Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Náboj v komoře

Ahoj, měl bych na vás dotaz, nosíte služební zbraň s nábojem v komoře nebo ji máte nenabitou? Můžete přidat i svůj osobní postřech nebo zkušenost. Díky
JOUDA :: Datum založení: 28. 01. 2009 :: celkem 89 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu J-WAYNE 12:44:45 22. 02. 2009
J.Wayne.jpg
appalacio: sa vz.58 jsme používali hlavně při uzávěrách, ale rozhodně bych se ho nezbavoval, už jen pro jistotu. Může se stát, že se jednou stane něco podobného jako 28.02. v roce 1997 kde v severním Hollywoodu došlo k přestřelce mezi policisty a bankovními lupiči, kteří byli silně vyzbrojeni automatickými zbraněmi s bubnovými zásobníky, oblečeni v neprůstřelných a taktických vestách: dokonce je to i zfilmováno zde odkaz: en.wikipedia.org/wiki/North_Hollywood_shootout Vždy je lepší mít něco v zásobě než nemít vůbec.. A stačí sledovat občas zákroky proti lupičům a automatické zbraně nejsou rozhodně vyjímkou a neprůstřelnou vestu si koupíš také kdekoliv.. Samozřejmě, že mluvím o krajním případě, to je to samé jako kolikrát za službu použiješ zbraň? Někdo jednou někdo každý týden, někdo ani za celou kariéru u PČR a stejně si bez ní službu nedokážeš představit. Takhle k tomu přistupuji já. Takže bych Sa vz. 58 nezatracoval a nestahoval a byl za to, že ho mám rád, když není jiná náhrada (např HK MP5)! Knihu: Jak přežít v betonové džungli samozřejmě vlastním ;o) K použití brokovnice: co třeba agrsivní pes většího plemene, feťák nebo opilec s nožem či střelnou zbraní.. Pokud ho netrefíš do hlavy tak si k tobě dojde.. odkaz přestřelka FBI v Miami v roce 1986, tito neměli vesty ani nebyli pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek a přesto jeden zabit až po 6 zásazích a druhý až po 12!: en.wikipedia.org/wiki/1986_FBI_Miami_shootout

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 10:47:07 22. 02. 2009
default.png
zeptej se jinak, na co by jsi použil Sa58? Myslím, že by tě nenapadl ani jeden důvod, u brokovnice bych toho vymyslel víc. Abych to ještě upřesnil beru výkon OHS a OOP jako se prolínající, takže PCO a prohlídka objektů, kde by mohl být pachatel, zejména v nočních hodinách, tak většinou vstupuješ stejně pod zbraní, do brokovnice můžeš mít i jednotnou střelu, gumové projektily, takže zastavení útočníka s nožem, násilníka v domácnosti, kde si to situace vyžaduje, otevření dveří, zastavení vozidla atd. Obecně tam, kde předpokládáš ozbrojeného pachatele a nevíš přesný čas a místo (v pohybu, zastavěná zóna, noční doba)... vhodných příležitostí se najde vícero.. pouze za předpokladu, že by jsi měl obdobnou zbraň při ruce, např. ve vozidle, ne v případě, že si pro ni musíš jet na útvar...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDYS 10:35:07 22. 02. 2009
default.png
Na co byste vážení chtěli použít brokovnici na obvodech? Maximálně na prostřelení pneumatiky, ale jiný případ mě nenapadá.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 10:16:39 22. 02. 2009
default.png
k té dvojité palcové pojistce.. no ono to asi původně takhle nikdo neuvažoval (můj osobní názor), ale zlaté policejní ručičky to vyřešily. Ta druhá pojistka je vlastně určena pro leváky, kdy rozebereš pouzdro přeházíš díly a namontuješ druhou pojistku (přibalena ke zbrani). Šikovní kluci ji prostě přidali jako druhou .-). Dík za tip ohledně plastového pásku a ohýbání, zkusím. shoda Luger Makarov je na 99proc., ano špička (tvar střely je jiný), nezapomněl jsem, snad jsem to více nezdůraznil. V souvislosti s používáním zbraní u policie jsem četl hodně knížek. Když teď odbočím i jedna velmi dobrá, která vlastně popisuje vše dohromady (byla i recenzována zde na webu) - Jak přežít v betonové džungli. Sa58. Tady nesouhlasím já, samozřejmě, pokud není dostatečná náhrada, tak na útvarech ponechat, ale domnívám se, že je čas na změnu a i z různých pohledů jsem pouze navrhoval samopal na stejné střelivo ( v tomto případě Luger 9mm), které používá PČR. Jak zde uvedl Střízlivej, taky nepamatuji, že by se kdy Sa58 na zákl. útvaru použil a pokud to situace vyžaduje, stejně čekáme na KZJ. Jde mi spíše o to, zda oužívat brokovnice či výše uvedené automaty a mít je připravené v autě. Bohužel na to zase PČR není připravena, asi nikdy a nikoho na PP nenapadlo, při kupování nových aut, nechat udělat třeba do kufru schránku nebo bezpečnostní zámek či obdobné úpravy pro bezpečné převážení další zbraně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu J-WAYNE 23:25:47 21. 02. 2009
J.Wayne.jpg
Střízlivej: k pouzdru používám jak textilní tak plasťák.. ;o) -k plasťáku máš navíc ještě jednu pojistku a tu umístíš (viz. návod), při tasení krásně nahmátneš obě(víc to tu ropzepisovat nebudu, není to taktické) -i tak to lze s páskem řešit, ale mě překážel tak musel jít:o) - k Sa vz.58 - je lepší je mít v trezoru než je nemít v době kdy se u pachatelů objevují dlouhé zbraně si myslím, že je to jen dobře mít něco v záloze. -k zastavovacím účinkům, je známé, že někteří pachatelé dokázali dále napadat a střílet na policisty i když už vlastně byli fyzicky dávno mrtví, ale jejich tělo si to vlastně neuvědomovalo, viz případ kdy lupič v Los Angeles přestal střílet až po 33 zásazích z pistole ráže 9mm luger což je děsivé a takových případů je víc, proto mají policisté v USA v oblibě brokovnice, protože ta má jak odpovídající zastavovací účinek tak i značný destruktivní účinek. Po zásahu pachatele je dobré k němu přistupovat jako by stále žil, takže dokud nemá na rukou pouta a lékař nekonstatuje smrt stále ho brát jako živého a "neotáčet se k němu nikdy zády a nespouštět ho z očí"!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STRIZLIVEJ 21:25:36 21. 02. 2009
Střízlivej.jpg
Pokud tvrdíš, že "Luger je konstrukčně shodný s Makarovem", tak s tím nesouhlasím. A to z důvodu tvaru střely. Mám na mysli celopláště. Jinak v podstatě ano - nábojnice se zápalkou, uvnitř střelný prach a střela. Makarov má však střelu kulatější, Luger více špičatější. Myšleno náboje užívané PČR. Střely Luger užívané v civilním sektoru mají velmi pestrou škálu tvarů, gramáže, použitého materiálu a konstrukce. Pokud jde o zastavovací účinek na živý organismus, je dle mého lepší střela kulatější - myšleno tvar střely Makarov, popř. komolý kužel. Za asi ideální náboj považuji .40 S§W. Střela špičatá sice pronikne hlouběji, ve spoustě případech pronikne skrz, aniž by bylo dosaženo očekávaného účinku. Pokud chceš vyřadit pachatele jednou ranou tak, abys mu způsobil co nejmenší zranění a přitom zanechal svého protiprávního jednání, záleží, kam jej trefíš. A protože jsme lidé, co člověk, to originál. Proto co platí na jednoho, nemusí platit na druhého. Na někoho stačí malorážkový náboj, někomu nestačí ani 15-cti raný zásobník 9mm Luger + několik ran brokovnice - viz debakl FBI v Miami (přesným rokem si v současné chvíli nejsem jist) - to je už ale extrém. Také jsem toho názoru, že pokud jsem napaden (též záleží na intenzitě napadení, ale mám na mysli vyhrocenou situaci, kdy dojde k použití střelné zbraně) a bráním se, tak bych asi v civilu zřejmě nad nějakým "humanismem" moc nepřemýšlel. V práci asi jo, ale nemohu vyloučit extrémní situace. Vše je to jen teorie. Naštestí u mne nedošlo k situaci, že bych své zbraně ke střelbě na člověka nepotřeboval. Ať už v práci či v civilu. Otázkou zastavovacích účinků na živý organismus a hledáním ideálního náboje pro služební potřebu se zabývají různí specialisté a pod. již několik desetiletí, my laici o nich můžem jen diskutovat :-) Co se týče pouzdra na zbraň, tak je pro mne trošku záhadou, že někteří nosí textilní. Na SPJ, URN a pod. je to jasné, ale na obvodech ? Pro: J.Wayne mohl bys prosím trošku lépe objasnit 2 palcové pojistky na jednom pouzdře ? Nějak si to nedovedu představit. Jinak já jsem si ten slavný plastový pásek překrývající zbraň ohýbám na druhou stranu směrem dolů, čímž jsem docílil toho, že při rozepnutí automaticky rozepne do takové polohy, kdy samotnému vytažení zbraně již tolik nepřekáží. Pokud se týče palcové pojistky, tak tu si při zákrocích vždy kontroluji i několikrát. Co se týče Sa vz. 58 na obvodech, jsem pro, že jsou to na OOP jen uloženky a nepamatuji si za celou mou policejní kariéru jejich použití (jedině při střelbách na střelnici). Nicméně heslo: je lepší mít zbraň a nepotřebovat ji než ji potřebovat a nemít ji" by se dalo i převést na naše Sa vz. 58 na obvodech. Naše diskuze sice již nabrala trochu jiný směr, než původně asi zamýšlel autor, ale názorů na náboj v komoře tu padlo dost a co jsem si všiml i na jiných diskuzí, tak se v drtivé většině původní myšlenky autorů časem odchýlily jiným směrem :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu J-WAYNE 19:14:14 21. 02. 2009
J.Wayne.jpg
appalacio: pro mě je to lepší neplete se tam ten pásek který překáží, vadilo mi, že o něj při tasení zachytávám tak šel pryč, jinak nemám se dvěma pojistkami žádný problém, rychle jsem si na to zvykl, přijde mi to přirozenější a vyhovuje mi to.. a to v 90% používám textilní dastu..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDYS 17:32:13 21. 02. 2009
default.png
Osobně jsme zastával názor náboj v komoře, ale změnil jsem ho po nasušení je prodleva minimální. Navíc zvuk, který natažení vydá sám o sobě dokáže pachatele demotivovat. Co se týká Sa58 já bych je nestahoval. Stačí změnit munici za "slabší". A nevím nevím jestli zrovna na uzávěry, kde se tyhle zbraně používaly, je brokovnice nebo HK to pravé ořechové. A nové pouzdro nenosím a doufám, že nikdy nebudu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZRUŠENO NA ŽÁDOST UŽIVATELE 17:27:01 21. 02. 2009
default.png
for J.Wayne.. zajímavé, jeden můj kolega to tak taky řešil, ale nevím... fakt si netroufnu říci zda je to lepší.. máš s tím zkušenost na střelnici či při nácviku taktiky? Myslím instinktivní záležitosti... protože já cvičím na pásek a jednu palcovou poj. a pořád na ten palec zapomenu, nebo se soustředím na palec a málo odsunu pásek. Nemohu se s tím srovnat. Nějak si to nedovedu představit na ty dva palce neboť tam je potřeba zmáčknout dostatečně pojistky, aby zbraň šla vysunout. Jinak drobné info pro ostatní, toto řešení neodporuje ZPPP, neboť tam se hovoří o dvojím jištění zbraně. zajímavost.... u poř. jednotek (PJ) jde dokonce o trojí jištění zbraně .-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu J-WAYNE 15:34:36 21. 02. 2009
J.Wayne.jpg
appalacio: mě nové pouzdro a pojistky nedělají problém sundal jsem jen tu svrchní(ten pásek, která akorát překáží jak při tasení tak při zasouvání zbraně) a dal dvě palcové.. nevýhodou nových pouzder je že jsou moc vysoko a ruku nepřirozeně vytáčíš a není možnost je posunout níž :o(

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio