Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Náboj v komoře

Ahoj, měl bych na vás dotaz, nosíte služební zbraň s nábojem v komoře nebo ji máte nenabitou? Můžete přidat i svůj osobní postřech nebo zkušenost. Díky
JOUDA :: Datum založení: 28. 01. 2009 :: celkem 89 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu STRIZLIVEJ 15:31:55 23. 02. 2009
Střízlivej.jpg
Tvé reakce a příspěvky zřejmě pramení o minimální znalosti o účincích zbaní, což ti tu nevyčítám. Každý rozumí tomu, jiný něčemu jinému. To je zcela běžná věc. Proto tě nikdo z nás nemá důvod urážet. Jinak pár postřehů ke tvým tvrzením: - na psa vždy nestačí pistole. To je holý fakt. A to pro příklad není třeba chodit daleko do Ameriky - viz příspěvek kolegy z 27.11.2008 pod názvem "brokovnice". - tvrzení, že "pokud jsi nejsi jistý, že nezasáhneš, nestřílej" je zcela zcestné a byl to od tebe dost nešťastný výrok. Ne vždy totiž musíš trefit pachatele tak, aby ihned po první ráně upustil od svého protiprávního jednání. Někdy (netvrdím že vždy !) postačí vystřelit varovný výstřel, někdy těch výstřelů je třeba více (samozřejmě že není třeba mě poučovat o tom, že varovný výstřel je jen ten první), ale i přesto, že jsi pachatele netrefil, ale vystřelil jsi stačí k tomu, že zanechá protiprávního jednání. Nebavím se teď o psovi, kterému je to víceméně jedno a kterého nepoučíš a jakékoliv slovní varování jsou zbytečné :-) - brokovnice pro běžné policisty není nesmysl. Jenže u nás to není možné z několika důvodů. Třeba finanční stránka, výcvik policistů, úprava zákona o policii a pod. Včetně policistů na vysokých postech,kteří by případně rozhodovali o zavední brokovnic do běžného výkonu a mají na ně stejný názor jako ty. Jasně, že by to šlo řešit, ale policii trápí poněkud jiné problémy. Jinak náboj se samozřejmě po kontaktu s dveřmi nevypaří. Jde právě o ten kontak s dveřmi - panty, kdy se střela, potažmo broky zastavují o ty dveře - panty. Samozřejmě jsou právě na tyto případy brokové náboje konstruované. - "Sa58 je útočná puška" - potud s tebou souhlasím, ale dále ?: "a proto se domnívám, že pokud ji nahrazovat tak pouze zase útočnou puškou a to HK opravdu není." - v tomto tvrzení už s tebou nesouhlasím. Tedy ano v tom, že HK není útočná puška, ale nahrazovat ji jinou útočnou puškou ? Nejsme vojáci (ikdyž jsme ozbrojený sbor), střelba policisty je v drtivé věršině vedena ve městech (pro případné rýpaly: ano i mimo město se střílí, ale není to v takové míře jako ve městě a není nutno pro příklady chodit např. do Ameriky) a z toho důvodu je lepší než Sa vz. 58 třeba např. HK MP5 r. 9mm Luger. Více o ní už popsal appalacio. - Tvrdit něco o střelbě na hlavu ? No zkus si někdy na střelnici vystřelit na terč o průměru 20-25 cm ze vzdálenosti cca 5 metrů. V klidu s přípravou za dobrého osvětlení se určitě trefíš, ale ve vypjaté situaci, kdy pracuje adrenalin, nervy, cíl (dle tvého hlava pachatele, na kterou se snažíš vystřelit) se pohybuje ... tak dobrého střelce, který by se trefil s přehledem bys mohl hledat mezi špičkovými střelci IPSC. Ti jsou na pohyblivé terče malých průměrů trénovaní. Sám sem měl tu možnost je vícekrát při závodech pozorovat. - "Pokud je pro Vás směrodatné kolikrát jsem použil zbraň při zákroku, aby to dodalo mým argumentům na síle, doporučoval bych Chocholouška. Urychleně." - tak tato věta mě teda rozesmála. Z této (dle mého silácké) věty usuzuji, že jsi sice policista, ale mladý, bez větších zkušeností. Ale buď v klidu, ty příjdou časem. Každý jsme nějak začínali. Otázka Andrase byla mířena dotazem na tvé zkušenosti. Já osobně jsem zatím naštěstí po nikom střílet nemusel. Nicméně netvrdím, že jsem zbraň nikdy nepoužil třeba jen k hrozbě střelnou zbraní. Ale to je už opravdu jiná, kdy jsme se opravdu už na hony vzdálili původnímu tématu :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FRANTA2 15:20:13 23. 02. 2009
default.png
Jo, jo, není nad ČZ a střelivo FMJ... ideální na střelbu na vozidlo i na střelbu ve městě. A brokovnice? Nezapomínejte na to, že policie v USA je sto let za opicema, tedy za náma. Dokonce jsem slyšel, že v USA budou odevzdávat neprůstřelný vesty a místo toho budou fasovat, fleesové mikiny.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDYS 05:58:02 23. 02. 2009
default.png
Ke střelbě-pokud si nejseš jistý, že zasáhneš, nestřílej. A střelba za chůze na pohybující se cíl je nesmysl! Brokovnice je pro běžné policicisty nesmysl. To si snad myslíte, že se náboj po konaktu s dveřma vypaří. Nevypaří pokračuje dál než se o něco zastaví, potom už záleží jen na úhlu! Co se týká berana-bezp dveře se s ním vyrazit dají. Co nevyrazíš beranem brokovnicí neotevřeš. Pokud je pro Vás směrodatné kolikrát jsem použil zbraň při zákroku, aby to dodalo mým argumentům na síle, doporučoval bych Chocholouška. Urychleně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu J-WAYNE 23:23:10 22. 02. 2009
J.Wayne.jpg
ANDYS nemám sílu už reagovat, opravdu.. Andras ve svých příspěvcích přesně vystihl to co bych napsal i já. Nevšiml jsm si, že by jsme tě kdokoliv z nás nějak urážel! To s tou střelbou na hlavu jsi snad opravdu nemohl myslet vážně, zkusil jsi si někdy třeba jen střelbu za chůze?! Už aby skončila doba dinosaurů..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 20:47:51 22. 02. 2009
default.png
Mrzí mě, že jsi se chytil jen jedné věci u brokovnice, i když zde bylo psáno, že to je jedna z mnoha možností použití, ne hlavní, ale jedna z mnoha. Šlo o to ukázat, že brokovnice je perfektně variabilní zbraň na dost problémů, se kterými se v reálných českých podmínkách polda setká. Z mé strany šlo zejména o to dokázat, že brokovnice je vhodnější než Sa58. Máš-li prostě jiný názor a nepřesvědčili tě naše argumenty, je to škoda.. jen doufám, že ty nejsi ten, kdo u policie rozhoduje výběru o nákupu zbraní .-)))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 19:56:41 22. 02. 2009
Andras.jpg
ANDYS Jeden dotaz, kolikrát jsi při zákroku použil svou zbraň? Kolikrát jsi střílel? To s tou střelbu na hlavu na pohybující se cíl snad nemyslíš vážně?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 19:19:19 22. 02. 2009
Andras.jpg
Jen mě ještě napadá uvést známé pořekadlo, které se k nošení zbraní, vest a vybavení velice hodí: "Better safe, than sorry."

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 19:07:19 22. 02. 2009
Andras.jpg
ANDYS 1) Naopak, brokovnice je velice variabilní zbraní pro různé situace, není problém municic vyměnit během pár sekund. 2) Proti bezpečnostnímu pancéřování ti nepomůže ani beran. Jen hasiči s pneumatickými udělátky. 3) Pokud víš jaké patrony se na vystřelení dveří používají a víš, jakým stylem a postupem se vystřelují, tak také víš, že je upálit někomu hlavu za dveřmi naprosto nemožné. 4) Pokud se jedná o bezprostřední ochranu života a zdraví, nelze čekat na KZJ a URN. Kolegové co slouží hlavně ve velkých městech ví o čem mluvím. K tvému závěru, lepší zbraň mít a nepoužít ji, než ji nemít vůbec a potřebovat ji. Berana bohužel hlídky PČR nefasují. A co se speciálního střeliva týče, zjisti si, jaké typy munice se používají pro brokovnici kterou používá PČR - Fabarm. Tvůj přístup mě mrzí, a přijde mi, že lidé podobní tobě parazitují na zakonzervovanosti vývoje policie a brzdí jí ve vývoji - policejní dinosauři. Je 21 století. Naštěstí je jen otázkou času než "vyhynete" jako vaši ještěřití předchůdci;-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDYS 18:42:50 22. 02. 2009
default.png
Vážení kolegové urážky mě nechávají chladným. :-) Otázka použití brokovnice: 1)Různé druhy munice právě komplikují její provoz v hlídce. 2)Brokovnice se stejně nehodí na vystřelení většiny dveří. Stačí jakékoliv bezpečnostní s pancéřováním a si v p... 3)Pokud bude někdo za těma dveřma ležet a ty mu upálíš hlavu nevím jak to vysvětlíš. 4)Urychlovaní vstupu odstřelením pantů nebo zámků nechte na KZJ nebo ÚRN a nehrajte si na ně. Taky jsem dveře vykopával není to sranda, ale jestli to počkalo do příjezdu hlídky tak to v 90% počká i na příjezd hasičů. Většinou hlídka stejně nemá jinou možnost. A myslím si, že to není příliš velká chyba. Uvědomte si, že použití zbraně má být až krajní řešení situace a ne, že budeš zbraň tahat kdykoliv ti nepůjdou otevřít dveře. Stejně to musíš spojit s oprávněním vstupu. Beran je vhodnější, rychlejší a bezpečnější. Pokud někdo pokračuje v útoku po zasažení do těla nebo končetin zkuste hlavu. A co se týká brokovnice pokud nepoužiješ speciální střelivo dokáže i na 50m udělat velkou parádu+musíš počítat s rozptylem. Občas se dostáváte na úroveň sci-f!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 17:19:43 22. 02. 2009
default.png
njn, to jsou jednotky Praha a Brno.. zbytek republiky má smůlu. Jedině, některé PJ mají obdobná vybavení, rozhodně ne běžné hlídky OOP či OHS. To otevírání dveří se děje jen vyjímečně. Pokud je pár minu, čeká se na hasiče. Jsou ale situace, kde chybí každá vteřina. Domnívám se, že většina otevíraných prostor mají obyčejné vstupní dveře, kde odstřelením pantů nebo narušením zámku dojde k výraznému urychlení překonání překážky, jinak dveře otevírá hlídka pouze ručně (tedy nohou).. osobně jsem měl již možnost 2x vykopávat dveře. Jednou to odnesly kalhoty .-)), podruhé to šlo, jen se člověk trochu orosí .-) Ono obecně by měla být policejní vozidla vybavena nejen rezervní pneu od výrobce .-), ale i základní policejní výbavou. Taková lepší lékárnička, hasičák, přenosné světlo atd. Každý typ služby má svá specifika.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio