Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Náboj v komoře

Ahoj, měl bych na vás dotaz, nosíte služební zbraň s nábojem v komoře nebo ji máte nenabitou? Můžete přidat i svůj osobní postřech nebo zkušenost. Díky
JOUDA :: Datum založení: 28. 01. 2009 :: celkem 89 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu ANDRAS 16:48:20 22. 02. 2009
Andras.jpg
K beranu: Některé L156 MěPo a JOZ(jednotky operativního zásahu) MěPo v Praze berany ve svých vozidlech vozí. Jakož i další zajímavé vybavení:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 16:46:51 22. 02. 2009
Andras.jpg
Jen takový dodatek k anglickým "bobíkům". V anglii fungují hod. tzv. ARV(armed response vehicle). Osádku vozidla tvoří 2 dobře vycvičení policisté, v neprůstřelných a taktických vestách, vybaveni pistolemi ve stehenním pouzdře, brokovnicemi a samopaly HaK. V případě vyhroceného zákroku, kdy by mohlo dojít k situaci kdy bude vyžadováno použití zbraně, či je jen podezření že by bylo možno být při zákroku ozbrojen, tyto vozidla jsou okamžitě směrovány do místa zákroku. pro ANDYS Brokovnice je při neutralizaci zvířat či ozbrojených pachatelů pod vlivem drog či alkholu naprosto perfektní. Za přiklad bych uvedl jeden zákrok kolegů, kdy postupovali do objektu kde měl být pachatel, ten na policisty po jejich spatření zaútočil s mačetou. Byl zasažen do nohou, do rukou i do prsou několika náboji 9mm luger. Jelikož však tyto náboje nezasáhly žádný pachatelův vitální orgán, pokračoval v útoku. Jeden policista byl však vyzbrojen brokovnicí, a jednou ranou do hrudi pachatele tohoto zneškodnil. Co se vyrážení dveří týče, na to jsou speciální patrony. Ovšem takové vyrážení je velice zdlouhavé, kdo viděl na kurzu o brokovnici, ví o čem mluvím. Lepší je použití alternativ, např. beran.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 15:40:01 22. 02. 2009
default.png
Taky si myslím, že jsi posledním příspěvkem dost mimo. K vyrážení dveří se člověk jako hlídka OOP dostane vcelku dost často (pachatel, mrtvola atd.) někdy není čas čekat na hasiče nebo zámečníka. A kdo někdy vyrážel dveře nohou mi dá zapravdu, je to záhul. Beranidlo nikdy ani kdo z obyč. četníků vozit nebude. Mimo jiné šlo pouze o jednu z mnoha činností, kde si lze dost dobře brokovnici představit. Ohledně palebného průměru pistole a situací kde by ti nestačil... o to nejde..nábojů je v celku dost, ale zkus se trefit .-)). Opět, pokud potřebuješ pohlédnout halu, obchod, je šero, velký prostor atd. pistole ti na pachatele nemusí stačit, nehledě, že je v uzavřeném prostoru více nebezpečná ve smyslu odrazu střely. S brokovnicí nepotřebuješ takovou přesnost a je extrémně účinná jen na pár metrů. Ohledně HK, jde právě o to, že má shodnou munici 9mm Luger, takže na provoz lacinější, hlavně menší, bezpečnější a někdy potřebuješ hlavně velký palebný průměr. Skoro nikdy nepotřebuješ sílu Sa58. Potřebuješ střílet do cca 20-30m, vše nad je zbytečný luxus a nehledě, že to je nebezpečné nemít kontrolu nad střelou na dálku 4km. Ohledně Taseru souhlasím, bohužel předsudky jsou příliš velké a bude to dost dlouho trvat než je překonáme..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu J-WAYNE 15:30:03 22. 02. 2009
J.Wayne.jpg
Andys, ty jsi zase nic nepochopil.. Přijde mi, že jsi jeden z těch co si na zákrok vestu brát nebudou, protože se v ní nemůže hýbat, je těžká a "drban tam nakonec zbraň stejně mít nebude a půjde o atrapu jako posledně", takové déle sloužící kolegy známe.. nepřipouští si žádná rizika, až jednou.. Vyrážení dveří jsem uvedl z toho důvodu, že to brokovnice umožnuje a je k tomu spec. střelivo. Myslím, že zde už jeden kolega zmiňoval použití služební pistole na agresivního psa a střelba na psa neměla žádný efekt(šlo o bojové plemeno).Zmiňoval jsem, ale jekékoliv zvíře ne jen psa. Tady nikdo neporovnává nic s případy z USA, ale bavíme se o tom co kdyby se něco takového stalo! Kolikrát se z obyčejné drobnosti vyvine pořádný průser viz. střelba u Letkova na Plzeňsku v 1998 kdy Fehim Hanuša se svým synem napadli kontrolující policisty a při přestřelce jednoho kolegu zastřelili a druhého zranili, konkrétně tento při zatýkání policisty v roce 1995 v Chlustině na Berounsku utrpěl 14 zásahů a přežil, dokonce měl tu drzost se soudit o odškodnění, které pokud vím skutečně dostal, hájil se přeci tím, že si myslel, že jde o přepadení a použil legální zbraň. A vše začalo tím, že 13.06.1998 vytáhl pistoli na osobu v tel. budce s tím, že si chce zavolat a za nějakou hodinu už jsme ztratili jednoho z nás... :o( O samopalech HaK jsem se zmínil s tím, že jde o přesnou a kompaktní zbraň s ne tak výkoným střelivem a proto je její použití bezpečnější pro nezúčastněné osoby než u Sa vz.58, který má dostřel až 2800m. Jinak HaK mp5 se dělal mimo jiné i v ráži 10mm auto a .40SaW.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDYS 14:33:23 22. 02. 2009
default.png
Jestli chcete vyrážet dveře pořiďte si berana. K tomu brokovnici hlídka opravdu nepotřebuje. Použití na psa je hodně diskutabilní. Na stačí pistole. A pokud ti nestačí palebný průměr pistole na vyřešení problému tak ho nevyřešíš ani s jinou zbraní. A neporovnávejte to s extrémními případy, na které se nelze připravit. Jako bylo např. L.A. HK používá stejnou munici jako pistole 9mm Luger tak co se tím vyřeší. Taser je podle mého názoru lepší cesta, ale do výkonu ho stejně nikdo nedodá. Sa58 je útočná puška a proto se domnívám, že pokud ji nahrazovat tak pouze zase útočnou puškou a to HK opravdu není. Myslím si, že nejlepší cesta je zůstat u Sa58. Na uzávěry je to ideální. Myslím tedy Pi a Sa58. Potom je už na tobě čemu dáš přednost při řešení situace.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu J-WAYNE 13:53:20 22. 02. 2009
J.Wayne.jpg
appalacio: samozřejmě, že beru použití Sa vz.58 až u hraničních zákroků ne proti běžnému pachateli, k použití v budovách, od toho jsou kluci z KZJ a URNY do toho jim fušovat nikdo z nás určitě nikdy nebude:o) Myslím, že se shodneme, že zbraň s takovou palebnou silou nepatří do ruky každému, protože dokáže nesprávnou manipulací napáchat velkou škodu a není k univerzálnímu použití, vždyť je to zbraň do války:o).. Já jsem shodou okolností velkým zastáncem Taseru a byl jsem (doufám, že ne jediný) tím kdo bombardoval PP a jeho náměstky maily, brožurami, studiemi atp. s tím aby byl Taser zaveden do běžného výkonu a měl ho k dispozici každý ZÚ aspoň v jednom kuse. Bylo mi odpovězeno, že záleží jen na krajích zda si na to vyčlení finanční prostředky. Brokovnici si dovedu v běžném výkonu představit snadno, použítí gumového projektilu, vyražení dveří, zastavení vozidla, agresivní zvíře.. atd. není problém zvolit druh munice dle konkrétní situace a Taser dokonce vyvinul i speciální střely do brokovnice, což je výborná záležitost, velký dostřel (až cca 40m) a samotná střela má el.článek v sobě takže Tě po výstřelu neomezují drátky a můžeš vést střelbu opakovaně, ještě jsem neviděl použití v praxi, bohužel:o/ Já mentalitu nesrovnávám, ale i přes statistiky napadení policistů v ČR , které nějaké rapidní zvýšení nevykazují, napadení policistů přibývá a někteří už pachatele na § 155 kvůli nějakému "šťouchanci" ani nedělají, protože jsou tím papírováním a následným výsledkem u soudu natolik znechuceni, že rezignují. Ty HK tam v těch skladech ještě asi dlouho zůstanou, ve výkonu by se mohli odřít či jinak poškodit:o)) :o( K té přestřelce, ano o tom filmu 44 min vím ;o)Na ten Tropa de Elite mrknu dík za typ ;o)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 13:11:18 22. 02. 2009
default.png
Škoda, že zpětně nejdou doplňovat příspěvky, pak by člověk nemusel psát další, když chce něco jen doplnit .-)) K "Takže bych Sa vz. 58 nezatracoval a nestahoval a byl za to, že ho mám rád, když není jiná náhrada (např HK MP5)!". Sa58 nezatracuji, ale jsou vhodné jen pro zkušené kolegy (Sa58 je vynikající zbraň, ale příliš nebezpečná). HK jsou údajně dlouhodobě ve skladech a propadá jim záruka :-(((

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 13:08:06 22. 02. 2009
default.png
..k událsoti North_Hollywood_shootout ..film se jmenuje 44 minut viz www.tinyurl.com/aao7zn

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 13:06:49 22. 02. 2009
default.png
.. k North_Hollywood_shootout.. film se jmenuje 44min viz. http://tinyurl.com/aao7zn

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 13:03:23 22. 02. 2009
default.png
v podstatě souhlasím, ale je problematické srovnávat postupy a mentalitu lidí v USA a ČR. Kdyby jsi srovnával Německo, Polsko a ČR..ale zrovna USA je v používání zbraní a v zákrocích policie opravdu dost mimo naši realitu (tím ovšem nevylučuji,. že se někdy něco podobného stane..viz. uváděný případ->film jsem viděl několikráte a mám ho ve sbírce). A právě zbraně či obecně dom. prostředky musíš posuzovat podle možnosti použití, místních zákonů a mentalitě pachatelů. V Brazílii to chodí taky jinak a nesrovnávám jejich zvyky s našimi (pokud jsme u filmů, doporučuji Tropa de Elite z roku 2007). U nás je prostě nepředstavitelné, že by hlídka OOP či OHS použila Sa58, prostě naprosto nepředstavitelné. Jímá mě hrůza, pokud tyto zbraně mají kolegové co slouží 1-2-3roky a mají uzávěru. Kdyby jeden z nich třeba vystřelil na auto. Co se stane? I kdyby se trefil, šance, že kule jen prolétne, je velká a smrtící dostřel je 4km. Nebo kdyby jsi s Sa58 obklíčil dům. Co tam s tím asi tak budeš dělat? Prostě NESMYSL, NESMYSL, NESMYSL.... Právě pro takové případy, respk. mít v zásobě, máš KZJ. Stejně Sa58 nemáš nikdy u sebe a pokud dojde na přestřelku, nestihneš nikam dojet. Dojezdové časy KZJ bývají do max. 30min-1hod. Když to můžeš řešit hned tak řešíš, když nemůžeš tak 1hod. už není tolik aby ti přijela údernější síla (nemyslím tím posily). Pokud zmiňuješ "kolikrát za službu použiješ zbraň".. však např. v Anglii tzv. Bobíci ani zbraně nemají. A je to min. srovnatelně nebezpečná země jako u nás, ne-li více. Kdyby byla drtivá většina pochůzkářů vybavena Taserem či jinými nesmrtícími don. prostředky, myslím, že by to bylo spíše ku prospěchu věci než opačně. Opět,ale abych nebyl špatně pochopen, nejsem ani náhodou zastáncem odzbrojení hlídek policie, spíše jsem zastáncem efektivnějšího vybavení, respk. modernějšího.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio