Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Instruktorem střelby „snadno a rychle“ aneb „Afgánská mise“ (REDAKCE)

Instruktorem střelby „snadno a rychle“ aneb „Afgánská mise“
Pavel Černý v Afghánistánu
Foto: archiv autora

I když se profesně po dlouhá léta věnujete výcviku ozbrojených složek, může vás dojista ještě vždy něco překvapit. Dělat střeleckého instruktora znamená stále uvykat na setkávání s velmi obtížně tvarovatelným lidským materiálem a prodělávat nikdy nekončící vydobýjení potřebných materiálních podmínek. Tyto zkušenosti však mohou být jen obtížně aplikovatelné v zemi, kde není překážkou pouze jazyková bariéra, ale také i místní klima, pojetí života, kultura a ekonomická situace.

Autor: Pavel Černý
Publikováno: 19. 10. 2012
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HONZAD 16:48:27 28. 10. 2012
honzad..jpg
hammere, vezmu to spis odzadu:
"Amerika není ten dobrý a spravedlivý strejda, který nám vždycky pomůže když budeme potřebovat. Ona sleduje jen svoje zájmy, což je správné. Nenalhávejme si, že je to jinak" ..
..ano, ale na to aby nam (evrope) v minulem stoleti za cenu zivotu svych kluku a svych penez zachranila nejmin dvakrat (spis trikrat) prdel, pred nasimi, evrospkymi vynalezy (komunismus, nacismus, prusky militarismus) na to nam byla v celu dobra. Ale my jsme se ji dokazali slusne vratit, zejmena exportem te nejtrvanelivejsi pavedy (tedy marxismu) mezi jeji elity..
Ano, mas pravdu Amerika neni ten hodny a spravedlivy strejda. Amerika je zeme, ktera je na sestupne draze a propadu do pruseru nasleduje nas, Evropu. A misto toho, aby Evropa vnimala, ze existuje-li nejaky zachytny bod, ktery situaci ve svete stabilizoval (at uz dobre ci spatne, ale stabilizoval) coz by bylo v zajmu Evropy, nebot Evropa je hodne nemocna a slaba, tak mi jako idioti stojime v rade tech, kteri propadu americky tleskaji. Jiste tlesjaki ji (a aktivne jejimu padu pomahaji) vsichni okolo. Cinani, Rusove, Arabove.... No parada, tesim se az svetovym hegemonem namisto vycerpane ameriky bude jedna z techto sil. To se budeme panecku mit jeste o sto procent lepe a bezpecneji. A ten spravedlivy rad v podobe jedne z tech tri ambicioznich kultur, panecku, to bude parada..

-- "Americké mrhání zdroji nepostihne jen Ameriku, ale i všecek svět." .. a jeje, tady panuje nositel Nobelovy ceny Al Gore :-) Prestan cost ceske a evropske noviny a podivej se, kde se mrha zdroji! Vis ze v Cine spoustu kazdy tyden novou TEPELNOU elektrarnu na uhli? A vis co si Cina a treba Rusko dela z emsinich limitu na cokoliv, z kjotskych protokolu a vselijakych nasich environmentalnich omezeni, ktere jsme si vymysleli a sami tim podvazujeme nasi konkurenceschopnost? Oni (mam na mysli asiaty) na svem uzemi kaslou na omezovani spotreby, oni ji naopak razne zvysuji a to ve vsech aspektech.

-- "Osm let Američani v Afghánistánu jen stříleli ... osm let je nezajímalo, že se nic nikam nehýbe." Jo a to slysel kde? KOukam, ze mas tajnou linku do USSOCOM a do Pentagonu, co? Tak pokud bys poradne tu svoji tajnou linku poslouchal, tak bys zjistil, ze v nejvetsi problem spociva v necem jinem... a ze od zacatku se snazili velice dbat, aby civilisti neprichazeli k ujme, cemuz v ramci vycviku, planovani a samotnych operaci venovali a venuji sestsakramentske usili...

-- "USA mají doma v politice černé zaměstnanosti takový bordel, že jim tam dělá načerno kdekdo, ale spousta z těch států víza zavedená nemá..." .. To mas recht, ale to jim jeste nebere pravo se branit a zavadet takova opatreni, jaka uznaji za vhodne a svoje probelmy si nezvestovat. Je to stejne, jakoby ti nekdo sel na dvorek krast zelezo a kdybys ho chtel vykopat, tak by ti rekl "A proc me vyhanis, kdyz uz minuly tyden ti ho vetsinu odvezl Fero".. co bys mu na to rekl?

-- "Ale tihle lidé od rekonstrukčních týmů mají svoji práci dávno vymyšlenou a jejich postupy jsou dávno vyzkoušeny a všem známy" Byl bych rad, kdybys mel pravdu. Jenze ji nemas. Je to vsechno jen metoda pokusu a omylu. Ukaz mi jedinou zemi s jinou kulturou (kulturou/virou), kde podobna implementace takovych postupu dlouhodobe fungovala. Nikde.

Naposledy byla uspesna takova protipartyzanska operace vedena demokratickym statem v Maljasii (konec 40 a 50 leta, porti komunistickym partyzanum) a v Africe (povstani mau-mau atd..) Jenze tam to provadela armada jejiho velicenstva. Delali to na zaklade sveho stalete praxe s kolonialni politikou a mimo jine metodami, ktere by dnesni politicko korektni svet, kde mas v kazde valce vedene zapadem (natoz Amerikou) tisice politicko-korektnich zapadnich (lec protizapdane) orinetovanych novinaru za zadkem, ktere by dnes proste zapadni zemi neprosly.
Nektere postupy (napr hromadne transfery obyvatel), ktere by jen vzdalene pripominalo postupy ktere v Malajsii vymyslel a nazval sir Gerald Templer bojem o "srdce a mysli" (ano, tento velmi razny a prakticky muz tento pojem vymyslel a uvedl v zivot) by proste uz dnes nebyly akceptovatelne na zaklade svych vlastnich ideologickych (pseudohumanistickych) pout, ktera si zapad nechal nasadit od svych vlastnich rozkladnych sil.
Jo, takova Barma, Cina, Rusko, Sudan (jenze ty naopak postupuji daleko brutalneji), ty nikoho nestehuji, ty je rovnou strileji...
Ale kdepak by mohl udelat zapad/USA treba byt i jen v podstate melicksot proti tomu, co mohou jini, treba jen to vystehovani lidi z oblasti, kde se vede protipartyzansky boj, tak jak to Britove provadeli v te Malajsii..

- "Jo a skutečnost, ža Nasralláhové kladou bomby kde je napadne, je taky z velké části zásluha těch slonů v porcelánu."... blbost. Tvuj hluboky omyl. Aniz si to uvedomujes, ocitas se tady v pozici Karla 150 a mozna i denvera.
Tvrdis, ze taktika (politika) appeasmentu (usmirovani) funguje tvari v tvar presvedcenemu, odhodlanemu a sve zajmy
jasne a silou prosazujicimu drbanovi. Kdyz ti tady karel ordinuje vlidnou promluvu jako lecbu na drbany, velmi spravne mu z praxe oponujes, ze takto to nefunguje. Ale v tomto pripade, zda se, najednou zastavas v podstate jejich stanoviska.
Ne, je to tak, ze kdo do tebe jde silou (a navic se tim netaji a dokonce to propaguje v ramci sve ideologie) v konecne fazi rozumi pouze stejne silne, respktive vyrazne silnejsi odpovedi. Sam to prece vis vice nez dobre..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 15:37:13 28. 10. 2012
default.png
HAMMER [2012-10-28 15:35:37]: Jo a skutečnost, ža Nasralláhové kladou bomby kde je napadne, je taky z velké části zásluha těch slonů v porcelánu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 15:35:37 28. 10. 2012
default.png
HONZAD [2012-10-28 12:43:56]: Tak pravidla projektů rekonstrukčních týmů jsou jasně daná: nic, co Afghánci nepotřebují a sami nechtějí nebo nejeví nějak zájem, se nedělá!!!! Přesně jak píšeš, bylo by to k ničemu stavět jim tam něco, co sami nechtějí i když to sebevíce potřebují. Ale tihle lidé od rekonstrukčních týmů mají svoji práci dávno vymyšlenou a jejich postupy jsou dávno vyzkoušeny a všem známy, mimo generalitu největší země světa.

Víza a USA: v USA mají doma v politice černé zaměstnanosti takový bordel, že jim tam dělá načerno kdekdo, ale spousta z těch států víza zavedená nemá. Kdyby tam takový bordel neměli, nikdo by tam nejezdil makat celá staletí už načerno. Kdyby nebyla poptávka po práci načerno, tak by tam nikdo nejezdil. Ať je to jak chce, takové spojenectví smrdí tím s Rusama.

Nebudeme srovnávat Ruské vyčínání v Čečně nebo v Afghánistánu s postupem Západu, ano? Nebo dokonce musulmanů, divé to zvěře. Osm let Američani v Afghánistánu jen stříleli (a věděli že přesně tohle jim přineslo politickou porážku v 'Namu a Rusům totéž v Afghánistánu) a osm let je nezajímalo, že se nic nikam nehýbe. Oni mají potřebu ukazovat, jak moc veliký národ jsou a myslí si, že si před nima někdo sedne na prdel. Díky tomu je nemají po celém světě rádi. Proto musejí mít tak veliký armádní rozpočet, neumějí se prostě chovat a respektovat jiné.

To s těmi penězi a náklady na zbrojení je přece tak, že všichni jsme spojeni světovým obchodem, Americké mrhání zdroji nepostihne jen Ameriku, ale i všecek svět. Každé jejich další nepromyšlené válečné dobrodružství způsobuje jednu krizi za druhou, zdražování ropy atd atd. jsi snad slepý? Zodpovědnost je přesně to, co těmhle velikášům dneska chybí. Skromnost, pokora, slušné nenadřazené jednání, to jim nikdy nešlo. Podívej se na to, kolik roků po druhé světové válce nejsou schopni přiznat, že Japopnsko je nenapadlo jen tak z plezíru, ale že k tomu mělo velmi vážné důvody způsobené velmi velkou měrou americkým nadřazeným chováním a jednáním.

Amerika není ten dobrý a spravedlivý strejda, který nám vždycky pomůže když budeme potřebovat. Ona sleduje jen svoje zájmy, což je správné. Nenalhávejme si, že je to jinak. Máme jedině to štěstí, že jsme zatím na straně vojensky sice silnějšího, ale mentálně slabého.



Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 14:31:32 28. 10. 2012
honzad..jpg
jo a jeste hammere: "Místo toho osm let dělali v Afghánistánu jen peklo" .... nono,peklo vypada jinak. peklo jsou treba zamerne a cilene utoky na civilisty, jak to delali soudruzi s Moskvy v Cecensku, nebo treba rucnikari v Sudanu proti krestnaskym a animistickym enklavam na jihu. Utok, natoz zamerny utok, na civilni cile je neco, za co se v USarmy chodi brucet na desetileti..



Pises: "stálo to strašný peníz (a nemůžeme ani říkat že Amíky, to zaplatíme samozřejmě nějak jinak my všichni)" ... ale prd. Podivej e na vojenske rozpocty evropskych zemi a vojensky rozpocet USA.
Jinak z interpelace jednoho poslance v minulem roce: "v tuto chvíli výrazně zaostáváme za plněním našich závazků, které jsme na sebe vzali při vstupu do NATO. Vojenský rozpočet ČR je hluboko pod doporučenou hranicí 2% HDP. V letošním roce se tento ukazatel pohybuje okolo 1,15% HDP..."
Takze bud opravdu bez obav, pokud tento podnik nekdo opravdu mastne plati, tak je to americky danovy poplatnik. Tomu nasemu (a evropskemu) to zili moc netrha...

Pricemz ti mozna uslo, ze Alahovi oddani panove se naengazuji jen proti americe, ale treba v Madridu ci Londyne by ti o tom mohli vypravet... takze to neni jenom JEJICH (americka) valka

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 12:43:56 28. 10. 2012
honzad..jpg
Obavam se, ze ani i ty rekonstrukcni tymy sitiaci nevyresi a nevyresili by, ani kdyby tam byly hned. Pokud je mistni kultura a kulturnost tak nahony vzdalena tomu co tam chces implementovatm, tak ses spis cizorody prvek, ktery tam za svoje penize neco tlaci a zavadi, ale jakmile s tama zmizis, vse se vrati do puvodnich koleji .. tim spis, kdyz ti chyby jakykoliv OPRAVDU spolehlivi mistni spojenec.

A jak souvisi spojenectvi s vizi? Naprosta vetsina Cechu uz od roku 1990 jezdi do USA vedome porusovat jejich zakony (minimalne delat na cerno), do vedlejsi Kanady zase jista komunita s ceskym obcanstvim jezdi dojit jejich socialni system... takze ja se jim vubec nedivim a viza jsou jedna z mala povinnosti jak to aspon trochu limitovat. Kdybychom nemeli poradny bordel na nasem dvorku (a snad nebudes popirat ze mame) tak viza nejsou...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:34:06 28. 10. 2012
default.png
HONZAD [2012-10-27 23:24:41]: Počkej Honzíku, to, že zareagovali vojenskou akcí na zničení vojenské síly Talibanu bylo v pořádku, dobře a rychle provedené, měli všecky trumfy ve vlastních pařátech. Ihned po vojenské porážce Talibů měly ale nastoupit rekonstrukční týmy, klidně i přivezení policisté, implantovány zákony na vymáhání práva atd. Okupační správa se vším všudy. Místo toho osm let dělali v Afghánistánu jen peklo, stálo to strašný peníz (a nemůžeme ani říkat že Amíky, to zaplatíme samozřejmě nějak jinak my všichni) a výsledek je, že celý smysl akce je teda co? Nasrání dalších nasralláhů, vytřídění idiotů ve spodních vrstvách na obou stranách a co ještě?

Pokud někomu říkám spojenec, nemůžu jaksi naprosto bezdůvodně ponižovat jeho občany jejich vízovými zvyklostmi. Pokud pro nás mají víza, my pro ně máme mít zdvižený ukazováček. Vlezdoprdelectví se mi prostě nelíbí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 23:24:41 27. 10. 2012
honzad..jpg
hammer: no kroutim hlavou treba nad tvyma filipikama, jelikoz s ohledem na situaci nemohli amici v celku za dane situace delat nic moc jineho. hraje se s kartama tak jak jsou v danem okmaziku rozdany a to se tyka i personalu, ktery je k dispozici.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 13:57:13 27. 10. 2012
default.png
DANIK [2012-10-26 23:18:54]: Vojensky není řešitelné dlouhodobě nic, odstranit nějaký režim ale vzápětí musí proběhnout něco jinšího než zase vojenská akce a zase a zase....

Ropa a nerosty, to je tak otřepaná fráze, že už jí někdo i věří.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 23:19:48 26. 10. 2012
Danik.jpg
fujky - neodmyslitelně. To jsem poliš.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DANIK 23:18:54 26. 10. 2012
Danik.jpg
Mě na tomhle vždycky nejvíc fascinovalo, že všichni křičiči - dělaj to pro ropu a ekonomiku, nic jiného - si tak nějak neuvědomují, že my jsem s Amíkama neodmyslytelně spjatí. Jestli to dělaj pro ropu, tak je to i naše ropa, jestli to dělaj pro nerosty, tak jsou to i naše nerosty. Půjdou do řitě Amíci, my půjdem také. To je globalizace v praxi.

A Afganistán je vojensky neřešitelnej, prostě se tam jednou za čas musí zajet, trošku jich pobít a zase odjet. A až začnou vystrkovat růžky, tak celý proces opakovat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio