Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Projekt NEZAPOMENEME! (REDAKCE)

Projekt NEZAPOMENEME!
Památník zemřelým policistům a hasičům
Foto: Muzeum Policie České republiky

Nedávno se na redakci Policisty.cz obrátil jeden z policistů a upozornil nás na závažný fakt. Předložil nám seznam policistů, kteří od roku 1990 zemřeli ve službě, přičemž aktuální číslo 100 zemřelých nás přímo šokovalo. Aby památka těchto mužů a žen nezůstala zapomenuta, rozhodli jsme se kontaktovat Muzeum Policie České republiky v Praze a s pomocí jeho pracovníků, kteří zpracovávají seznam padlých strážců zákona od roku 1918 až do současnosti, vytvořit kompletní seznam padlých od roku 1990 i s interaktivní mapou míst úmrtí jednotlivých policistů. Tak se zrodil projekt NEZAPOMENEME!

Autor: Petr Klinovský
Publikováno: 06. 05. 2013
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu PETR-KLINOVSKY 10:37:30 23. 07. 2013
default.png
JANKA [2013-07-23 04:37:24]: Dobrý den, velice děkuji alespoň za tuto informaci. V databázi máme pouze to, že zemřel 11.10.2003 při autonehodě a i když nevíte přesné místo, alespoň máme nějaké podrobnosti. Samozřejmě kdybyste si na něco vzpomněl/a nebo se něco dozvěděla, určitě nám napište.

Ještě jednou díky.



Petr Klinovský

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JANKA 04:37:24 23. 07. 2013
default.png
Zdravím. Nepomohu určitě přesným místem, ale snad vám může pomoci alespoň to, co vím. Kolega Pavel Veselý/2003/ sloužil na Praze 5 a zemřel při návratu ze služební cesty po autonehodě a to v nemocnici na Bulovce. Kolegové tehdy již sloužící na SKPV P5 určitě vědí místo, kde k oné tragické nehodě došlo. Snad vám alespoň trošku tato informace pomůže.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:30:14 07. 06. 2013
default.png
SKEJBA [2013-06-02 23:58:07]: Jistě, na vojně jsi měl dané co máš dělat, rozkazem, o tom se nediskutovalo. Nikdo s tebou taky nediskutoval, jestli půjdeš na dva roky z domu nebo ne. Kdo nešel, byl kripl, něco míň.

Ale kluci na hranici nebyli zdaleka tak vylízaní, aby stříleli na kdekoho, našlo se pár blbů, ale většina se chovala slušně. I když stříleli, tak jen vedle. Těch zastřelených bylo v porovnání s těma nezastřelenýma nepoměrně méně.

Mimochodem: dokud vojna existovala, všichni jsme měli za to, že to byli naprosto zabité dva roky. Ovšem když vidím, kam absence vojny vede, všecky ty děcka místo chlapů do třiceti roků atd. tak jsem přehodnotil svoje tvrzení: vojna zbytečná nebyla. My jsme se všichni vrátili z vojny jako hotoví chlapi schopní se postarat plně o sebe od přichystání si jídla a dalších věcí pro nás normálních, starat se o rodiny - ty jsme si založili a nemlátili jsme hubama, jestli na to máme nebo ne a postarali jsme se. Do toho nám došla naprostá změna doby a dokázali jsme se postarat zase.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu SKEJBA 23:58:07 02. 06. 2013
default.png
Bezvadný počin, je dobré si připomenout, kdo nás musel opustit a proč se tomu tak stalo:-(
Sledoval jsem vlákno o našich padlých na fóru MSK a počet kolegů mne šokoval.

Jsem tu nový...diskuze k tomuto tématu mě ale vyburcovala k tomu, abych reagoval. Možná by chtělo rozlišovat mezi příslušníky Stb a VB. Nemyslím si, že o činu řadového policisty, který zahynul při plnění služebního úkolu spojeného s udržováním veřejného pořádku, by se apriori mělo mlčet.
Komu může vadit policista, který zemřel při zadržení nebezpečného násilníka, zloděje? To, že ten člověk sloužil v režimu, jaký byl, za ten on nemohl.

Mimo to, jako policisté byste měli ( už z profesního hlediska), vycházet hlavně z objektivně zjištěných skutečností...v tomhle kontextu mě dostávají ty kecy o "chrabrých pohraničnících".
Nezlobte se na mě, je mi necelých 30 let a tak jsem si s minulým režimem nezadal, ale co bylo na 18ti letém cucákovi chrabrého?
Přijde mi, že vůbec nevíte, o čem tu plkáte...ti PéeSáci, to byli kluci, které odvedli na ZVS a řekli jim, že budou střílet na ty, kteří půjdou přes čáru. A nemusíme si tu asi vykládat, že se na vojnu sami aktivně hrnuli, že?
Mluvíte tu o klucích, kteří by tou dobou byli radši u mámy, na zábavě a nebo za holkama...
Moralizujete, ale kdyby vás tehdy povolali, navlíkli uniformu s pejskem na límci a řekli " buď vystřelíš, nebo si půjdeš sednout - protože to je neuposlechnutí rozkazu", nevíte sami, jak byste se zachovali - a to, co řeknete teď, v teple domova, je absolutně liché.

Stejně tak zdejší debaty o podstatě práce tajných služeb...přátelé - tajné služby jsou tajné proto, že kdyby se jejich činnost zveřejnila, tak se každý slušný člověk od nich distancuje - a to nejen od Stb, ale od všech...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:51:23 22. 05. 2013
default.png
VETERAN2 [2013-05-19 21:40:01]: No vzhledem k tomu, že se ekonomika neustále vyvíjí (kam, to nechci ani říkat :D )tak se ještě dočkáme spousty názorů na to, co je ekonomicky zdravé nebo není, ačkoliv my sami už nevíme čemu věřit!!! :D

Dolfa byl neuvěřitelný bastard a hlavně nýmand. Je vskutku neuvěřitelné, kam to až osobně dotáhnul ale je uvěřitelné, kam to dotáhnul i osobně. :D Zdechlinka, kryplíček, neumětel, psychicky vyšinutý.

Německo se mohlo ocitnout před válkou ve srovnávacím žebříčku stejně jako dnes státy, co MMF celá desetiletí lakují na růžovo svoje hospodaření, např. Řecko a další. Podvodem. Podmazáním. S tajným státním rozpočtem jak jinak?

Rakousko po druhé světové válce teda rozhodně nebylo ve stejné hospodářské situaci jako my. Rakousko byla chudá zemička, my potencíální průmyslový tygr jako před válkou. Nebýt bolševika. Četl jsem teď poslední díl Richtera, Dobývání domova II. Tam je popisované, jak Gottwald byl po 48-mém roce pořád ožralý jak čuně a jak ho pořád slyšeli, jak naříká, kam to národ zavlekl. Mně spadla brada, ten vlastizrádce byl asi skutečně taky prostý naivní kretén.
K Rakousku: já ti brachu nevím, ale Rusové Rakousko nepustili pro nic za nic. Podíval -li jsi se tehdy na mapu, viděl jsi rudé státy Varšavského paktu, modré státy NATO, no a do boku těch modrých států NATO byly zaříznuté dvě neutrální zemičky: Rakousy se Švajcem. Hotová dálnice. Plán VS byl jasný: nechat ČSLA vykrvácet za hranicemi Německa na jaderných studnách a dalších vymoženostech NATO aneb obrátit hlavně NATO na naši armádu no a bokem přes neutrální Rakousy a Švajc profrčet do Francie. I analytikové NATO odhadovali odpor NATO konvenčním způsobem proti lavině železného ruského šrotu na maximálně tři týdny.

Rusové se totiž nikoho a nikdy neptali, jaké zřízení chtějí mít v které zemi. Nezajímaly je nikdy žádné dohody. Jejich jediným cílem od samého začátku jejich bolševického státu bylo roznést socialistickou revoluci do celého světa.

Byl jsem v roce 1990 v Rakousku. V obchodě jsem se tam dal do řeči s prodavačem a pravím, že mají krásně upravené silnice, čisto, uklizeno, paráda. Na to on mi řekl: jo, ale my jsme tu neměli čtyřicet let komunisty. Rakousko je hospodářsky brutálně před náma. Jak pravil kverulant Borovský: byli jsme před Rakouskem a už je Rakousko před náma!

Byli jsem tam minulý rok a chtě nechtě musel jsem konstatovat, že upravenost rakouských vesnic už v žádném případě nedosahuje upravenosti vesnic moravských. Morava je dneska proti Rakousku jako zahrádka, tam je to sice čisté, ale studené. To já jen tak pro potěchu drobnou.

Pro mě to záhada s tím socialismem není. Třídní fotka: všichni v modrých košilích, rudé šátky, jenom já a ještě jeden spolužák v civilu. Nebyl jsem v jiskřičkách, pionýru ani SSM, v KSČ taky ne a v roce 1987 mě jako "příslušníka slušné dělnické rodiny" vzali k ozbrojeným složkám. Otec byl antikomunista naprosto kovaný, ale to jsem zjistil až po revoluci. Do té doby dělal že jahoda! Nám doma pořád říkal jediné: dávejte si pozor, co ve škole říkáte.
Že to nebude tak, jak nám to tvrdili ve škole jsem jaksi věděl, v hodině ON začal souh učitel o tom, že máme zdravotnictví zadarmo a já jsem pravil, že zadarmo není ani přespotlamě. Na to on řekl důrazněji: u nás máme zdravotnictví zadarmo! a znělo to tak, že mi dával za pravdu, ale musí říct, co říct musí.
Ae že nás sem v roce 1968 dojeli Rusové "osvobodit" a střílelo se, tomu jsem dlouho nevěřil. Tak do sedmnácti tuším. Od té doby je nenávidím. :D Od té doby jsem si začal shánět literaturu faktu a nacházel podstatné nesrovnalosti s tím, co bolševik plácal. Dodneška mi lezou oči z důlků, co zjišťuju. :D

Doporučuju všem toho Richtera.




Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 21:40:01 19. 05. 2013
default.png
HAMMER [2013-05-19 16:27:01]: S tím Hitlerem jsem napsal to samé, co ty. Jen jsem to nerozepisoval. Proto píši o inflaci. Každý zásah do ekonomiky má svůj potenciál a míru, kdy je ještě užitečný.

Jestli byl od roku 34 Německý rozpočet tajný, nevím, jak se mohlo Německo ocitnout ve srovnávacím žebříčku z roku 38. Jestli máš třeba britskou nebo německou metodiku výpočtu hospodářských ukazatelů z roku 1920, fakt bych jí rád. Takový zdroje nemám, abych jí sehnal jinde.

Mimochodem. Četl jsem, jaké tady bylo daňové zatížení v roce 1908 a zatoužil jsem být vykořisťovaným rakouským občanem. Pokles platů nebylo to jediné, co snižovalo příjmy.

Rakousko bylo po druhé válce ve velmi podobné pozici jako my. Rusové tam byly až do roku 55. Socialismus se tam nechytil. Možná taky proto, že tam neměly tak schopné demokratické síly.

Jen pro zajímavost. Rakousko na tom po druhé válce dlouho nebylo ekonomicky dobře. Přídělový systém tam skončil až za hodně dlouho po našem. Ještě v 60. letech tam byla celkem nouze a známí mi vyprávěli, jak k nim na venkov jezdilo fasovat příbuzenstvo potraviny. A skutečně z nouze. Ne z lakoty, jako to bylo tady.

S tím socialismem je to pro mě záhada. Naši nikdy moc neriskovali a nepřidělávali si zbytečné problémy. S jednou vyjímkou. Při naší výchově nám vždycky vysvětlili, jak se věci doopravdy mají. Poučili nás, že to nesmíme nikde říkat a seznámili nás se vším, na co jsme se zeptali. Věděl jsem, co je Svobodná Evropa a Hlas Ameriky. Rušení u nás nebylo moc účinné a otec je poslouchal. Věděl jsem kde co, a nikdy mě ani nenapadlo, se s tím chlubit. A to jsem chodil do cca 4 třídy. Jako před policajtem už před tebou komunisti přeci netajili úplně všechno. To tě ani tehdy nenapadlo, že není všechno tak, jak vypadá?


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STAROUS 20:24:23 19. 05. 2013
Starouš.jpg
HAMMER [2013-05-19 16:20:32]:
Hahá! A seš si Hammere naprosto jistý, že dnes doopravdy víš, jak to všechno skutečně je a bylo, když tě komouši i jako dospělého tak snadno obelstili? Jinak tvé vysvětlení, jak jsi vlastně přišel na to, že nejsem schopen se učit, jsem nějak nepochopil... Holt nejsem génius, co se dá dělat. Každopádně tvoje zobecněné "pravdy", co sem píšeš roky, může psát prakticky kdokoli, kdo nějaký čas sloužil v přímém výkonu. A to tak dlouho, dokud se mu PC nerozpadne.

PS: A co si vlastně představuješ pod pojmem "reagovat konstruktivně"? Plně souhlasit se tvými názory?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 16:27:01 19. 05. 2013
default.png
Veteran2: Tak si to zjisti, podle čeho to zjišťovali a co do toho zahrnovali. Nebo to chceš pod nos?

V roce 2011 jsme byli někde u třicítky vyspělosti, ale nebyly do toho řazeny ani všechny země světa. Jak se to dělalo tehdy a dnes netuším srovnávat platy naše a Německa nebo Rakouska může jen blázen. Už při pohledu na ty země fyzicky vidíš český binec a jejich pořádek. I když se to u nás obrovsky zlepšilo, proti těmto zemím jsme pořád chudáčci.

S tím Hitlerem jsi to teda pokaňkal. Ten magor od roku 1934 prohlásil říšský rozpočet za tajný a prodělal rok co rok gatě, ty nulová nezaměstnanosti! Je s jejich ekonomikou v troskách zachránil Marschalův plán, nás poslal Beneš do náručí Ruska.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 16:20:32 19. 05. 2013
default.png
STAROUS [2013-05-17 13:05:18]: Omyl Starouši! Dneska všichni do jednoho vykládají, jak všecko tehdy věděli, přitom to vykládají i ti, co byli naprosto zmatení jako já. Blbé kecy, neschopnost přiznat si, že mě vodili za frňák. Nevěděli jsme nikdo nic, jenom jsme si mysleli svoje fámy a bláboly. Jak je to ve skutečnostmi jsme ani netušili. Proto se hlásím k pitomcům: ano, ale jaksi jsem nebyl zdaleka sám.

Neměl jsem informace, zazlíval jsem to otci, on byl z toho, co bychom mohli říct ve škole, dost vyděšený. Socialismus jsem považoval za přirozené zřízení. Já jsem sloužil nespravedlivému režimu, ale nevěděl jsem o tom, co je to za svinstvo. Horší bylo, že ten systém služby pokračoval i poté, co ten nespravedlivý režim jakože padnul. Pokračoval všecek šlendrián a všecky kamarádšofty a pokračuje to dodneška. Mimo to, že jsme se rozešli s hladovým Ruskem, se pro nás dole docela nic nezměnilo.

Samozřejmě že znám všecko! Aspoň že to víš. :D Jak jsem k tomu, že nejsi schopen se učit, došel? Velmi prostě: píšu sem roky to samé: jak se to dělá jinde, jak se to dá dělat, jak jsem si to vyzkoušel sám na vlastním triku. Od tebe jsem se nedočetl jedinou věc jak hledat způsoby místo důvodů. Jedinkrát jsi konstruktivně nereagoval. Přitom jsou skoro všecko co jsem psal, velice staré věci, starší než my dva dohromady, i kdyby jsi měl osmdesát. Vymysleli to staří pardálové dávno před náma a tvoje rakce je: Hammer ví všecko, zná všecko. A to je všecko, co, sokolíku, umíš.



Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu VETERAN2 23:49:55 17. 05. 2013
default.png
HAMMER [2013-05-17 06:39:49]: Vyspělost je hezká věc. Je to číslo na papíře. Různými metodami se dá dospět k různým číslům. Snad měli jednotnou metodiku. V každém případě o poměrech ve státě neříká všechno.

Dnes jsme v krizi. Ekonomika zažívá pod moderní pravicovou vládou pokles, jaký už dlouho ne. Mělo by tu tedy být levněji a měli by sem jezdit nakupovat ze zahraničí. Místo toho jsme jak švec z Pyšné princezny. Jezdíme nakupovat a zazpívat si do Země krále Miroslava ( Polsko, Německo, Rakousko), protože je tam o poznání levněji. Rakousko krizi rozhodně nemá a Německo a Polsko v našem měřítku taky. Kde jsou platy Němců a Rakušáků víme všichni. Přesto je tam levněji. V letech 2006 až 2008 tu byl hospodářský růst a nimimální nezaměstnanost. Ceny rostly a všechno zdražovalo. Nic jsme z toho růstu neměli. Aspoň já ze svého pohledu tedy ne. Další příklad je Irsko. V době hospodářského růstu tam bylo pro místní tak draho, že si dávali v hospodě jedno pivo. Víc málokdy. Nevím jak tobě, ale mně z toho plyne, že hospodářský růst a vyspělost nemusí nutně znamenat vyšší životní úroveň.

Rakousko bylo velký stát. Z výprávění pamětníků vím, že třeba zemědělci to tenkrát měli snazší. Neprodali tady, prodali jinde v Rakousku a bez zbytečné úředničiny. Tahle možnost pak zanikla a několikrát se stalo, že místo toho, aby se v Československu zvedly při menší úrodě výkupní ceny, dovezlo se obilí ze zahraničí. To je sice logické, ale zemědělec má najednou důvod vzpomínat na Rakousko. Platy dělníků šly po válce na cca 40 Procent předchozí úrovně. Po válce je to taky normální, ale dělníci mají důvod vzpomínat na Rakousko. Hladové bouře za Rakouska taky nebyly, což bylo hlavně tím, že tenkrát nebyla krize, ale menší ekonomika trpí víc než větší. Příklad z moderní doby, třeba výsledky pobaltských ekonomik v době krize.

Tenhle stát se nedokázal postavit krizi jako třeba fašisti, kteří za cenu zvyšování inflačního tlaku na ekonomiku dokázali, že cca od roku 35 už nebyla nezaměstnaost problém. Ekonomika podle toho před vypuknutím války vypadala, ale přežili nejhorší čas. Malá ekonomika má v tomhle směru taky menší možnosti, ale naše slavná vláda nezačala pořádně stavět ani ty silnice. Baťa si chtěl stavět vlastní. Mohli mu aspoň přispět.

V krizi na tom byly špatně všichni. Je tedy možné, že se naše místo v žebříčku nezměnilo. Zajímalo by mě, jestli ty státy před námi a za námi byly pořád ty samé.

Podle mého byl hlavní problém samostatného státu ve vytváření základů dnešních poměrů. Korupce, partajničení a podobně.


Střelba do davu, pokud se z něj nestřílí, je projevem taktické neschopnosti. Napřed by mělo dojít na mírnější prostředky. V nejhorším stačí vystřelit salvu do vzduchu. Dav se zcela určitě rozprchne stejně, jako kdyby salva směřovala do něj. Každá rána, která najde svůj cíl, je ve výsledku hlasem pro komunisty.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio