Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Materiální znak přestupku v dopravě

Ahoj lidičky při projíždění netu jsem narazil na článek http://www.autoweb.cz/materialni-aspekt-prestupku-nejvyssi-spravni-soud-rekl-rozhodne-ano/ a zajímalo by mě jaký na to máte názor? A pokud někdo má zkušenost ze služby s člověkem který by takto argumentoval?
KANE :: Datum založení: 08. 11. 2011 :: celkem 84 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu KAREL-150 19:44:28 01. 12. 2011
Karel.150.jpg
DAX [2011-12-01 19:09:24]: Až na to, že materiální znak je součástí zákona a proto já jej nedokáži narozdíl od tebe ignorovat a zákon v tomto plně narozdíl od tebe respektuji, ty hrdobijče v prsa..:)))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu PAVEL1 19:25:15 01. 12. 2011
default.png
Úplně Daxe vidím při zásahu:

http://www.youtube.com/watch?v=TXF7_0CAAdo&feature=related

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 1)
Poslat zprávu DAX 19:09:24 01. 12. 2011
dax.jpg
KAREL-150 [2011-12-01 08:55:17]:
Milý Karle 150 Zřejmě nejsi schopen i se svým popisovaným selským rozumem pochopit, že z principu je nedodržení pravidel a to kdekoli i na tebou popisované sebelepší silnici jednoduše a prostě porušení pravidel tečka. Tvůj názor je typický produkt dnešní úžasné doby. Máme přeci svobodu, demokracii a můžeme cestovat, tak proč bychom měli dodržovat nějaké přiblblé zákony a předpisy, zvlášť když si to sami vyhodnotíme, že to nemá žádnou společenskou nebezpečnost že Karle.... Bohužel Karle já patřím k té druhé skupině, která se snaží ctít zákony a pravidla, tak že si rozumět zřejmě nemůžeme. A pokud je dodržování zákonů a pravidel podle tebe demagogie, jak píšeš tak se mezi demagogy hrdě hlásím a budu usilovat o zvolení za jejich prezidenta.
Bludům,materiálním znakům a všem zvráceným hodnotám zdar.
Přeji hodně zdraví a hodně úspěchů při uplatňování materiálních znaků přestupků....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 08:55:17 01. 12. 2011
Karel.150.jpg
DAX [2011-11-30 23:21:44]: Jistě jsou i takoví lidé o kterých mluvíš, kteří porušují zákonné normy a přitom jsou společensky nebezpeční a pak se ještě vymlouvají, že jejich jednání společensky nebezpečné nebylo. Jistě jestli trochu řídíš tak znáš mnohé úseky mimo obec, kde máš rozhled a kvalitu vozovky lepší jak na dálnici D1 a když tam pojedeš 110 km/hod. místo předepsaných 90 km/hod, tak pořád ještě jedeš o 20 km/hod. pomaleji než je povolená rychlost na dálnici, a já znám i stejně bezpečný obchvat města, neli bezpečnější než naše D1, no a tam si to panáčkové měřili. Tak přestaň být demagog, a zamysli se nad tím, nebo jsi snad ochotný příjmout jakýkoli diktát z poslanecké sněmovny jen proto, že je to zákon a ty jsi policista?:) Snad tě neopustil selský rozum. Materiální znak přestupku je velmi dobrou věcí jak se bránit demagogům. Proč tedy ještě žádný ředitel dopravky nikdy nepřišel s tím, aby se zajistili technické prostředky pro kontrolu bezpečné vzdálenosti mezi vzidly a pokutovat to? Jak jsem psal níže, nechť se první kontrolují a dodržují takové předpisy, které jsou společensky nebezpečné vždy, což porušení rychlosti zjevně být nemusí. Na to vše stačí selský rozum. Materiální znak přestupku je jednoznačně přínosná věc, ač to může administrativu komplikovat, ale to jak by šla zjednodušit jsem už také níže v diskusi psal.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DAX 23:21:44 30. 11. 2011
dax.jpg
KAREL-150 [2011-11-29 21:05:53]:
Karle 150 podstata věci je ,že buď ctím pravidla, předpisy a zákony a pokud je poruším tak sklopím hlavu omluvím se, nadávám sám sobě a nesu následky a nebo si vše vysvětluji po svém se snahou vše očůrat, obejít, podlézt, přeskočit s odůvodněním, že se až tak nic nemohlo přeci stát a tedy je to v pořádku a ti co mě při tom chytili jsou debilové, což je převážný přístup většiny dnešních řidičů a to je mimo jiné i jeden z důvodů dnešní džungle na silnicích.
Dodržování předpisů,pravidel a zákonů musí být jednoznačné. Pokud se to někomu nelíbí, tak se to musí snažit změnit , ale né porušovat.
Nějaký materiální znak přestupku je další kravina naší úžasné soudní mašinerie a je to zase jenom okecávání a obcházení jadra problému.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 21:05:53 29. 11. 2011
Karel.150.jpg
ANDRAS [2011-11-29 18:43:42]: Mám jen chvilku. Ano Andrasi, o tom jsem tu taky psal, že na sebe můžou narazit dva "idioti" a pak na to jeden nebo i oba doplatí a v tom případě by měli hradit i následné výlohy. To vše jsem tu už psal a najdeš to u mého příspěvku v tomto vláknu. A proto jak jsem říkal je to o uvědomění. Tedy pokud si uvědomuji, že mi v obci v nepřehledném úseku může někdo vběhnout do vozovky a vím, že ač pojedu povolenou rychlostí a chyba nebude na mé straně, tak já zde tu rychlost snížím a to mi věř, že tohle dělám. A proto také nepádím tam, kde horizont, zatčka a nebezpečí vstupu chodců a podobně, ale to nebyl můj případ, můj případ byl krásný rovný úsek obchvatu s širokou krajnicí, 4 pruhy, svodidla mezi pruhy, žádná zástavba, žádný provoz kolem mě a policejní hlídka za bukem, prostě bezpečnost a rozhled lepší jak na D1, komu jsem byl společensky nebezpečný nikomu, nebylo to v noci, ale ve dne a věř, že kdyby mi v kterémkoli místě měla vstoupit osoba, včas bych ji spozoroval, abych eliminoval nějaké hrozivé následky, troufám si tvrdit, že ač porušuji předpisy tak jsem zodpovědný řidič a jak jsem řekl, jsem vděčný za zohlednění materiálního znaku přestupku.
Zamysli se někdy nad tím, jestli je nebezpečné mé porušení rychlosti či jiného předpisu, když všemu věnuji náležitou pozornost, pak vyjeď v obci, mimo město nebo na dálnici a podívej se jak alespoň 50% řidičů neví co znamená mít bezpečný odestup od protijedoucích vozidel, a tohle je daleko nebezpečnější neboť nejednou tak daleko, že kdyby vozidlo před nimi prudce zabrzdilo tak ho prostě sejmou, ale navíc jim toto vozidlo tvoří docela slušnou překážku ve výhledu než aby se mohli spoléhat na nějaké schopnosti supermna při vzniku nenadálé situace. Tohle je něco co by se mělo řešit a kolik znáš policistů, kteří kdy za toto uložili pokutu? Proč tohle nikomu nevadí, ale pohoršují se nad tím, že jsem si to frčel o 15km za hod. víc než mi dovoloval zákon tam kde jsem nikomu společensky nebezpečný nebyl. Spousta věcí je postavena na hlavu a já nebudu lpět na sankcích za společensky nenebezpené:) jednání.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 18:44:53 29. 11. 2011
Andras.jpg
Apropo jsem zde schopen uvést i předpisy, kdy to, že řidič či jiná osoba konali podle předpisů a nikoliv svého subjektivního pocitu, jim zachránilo doslova a do písmene život. Ať už fyzicky, či kriminálně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 18:43:42 29. 11. 2011
Andras.jpg
KAREL-150 [2011-11-29 00:09:30]:

Příklad z praxe, jak ušitý na tu tvou rychlost. Noc, prázdná silnice, povolená rychlost 70, řidič jel necelých 90. Uvedl, že rychlost překročil z důvodu, že vzhledem k minimálnímu provozu by jeho čin nebyl společensky nebezpečný.

Přes silnici přecházela matka s dcerou. Uvedený řidič dceru srazil a usmrtil. Matka uvedla, že vzhledem k tomu, že je noc a minimální provoz, nepovažovala přecházení přes několikaproudovou vozovku jako společensky nebezpečný skutek.

Závěr? Kdyby se jak řidič, tak matka, řídili předpisy a ne subjektivním vnímáním společenské nebezpečnosti svého protiprávního jednání, matka by měla dceru, a řidič by nebyl obviněn z usmrcení z nedbalosti. Toto je jeden skutečný případ, který jsem zažil. Určitě jich bude víc.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 17:36:11 29. 11. 2011
Andras.jpg
KAREL-150 [2011-11-29 00:09:30]:

Postih za některé dopravní přestupky (v EUR):
- porušení zákazu parkování 10 - 40/1 bod
- nepoužití bezpečnostních pásů 30
- telefonování za jízdy bez hands-free sady 40/1 bod
- nezastavení na stopku či na červenou 90 - 360, odebrání řidičského průkazu na 1 měsíc/4 body
- alkohol v krvi (0,05-0,109%) 500 - 1 500, odebrání řidičského průkazu na 1 měsíc/4 body
- alkohol v krvi nad 0,11% soudní řízení, odebrání ŘP min. na 1 rok a bude stanovena velmi vysoká pokuta.
- alkohol v krvi (> 0%) u nových řidičů (ŘP do 2 let) 125/2 body

Překročení rychlosti:
- překročení rychlosti do 20 km/h 15 - 35
- překročení nejvyšší povolené rychlosti o 21-25 km/h 70 - 80 / 1 bod*
- překročení nejvyšší povolené rychlosti o 26-30 km/h 80 - 100 / 3 body*
- překročení nejvyšší povolené rychlosti o 31-40 km/h 120 - 200, odebrání řidičského průkazu na měsíc/ 3 body
- překročení nejvyšší povolené rychlosti o 41-50 km/h 125 - 160, odebrání řidičského průkazu na měsíc**
- překročení nejvyšší povolené rychlosti o 51-60 km/h 240 - 280, odebrání řidičského průkazu na měsíc**
- překročení nejvyšší povolené rychlosti nad 60 km/h 440 - 480, odebrání řidičského průkazu na dva až tři měsíce**
a nad 70 km/h 600 - 760 Euro

- Nedodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly /min. vzdálenost, kterou vozidlo ujede za 2 sec./ 75 Euro
- Nedodržení zákazu předjíždění 70 - 250 Euro
- Nedání přednosti 100 Euro

pozor, důležitá informace: řidič, který použije hanlivá slova nebo hrubá gesta, může být pokutován od 200 až do 6 000 EUR. Při odmítnutí zaplacení pokuty bude řešen přestupek u soudu. Německá policie může požádat zahraničního turistu o zálohu, v případě nezaplacení zálohy, může být automobil zabaven. Vozidlo může být zabaveno rovněž v případě zavinění těžké nehody.

Navíc, slovo společenská nebezpečnost či škodlivost v německu a zemích, které jsem uvedl, neexistuje. Odpadají tedy případy typu nesouhlasím, oznamte mě, dokažte mi, že jsem někoho ohrozil či omezil atd. A nakonec, pokud si pachatel přestupku chce stěžovat (jak časté v našich zemích, kolik administrativy, času a práce to zabere), musí zaplatit správní poplatek, který v případě, že stížnost bude vyhodnocena jako neoprávněná (u nás asi 96% případů), propadne státu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 16:33:48 29. 11. 2011
Andras.jpg
KAREL-150 [2011-11-29 00:09:30]:

A to je právě ta česká specialita, prostor na dohadování a špekulování. Mimo jiné se zvětšuje i prostor pro korupci. Mantinely v zákoně mají být jasně dané, nezpochybnitelné, stručné, jasné. Pro jeden správní orgán to tvé překročení rychlosti o 15 km/hod společensky nebezpečné být může, pro jiný nikoliv. Já bych ti za to flastr dal. To je ta naše prazvláštní povaha, když je tam 70, tak tam prostě pojedu 70, nad čím špekulovat?

Potom se nelze divit tomu, že ukládání pokut opravdu nemá smysl, protože zaplatí jen ti co neznají zákon, nebo se bojí. Švejci se všemu vždy vyhnou.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio