Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Náboj v komoře

Ahoj, měl bych na vás dotaz, nosíte služební zbraň s nábojem v komoře nebo ji máte nenabitou? Můžete přidat i svůj osobní postřech nebo zkušenost. Díky
JOUDA :: Datum založení: 28. 01. 2009 :: celkem 89 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu PATOS 17:24:37 28. 02. 2009
patoš.jpg
Já jsem Tě viděl, jak jsi ho zakopával, tak nekecej :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOHN158CQB 10:50:05 28. 02. 2009
default.png
to poslední byl vtip, pro nedovtipy z IMV ( bylo to jedno řešení z modelové situace na tréningu)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JOHN158CQB 10:47:19 28. 02. 2009
default.png
Absolutní souhlas s střízlivým. To jsou přesně mé zkušenosti po 11 letech služby v Brně. V první řadě bych chtěl upozornit na to, že pokud někde zaspíte ( při zákroku) náboj v komoře to nezachrání a někdy ani samotná zbraň)Dále bych chtěl zdůraznit na správné a bezpečné návyky spojené s profesionální manupulací se zbraní. Pokud by mi zde někdo napsal, že při natahování se mu může náboj seknout má odpověd je : Nauč se natahovat !!!!!!! A dalším velmi důležitým krokem je tréning, sušení a modelovky, tak aby jste měli dostatek zkušeností, dopředu viděli rizika a uměli se na ně nachystat.V mé sluužbě jsem se tahal s pašíkama co se nechtěli dát a náboj v komoře jsem neměl, když šlo ale o zatýkání v bytě, náboj v komoře jsem měl, když stavím vozidla, náboj si dám podle toho koho jsem zastavil, jestli je to mercedes plnej UKček ve 02.00 hod ráno, tak je to snad jasné, pokud je to škodovka a v ní stará paní s dětmi v 12.00 hod tak si hlídám ruce hlavně těch do 15 let věku..,. to byl vtip.. Pokud máte obavy z toho, že vás pašík na blízko překvapí, věnujte svůj čas a usílí čtení řeči těla, sledováním detailů a po práci si to sami na sobě vyzkoušejte..jiná cesta není. Ten kdo nosí náboj v komoře, měl by věnovat usilý nácviku technik proti vlastnímu odzbrojení ze strany pachatele, protože to je to nejhorší co se mu může stát..no a pokud někdo argumentuje že pašík má holé ruce, přibližuje se a z jednoho metru vytáhne kudlu a zaútočí tak 1) jednak nevíme co probíhalo než se přiblížil 2) pokud neposlouchá výzvy tak už je důvod použít DP ( obušek, hrozbu SZ) 3) pokud je to situační přepad, nenechávejte ho sahat si rukama do kapes odkud tu kudlu může vytáhnout. Jednou se mi stalo, že jsem šel do dveří a borec s nožem šel hnedka proti mně, šel jsem dolů do lehu na zem , odkopal jsem ho nohama vytáhl glocka a zastřelil ho. PST, leží zakopanej na služebním dvoře..ani IMV ho nenajde.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDYS 23:48:42 27. 02. 2009
default.png
nápodobně historická vsuvka mě ohromila, ale jako argument nevím, nevím.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STRIZLIVEJ 11:11:52 26. 02. 2009
Střízlivej.jpg
tvé informace z první ruky jsou ale opravdu velmi chabé. Zajímalo by mne (a jistě nejen mne), která firma a nebo aspoň ve které zemi se vyrábí tvoje střelivo FABARM. Ale když chceš, trošičku ti rozšířím obzory: FABARM (Fabbrica Bresciana Armi S. p. a.) je přímý nástupce největší rodinné dynastie výrobců zbraní v italské Brescii - rodiny Galesiových. Firma nejprve vyráběla klasické kozlice a dvojky, v polovině 70. let minulého století přibyly i poloautomatické a opakovací brokovnice. Tvůj názor na použití brokovnice ve službě už známe, nikdo ti jej nebere a děkujeme ti za projevené (někdy až přehnané) reakce. Ahoj. Pro Lukas Heinz: ohledně toho článku - já bych řekl, že toho tady bylo popsáno docela dost a (nejen) autor se dozvěděl docela dost. V problematice náboje v komoře jsou jen dvě možnosti: buď a nebo. Něco mezi tím neexistuje. Vzhledemk tomu, že současná služební (ale i předcházející služební pistole CZ vz. 82 r. 9mm Makarov) pistole CZ 75 D Compact r. 9mm Luger pracuje ve dvojčinném režimu SA/DA (pro první výstřel je nutno natáhnout kohout/ pro první výstřel je možno jen zmáčknout spoušť) a umožňuje nosit náboj v nábojové komoře a být tak rychleji schopen vystřelit minimálně první ránu. Z toho tedy vyplývá, že : - buď jej nosím v komoře pro větší (nejen svůj pocit) bezpečí, což má výhodu v tom, že rychleji vystřelím aniž bych se zdržoval nabíjením - zkracuji reakční čas na protiakci. S tím souvisí i to, že má druhá ruka je volná a mohu ji použít například k vyrovnání stability při změně polohy, ke stržení kolegy na stranu (ohrožení např. bodnou, sečnou ... zbraní útočníka), ke svému krytí proti úderu, nebo např. když na mne skočí větší pes (např. vlčák a pod. - proti např. Yorkšírovi nepoužiju zbraň, ale řev :-)) a chce mne kousnout, nastavím mu nestřílející ruku (ikdyž tato střelba na psa je docela dost problematická a diskutabilní). Těch možností, jak využít volnou nestřílející ruku je více a já tu popsal jen příklady. Náboj v komoře s sebou ale nese i jistá rizika. Například ve stresové a velmi vypjaté situaci může dojít k nechtěnému výstřelu. To už tady kdysi také bylo - DP úder střelnou zbraní, při kterém byla nechtěně zmáčknuta spoušť a došlo k tragédii. Nebo se pachatel zmocní mojí zbraně a první co udělá, že ji namíří na mě a zmáčkne spoušť, nebo si neuvědomími, že mám v komoře náboj a zmáčknu spoušť v domění, že tam náboj není a ono ejhle ... A to se nemusí jednat o situaci při služebním zákroku. Za další přicházím o "psychoefekt", kdy samotný zvuk natažení závěru případného pachatele odradí od dalšího protiprávního jednání (moje osobní zkušenost s drbanem a delším kuchyňským nožem v jeho ruce). Nadruhou stranu druhé natažení zbraně s již nábojem v komoře není zas tak tragická chyba, jen příjdu o jeden náboj. Jasně, někdo může namítnout, že právě ten jeden náboj může zachránit život, ale ruku na srdce, při ozbrojeném konfliktu s pachatelem proti sobě nestojíme do té doby, než vystřílíme celý zásobník, ale záleží na první, případně několika málo prvních ranách. Přitom se, pokud má pachatel střelnou zbraň, snažím ukrýt. Dále je to již jen o taktice, kterou zvolím. - a nebo náboj v komoře nenosím a to například proto, že to bezpečnostní situace v mém městě, rajónu a pod. nevyžaduje. O tom, že náboj v komoře nemám moc dobře vím a proto s tím musím také počítat dopředu a přizpůsobit tomu i své další kroky. S tím také souvisí být připraven zbraň v případě potřeby nabít a to zavčas. Náboj v komoře nenosím třeba i proto, že pachatel by mi ji mohl z ruky třeba vyrazit (nebudu již rozebírat jakým způsobem, to si snad domyslíte sami), či mi ji vytrhnout z ruky, namířit ji proti mě a první, co ho napadne je zmáčknout spoušť. Další důvod je ten, že zvuk závěru nabíjené zbraně působí psychologicky. Náboj v komoře nenosím (ikdyž se to některým může zdát nelogické) pro (nejen svou) bezpečnost - při vypjaté situaci, kdy zbraň užiji jen jako DP hrozba namířenou střelnou zbraní nebo DP úder střelnou zbraní mi při vypjaté situaci nehrozí při eventuálním zmáčknutí spouště nechtěný výstřel. Náboj v komoře nenosím třeba proto, že jsem při nástupu „nafasoval“ pi. CZ vz. 82 r. 9mm Makarov, u které bylo kdysi RPP nebo ZPPP (teď si již opravdu nevzpomínám, které interní nařízení to bylo) upraveno (zakázáno) nošení náboje v nábojové komoře a tento zvyk mi zůstal do dnešních dnů. A jak už jsem psal níže, měnit tento zvyk by mohlo mít tragické následky pro mé okolí. Vsunutí náboje do nábojové komory lze jednoduchým tréninkem nacvičit i jednou rukou, aniž by mi to jakkoliv omezovalo pohyb druhé ruky. Navíc když nemám náboj v komoře, mám možnost si natáhnout kohout do jakékoliv polohy (při natažení závěru se „přetlačuji“ jen s vratnou pružinou, kdežto při spuštěném kohoutu se „přetahuji“ jak s vratnou pružinou, tak i s bicí pružinou), aniž bych měl obavu, že při jejím vytažení a vložením prstu na spoušť Dojde k nechtěnému výstřelu. Výše popsané "buď a nebo" je jen částí výčtu pro a proti. Není to vyčerpávající komentář. Proto jestliže se to naučím jednou tak, již bych to neměl během služby měnit. A jak psal s.lv : je hodně důležité vybrat si jeden způsob a ten potom preferovat, trénovat ho a dostat ho do krve. Dobře zvládnutá manipulace se zbraní je totiž základ.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 23:01:43 25. 02. 2009
Andras.jpg
Souhlasím s appalaciem. Pokud je z relace patrné že situace by mohla vyžadovat použití zbraně, zbraň si bezpečně připravím tak abych ji mohl neprodleně použít. Ale jak zde bylo již zmíněno, záleží také na typu služby. U pořádkových jednotek je daleko větší riziko násilného odcizení zbraně, proto je výhodnější náboj v komoře nemít. Pro útvary jako L158 a PMJ, kteří bývají často vysílání na "pachatele na místě", je dle mého názoru náboj v komoře možná vhodnější. Můj osobní názor je však takový, že je jedno jestli náboj v komoře je, či není. Důležité je mít jednu či druhou možnost zažitou, ovládat alespoň jednu variantu obrany proti pokusu násilného odcizení zbraně a mít v malíčku bezpečnou manipulaci. Tedy, každému dle jeho gusta. Jinak jak zde již jeden kolega uváděl, jsou situace kdy vám život zachrání náboj v komoře, nebo pokud ho v komoře nemáte, a naopak. Každý má jiné zkušenosti, a jednotný postup prostě zakotvit nejde:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDYS 20:48:45 25. 02. 2009
default.png
Nechci tady zabíhat do detailů a rozepisovat se tady na mnoho řádků. To jestli střelivo FABARM proletí nebo neproletí dveřmi závisí na mnoha okolnostech. Hlavní je úhel, potom typ dveří, uložení pantů a typ pantů atd. Opravdu nesouhlasím s tím, aby tímto druhem zbraní byl vybaven řadový policista a to k těmto účelům. Procento případů kdy by se to hodilo nepřevýší míru rizika. Tvoji poznámku o rukách sem nepochopil. Nepotřebuji aby ses obrátil na mojí stranu. A nejsi sám kdo má s použitím této zbraně zkušenosti.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 20:44:00 24. 02. 2009
default.png
v souvislosti s tímto tématem bych i upozornil na nový Krim. sborník 1/2009... je tam zajímavé téma "Stresové faktory bojových modelových situací", str. 44-49. Je to velmi zajímavé a poučné v souvislosti s nábojem v komoře. Takže já raději natáhnout těsně před možnou akcí i s rizikem prošvihnutí správné doby než mít nataženo a zbrkle vystřelit.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu LUKAS-HEINZ2 15:36:17 24. 02. 2009
Lukas Heinz.jpg
Nošení i nenošení náboje v nábojové komoře závisí na způsobu nošení, pouzdru, výcviku, na zvyklostech a mnoha dalších věcech. Obě varianty mají své výhody i nevýhody. A řekl bych že toto téma vydá na celý článek. Ujme se toho někdo?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 14:53:51 24. 02. 2009
honzad..jpg
Jo, vzal si mi to z ust, resp monitoru.. tato pravdepodobna zamena musi John Hawka "potesit" :-)))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio