enigma-k:
Ti obyčejní pěšáciz OHS a DI, jak říkáš, se už kolikrát dostali do situace kdy doslova bojovali o život. Ale to by jsi měla sama nejlépe vědět, že?;-) Stejně jako to, jaké to je sloužit noční službu jako ženská motorizovaná dvojhlídka.....není liž pravda. Hlavní slovo by měl dělat strach z případných represí, pokud uniformu urazím, nebo nedejbože syfilis, proboha čo to tárám, fyzicky napadnu.
Martin1:
Ano, inteligentní nenáročná superneprůstřelná a všezákonů znalá korba. Univerzálnívojákopolicista. To je ale v praxi naprosto nemožné. Podívej se na policejní sbory ostatních států, USA nevyjímaje. Jde především o komunikaci, spolupráci, a dostatek informací k případu, ke kterému jezdím. Ano, PMJ mohou býti individualisté. Vědí o všem první, mají spoustu vozidel a kolegů ochotných přiject jim na pomoc. U ostatních OŘ to tak ale nefunguje. A budeš se divit, dokonce i ty tvoje "ucha z václaváku" už nasazovali život při dopadení pachatelů, dokonce pistolí ozbrojených vrahů. Ono by ti a tobě podobným možná neškodilo, nějaký ten měsíc, hlavně v zimním období a v mrazech si odšlapat. Po pěší pocitvé 12ti a více hodinové 4ce v mrazech -5 a více si zkus chodit do posilovny cvičit. Já osobně to zažíval několik zim, a věř mi, OHS Praha I je jedna z nejtvrdších škol u policie, jakou můžeš dostat. Možná i nejkrutějších.
Co se tedy např. polistů zařazených u dopravní služby týče, měli by absolvovat nejméně roční praxi u pořádkové policie. Dopravákl nedopravák, pořád je to i policista, a na TČ jakkoliv závažný musí reagovat, byť i jen hlásnou službou, která ovšem jak jsem psal, funguje opět jen u PMJ potažmo OŘD Praha. S jinými kraji zkušenost nemám.
Jako pěší OHS, bez možnosti přivolání posil PMJ a jen na svém 51 kanále, jsem služeb MP využil mnohokrát, a mnohokrát i mi pomohly odvrátit hrozící masakr naší hlídky. Nevím, jestli pamatuješ doby, kdy jezdila třeba i jen 3-4 vozidla PMJ na Prahu. Řešit různorodé konflikty od rvaček, výtržnictví, krádeží, po LPaso, ve dvou nebo dokonce jednočlené pěší hlídce je LABUŽO! Vraťte s kolegové nohami na pevnou zem. Důleživá je rozhodnost, znalost oprávnění a DP a jejich vhodná aplikace. Dále pak sehranost a vzájemná důvětra členů hlídky, hlásná služba. Svalovou hmotu bych řadil až někam ke konci. I když souhlasím, že minimální výškové a váhové limity by měly být, avšak jen pro přímý výkon na ulici.