Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Veřejná bezpečnost vs.Policie

Dobrý den, jako bývalý policista sleduji se zájmem situaci u Policie a i tuto diskuzi.Musím se přiznat, že za dnešních poměrů bych nechtěl sloužit. Mohu hodnotit práci a postavení jak Veřejné bezpečnosti, tak Policie, u obě jsem zažil.Je mi líto a je tristní, že dnešní policista má malé zastání jak u veřejnosti, tak bohužel i u orgánu státní moci, a pana Langera lépe nezmiňovat.Pachatel je na tom mnohdy lépe než zasahující policista. Vytáhnout nůž, pistol a použít ji proti policistovi (viz, skoro 100 zabitých policistů za nějakých 18 let), to si pachatelé hodně hodně rozmysleli ten kdo policistu usmrtil (taky si takový případ pamauji z 80 let), tak byl adept na provaz. To co se děje teď, že někdo zavolá hlídku v Brně, aby jí mohl napadnout, to je neuvěřitelný stav.
XJHX :: Datum založení: 14. 01. 2009 :: celkem 203 komentářů

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu MARTOO 10:15:05 06. 12. 2013
martoo.jpg
JANM [2013-12-05 15:51:12]:
Opět záleží na tom, co by jsi chtěl dělat.. Operativa má podstatně flexibilnější pracovní dobu, zato vyšetřování spíše pervnou. Práce územáka a operativce je podobná v hodně hrubých rysech..

S výjezdy to je strašně individuální. Někde stálé SVS nemáš a slouží je všichni z SKPV, někde máš na výjezdu stálé operativce i vyšetřováky, někde pouze stálé operativce a vyšetřováci chodí z jednotlivých oddělení, někde naopak. Záleží na velikosti ÚO a konkrétních nastavených podmínkách. Pokud slouží jednotliví lidé z oddělení, mají tak do tří výjezdů do měsíce..

To hodnocení jednotlivých problematik bych zase tak moc rezolutně nepsal. Každá problematika má svoje výhody a nevýhody, každý ÚO má slabší a silnější oddělení jednotlivých problematik, záleží na ÚO, kam by jsi na SKPV chtěl (podle specifik obvodu, odborné úrovně a zkušeností SKPV atd.)

Ber to tak, že obvod si člověk většinou nemohl vybrat, ale SKPV může. Proto hlavně ve výběru bych byl co možná nejobezřetnější. Rozhodně bych se zdržel jakéhokoliv sentimentu k nějakému ÚO či počtu známých lidí a kamarádů na konkrétním oddělení SKPV. Pokud budeš chtít kariéru na různých úrovních SKPV, podstatný je potenciál oddělení SKPV kam by jsi chtěl (očekávané zvyšování znalostí a odborností, zkušený mančaft s výsledky - né počet čistých čar, ale maximální počet tažných policajtů, počet pachatelů ve VTOS, počet odhalených a vyšetřovaných zločinů, úrovni rozpracování, vztahy SKPV s OSZ atd.)

Obecně bych ale řekl, že majetek je asi práci obvodu nejbližší a například drogy či mravnost spíše vzdálenější. Beru to podle toho, s čím se člověk na obvodě potká častěji.

Ty pátrače bych rozhodně neškatulkoval tak, že mají nejlehčí práci. Jak jsem psal, je to hodně specifická práce, asi nejodlišnější od ostatních problematik. Těžko lze hodnotit, co je lehčí a co těžší. Jak by jsi například porovnal práci pořádkové a ciziny? To prostě nejde.

Taky jsem se bál vyšetřování, když jsem šel na SKPV.. Nakonec mě ale až udivilo, jak je to ZPŘ v základních rysech podobné.. Furt je to vedení trestního řízení a to má dost podobné náležitosti. Opět záleží na problematice, jakou budeš dělat. Podle toho se odvíjejí jednotlivé úkony trestního řízení. Například v minimálních případech budeš v rámci trestního řízení na drogách dělat rekonstrukci nebo na majetku nařizovat soudní pitvu:o)

Není pravděpodobné, že by jsi na SKPV začínal na spisech, kde by jsi dělal hromadu úkonů. Spíše ze začátku budeš dělat jednodušší spisy než si dělal na obvodě, aby sis "osahal" vyšetřování. Budou to například věci, kde OSZ zrušil ZPŘ nebo je nutné třeba provést psychiatrické znalecké zkoumání. U těchto jednoduchých spisů máš rozdílů jen pár.

Vyšší trestní sazbou bych se moc nestresoval, ta například hraje roli v otázce nutné obhajoby, kde zpravidla u zločinů musíš mít obhájce již v přípravném řízení nebo třeba v otázce důvodu "áčkové vazby", kdy pachateli hrozí vysoký trest a hrozí, že by se skrýval anebo vyhýbal trestnímu řízení.

Vzory jsem si dělal taky a tak jsem se základ spisů učil taky. Zůstali po mě na obvodě a učí se z nich další.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JANM 15:51:12 05. 12. 2013
default.png
MARTOO [2013-12-04 19:09:02]: Tak mě osobně u Pčr hodně bavilo, že jsem chodil po lidech a bavil se s nimi a oni mi dávali info, kdo je novej ve vesnici, kdo se odstěhoval do jiné a takové ty drby a já pak měl velkej přehled. Jako pátrač je asi ta nejjednodušší práce a operativa dle mého názoru je územák v civilu (zjednodušeně. Uvidím jak to vše bude, ale já nikam nespěchám, neboť na SKPV tomu taky musíš zřejmě trochu věnovat více času a osobní volno věnovat krimi. Pač ruku na srdce někdy přijdeš do práce a celou šichtu máš třeba výjezdy na SKPV mi přijely holky až večer v 20 h kdy měly 12 hod v terénu nápad asi 4 věci a jednu z nich jsem kompletně nabral a vyslechl , kdy přijely dostaly to hotový na papíře daly kafe a jely na další. Co se týče drog může to být zajímavý. Majetek to je s tím hodně spojený, hospodařina to by mě nebavilo a násilí to chce hodně zkušeností. Jak jsem měl 3 měsíce dodělat zopku pač mám takovou tu 6 měsíční, tak mi tam na tuhle tématiku jeden plk. tak zamotal, že jsem byl rád , že to okvalifikuju tak a tak. Spíš by mě zajímalo pač jsem dělal ZPŘ, tak jak se to dělá když máš vyšší tr. sazbu např Lpaso máš ty pachatele, tak jsem občasně koukal na některé věci a musí se sdělit pachateli Ne jako v ZPŘ, ale dle § 160 tr řádu a od tohoto úkonu už nevím jak to v je a právě z toho mám obavy. Přiznám se jsem člověk co třeba čte pomalu, ale pak to mám v paměti. jsou lidi co jedou a fakt kvalitní práci za sebou zanechávaj. A abych ještě navázal na toto fˇorum, tak když jsem byl po maturitě tak jistej starej pes v podniku si mě vzal pod křídla řekl tady máš schéma a společně jsme makali, kdy mi ukazoval závady a jejich odstranění. U PČR to bylo cca tak do roku 2006 možná až 2009. Od té doby jsem byl odkázanej na tr zákoník řád, staré spisy a sám pokus omyl. Nemluvím o postupech na místě, kdy opravdu 6 měsíců zopka nestačí, ale zažít hodně případů na místě a poučovat se z toho. Teď je to na těch co se učili od těch starejch, aby nás to naučili. Bohužel jsou tak v jednom kole, že nemaj moc času nám ukázat tak a takhle. Jinak by ta práce byla třeba lepší. Zase jak si psal jsou tam personální stavy atd. Jak mi řekl jeden starej pes Musíš vydržet a překousnout to. No už moc blábolím :D Třeba pro ulehčení jsem si udělal vzory, které jsem pak nepotřeboval, ale klukům co pčišli po mě těm to vyhovovalo. Neměli takové problémy jako já. Z 8 co jsme tam přišli jsem zbyl jen já ostatní do C , nebo jinej útvar - vedoucí byl zlej, ale já zase musím nad sebou pevnou ruku jinak zvlčím :(

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 19:09:02 04. 12. 2013
martoo.jpg
JANM [2013-12-02 15:07:48]:
Nejdřív si rozmysli, co by jsi chtěl na SKPV dělat - zda operativu nebo vyšetřování, od toho by se měla odvíjet Tvoje cesta.

Operativa je nejzajímavější na odděleních, kde se vyhledává sériově páchaná trestná činnost. Tam ale musíš extrémně pečlivě hledat konkrétní oddělení SKPV, protože v kvalitě operativy je právě největší bolest SKPV..

Vyšetřování je naopak nejzajímavější na odděleních, kde je buďto spíše sériová trestná činnost ojedinělá (např. na násilí, ale to se odvíjí podle toho, jaké skutky konkrétní oddělení dělá - většinou zda dělá vydírání či znásilnění, někde totiž vydíračky dělají loupeže a znásilka mravnost) a nebo právě na odděleních, kde skvěle šlape oerativa - to je pak radost vyšetřovat..

To pátrání nevim, pátrači jsou tak specifičtí, že mám za to, že kdyby jsi tam byl několik let a rozhodl se jít třeba na nějaké jiné oddělení mimo pátrání, budeš začínat úplně od začátku což ne každý je ochoten skousnout. Osobně bych řekl, že to je na začátek SKPV trošku škoda. Časem tam jít, proč ne, ale být na SKPV a nezkusit si, co SKPV primárně dělá?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JANM 12:08:43 03. 12. 2013
default.png
HAMMER [2013-12-02 16:56:48]: Dělám zabespečovačku od ledna končíme takže asi tak. Jinak Měřáček notebook atd. Je to fajn práce čistá hlava udělás si svoje. Řemeslo je fajn bohužel zaměstnavatel ne vždy bude tady těch 30 let abych platil hypo :(. Peníze jsme měli do nedávna okolo 33-35 tis čistá. Teď jsem na 25-27 čistá. Od nového roku 20-22 čistá s tím, že okolo března budou vyhazovi. Co se týče těch vedoucích jak sledujou, kdy máš službu atd taky jsme ho tam měli a pak naštěstí odešel, ale měli jsme zase takovýho, že se snažil vyjít vstříc. Akáda nikdy. Studoval jsem na vlastní triko peďák pač nic jsem nesehnal (nevím akáda zdali by do budoucna v C se dala využít). Zase kdo chce ať to zkusí. Staří psi jsou pryč. Nějak bylo nějak bude ono se to časem podá

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 16:56:48 02. 12. 2013
default.png
JANM [2013-12-02 15:07:48]: Dobrá, jasně že staří kriminalističtí psi jsou pryč a chybí kdo by cvičil mladé. S tím ale už nic nenaděláš. Teď musí jít nahoru ti, kteří mají zájem, to je naprosto dostačující kvalifikace, se zájmem totiž přijde i všechno další. Z toho titulu ti říkám: val, val, světová skupino!

Jak ale píšeš, nahoru se dostává kdekdo a povýšením výše se nedostaneš mezi odborníky, ale zase zjistíš, že jen s tvým zájmem jsi zase nejlepší.

Odbočka: u nás vedoucí nepustil nikoho nahoru (kdo mu dělal spisy a výsledky, psal mu hodnocení, že kluci odcházeli na útvary, kde nějaké hodnocení nějakého ukurvence nebrali v potaz. Pak se ovšem chtěli vrátit někam jinam, na kriminálku, a představte si, ten šmejd jim to posral i po letech zase. Studovat akádu? Neodpustitelný zločin! Dělat si školu bokem? Ten hlídal, aby si s kolegama nemohl nikdo vyměnit službu jakoby neměl nic jiného na práci.

Já ti, Karle, nevím. Dneska jsem po nabyté praxi v oboru ve stavu, kdy přecházím na skoro dvojnásob líp placené zaměstnání s měřáčkem, šroubováčkem a notebookem. Mluvím o penězích co mám v pracovní smlouvě ze začátku. Je to jen o zájmu, ale u policie mi zájem o práci nebyl vůbec k ničemu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JANM 15:07:48 02. 12. 2013
default.png
HAMMER [2013-12-02 06:11:19]: SKPV maximálně pátrače. Spisy atd jak ty píšeš taky bych nechtěl, ale ono u nás to jeden čas taky bylo, že kolegové si brali domů spisy a to na základním útvaru. Na ostatní já kašlu. Pač ostatní si musej nejdříve zamyslet nad sebou a zjistěj , že za 4,5 roku jsem byl marod 11 dní. Dělal jsem poměrně dost šichet za ostatní a nemluvím o spisech nikdo mi nic nemůže. Vedoucí řekne udělej to tak to udělám. Rozhodně pak ostatní když si otevřou na mě hubu, tak se zeptám a tenhle spis dělal kdo? Nebo šichtu co si měl mít tak jsem dostal já a místo abych šel na státnice tak jsem byl v práci. Mě nikdo nemůže říci ani popel maximálně sklopenou hlavu a šoupat nohama. Pokud se o to někdo pokusil mě pomlouvat atd což bylo normální tak nemohli. Co se týče SKPV možná bych to zkusil, ale ne s malými zkušenostmi. Kde je napsáno, že bych se nevrátil zpět na základní útvar. Otázka zní co na SKPV drogy, majetek, násilí. Ale neměl bych zrovna v horizontu 3-5 let chuť jít ze základního útvaru. Hele Hammere mám známé co dělali na krimi ještě před rokem 89. Dnes jim je okolo 70 let a tyhle chlapi ty jsem neviděl na krimi nikde. Pravda jeden má nějakej STB výcvik či školu a druhej ještě dnes v 67 letech má fyzičku kam se hrabe moje generace. Oba spolu byli x let kolegové a dělali jeden terén 20 let. Znali všechno a všechny. Dnes tam choděj ve směs lidi co udělaj školu a rychle jdou nahoru, ale Starší generace ty by jim dali školení :D Nechci urazit současné kriminalisty, ale dle mého názoru 10 let ulice a pak terén kde měl 10 let ulici to pak kriminalista má tu práci o něco lehčí.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HAMMER 06:11:19 02. 12. 2013
default.png
JANM [2013-11-29 17:00:00]: No tak ty jsi případ, který projevuje snahu a chuť a tím pádem automaticky je vedením zneužívaný. Místo toho, aby manager udělal pořádky s lenochama, navalí to tomu, co ukázal, že chce a umí. Ovšem za stejné prachy a vsadím se s tebou, že na tebe ještě ostatní zahlížejí dost zkřiva.
Pokud máš snahu a chuť, samozřejmě se na SKPV neztratíš. Já to odmítl, kolega co sloužil se mnou to vzal. Následovaly spisy tahané domů atd atd. Děkuju, nechci. Za stejné prachy nekončit ani doma, to soráč.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 11:24:02 30. 11. 2013
martoo.jpg
JANM [2013-11-29 17:00:00]:
Podívej to musíš vědět sám. Rozhodně Ti SKPV neuteče. Teď si to říkám taky. Když jsem nastupoval na SKPV, nevěřil bych. Musím zaklepat, že mi adaptace na SKPV proběhla několikanásobně nad očekávání. Ihned spisy a výjezdy, za dva měsíce vazba se zvlášť závažným zločinem a tak to frčí dál..

Na spisech, které se jsou na hraně mezi trestňákem a třeba občanskoprávním sporem se člověk nejvíc naučí. A jedničkové usnesení je v některých případech "policejní kumšt". Já snad nejvíc nenáviděl případy, kdy jsem do detailů věděl jak to pachatel udělal, ale ať jsem se v tom rejpal sebevíc, v životě jsem mu to nemohl dokázat. To by se člověk rozškubl..

Ty jsi Středočech viď? Jestli budeš chtít na SKPV na operativu, doporučuju Prahu. Tam ještě jakžtakž funguje, na většině ÚO je prakticky zabitá.. U vyšetřování je to o trochu lepší, ale na ÚO se bohužel nedostaneš k tolika zajímavým případům a to opět kvůli absenci operativy, která má vyhledávat a rozpracovávat. Budeš si muset vesměs vše oběhat sám..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JANM 17:00:00 29. 11. 2013
default.png
MARTOO [2013-11-29 14:45:14]: Takže říkáš, že když jsem dělal 2,5 roku neznámce a pak jen známce a z toho jsem měl jako druhej nejhorší spisy pač nikdo to nechtěl a mě to přistálo na stole tak bych teoreticky na SKPV mohl neztratit? Jediné co jsem nesnášel za sisy tak bylo čj tvářící se na AA a dlouhodobém prošetřování třeba i TČ ale to byly sračky. Takže vydržet a zkusit to a pak nikde není psáno nejít zpět asi tak. Díky zatím čaj a hodně úspěchů

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTOO 14:45:14 29. 11. 2013
martoo.jpg
JANM [2013-11-29 13:23:53]:

Varna s 5 litry svinstva (předpokládám, že se jedná o matečník) je zpravidla ve věcné příslušnosti ÚO SKPV, takže pokud tohle má kraj, tak doufám, že k tomu mají zadokumentovanou rozsáhlou distribuci, jinak je něco špatně.. Kompletní varna se Ti vejde do cestovního kufru..

Řeknu Ti, že se asi taky jednou sbalím a půjdu zpátky na obvod. Na to je ale ještě spoustu času. chci si něco zkusit, něco naučit a poznat. Takže to vidím tak za minimálně 10-15 let..

Já šel z obvodu po 4 odsloužených letech na SKPV a bál jsem se, jak to bude málo a jak budu absolutní trotl. Nejvíc mě zklamalo, když jsem zjistil, že to tak není. Od SKPV jsem čekal zejména to, že dělá hlavně zločiny a zavírají pachatele. To jsem se hodně spletl..

Pokud jsi prošel obvodem a dělal jsi úplně všechno, pak máš vynikající základ. Vím, že se říká, že minimum je 5 let na obvodě, ale taky záleží co všechno děláš. Já dělal od začátku hlídku, ZDS, DS, neznámce a po dvou letech známce (poslední rok ty nejsložitější). Naopak jsme měli na SKPV borce, který byl 15 let na hlídkové a na operativě byl marnej i po třech letech. Takže je nutné hledat nějaký ideální střed mezi odslouženými lety a dovednostmi a znalostmi.

Co se týče mediálních kauz, tak zněji a vypadají hezky, ale důležitý je pravomocný rozsudek. A těch je jak šafránu..

Co já ti můžu radit? Na to máš podstatně zkušenější.. Věřím, že na obvodě jich máš dost. Bohužel asi i více než jich mám na SKPV..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio