Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

2013. Jak to možná bude, aneb Úvahy řadového poldy (REDAKCE)

2013. Jak to možná bude, aneb Úvahy řadového poldy
ilustrační
Foto: internet

Minulý týden vláda schválila návrh systemizace příslušníků Policie ČR a Hasičského záchranného sboru pro rok 2013. Krátce po té se v médiích objevily informace týkající se dalšího snižování platů policistů a hasičů. Oficiální policejní zdroje i policejní prezident označily tyto informaci za spekulace. Jisté je, že policie bude zas o něco štíhlejší. Ale bude i efektivnější?

Autor: Lukáš Heinz
Publikováno: 17. 09. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu PINDIAN 23:21:55 05. 10. 2012
default.png
U nás na obvodě to bude asi stejné, od nového roku se mele o zrušení 6 TT s tím, že se ani nepřevedou na nižší TT. Takže opětovné snižování platu s navyšováním daní a zdražováním všeho!!! Ve finále ještě budu rád, že mě nevyhodí, když mi seberou 6 TT, nebo mi nandají ještě nižší TT. Už se těším :-(((
Doufám, že už nám rupnou nervy a pak uvidí Kalousek a všichni u koryt!!!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 17:16:22 28. 09. 2012
default.png
ANDRAS [2012-09-28 15:22:58]: Čekal jsi snad něco jiného? Nebo doufal jsi v něco jiného? Třeba reakci vrchnosti na tyhle praktiky?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDRAS 15:22:58 28. 09. 2012
Andras.jpg
Včera jsem se bavil s kolegou, který dělá velitele směny na MOP. Fukcionář vyřešil problém zrušení příplatků za vedení tak, že jej zrušil všem velitelům směn na MOP. Pokud připočteme snižování TT dozorčích, zesilek, hlídkařů atd., řešení podstavů rušením tabulek, jak kolega satiricky podotknul "za tuto dobrou práci, snížení příplatků těm nejnižším řadovým funkcím, jistě opět někdo dostane zaslouženou odměnu, statisticky je to úspěch a policie se doopravdy zbavuje přebujelého řídícího aparátu". :-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 19:43:34 26. 09. 2012
default.png
CATANI [2012-09-26 09:30:20]:

Takže zvláštní příplatek, hmmm nooo...! :D Aby to nedráždilo jak je to do očí bijící prasárna, že jo?

Jinak k tomuhle, cituji" Takže si pokládám otázku. Když to bylo špatně, proč uvedený stav, kdy kriminalita je na původní výši a někde vyšší, dokonce roste objasněnost a to s menším počtenm policistů, tudíž větším zatížením, je třeba u nás tento "zvláštní příplatek" na nejnižší úrovni za posledních 15 let. K čemu je rozdělení těchto příplatků do nižší a vyšší skupiny, když příplatek v té nižší skupině bere stejně vysoký jako ten z vyšší."

Ptáš se, Catani, špatně. Kdyby jsi se zeptal proč, našel by jsi odpověď. Ta je prostá: protože na vás dole každý sere, ti šmejdi nahoře se starají jen a jen o sebe a svůj klid.

Jinak bych si tě ale dovolil upozornit na další riziko vaší docela nezodpovědné činnosti: vy mezuláni ukazujete těm debilům, že ten jejich kreténismus může fungovat (samozřejmě oni pranic nechápou že děláte nějak jinak než oni vůbec chápou jak se ta práce dělat má :D) a serete si do vlastního hnízda. Makáte a celá vaše snaha čeká jen na to, komu kdy šlápnete na kuří oko a vrchnost vás zatne. Že nevíš jak to vím?

Celá vaše snaha nikoho nahoře nijak netrápí, odměny o osobní připomínají spíše milodary, nikdo o vaši práci nejeví zájem.

Aneb další základní poučka: žádný orchestr nehraje víc muziky za méně peněz, Catani! Pokud ano, s těmi umělci si šéfové doslova vytřou zadnice. Soupeř hraje vždy jen to, co mu druhý dovolí a vy dovolujete dost na to, jak jste placení. Pracuje se pouze do výšky platu, Ježíš Kristus rozdával druhým a jak dopadl? Já tobě práci, ty mě plat. Když ty mě ne plat, já tobě ne práci. Ty jsi začal, já jen reaguju. Nemáš o mou práci zájem, nebudu ji dělat. A tak se k zásadě číslo jedna: četník se má z práce vrátit živý, zdravý a netrestaný - nutně přidá další popis stavu četníka a to: odpočinutý.

Protože proč? Jestliže bez vlastního přičinění kvůli své mizerné práci jsi finančně spadl z kdysi slušné existence na stav, kdy si každý měsíc škudlím další a další věci od huby, je nutné si ty chybějící prachy nějak a někde vydělat jinak. No a na to musíš být odpočinutý, nebo aspoň nesmíš padat na držku. Četník prostě nemůže chodit do práce a myslet celou směnu na to, z čeho a kdy zaplatí základní věci. Ať sebevíc chce nebo ne, tohle se prostě neslučuje s dobrým výkonem ve službě.

A tohle není ze strany těch nahoře až těch nejvýše žádné nedopatření, ale dlouhodobě prováděný úmysl. Všichni to dělali tak nějak pomalu a nenápadně, ale Langer, to byl jinší sekáč!!!!

Souhlasím (+ 1)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 09:30:20 26. 09. 2012
default.png
HAMMER [2012-09-25 06:34:56]:

Správně jsi podotkl, že kdysi to byl rizikáč. Dnes po známých manipulacích a zneužití ke krácení platu policistů se tomu odborně říká zvláštní příplatek, který dle výkladu policejního prezídia nic neříká o rizikovosti povolání daného policisty v daném teretoriu atd.(i když při úspěšných odvoláních to o tom bylo) Dokonce při dotazech proč tento příplatek mají funkcionáři a PIS, se hovoří o tom, že zde je i zohledňována náročnost jejich rozhodování a odpovědnosti, či třeba jeden PIS si stěžoval, že jej má proto, že jej někdo o půl noci dvakrát do roka vytáhne z postele a policisté co obvykle slouží v noci obden bez ohledu na vrtochy počasí jej odvezou na místo činu a ještě mu pomalu drží deštník, aby nezmok(s odpovědností a náročností víme všichni jak to chodí)To není nic proti většině PIS, to je psáno proti systému.Policisté dosahují výborných výsledků tam, kde jim vytvářejí podmínky k práci, nebo se jim nepletou do práce, která je jednoznačně stanovena zákony a tisícovkou nařízení a rozkazů ve stovkách znění(ostatně i to už vzhledem ke kvalitě kádrového stavu padlo, nebo to padne dokud někomu známému nešlápnou na kuří oko).

Akorát ta vysvětlení jaksi nepasují ani při pohledu na výši rizikového v Praze či třeba v Ústí nad Labem nebo na Severní Moravě. Tam je ten příplatek úměrně vysoký vzdálenosti od Prahy, ale pouze s ohledem na řadové a výkonné policisty.Nic se nezměnilo a nezmění uvádím příklad třeba z našeho oddělení. Že toto oddělení I. typu má podstav jednu třetinu lidí, zpracovává 4/10 nápadu celého územního odboru a má rizikáč stejný jako zbývající oddělení II. a III.typu, což bych ještě chápal jako místní kolorit. Ale mínus 700,-Kč někde oproti oddělení II. a III. typu mi přijde jako degradace zdejší práce policie. Ono potom není divu, že lidé na funkcích musí mít rizikový(zvláštní) příplatek takhle vysoký, aby policisté ve výkonu jej měli takhle nízky.Jinak znovu a znovu, policista má dvě ruce , dvě nohy a jednu hlavu s minimálním průměrným IQ, nemůže prostě ve stejném časovém úseku odvádět několika násobně více práce než někde na druhém konci republiky, to je potom o kvalitě(za kterou jsou odpovědní manageri).

Takže taková oprava, rizikový už není rizikový ale skutečně "zvláštní".

Ještě se vrátím k onomu tehdy protizákonnému odebrání příplatku, který byl u nás zdůvodněn 2 procentním poklesem kriminality(tedy dobrou práci policie). Příplatek byl vrácen a vyplácen do doby zakonzervování stavu pol. prezidentem, potom vrácen na původní odňatou výši. Takže si pokládám otázku. Když to bylo špatně, proč uvedený stav, kdy kriminalita je na původní výši a někde vyšší, dokonce roste objasněnost a to s menším počtenm policistů, tudíž větším zatížením, je třeba u nás tento "zvláštní příplatek" na nejnižší úrovni za posledních 15 let. K čemu je rozdělení těchto příplatků do nižší a vyšší skupiny, když příplatek v té nižší skupině bere stejně vysoký jako ten z vyšší.

Nikdo totiž nenajde z managerů odvahu, aby skutečně našel podle zadání a výkladu onoho příplatku, skutečné objektivní tabulky k jeho rozdělení. No spíše mám pocit, že oni manageri na to nemají, grafy zvládnou, tabulky taky, hru s se statistikami tu na výbornou. Ale systémové změny jsou nad jejich síly, jednak na to nemají a jednak systém kdy za málo práce dostávají neúměrně proti ostatním hodně peněz jim vyhovuje(hlavně ty odměny - jednou se braly za to, že ty příplatky snížily a podruhé za to, že protizákonně odebrané příplatky uměli vrátit).To je taky o tom, že v případě nakládaní s prostředky na mzdy byla jednoznačně chyba tzv. reformy, toto přenést na kraje a tito to delegovali na územní obvody. Z toho se stala džungle, jednomu managerovi se líbí přidávat mladým, druhému se líbí přidávat štubám, třetímu se libí, když ostrouhají kromě vedení všichni atd. Je to jeden velký bordel, spíše anarchie. Já Červíčka osobně neznám(mezi námi, ani o takové lidi nestojím abych je znal osobně, je to už jiná lidská dimenze), rád ho poslouchám, vystoupení nemají chybu, ale oči, abych skutky viděl mám.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:34:56 25. 09. 2012
default.png
Jinak pro Cataniho: tento systém neměl nikdy ani nějaké ambice skutečně fungovat. Myslím tím akce - následek - jeho vyhodnocení - nová akce případně malinko jinak atd.

Tihle duši se ani nikdy nenamáhali vypouštět nějaké lži, jak sběr čárek přináší občanům nějaký prospěch. Oni jen potřebovali nějaký počet čáreček, u procent objasněnosti se to drželo tak, aby nebylo ani málo ani moc a byl klid od kontrol, takže se buď trestné činy zatloukaly nebo vyráběly a jinak všechno ostatní čím víc, tím líp.

Jen si vezmi, jaké myšlení musel mít ten dobytek, který navrhnul rizikáč. Čím víc nápadu v dané lokalitě, tím větší příplatek pro poldy, protože prý mají více práce na spisech. Nezlobte se kluci, ale tohle je prostě sabotáž. Samotný ten příplatek nemá špatný základ, ale měl být postaven tak, že měly být porovnávány lokality stejného zalidnění a počtu poldů a podle nejnižšího nápadu dávat tyhle prachy. Samozřejmě za zcela jinšího fungování inspekce, protože každý inspekčák, jakožto zkušený polda, jasně ví, jak snadno hledat zatlučené trestné činy, v podstatě po jediné kontrole na kterémkoliv útvaru a budu psát za mé doby, by minimálně vedoucí musel do báně.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAREL-150 19:13:18 24. 09. 2012
Karel.150.jpg
CATANI [2012-09-24 07:48:40]: Trefné! Jako obvykle od tebe. Chtěl jsem k tomu také něco napsat, ale jen bych se rozčiloval a tihle chamtivci na manažerských pozicích nepřinášející nic prospěšného mi za to nestojí. Pravdou je, že se vždy snažím dělat práci na odpovídající úrovni, ať už provádím šetření, sbírám jabka nebo ryju zahrádku. Nejsem si jist jestli se Policie dá nazývat ORGANIZACÍ a tak mi asi jako jiným nezbývá než co nejvíce ulhané a chamtivé manažery ignorovat a přes všechno to klackoházenípodnohy snažit se lidem sloužit jak nejlépe svedu. Mám jinou možnost pokud lidem chci sloužit?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 18:47:24 24. 09. 2012
default.png
Kdysi, když policie ve světě začínaly, byli zločinci docela v klídku. Tam se sem tam někdo nějak lapnul, setnul a basta. že byl zhusta nevinný, co na tom.

Pak se sešli borci co nad tím celým přemýšleli a začali vynalézat jak na to... To trvalo docela dlouho, všechny takové ty západní policie jedou v zavedených kolejích jistoty pro své zaměstnance ale samozřejmě taky nároků na ně.

Policie ČR má samozřejmě taky svoje jistoty:

1) manageři se sami nikdy ani n evyhodí ani si nesníží odměny.

2) řadoví mohou na odměny a osobní zapomenout, pakliže nelezou vedení do zadnice

3) každoroční snižování reálného platu

4) stálá dehonestace jejich povolání

5) každého patnáctého plat

6) okleštění práv na občana třetí kategorie

No a další si dodejte sami.

"Nejsme jako oni, prravda a láska zvítězí..." napřed posera Beneš, začátek ztráty ledva nabyté svobody, pak Dolfa s hnědýma spodničkama, pak Stalin se svým bratrstvem bolševické pracky a jako třešnička dobroděj Havel obklopen kámoši z kriminálů a kámoši, co do kriminálů patří!!!! Co jsme komu udělali?!!!! To je jak nějaké fantastické panoptikum hnusáků a idiotů!!!!!

Vidím to jasně: národ, který nechce nebo není ochoten svou svobodu bránit se zbraní v ruce, si ji ani nezaslouží.



Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CATANI 07:48:40 24. 09. 2012
default.png
HAMMER [2012-09-23 21:24:39]: Nejhorší, že to z policistů netuší nikdo. Ale přesto se najdou vždy nějací noví a po druhé, po třetí noví(kteří dokázali, že to nedokážou) manageri, kteří tvrdí, že to půjde i když se už za podstaně lepších kádrových, finančních a materiálně lepších podmínek pro policii přesvědčili, že to za těchto podmínek už nejde. Tady už ani lepší vrcholový managment nemůže být, tady to vypadá, že horší a horší ambiciozní lidé bez studu a hany se slovy a podstatně rozdílnými činy, trochu odsají si něco pro sebe a pak jdou od válu, napakováni zlaťáky a za sebou nenechávají už ani poušť to by bylo ocenění, tady už ten písek není.Když se mezi hienami najde vlk, tak ho odkopnou i bez zlaťáků.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 21:24:39 23. 09. 2012
default.png
Jo, samozřejmě naprosto netuším, jak z tohoto ven.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio