Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

předjíždění na plné čáře

aneb hoši od dopravky na Gessig nahrála maníka, co předjížděl na plné čáře. Zastavili ho, nějaké chybějící zasalutování to je dneska prkotina, vyžádali si od něj doklady a prej: sepíšeme oznámení, porušil jste ustanovení § 17 odst. 5 zákona 361/2000 Sb. Hoch mi volal hnedka telefonem, protože ten paragraf je papíry hned do čistírny. Říkám mu: na tak 17/5... naposledy se pomazli s řidičákem, najdi si fleka kde nemusíš jezdit... Jenže jak maník začal vykládat co a jak, stalo se to na hlavní silnici, přehledný úsek 500 metrů bez překážek vidí před sebe, nic v protisměru nejelo, nijak neohrozil toho co předjížděl... Hm, tak § 4 písm c), to není na papíry, zeptej se toho poldy jakým jednáním jsi ten 17/5 porušil? Tak maník dotaz, polda slyšitelně i přes ten telefon říká: předjíždění na křižovatce. Já mu říkám: ale ty jsi jel po hlavní. Polda na to: tak na přechodu pro chodce. Maník: Tam žádný přechod není. Ptám se: Jak zní skutková podstata v oznámení toho poldy co sesmolil? Hoch mě říká: on mi to nechce dát přečíst, prej až u správního. Dej mi ho. S nikým mluvit nebudu. Tak se ho zeptej, jestli mu nic neříká povinnost seznámit tě se skutkovou podstatou toho co jsi udělal a poučení o tom, že se máš mimo jiné právo písemně na zadní stranu formuláře nebo kam to dneska je vyjádřit k jeho oznámení. Tak mu to hoch tlumočí a polda říká: (všechno jsem to slyšel v telefonu) Nic vám ukazovat nemusím... Ptám se: herdek, co to je za vola, kolik má roků asi tak? Prej asi třicet. Co si má takový člověk myslet? Proč někdo posílá do terénu blbce, co neznají zákony a když už je neznají, proč jim někdo neřekne, aby nedělali nic, čím si nejsou na tuty jistí? Jak může existovat policajt, který neví, že musí člověka podezřelého z přestupku poučit? Chápete to někdo? Jsem zvědavý, jestli tohle oznámení pošlou.
HAMMER :: Datum založení: 26. 06. 2009 :: celkem 68 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu PATOS 21:27:39 01. 07. 2009
patoš.jpg
Tak o té výjimce jsem si to myslel taky, ale v předešlých reakcích mi to rozmluvili. Kdyžtak mě pouč. Pokud nejedu na majáky ovšem, té výjimky jsem si vědom. Díky

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JABLONECAK 01:35:03 01. 07. 2009
default.png
Když se vrátíme k původnímu dotazu, tak samotné předjíždění na plné čáře je přestupek dle §22/1 písm. l) zák. č. 200/1990 Sb. (pouze bloková pokuta do 2.000,-Kč, popřípadě pokuta 1.500,- až 2.500,-Kč).

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BLESK 21:33:42 30. 06. 2009
default.png
spíš neví o čem mluví. To co napsal se dá vyřešit jednou větou a potom je to co napsal bezpředměté. Ze zákona má policista výjimku- při plnění služebních povinností nemusí dodržovat pravidla sil. provozu. Takže při takových situacích nech si fotí kdo chce a co chce. Ty si musíš zdůvodnit oprávněnost svého protiprávního jednání a pokud nezdůvodníš, je to jenom tvoje blbost! Jelikož je tohle civilní web, tak pro všechny kolegy- jsem z DI Morava a měřím všem stejným metrem! Ať si to přebere každý po svém.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PATOS 20:46:02 30. 06. 2009
patoš.jpg
Je vidět, že víš, o čem mluvíš. Ale nemá cenu to tu před civilama rozebírat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PECA 12:02:00 30. 06. 2009
Peca.jpg
Nemyslím si, že si protiřečím, ale už to nechci dál ventilovat tady na veřejném webu, myslím, že už toho bylo napsáno až až...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUT 23:04:43 29. 06. 2009
Out.jpg
*...a já řekl že u mě by to takhle nechodilo Sorry, vypadlo mi to tam.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUT 23:02:40 29. 06. 2009
Out.jpg
A co jineho by se mělo teda dodržovat když né zákony? Ono kdyby tě jan_p oznámil tak to udělá dle zákona a správně. Jen sepíše oznámení a pošle to vejš a je už na tvém nadřízeném jestli ti dá domluvu anebo ne. Tzn. ani tě policista na místě nesankcionuje i kdyby stokrat chtěl. Franta2: Říkáš správně, že neni důvod cpát někomu pod nos služebák když tě vyzve k předložení ŘP. Tím cpát je spíš myšleno když někdo udělá přetupek, je stavěn a je si toho vědom a už dopředu bez vyznání vytahuje s úsměvem placku. Zažil sem jednou typickej příklad. Byl sem s klukama od MP venku a zastavili sme s autem u dvou aut na zákazu zastavení a kluci začali obě vypisovat. A najednou přibehnul chlap a už v běhu řiká "To řešítě mě za ten zákaz?" a už měl v ruce průkaz. Takže dobrý, kolega od MP ho pustil a on odjel. A eště než ten druhej dopsal svojí výzvu za stěrač tak přišel chlap-civil. Dostal 500 Kč flastr na místě. Že teda předtím policajta pustili nevědel, ale to je fuk. Jen sem pak znechuceně zkonstatoval, že to je mi teda dost podivna spravedlnost. Kluci jen pokrčili ramenama že to takhle chodí a řekl že u mě by to takhle nechodilo. Fér mi to rozhodně nepřijde a nepřišlo by mi to ani kdybych tam v tý uniformě stál sám. Nejde o to, že bych byl škodolibej a přál to just policajtovi, ale kdo jinej by měl ty zákony už dodržovat a jít příkladem když né policajt? Notabene když se na ten zákaz postavil vědomě. Jo kdyby to fungovalo tak, že příště by dostal oznámení policajt a civil domluvu tak si řeknu že to může bejt fifty fifty na světě občas. Leč tohle by se nestalo ani za 100 let.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FRANTA2 22:05:03 29. 06. 2009
default.png
Pokud jde o mávání, tak si myslím, že většina policajtů prostě nosí doklady pohromadě, OP, ŘP, služebák, atd. ... prostě proto, že je to praktické, mít dokaldy pokhoromadě. Takže pokud dojde ke kontrole, tak když člověk tahá OP, nebo ŘP, tak logicky dojde i k tomu, že policista uvidí služební průkaz... jak s tím naloží, je na něm, ale říkat tomu "mávání průkazem" mi přijde docela vyhrocený. ---- Pokud jde o povinnost prokázat se, tak žádná taková povinnost v zákoně není, zákon hovoří jen o tom, jak se má policista prokázat, pokud provádí sl. zákrok atd., navíc nikde není stanovena povinnost mít při sobě služebák... a když mě v.č. vyzve k předložení řidičáku, nevidím důvod, proč bych mu měl cpát, že jsem policajt.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MURAY 18:02:05 29. 06. 2009
default.png
Ahoj kolego, ja jsem neresil predjizdeni na plne care. Jsem si vedom toho, ze kdybych udelal prestupek, tak bych sluzebak uz ukazal. Bud to budou v pohode borci a nechaji me jet a nebo nekdo jako jan_p, který dodrzuje vsechny zakony bez ohledu na sve kolegy. V pohode, chapu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JAN_P 15:31:54 29. 06. 2009
default.png
Standardní průběh má vypadat takto: jsem zastaven/osloven policistou - pokud je to jen běžná kontrola a vše je v pořádku, pak např. na výzvu prokázání totožnosti (občas se mi to stává ve vlaku), předložím občanský průkaz, řídím-li, řidičský průkaz. Pokud je vše v pořádku, tím to končí a nikde se žádnou plackou mávat nemusí. Pokud něco v pořádku není a je následně sděleno podezření ze spáchání přestupku, měl by postup být následující - kontrolující sdělí ze spáchání jakého přestupku jsem podezřelý a měl by zároveň sdělit poučení. V tomto okamžiku bych měl kontrolujícího informovat o tom, že jsem příslušník bezpečnostního sboru a že nelze v mém případě přestupek řešit podle zákona o přestupcích (defakto se nejedná o přestupek, toho se příslušník nemůže dopustit - ten se může dopustit jednání, které má znaky přestupku), ale postupem podle služebního zákona. A předložím mu k nahlédnutí služební průkaz. Myslím si, že tohle je vždy lepší než třeba zaplatit pokutu a pak se třást, že se to provalí, protože ono se to provalí i s následky. Může být např. situace, kdy není vhodné se prokázat (např. příslušníci specializovaných útvarů policie při akci) - v tomto případě je možnost neprokázat se služebním průkazem, věc neřešit na místě a předat do správního řízení. V tomto případě je nutné inormovat nadřízeného, který si následně případ od správního orgánu, kterému to bylo zasláno k vyřešení, vyžádá pro nepříslušnost.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio