Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Názor na spolehlivost služební zbraně CZ 75

Zajimal by me vas nazor na sluzebni CZ 75,kvalita,zpracovani,ale hlavne spolehlivost?????U tehle zbrane obecne plati,co kus to original.
JIRI :: Datum založení: 26. 10. 2008 :: celkem 64 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu STRIZLIVEJ 12:46:48 23. 08. 2012
Střízlivej.jpg
Jak to vysvětlím ?
No zkusím to:
každá z těchto zbraní se jinak drží. Má jiný tvar úchopu. Jasně, že se drží hlavní dopředu, ale o takových hovadinách tu diskutovat nebudu. Myslím tím, že i malá změna držení je znát. Třeba takový Glock 4 Gen. má výměnné hřbety pažbiček. A to pro různé velikosti rukou. Pi vz. 82 a spousta dalších, včetně naší CZ 75 compakt ji nemá. Diskuzi jak je to dobré nebo ne záměrně vypouštím, neboť už tak jsme mimo původní téma.
Takže někomu sedne tvar 82-jky, někomu 75-tky a někomu to až tolik nevadí a sednet mu obojí. Mě osobně pasoval i sklon Pi vz. 27 (kterou jsem několik let vlastnil).

Za další střelivo. Náboje 9 mm Luger jsou dodávány z naší muničky Selier & Bellot a jsou v rozhodně vyšší kvalitě, než ta sorta, co se dodávala do 82-jky. V ní (82) se používaly náboje jak české - dva různé náboje (klasické S&B olověné s mosazným pláštěm a pak české náboje vz. 82 se střelou ze spékaných ocelových pilin). A pak tu byly náboje ze sovětské, později ruské výroby. Jejich náboje měli ocelové jádro, které však bylo již od výroby vychýleno z osy. Proto tyto náboje lítaly nekontrolovatelně jak si chtěly a s těmito náboji bylo absolutně nemožné zbraň nastřelit na vzdálenost již cca 25 metrů. Krabičky s náboji, které se dostaly policistům na střelnici byli v některých případech domíchané, někdo střelec vedle tebe střílel českými néboji, a ten druhý zase ruskými.
Takže je jasné, že z jedné zbraně se nemohl nastřílet stejný počet bodů v terči s různorodým střelivem, protože každé mělo jiné balistické vlastnosti.

Za další psychologický efekt. Jestli jsi od prvopočátku měl odpor k této zbrani a pěstoval jsi ho, je jasné, že jsi díky tomu odporu už před samotnou střelbou podvědomě věděl, že se netrefíš a tak se i stávalo.

Takže já osobně jsem i přes tyto nedostatky střílel rád a trefoval jsem se. A proč ? Protože když jsem si vybral jen náboje S&B - celopláště. S náboji vz. 82 nebo s ruskými jsem také střílel, ale zbraň jsem "měl nastřelenou" jen na jedny náboje. Ostatní jsem bral jen jako tréninkové k ovládání zbraně.

Co se týče služby, tak dle mého tyto náboje přesto (asi až na naše vz. 82) splňovaly svůj účel. A ten je ochrana života policisty. Že neprostřelily točící se pneumatiku ? Odrážely se od šikmého čelního skla ? A copak je na tom 9 mm Luger lépe ?? Na prostřelení pneumatiky nebo čelního skla je vhodná jiná zbraň. Třeba brokovnive, nebo kulovnice. Ale to už je o něčem jiném. Primárně je služební pistole na okamžitou ochranu proti útočníkovi např. s nožem, či jinou obdobnou zbraní (třeba i krátkou střelnou). Použití střelné zbraně by mělo být až to poslední a služební pistole jsou koncipovány primárně pro použití proti živé síle - člověku či zvířeti. Ne proti vozidlu a pod. Názorů na vhodnost náboje tohodle či jiného je tolik, kolik je lidí.


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:06:43 23. 08. 2012
default.png
STRIZLIVEJ [2012-08-23 00:18:30]: Ty, já si o sobě při té své "úspěšnosti" střelby z dvaaosmdesátky myslel ještě horší věci, tomu věř. Ta mi brala naprosto veškeré sebevědomí střelce. Pamatuju si, že když jsme byli v Brně na střelnici kde jsi přímo viděl kam to lítá, tam jsem nastřílel všecko, nesla mi silně vpravo dole. Tak jsem to zvednul vlevo nahoru. Jenže po pár střelbách kde jsem neviděl kam to lítá a na různé vzdálenosti jsem se dostal zase na svoje dno.
Střelivo používané do těch zbraní jsme chtě nechtě museli studovat, tzv. zastavovací efekt je fáma, zato se to dokázalo odrážet od šikmého čelního skla, od točící se pneumatiky....A ne jednou. Nebyly to ojedinělé výbrky nevhodnosti pro policejní použití.
Pistole má zcela určitě hladký vývrt, tři hlavně složené v jednu. Jaksi jsem ji hodně často tak nějak musel pucovat.
Jo s tou pojistkou máš recht, ale zbraň střílela i přes ni a nakonec ji kvůli tomu stáhli ze služby, teda oficiálně.
Pokud se týká přesnosti střelby a příčiny ve střelci, jak teda vysvětlíš ty naprosto rozdílné výsledky střelby z tohoto dárečku a ČZ-75D?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STRIZLIVEJ 00:18:30 23. 08. 2012
Střízlivej.jpg
No Hammere, že jsi z CZ vz. 82 netrefil nic dle mého slušně řečeno vypovídá o tom, že jsi na ni "neměl buňky". Viděl jsem sice jen pár desítek střelců - kolegů, ale každý s ní nastřílel aspoň něco. Co se týče zastavovacího účinku a přesnosti střel, tak ti doporučuji nastudovat nějakou historii o nábojích 9mm Makarov. Vzhledem k tomu, že toto vlákno je o CZ 75 compakt, nebudu to dále rozebírat. Já sám jsem si však Makarova pořídil "na osobku". Ale ne Pi vz. 82, ale ruského (sovětského) Makarova (kvůli rozměrům zbraně a vlastnostem náboje).
O neznalosti Pi vz. 82 svědčí tvoje tvrzení, že tato pistole má hladkou hlaveň. Mimochodem, víš k čemu jsou ty vůle ? A za další, tvé tvrzení, že to nemělo pojistku ve mě vzbuzuje pochybnost, jestli jsi ji nedržel v ruce jen 1x nebo 2x. Nechci tě tu nijak shazovat, ale pojistku ta zbraň opravdu má.
Takže pokud se vrátíme k původnímu tématu, tak za sebe říkám, že mě osobně funguje dobře a ani v mém okolí jsem nezaznamenal nějaký vážnější problém. Co se týče přesnosti, tak vše bylo vinnou článku mezi zbraní a podlahou :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 22:59:17 22. 08. 2012
Chip.jpg
To Hammer: Jenže dodával "a budeme i po něm..." :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 22:53:06 22. 08. 2012
default.png
CHIP [2012-08-22 22:48:28]: Neser tady furt s těma nevlasteneckýma řečma! :D :D

Víš co říkal K.H. Borovský? "Byli jsme před Rakouskem..." no a teď je Rakousko před náma! :D My dokonce bereme zbraně od Taliánů a Rakušáků!!!!!! Sodoma a nábojová Gomora.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 22:50:33 22. 08. 2012
default.png
CHIP [2012-08-22 22:41:28]: To jsou ti, co pořád naivně věří, že ještě něco umíme. Catani, pojď se mnou chvíli montovat elektriku a uvidíš, v jakém stavu je české stavebnictví. Nebudeš věřit vlastním očím. :D Práce mám neúrekom krize nekrize a každý den jinší durch, jo, pivo máme pořád skvělé. Co ještě?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 22:48:28 22. 08. 2012
Chip.jpg
Jen tak mimochodem, pane realisto. Vysvětlíte hlupákovi snílkovi ještě jeden dotaz? Pak už nebudu otravovat. U nás na školním policejním středisku, jsem jeden z posledních z 25 instruktorů co používá compacta. Je to kvůli tomu, že IPSC střílím se Shadowem, takže jsem zvyklý na držení ala CZ. Jinak všichni co mohli, přešli na zbraně jisté rakouské zbrojovky. To jsou všichni střelectí instruktoři takový zabedněnci a snílci? Nebo je to tím, že si nepřečetli onu dokonalou recenzi...?:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 22:45:53 22. 08. 2012
default.png
STRIZLIVEJ [2012-08-22 13:37:26]: Tak ruským šrotem jsem myslel samozřejmě Makarova, i když ho dělala opět ČZ UB.
Poprvé jsem se s touto zbraní seznámil na vojně jakožto střelec operátor BVP-1, kde jsme ji někdy až v průběhu ZVS fasovali místo Škorpionů jakožto osobní zbraně. Stejně jako z dvaapadesátky ani z tohoto stroje jsem netrefil ani kulové. Beze srandy, ani terč! To jsem přitom do té doby reprezentoval střední školu ve střelbě z kdečeho mimo krátkých střelných zbraní. I přes pokusy se naučit střílet přesně z krátkých zbraní jsem s těmato dvěma "perlama" neuspěl, byť jsem od malička střílel - napřed s dědečkem holuby sedící na hřebenu střechu do oka a pak dále sportovně ale jen s dlouhými kvéry a taky RPG-7. Samosebou PKR i Sa-58, 61 atd. Ze Škorpionu jsem trefil co jsem chtěl.
Pak přišla ČZ-70 a ten kvér jsem konečně jako první dal aspoň tak, že jsem trefil aspoň terč a ne moc rozptýlenou skupinku. Tyhle kvéry nám ale vzali a dostali jsme místo nich Makarovy, tuším že to byl vzor 82. Jak kdyby to někdo utnul, netrefil jsem zase nic. Tomu střepu se už jako novému pohyboval závěr do obou stran tak o půl milimetru běžně, nemělo to pojistku, hladký vývrt, tři laufy složené v jeden. Nevýkonné střelivo opakovaně selhávající když mělo zaúčinkovat a trefující nezúčastněné civilisty do srdce, když nemělo. Horší ludru jsem v životě v ruce nedržel.
No a pak došly Čízinky, najednou jsem měl všecky střelby za pět, figurínu drbana jsem trefil podle požadavků ze sedmi ran sedmkrát do zadnice, no nezamiluj si ji, mršku.
Výběrovka ovšem to byla hanba, nevím už kolikrát se ukázalo se to, co ČZUB nabídla prostě ani náhodou nevyhovuje, museli to předělávat, zase to nefungovalo... Pětkrát zhruba.
ČZUB nabízela PČR tento polotovar za 15 táců, HK svoji USP za deset. ČZUB vyhrála. Stačí? To samé Fordy se Škodovkou, Škodovka svoje holé šroty Felicie nebo 1.6 benzín Octavie za stejnou cenu jako Ford mašiny o dvě třídy výš v plné palbě. Aby jsi věděl, u jaké firmy děláš. Půl roku stará Felicie se ti vrátila z první STK z Brna se starým tekoucím chladičem a dalšími vyměněnými díly. Okamžitě křik na služebních poradách, kde ti nadřízení do očí bez kouska začervenání tvrdili, že to se stává, že chlaič praskne. Všichni ti ohvězdičkovaní žebráci měli škodovky, všichni rodinní příslušníci těch žebráků taky, proč si myslíš, že Ford ani VW a další značky neuspěly a neuspějí? Že dodají dvacítku Passatů? Už to bylo moc okaté, staré kusy co jim už moc viděli pod pracky vyštvali (zaplaťpámbů ale za to) a vy jim věříte ještě příliš všemu, co vám nabulíkují.

Pro Cataniho: nesmíš tolik číst reklamní slinty ČZUB. Bolševický management ČZUB dokázal podnik zkurvit stejně jako tentýž management PČR. Se spolehlivostí a dalších vlastností Sigu nebo HK a dalších zbraní se ČZ nemůžu ani náhodou rovnat. A nikdy nemohla. HK i SIG mají spolehlivost v režimu zlomečků promile, ČZ v procentech.

Že ji berou někde jinde jsou jen kecy z Brodu. Přání otcem myšlenky. Je to prostě šrot. Prostě jsme to dokurvili stejně jako Tatru, stejně jako letecký průmysl, jako všecko.
Rozprodat, nagabat si pod sebe a po mě potopa. Já říkám pořád: rudoši měli v 89-tém viset i s rodinama. Jak si z nás udělali úplné šašky dokumentuje především úpadek kdysi bezkonkurenčního českého zbrojařského průmyslu, kterému poslední ránu zasadil největší drrramatik svým postřehem znějícím asi takto: "prrravda a láska, ehmm, zvítězí nad lží a nenávistí, ehmm, a zbrraně nebudou už potřeba!" Debil!


Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 22:41:28 22. 08. 2012
Chip.jpg
Už nemám co bych dodal. Před tak dokonalým zdrojem informací jako je recenze na policistovi se má argumentace a zkušenosti rozpadá v prach... Jsou skvělé, užasné a nejlepší. Když to tvrdí v recenzi střelec kalibru Lukáše Heinze tak to musí být pravda. Jen poslední dotaz, pane realisto. Mluvil jsi někdy vůbec s někým, kdo dlouhodobě testoval Duty? :-) A pokud ano, po kolika ranách se zkroutil rám...:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 21:59:40 22. 08. 2012
default.png
I když se jedná o recenzi modernější modifikace naší zbraně uveřejněné na zdejších stránkách, závěr recenze se mi líbí a proto jej znovu zde zopakuji....dost se s tímto ztotožňuji

Cituji:

Asi nebude dlouho trvat a DUTY bude velmi silným konkurentem pro zavedené zbraně a to nejen na českém trhu. V USA mají pistole ČZUB velmi dobré jméno a DUTY už dnes patří k žádaným zbraním na americkém trhu. Bohužel typickou vlastností nás čechů, je slabá sebedůvěra a z toho plynoucí nedůvěra v české výrobky. Mnoho lidí tak vydává soudy o výrobcích České zbrojovky v Uherském Brodě, aniž by se sami nezaujatě přesvědčili o jejich kvalitě. Jak už to v českých zemích bývá, český um je více ceněn v zahraničí, než ve své vlasti.

Jinak chipe zkus přesvědčit nějakého experta na prezídiu, se mnou to máš marné, mám jiný názor, tvou argumentaci beru. Nemám pochyb, že si někdo namastil kapsu, mám pochyb, že by si ji nenamastil u Glocků či Berrety, možná by to nebylo v korunách a na bezpečnějším kontu ve Švýcarsku....

Jinak tě ujišťuji jestli na vnitru vydrží ještě dva roky ti experti co tam jsou, tak za dva roky budeš sloužit se stříkací pistolkou, snílku....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)