Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Veřejná bezpečnost vs.Policie

Dobrý den, jako bývalý policista sleduji se zájmem situaci u Policie a i tuto diskuzi.Musím se přiznat, že za dnešních poměrů bych nechtěl sloužit. Mohu hodnotit práci a postavení jak Veřejné bezpečnosti, tak Policie, u obě jsem zažil.Je mi líto a je tristní, že dnešní policista má malé zastání jak u veřejnosti, tak bohužel i u orgánu státní moci, a pana Langera lépe nezmiňovat.Pachatel je na tom mnohdy lépe než zasahující policista. Vytáhnout nůž, pistol a použít ji proti policistovi (viz, skoro 100 zabitých policistů za nějakých 18 let), to si pachatelé hodně hodně rozmysleli ten kdo policistu usmrtil (taky si takový případ pamauji z 80 let), tak byl adept na provaz. To co se děje teď, že někdo zavolá hlídku v Brně, aby jí mohl napadnout, to je neuvěřitelný stav.
XJHX :: Datum založení: 14. 01. 2009 :: celkem 203 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 06:11:19 02. 12. 2013
default.png
JANM [2013-11-29 17:00:00]: No tak ty jsi případ, který projevuje snahu a chuť a tím pádem automaticky je vedením zneužívaný. Místo toho, aby manager udělal pořádky s lenochama, navalí to tomu, co ukázal, že chce a umí. Ovšem za stejné prachy a vsadím se s tebou, že na tebe ještě ostatní zahlížejí dost zkřiva.
Pokud máš snahu a chuť, samozřejmě se na SKPV neztratíš. Já to odmítl, kolega co sloužil se mnou to vzal. Následovaly spisy tahané domů atd atd. Děkuju, nechci. Za stejné prachy nekončit ani doma, to soráč.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 11:24:02 30. 11. 2013
martoo.jpg
JANM [2013-11-29 17:00:00]:
Podívej to musíš vědět sám. Rozhodně Ti SKPV neuteče. Teď si to říkám taky. Když jsem nastupoval na SKPV, nevěřil bych. Musím zaklepat, že mi adaptace na SKPV proběhla několikanásobně nad očekávání. Ihned spisy a výjezdy, za dva měsíce vazba se zvlášť závažným zločinem a tak to frčí dál..

Na spisech, které se jsou na hraně mezi trestňákem a třeba občanskoprávním sporem se člověk nejvíc naučí. A jedničkové usnesení je v některých případech "policejní kumšt". Já snad nejvíc nenáviděl případy, kdy jsem do detailů věděl jak to pachatel udělal, ale ať jsem se v tom rejpal sebevíc, v životě jsem mu to nemohl dokázat. To by se člověk rozškubl..

Ty jsi Středočech viď? Jestli budeš chtít na SKPV na operativu, doporučuju Prahu. Tam ještě jakžtakž funguje, na většině ÚO je prakticky zabitá.. U vyšetřování je to o trochu lepší, ale na ÚO se bohužel nedostaneš k tolika zajímavým případům a to opět kvůli absenci operativy, která má vyhledávat a rozpracovávat. Budeš si muset vesměs vše oběhat sám..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JANM 17:00:00 29. 11. 2013
default.png
MARTOO [2013-11-29 14:45:14]: Takže říkáš, že když jsem dělal 2,5 roku neznámce a pak jen známce a z toho jsem měl jako druhej nejhorší spisy pač nikdo to nechtěl a mě to přistálo na stole tak bych teoreticky na SKPV mohl neztratit? Jediné co jsem nesnášel za sisy tak bylo čj tvářící se na AA a dlouhodobém prošetřování třeba i TČ ale to byly sračky. Takže vydržet a zkusit to a pak nikde není psáno nejít zpět asi tak. Díky zatím čaj a hodně úspěchů

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 14:45:14 29. 11. 2013
martoo.jpg
JANM [2013-11-29 13:23:53]:

Varna s 5 litry svinstva (předpokládám, že se jedná o matečník) je zpravidla ve věcné příslušnosti ÚO SKPV, takže pokud tohle má kraj, tak doufám, že k tomu mají zadokumentovanou rozsáhlou distribuci, jinak je něco špatně.. Kompletní varna se Ti vejde do cestovního kufru..

Řeknu Ti, že se asi taky jednou sbalím a půjdu zpátky na obvod. Na to je ale ještě spoustu času. chci si něco zkusit, něco naučit a poznat. Takže to vidím tak za minimálně 10-15 let..

Já šel z obvodu po 4 odsloužených letech na SKPV a bál jsem se, jak to bude málo a jak budu absolutní trotl. Nejvíc mě zklamalo, když jsem zjistil, že to tak není. Od SKPV jsem čekal zejména to, že dělá hlavně zločiny a zavírají pachatele. To jsem se hodně spletl..

Pokud jsi prošel obvodem a dělal jsi úplně všechno, pak máš vynikající základ. Vím, že se říká, že minimum je 5 let na obvodě, ale taky záleží co všechno děláš. Já dělal od začátku hlídku, ZDS, DS, neznámce a po dvou letech známce (poslední rok ty nejsložitější). Naopak jsme měli na SKPV borce, který byl 15 let na hlídkové a na operativě byl marnej i po třech letech. Takže je nutné hledat nějaký ideální střed mezi odslouženými lety a dovednostmi a znalostmi.

Co se týče mediálních kauz, tak zněji a vypadají hezky, ale důležitý je pravomocný rozsudek. A těch je jak šafránu..

Co já ti můžu radit? Na to máš podstatně zkušenější.. Věřím, že na obvodě jich máš dost. Bohužel asi i více než jich mám na SKPV..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JANM 13:23:53 29. 11. 2013
default.png
MARTOO [2013-11-29 11:34:04]: S tou varnou jsem se třeba dozvěděl od kolegy , kterej dělá na kraji a je tam vedoucí toxíků, že se setkal dokonce s tím , že to vařili v atě za pomocí plynových hořáků a dokonce i na baterce. Taky měli z toho cca 5 litrů láhev plnýho svinstva. Samozřejmě to nebyla kauza Pečky.

Je spousta lidí co je na SKPV a do uniformy by zpět nešli a tak si váží toho místa a snaží se. Setkal jsem se i s opakem mého souseda, kdy řekl, že práce je to zajímavá jako operativec, ale když máš k sobě v poho lidi a né co si honěj trika a tak nakonec šel zpět na MOP a je ráji má ranní šichty po-pá spisy v 6 třídě a poměrně spokojenej.

Já osobně nevím co to obnáší práce na SKPV, ale myslím že to není úplně výhra. Poměrně složitější věci a když mám Bc. na obvodě 4,5 roku a měl bych příležitost, tak ještě bych počkal aby mě to na SKPV nezaskočilo. Praxe se nedá nikde získat (koupit atd).

Co se týče VB a PČR nemohu posoudit, ale mám názor, že některé věci v té době byli jinak a policista byl někdo něco a né jako dnes. Zase na druhou stranu jak sleduju Tv a ty kauzy v těch nejvšších míst, tak PČR v očích veřejnosti stoupla.

Zase jsem si všiml, že policajt po 5 letech ví asi tak co a jak a po 10 letech je vycvičenej na spoustu situací a pak může předat dál nováčkům své zkušenosti na OOP či MOP.
Bohužel ta starší generace odešla a ten schod pro ty nováčky byl horší ež pro ty co nastupovali např v roce 1995 a měli vedle sebe parťáka kterej měl min 7 let a ten ho vedl. U nás to bylo tak , že já mě po 3 měsících školy a u sebe předškoláka a jeli jsme na pokus o vraždu docela šťavnatá šichta :D

JInak ty drogy copak , že to bere nějakej 25 letej maník co stejně do 10 let chcípne , ale že u nás 13 letej kluk bere perník a napadne rodiče což bylo v TV to už je na pováženou. JInak jsem rád , že je tady ten server docela jsem se tady dozvěděl pár věcí, ale jestli se můžu na tebe třeba někdy obrátit o nějakou odbornou radu atd?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 11:34:04 29. 11. 2013
martoo.jpg
JANM [2013-11-29 07:48:23]:

Pět drogařů je sakra málo. Jenže kde jich je více? Moc takových ÚO není.. Musíš mít hlavně kvalitní operativce, kteří budou vyhledávat a ne že je zapráskají dožádačkami či různorodými neznámci.

Ty Pečky jsou na podmínky Středočeského kraje, sám jsem je zažil na vlastní kůži, velmi pěkný - chycení dealeři, ztotožnění konzumenti a pozitivní výpovědi, při domovinách zajištěné drogy.. Super. Jenže otázka je, kolik bylo těch pozitivních výpovědí a jak konzumenti budou vypovídat v dalších fázích trestního řízení. A to nejpodstatnější - mají varnu? To jsem se nikde nedočetl. Distribuce je sice hezká, ale pokud chceš to chceš alespoň rámcově likvidovat, musíš mít i zdroj.

Chování některých policistů z SKPV je hodně individuální. Taky jsem na obvodě zažil přivítání přede dveřmi: "nazdar vole, kriminálka pičo, uhni, jdem za tím a tím". To je ale o úrovni konkrétních lidí, ne celku..

Já mám ke klukům z obvodu maximální úctu a snažím se maximálně vyjít vstříc. Pořád na sobě cítím uniformu a jsem jeden z nich. To boční vstupy neznají. Některým po pár letech naroste hřebínek a myslí si, že jim uniformy slouží. Neuvědomují si, že jednotlivé složky mají spolupracovat, vycházet si vstříc a pomáhat si. Navíc ti, kteří si prošli obvodem, tak vědí co služba na obvodě obnáší.

Pak se nestane to, co jsem například zažil, že kolega na je SKPV, má naslouženo dva roky a to pouze na SKPV, a rozčiluje se, jak to obvoďáci mohli posrat, vždyť je to blbej chlast. Jenomže nevidí, že to obvoďáci zpracovávali mezi denním nápadem v půl druhý ráno, měli dalšího pašíka v kleci a dozorčí celý den lítal od čekárny k telefonu, pracoval svých na spisech a do toho zpracovával denní nápad. Dotyčný kolega z SKPV pak sedí, čumí do toho tři dny jak vrána do flašky, a už vůbec ho netrkne, že je taky něco divného na tom, že po dvou letech na SKPV dělá pouze chlasty a podobné spisy, u kterých státní zástupce zrušil ZPŘ a nařídil vyšetřování.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JANM 07:48:23 29. 11. 2013
default.png
MARTOO [2013-11-29 06:37:15]: Mrzí mě , že u nás na SKPV dělaj kluci co maj asi 2 měsíce na ulici a pak díky bočním vstupům aj. dělaj vlastně civilové v uniformě (obecně řečeno). Drogaři na náš obvod cca 5 lidí a to si myslím, že je to velké číslo. Můj názor a názor i bývalého vedoucího ikdyž jsme se neměli rádi, tak je hanba, e přijedou po 14 dnech. Žádmej telefon atd a ptaj se na detaily. Trvalo jim to 2-3 měsíce a to přesto, že měli vše na papíře jména atd. Co o to. udělalo se to, ale ten přístup a to chování, že oni jsou někdo a něco a já byl pak takovej ten co jim přidává práci ačkoliv si myslím, že to bylo poměrně jednoduché, tak promiň kdyby si to viděl, tak nevím nevím. Zažil jsem jednoho z posledních sloužících na SKPV, který dělal násilí. Měl oslouženo na obvodě 12 let a SKPV 18 let. To jednání a chování a všiml jsem si i těch jeho metod, tak sice bývalý STbák a přiznal to, že měl na to i výcviky, ale ten člověk z toho se dalo poměrně dost těžit. Ten rajón dělal 30 let on znal kde koho. Místní a osobní znalost měl pač bydlel v rajónu. Mě řekl, že osobní a místní znalost na to kolik mi je a jakou škálu lidí znám tak nemám konkurenci ať si toho vážím a využívám. Ten člověk má své mouchy neslouží, ale vidím ho poměrně často a škoda že takových mezi námi už nejsou. Ten měl přístup. Satrej pes, kterej uměl a měl taky vychytávky , že jsem se sice málo od něj naučil, ale všechna čest. Personální stav máš pravdu zato můžou jiní lidi. Já si na předpisy nepotrpím pač všichni víme, že je toho moc a jsme jen lidi. Drogy je poměrně dost velkej problém, ale třeba co teď udělali v Pečkách (viděl jsem v TV) to bylo poměrně dost zajímavé jen tak dál. U nás na obvodě teď udělali operativce mého kolegu. Neměli tam koho nastrčit nikdo neznal obvod jako on , ale poměrně dost kamarádů atd. Takže kozel zahradník. Bál se trestně stíhat souseda co to je za policajta? Tento člověk nám dělá operativce. Myslím, že je to špatně (může selhat - vynášení info aj.). Soused dělal operativce sice 2 oky a pod vedením starého psa, ale ten se s tím nemazal i jeho spolužák to slušně dostal za zpronevěru atd. takovej perativec tam má být. Výše uvedené z pohledu jazyka českého raději nekontroluj :D a za další je to jen můj názor - není policajt jako policajt

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 06:37:15 29. 11. 2013
martoo.jpg
JANM [2013-11-28 17:29:24]: Chápu Tvoje rozhořčení, přesně vím o čem mluvíš. Když jsem psal svůj článek dne 28.8.2011, byl jsem ještě na obvodě a vnímal jsem to přesně jako ty. Teď jsem na SKPV.

Celkově je drogová problematika problém, neboť u drog zpravila není poškozený jako takový a poškozený je "pouze" veřejný zájem, a tím pádem o většině skutcích se dozvídáš pouze operativní cestou a nebo až v případě neúnosné situace ze stran občanů, kteří píší stížnosti a petice. Proto, aby jsi mohl alespoň rámcově potírat drogovou trestnou činnost, potřebuješ zkušené a hlavně snaživé operativce, kteří budou v odpovídajícím počtu. Protože, jak jsem výše psal, svoji práci si musí hlavně vyhledávat sami.

Ty uvádíš, že drogaři byli na dovolené, kolik jich tedy je? Zřejmě by jsi je spočítal na prstech jedné ruky viď? Jak takový počet může odhalovat drogovou trestnou činnost? To je jedna stránka věci.

Druhá stránka věci jsou jejich znalosti a dovednosti. Zejména osobní a místní znalost a operativně pátrací prostředky a podpůrné operativně pátrací prostředky jsou nezbytné k odhalování a dokumentaci drogové trestné činnosti, kolik z toho u Vás drogaři umí a užívají?

Na SKPV v ÚO, kde jsem sloužil já na obvodě, tak téměř nikdo na SKPV nevěděl jaké jsou operativně pátrací prostředky a podpůrné operativně pátrací prostředky, natož aby je někdo uměl užít. O osobní a místní znalosti ani nemluvě. To je obecně problém policie. Když byla náhodou vazba, tak maximálně áčko na cizince, o béčku ani céčku nemohla být ani řeč, protože to neměli rozpracované. Navíc z vazby byli všichni vydření, protože to byla událost, která se stala tak jednou až dvakrát do roka. U drog vůbec.

Takže moje otázka je, k čemu je takové SKPV? Další věc je, kolik pachatelů SKPV na ÚO si jde sednout natvrdo? Úplné minimum. Zkus takovou statistiku zjistit u Vás a možná se taky budeš divit.

A jak myslíš, že drogaři na drogovou trestnou činnost přicházeli? Tak, že jim chytili obvoďáci nějakého hejhulu, který měl u sebe pytlík s pervitinem a když byl blbec, tak drogařům ještě přiznal, komu to v minulosti prodal. To pak byla sériovka.

Myslím, že problém je sice na bedrech drogařů, ale v otázce schopností a dovedností, ale i kdyby byli sebelepší, tak můžou odhalit jen malinký vrchol ledovce. Další problém je právě v počtu a to je otázka personální, za kterou může někdo jiný než řadoví.

Ono totiž drogy neničí statistiky objasněnosti, protože, jak jsem výše psal, nemají poškozeného jako takového a poškozený je veřejný zájem, tudíž neznámců máš minimum. Maximálně nějaká pěstírna nebo varna bez "mančaftu". Na drogy se obecně na dosti ÚO kašle. Právě drogy začínají být sakra vážný problém, který si nikdo moc neuvědomuje, neboť na sebe váží další trestnou činnost zejména majetkového a násilého charakteru.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JANM 17:29:24 28. 11. 2013
default.png
MARTOO [2011-08-25 09:12:42]: K poznatkům mám docela dost hořkou zkušenost: zjistil jsem pole marihuany, majitele a lidi co tam chodili. I kámoš byl mezi odběrateli - už není kamarád - podmínka za distribuci. Fotografie a vše jsem předložil VO. Ten okamžitě volal na krimi. 14 dní se nic nedělo pak přijeli kluci z SKPV se slovy my jsme měli dovolenou atd. No prostě hanba některým a dnes jsou na kraji a dělaj drogy. Hlavně, že se maj dobře a dělaj ramena. Snažení u této firmy neexistuje za to buzerace s čárkama .....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 16:50:41 25. 08. 2011
default.png
K těm poznatkům pro SKPV jsem zapomněl uvést, že nesmíte čekat nějaký vděk nebo snad odměnu. Z telefota jsme viděli nějaké dva ksichty, co ve Frýdku Místku s bílou fábkou nezjištěné RZ provedli nějaké El Paso hodné idiotů. Tu samou noc stavíme v té naší prdeli auto a vidím ksicht, říkám kolegovi, ten byl v telefotu, Novojičíňáci nebo kdo pátrají po totožnosti a autě... Tak jsme je komplet opsali se vším všudy, taky lustrace v SOVce, operační hlásí do vysílačky na plnou hubu, že je to hanba číst... :D
Poslali jsme komplet poznatek písemně samo dožadujícímu útvaru. Za totálního nezájmu našich nadřízených samo sebou.
Pak bylo ticho po pěšině, asi za tři měsíce na podzim nájezd chacharů na naše viné sklepy a chlapi že jsou taky policajti a že jsou z Nového Jičína... Říkám že jsou tam pěkní darebáci, poslali jsme jim poznatek na drbany a ani neotevřeli hubu. Maník vyvalil oči, prej to jste byli vy? Já jsem to dělal, posílal jsem přes našeho ředitele na vašeho ředitele pochvalu...
Nechci říct, že toto bylo pro mě překvapivé. Mě těšilo, že mi ten kolega řekl, že to dosedlo jak prdel na hrnec a maníci šli hnedka vazba. To byla moje práce a dělal jsem ji proto, že měla smysl, což mě těšilo a to mi stačilo. Samozřejmě jsem měl slušný plat se všema nočníma, sobotama, přesčasama. Bez odměn teda, ale to jsem už vedení tak nenáviděl, že jsem se nechával slyšet, že bych si raději urazil ruku než od darebáků vzít odměnu.
Jiný příklad byly KO z hospod. Kontroloval jsem jeden čas hospody noční co noční, těžce kálíc na DBA a další sračky pro nemakačenky. Tam jsem poopisoval jednak obsluhu, jednak všechny KZO a taky dva lidi, co jsem věděl, že mi potvrdí to, co mi řekne obsluha.
Všecko do PC a KO někam do já nevím kam. Pak padla vloupačka z předešlého dne. Nevěnoval jse tomu pozornost, protože jsem měl drbany na minulé noční opsané kdo kde as kým, od kdy do kdy si snad SKPV zjistí od obsluhy a těch oček snad sama.
Zapomněl jsem na jednu maličkost: SKPV netušila, že někdo něco takového dělá. Kluci prostě KO nevytěžili a vešdení to zase nezajímalo.
Až za tři týdny na poradách jsem se ptal kámoše z kriminálky, proč si nedošli pro drbany, které jsem jim opsal na KO tam a tam. Ten hleděl, pak říká že to slyší poprvé, obul se do vedoucího, proč to neví služební cestou. Hádka jako svině, vedoucí totiž drze řekl, že my jim steleme pašíky až pod nos a milostpáni se neráčí ani otevřít KO v komplu.
Přitom mě soustavně drbal, že to nemá žádný smysl, že mě potrestá že nedodržuju jeho KB.
Samozřejmě že podle těch KO do týdne byl pašík na světě. Což by mě tak zase "nevadilo", ale "vadilo" mi to, že se našly i věci a sám jsem je byl vrátit na své obchůzce - partyzánština jako kráva ale kolega mi za ten poznatek napsal usnesení tak nějak přednostně. Samozřejmě jsme měli zase oba dva mírný problém... Zbytečné věci prej děláme když máme jiné věci na práci, Kryšoty a tak podobně.
Pro toto jsem to dělal. Kdykoliv jsem pak za tím člověkem došel, vždycky byl ochotný. To je jen malinkatý zlomeček práce pořádkáře všude ve světě. U nás jsou to čárky, spisy, objasněnost = nasraní lidi nesnášející policajty a policajti, kterým se už čtvrtým rokem seřezávají platy a další rok se budou vyhazovat a nikoho to nesejří.

Jinak ty alkoholy: já jich chytal hafly a naše banda taky a máš pravdu částečnou: šlo to jen ze začátku, první dva roky, ale po čtyřech letech soustavného hubení to byla makačka jako bejk - nikdo už nestál auty kolem hospod ani dalších podniků, po zábavách jel někdo střízlivý, v neděli večer z chat taky nic... Došel jsi do hospody a ticho jako v kostele. Všichni přemýšleli, jak půjdou domů na kolech bez světel ožralí pěšky, i když jsme cyklisty nikdy nebrali. To bysme tu náš region turisticky totiž zabili.

Tam kde se na to sere jde chytit chlast bez problémů u nejpozději desátého auta. My stavěli za noc sto i stadvacet aut a ne každou noc byl chlast. Pak se to ovšem podělalo a už se na to kašlalo.
Obludné bylo, když si vedoucí projel Lion - počet profuků a ptal se, kde jsou na to KO! Nebyl jsem schopen odpovědět slušně, odmítl jsem se o tom bavit. :D


Jinak Martoo vidím, že tě ta práce musí bavit a to je to nejlepší, co může člověka potkat. Ať ti to vydrží. Pokud nemusíš nosit domů výplatu jako jediný živitel, může ti to být fuk co se děje.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio