, který byl fundametalistickym fanatikem a dost bezohlednym reznikem, který byl !slusne receno) zálivy a svárlivý vuci ostatnim odbojovym skupinam. „Vice casu mu zabral boj o s jinymi jinym polnimi veliteli, nez boj proti samotnym ruskym okupantum,“ popsal kdysi situaci jeden z vysokých tadzickych ucastniku odboje. A tento pan byl velmi z blizka napojeny mimo jiné na strukturu dalsiho člověka, ktery se v Afgnaistanu a Pakistanu koncem 80 let angažoval. Jisty pan Osama Bin Ladin se soustředil zejeme na organizaci pomoci, logistiky, nabor a vycvik dalších bojovniku svate války. A pan Ladin (bezpochyby sve vire velmi oddany muz) jiz tehdy projevoval spekticismus a nabadal k tomu, aby se nepřijímalo angazma a pomoc ze strany „velkého satana“, neboť ten bude po bezbožných (komunistických) rusech pristim nepritelem.
Rusove se tedy z Afghanistanu stahli a Ladinuv mechanismus (nabor, vzedelavani,vycvik bezel na plne obratky a z dulcite casti se z pozapakistanskych hranic prenesl na uzemi jiz osvobzeneho Afgnanistanu. A v podstate kontinualne sve kapacity presunul do pripravy a organizace svate války proti velkemu satanovi (USA) a jeho pomahaci (Izraeli). Jiz sest let po stazeni Rusu probiha blizko v Al-kajdou provozovaných výcvikových taborech v Afghanistanu improvizovana tiskova konference ze které se do světa a zjmena arabských medii siri vyhlaseni války velkemu satanovi a sionistum. Jiz v te době jsou priravovany v ramci této valky masivni teroristicke utoky (napr akce Bojinka).

Zhruba o rok pozdeji (1998) svolava Bin Ladin další tiskovou konferenci (jsou přítomni i nekteri zapadni novinari) a krom potvrzeni a vyhlaseni dzihadu americe a sionistum pridava také „krizaky“ "The World Islamic Front for Jihad Against the Jews and Crusaders" (jinak mysleno křesťany- Evropu )

Tragicky slaba zahranicni politika B.Clintona (a M.Albrihtove) odmita reflektovat toto deni a to přes skutečnost, ze uz z ruskeho tazeni je jasne, ze proti americe stoji velmi odhodlana, vysoce motivovava a relanymi boji odzkousena sila (muhdzahidove abslovovali boje s Rusy, pozdeji boje v Bosne), která pritom v poslednich letech s neztencenou intenzitou verbuje, v pakistanskych madrasach indoktrinuje a v afghanskych taborech cvici dalsi odhodlane bojovniky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio