Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Veřejná bezpečnost vs.Policie

Dobrý den, jako bývalý policista sleduji se zájmem situaci u Policie a i tuto diskuzi.Musím se přiznat, že za dnešních poměrů bych nechtěl sloužit. Mohu hodnotit práci a postavení jak Veřejné bezpečnosti, tak Policie, u obě jsem zažil.Je mi líto a je tristní, že dnešní policista má malé zastání jak u veřejnosti, tak bohužel i u orgánu státní moci, a pana Langera lépe nezmiňovat.Pachatel je na tom mnohdy lépe než zasahující policista. Vytáhnout nůž, pistol a použít ji proti policistovi (viz, skoro 100 zabitých policistů za nějakých 18 let), to si pachatelé hodně hodně rozmysleli ten kdo policistu usmrtil (taky si takový případ pamauji z 80 let), tak byl adept na provaz. To co se děje teď, že někdo zavolá hlídku v Brně, aby jí mohl napadnout, to je neuvěřitelný stav.
XJHX :: Datum založení: 14. 01. 2009 :: celkem 203 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu MARTOO 17:15:14 18. 08. 2011
martoo.jpg
HAMMER [2011-08-17 13:05:05]:

V dobách konce SNB jsem poměrně čerstvě přestal "prdět do plínek", takže z vlastní zkušenosti těžko můžu soudit. Jenže jsem mezi policisty vyrůstal a drtivá většina začala sloužit právě za dob SNB. Někteří to dotáhli až do horních pater, jiní byli celou dobu řadoví.

Je pravda, že ne všichni měli z hůry dáno, ale je tomu dneska jinak? Nikde není jen spolek inteligentních zapálených lidí, ale i slabší články.

Mezi příslušníky SNB vyrostlo velké množství odborníků na konkrétní problematiky policejních činností, kteří dodnes patří mezi uznávané kapacity ve svém oboru (např. kriminalistika).

Každý policista slyšel o svých předchůdcích, kteří svojí prací převyšovali ostatní a dost jich dříve sloužilo v SNB.

Musím ti dát za pravdu, že v oblastech policejního managementu se moc uznávaných odborníků nezrodilo, ale to ani v dobách SNB ani v současné době PČR. To je prostě hlavní bolest PČR a evidentně dlouho bude.

Stejně jak nelze hodnotit SNB jako celek, nelze hodnotit úroveň PČR. Každý policejní sbor si prošel své etapy:

SNB - 50. a 60. léta, 70. a 80. léta, 90. léta

PČR - začátek 90. let, konec 90. let, přelom tisíciletí, současnost

Vem si, když například do hlídky postavíš jednoho snaživého inteligentního poctivce a natvrdlého úplatného lempla, koho si veřejnost všimne a co bude o PČR či SNB dále vyprávět? Opět začne zobecňovat a tím pádem jednotlivec či skupina jednotlivců zkazí dojem mnoha dobrým policistům.

Stejně tak nelze přehnaně vyvyšovat dnes populární četnictvo I. republiky. Taky mělo svoje mouchy a černé ovce (např. vzhledem k zobecňování některých lidí, kteří jej vnímali jako pozůstatek nepopulárního R-U, ne vždy mělo dobrou pověst).

Nelze hodnotit minulost podle současných podmínek. Byla nějaká doba a podle toho se vše vyvíjelo.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PATR 13:17:13 18. 08. 2011
default.png
GENERACNI-SPUNT [2011-08-17 22:52:24]: Dobrý den, moc sem nepíšu, ale hodně často čtu. Dax skutečně celkem pravdivě vystihl službu u SNB. Byla to služba pro lidi.... Špuntíku, pokum máš na mysli expolicajtem hammera, dávám Ti plně za pravdu.... Nic není jednobarevné. Za dnešních podmínek pro výkon služby je dosažení důchodového věku u této firmy téměř utopií. Rizika obrovská, záruky téměř žádné. Hezký den chlapci. Patr

Souhlasím (+ 2)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 22:52:24 17. 08. 2011
default.png
PAVELNO [2011-08-17 04:24:24]: no snad jsi si udělal rámcový obrázek sám. Naštěstí pro lidi, tolik sprostých hovad u SNB zase nesloužilo.Jako ten expolicajt ze Senokřupova!Bohužel i tenkrát byla v některý krajích personální tíseň, tak se bral káždý hovád který měl ukončeno 9.tříd ZDŠ.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 13:05:05 17. 08. 2011
default.png
Pavelno, neblázni, to si pár rudých soudruhů vzpomíná jak to bylo, když ještě plně vládli. Dobře nebylo ani náhodou a u SNB to taky nebyl chleba o něčem jiném než dvou kůrkách. Všichni jsme tam na režim a bordel co byl společně nadávali, ale někteří byli takové zrůdy, že toto pak na kolegy hlásili.
Tohle plakání je spíš o tom, že někdo si po sametovém přerozdělování koryt neuměl sjednat jako policajt respekt sám (aneb musel něco dělat) a potom o tom, že někdo je tak líné prase, že než by zvedl svoji línou prdel a šel dělat prostě od firmy co jde ke dnu jinam a za určitě lepší peníz, bude sedět a naříkat jako Somálec, ale dělat to nebude. To v žádném případě! Od těchhle lidí se dočkáš tak té o Budulínkovi aneb jak měli lidi esenbáky v lásce.... :D :D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 1)
Poslat zprávu PAVELNO 04:24:24 17. 08. 2011
default.png
Zdravim, moc se sem nedostanu tak reaguji az nyni, dekuji Daxovi ze jako jediny mi napsal mensi info jak tehdy u SNB bylo. Zda se mi to skoro jako pohadka, oproti dnesnim pomerum, rad bych se dozvedel vic a diskutoval zde, bohuzel se sem moc nedostanu...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 23:33:21 14. 08. 2011
honzad..jpg
co bych namital, cece. Necitim potrebu, neb pokud ma nekdo v krvi vnimani sveta podle vz.: 30 pripadu majora Zemana tak je diskuse zjevne marna
tim spis, ze tohle se tady uz davno, davno resilo (jak ostatne nize konstatoval gen.spunt) a po par letech to sem vypisovat znova je uplne zbytecne, tim spis za situace, ze je mi uplne jasne, co v dalsim kroku budes psat a ja nemam tolik casu tady vypisovat porad to strejne, jen pro jine nasledovniky Honzy Zemana :-)... takze pokud te to zajima, nalistuj si tady cca dva, tri roky zpatky diskusi presne na tohle tema(to si jeste asi nebyl policajt, tak si to tady necetl :-), vedla se dlouho, vsechno podstatne uz tehdy padlo, preju pekne pocteni :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 23:21:10 14. 08. 2011
dax.jpg
HONZAD [2011-08-12 22:37:41]:
Tak to je argument jak řemen. Tady se už nedá nic namítat...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 22:37:41 12. 08. 2011
honzad..jpg
:-) :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JAMESCLC 19:57:59 12. 08. 2011
default.png
Zajímavé "všeznalec" Honzad ukončil svojí argumentaci urážkami a na nic jiného se už moc nezmohl a jen tiše mlčí...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 17:51:54 08. 08. 2011
martoo.jpg
HONZAD [2011-08-06 23:00:35]:

Nepopírám to, co ty tvrdíš. Jen se na to oba díváme z jiného úhlu.

Sice se jedná o veličiny, které jsou na jedné straně individuální, jelikož se jedná o policistu jako jedince a na druhé straně skupinové, protože se jedná o policejní sbor jako celek.

Tyto veličiny spolu úzce souvisejí a tudíž se i stejně vyvíjejí, jelikož občané v policistovi vidí instituci, ne jeho lidskou bytost, která má totožné potřeby jako oni sami.

Společenské postavení policisty, pokud se na to podíváme z tvého pohledu, jakožto pohledu veřejnosti na policisty, se silně odvíjí od pocitů, motivovanosti a soukromého zázemí každého policisty, jelikož policista je člověk a jako u ostatních profesí silně ovlivňují jeho pracovní výkon a nasazení.

Na základě pracovního výkonu každého policisty pak občan policii vnímá jako celek, jelikož lidská mysl ráda zobecňuje. Takže v takovém případě stačí aby seděl na vrátnici blb a občan si myslí, že je za vrátnicí blbů plný barák. Naopak pokud člověk narazí na policistu, od kterého se sice nemusí dočkat očekávaného, protože se při práci často potkáváme s lidmi, kteří v danou chvíli jednají na základě emotivní složky mysli ne racionální, natož právní, tudíž očekávané by v některých přídadech situaci těžce ublížilo, ale dočká se rady, poučení o dalším postupu, priměřené dávky empatie a nabídky řešení v souladu s právním řádem, pak hned policii vnímá jinak jako celek.

Pokud budeme chápat sociální postavení policisty jako občana, který zaujímá místo ve společnosti, stejně jako u ostatních lidí, hlavní veličiny jsou jeho odbornost, úroveň, vážnost, dostatečná fin. zajištěnost, rodinné zázemí, dostatečná všeobecná vzdělanost.

Uvedené se opět odvíjí od situace policie jako celek, protože nejenže podle toho jsou policisté z řad občanů vybíráni, kvalitní lidé mají zájem u policie sloužit a spojit s ní svůj život, ale i ti, kteří cítí nějaký ten nedostatek, mají motivaci jej odstranit.

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio