Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Policejní vozy s černou skřínkou (REDAKCE)

Policejní vozy s černou skřínkou

Foto: Nová auta by měla být dovybavena do konce roku
Policie představila prototyp technologického vybavení nových policejních aut. Jeho použití má v budoucnu zjednodušit práci policistů v terénu a zrychlit zásahy v případě krizových situací, jako jsou povodně nebo požáry. Reportáže z včerejšího představení prototypu v pražském Muzeu policie přinesly ČT24 a Lidové noviny.
Autor: Michal Tošovský
Publikováno: 13. 02. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu DANIK 16:28:56 15. 02. 2009
Danik.jpg
milý Honzade ty musíš být plukovník na prezídiu, jinak to není možné. Už ti tady mnoho lidí vysvětlovalo, že srovnáváš nesrovnatelné. Ty prostě nechápeš, že my máme mnohem méně aut, než ti američané. (jinou konstrukci která umožňuje rychlejší opravy atd.) Jinými slovy, jednočlenými hlídkami by si dosáhl pouze toho, že místo 12 lidí na Prahu 5 by si měl 4 až 6. To je jeden z důvodů. Taktika jejich zákroků, např. proklamované užití zbraně u nich není problém, pokud jsou spolěny zákoné podmínky - u nás splníš zákoné podmínky, necháš se postřelit (nejlépe dvakrát)a poté smíš střílet zpět. (nedej bože abys trefil pachatele dvakrát, nebo dokonce do hlavy)O použítí taserů, zastavovacích pásů, těžších zbraní(brokovnice, samopal) a jiných věcí nemá cenu hovořit. Moc by se mi líbilo, kdybych měl možnost tě někdy zastavit ve vozidle a v praxi ti ukázat, jakým způsobem se u USA provádí dopravní kontrola. Myslím, že by si na mě podal asi 10 žalob, zavolal Novu atd. Protože jak tam mají demokracii, tak represivní složky jsou z demokratických principů poněkud vyjmuty. Už ti tady někdo psal, že Evropa a USA jsou jiné - znáš nějakou evropskou zemi, kde jezdí jednočlené hlídky? Jako úplně poslední věc, bych ti rád vysvětlil, že u nich má systém městské policie opravdu tradici a je pružnější ke změnám. Policejní šéf, chce něco změnit, zajde za starostou a jsou změny. U nás bych ti ten proces nerad popisoval, je dlouhý. Také mají poměrně jasně nastavená pravidla a zákony. Možná tě překvapí, že u Policie ČR existuje interní akt řízení a ten ti vydá, kterýkoliv trotl od kapitána výš, každý rok jich vyjde tak cca 400. Všechny by si měl znát, a řídit se jimi - bezezbytku (o tom, že často porušují zákony žádná) A slavný závěr - ADMINISTRATIVA - rovnou na příkladu - chytnu alkohol za volantem - USA postup: zadržení - policejní cela, ráno soudce - rozsudek - trest. Cca. 14hodin. U nás - zadržení - cca. 2 - 3 policajti tvoří spis cca. 2 hodiny normálka - návštěva lékař (eskortují 3 policisté) - návrat, výslech a HURÁ propuštění pachatele - za cca. 2 až 3 měsíce možná soud, když se dostaví. Jiný příklad - vykradéné auto na parkovišti, nejsou svědci, není kamerový systém - skončil jsi(nejsi li Sherlock Holmes) - přesto k té věci vyrobíš cca. 30 až 40ti stránkoýv spis, provedeš šetření a další kolega odloží (těma dvěma úřeďákam) např. v Holandsku se podobné věci neřeší - pouze pojišťovna. Prostě spousta věcí je jinak než na západě, víš? Z praxe tě možná překvapí jako civilistu, že zločinci většinou jezdí v autech co jsou čistá čí někoho jiného, jinými slovy i kdyby si se ulustroval, nic o posádce nezjistíš. Tedy technika bude fajn, možná super, ale musí to být sluha policistů, ne jejich nadřízený. K těm autům - to si špatně pochopil, možná. Spotřební materiál služební vůz v Usa skutečně je. Máš pravdu, že rozbití vozidla při nějaké blbosti je stejně špatné jako u nás, ale vozidlo rozbité u zákroku se opraví a jezdí se dál. U nás nesmíš půl roku až rok řídit, dostaneš spořeníčko a jsi za supervola. Auto se opravuje měsíc až šest a pokud ti jiný bratrský útvar auto nepůjčí, tak chodíš pěšky. Prostě rozbít služební vůz je zločin nejhorší. Chápeš drobný rozdíl? Auto je nejdůležitější - pěšáka nahradíš - bez omezení nabereš každého kdo se přihlásí a blbce na ulici máš hned. Shodnem se na tom, že trestné činy, přestupky včetně dopravních se tam řeší, narozdíl od nás. Protože víš co ti vezme elán? Když chytíš šmejda jak vykrádá auto, známá firma, recidivista - radio v ruce. Odvezeš, sepíšeš a PUSTÍŠ!!!!!!!!! Šmejd krade dál. Za dva týdny znovu atd. A TO TI PŘÍSAHÁM, ŽE NEPŘEHÁNÍM. O tom, že přesupek, který není zdokumentován(jak bez techniky?) neexistuje. Čili kdo chce oznámit za cokoliv, už v podstatě vyhrál - my nemáme důkaz a o tom a to že tě tři policajti při skutku viděli, nikoho nezajímá. Jako drobný extrémní případ - pojedu po městě cca 70km/h, ty mě předjedeš cca 130km/h (služební vůz), dojedu-li tě a zastavím, tak pokud budeš mi povinnou výbavu v pořádku, můžeš se mi smát, dle zákona jsem bezmocný. Ano, potrestám tě jinak, ale poruším zákon(hnus) - nebudu tě bít, nejsem kovboj. Takže na závěr, ano naše policie není dokonalá, má chyby - mnoho, ale dokud se nezmění zákony, vymáhání zákonů atd. Policajti nic nezmění. A říkat, že něco máme změnit my, tak to je oprvdu hloupost. Viš proč nás chodí málo na demonstrace, protože víme, jak se tomu naši nadřízení smějou, u nich nejde o popularitu - oni mají svá korýtka jistá(a čuměl bys jak jsou proti našim funkcionářům někdy amatéři i poslanci - odměny 50 až 100.000 atd.) Jim jsou demonstrace ukradoné a to zcela. Oni jen udržují status quo a to jim vyhovuje. A jestli myslíš, že ti může být lhostejné, když vidiš jak ti pan neministr niči organizaci a on to skutečně dělá, tak je ti smutno a už ani nechceš bojovat. A to co se teď zkurvilo, už nikdo nenapraví. Kontinualita je v hajzlu a to nenastalo ani po revoluci. Protože policajt je policajt za všech režímů, viš? Pár šmejdů vyhodíš, ale celek musíš nechat vyčisti časem, neboť když zničíš zkušenosti, kontakty, tak už nemáš policajty, ale šašky.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 15:43:43 15. 02. 2009
default.png
4 hodzad Chlapče opravdu zůstaň u Kobry 11. Ten chytrák, který ti psal, že auto je v USA spotřební zboží jsem byl já a trvám na tom, nikdy jsem nemluvil o jejich odepisování. Nebo dokonce "plitvani" :-))) Nevím kolikrát jsi tam byl, jak jsi se zajímal o policejní práci, ale já tam už 10 lítám na dovolenou k ségře, která se tam vdala. """3) Jiny ctihodny diskutujici me upozornuje, ze v USA nejde o policii statni??.... Boze, to snad vi uplne kazdy, ze policejni sbory jsou zrizovany mesty. To mel byt ten tvuj objev a protiargument na to, proc maji vasi americti kolegove (byt zrizeni mestem) zjevne vyssi produktivitu prace nez vy?""" Jasně, že to ví úplně každý ty jelito :-)))) Dlužíš mi dva papírové kapesníky, protože mi slzy smíchu postříkaly monitor. Fakt jsi chytrák, já ti trochu rozšířím obzory ty nemehlo co si myslí, že v USA neexistuje státní uniformovaná policie. vastatepolice.com/ (s WWW) HOWGH :-))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 15:27:44 15. 02. 2009
honzad..jpg
specialne pro: Starskeho "vážně pan Langer chce totálně zníčit a destabilizovat všechny kriminální útvary v praze, aby mu ale opravdu nikdo neviděl do karet" ... Obavam se, ze svym zpusobem mas pravdu. Od okamziku, kdy se zde v cca prvni polovine 90 konstituovali parlamentni strany, ktere jsou dodnes u moci, tak strana, ktera momentalne vladne, tak policii (stejne jako zpravdajske sluzby) vyuziva k hledani spiny a kompromatu na obchodni a politicke oponenty a vsechny ostatni cinnosti a utvary policie nechavaji vicemene bez pozornosti a podpory (tedy na pospas nekompetentnimu a z casti zkorumpovanemu policejnimu managemnetu), zkratka jen jakousi stafaz, aby mela verejnost pocit, ze system jeste funguje. A pokud nahodou v ramci sve agendy hrozi, ze nejaky policejni utvar narazi na cokoliv nebzepecne pro stranu (resp podnikatelsko-prumyslove lobby ktere jsou s ni provazane), tak se teto aktivite (co policistum) zatrhne tipec.. Takze ja myslim, ze v zasade Ivan (ani jeho predchudci) v prime umere k tomu, jak se mnozi mnozstvi kseftu napojenych na strany nepotrebuji, aby podminky ( a tedy i vykonnost) SKPV byly lepsi, neb by se casteji a casteji slapalo na kuri oko. Zkratka, pokud si policie (policiste) nepomohou sami, ze strany politiku tohle neni mozne cekat, bez ohledu na stranickou prislusnot. Zejmena velke politicke strany a na ne napojena podnikatelsko-zlocinecke lobby jsou totiz presne ti, kteri nepotrebuji policii silnou, vykonnou a sebevedomou...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 15:09:22 15. 02. 2009
honzad..jpg
Omanb a dalsi... Je legracni sledovat, jak vsechny informace ktere se vam nehodi do kramu hazete do kose "televize NOVA" aniz byste o te situaci zjevne sami neco vedeli. Ja vam popsal realny zpusob prace a standardni postup jednoclennych hlidek v nekterych statech USA ( o nichz vetsina z vas ani nevi, jak se jmenuje jejich hlavni mesto) .. a jediny co na to umite rict, ze to je z TV NOVA? Ach jo. Kdyby vase argumentace nebyla k placi, je k smichu. 1) A kdyz uz jsme u toho premysleni, Omanbe, treba ty vylustrovane udaje jsou dobre uz jen k tomu, ze uz v tom okmaziku operacni stredisko vi, o jake auto se jedna a v jake lokaci, kdyby se policista z terenu dostal do prusvihu... Ja cekam na racionalni argument, proc by policejni hlidky nemohli jezdit v jednom cloveku, pokud by vybaveni vozu bylo na podobne urovni jako maji policiste v USA. 2) A jak tady pise nejaky chytrak, ze v USA je auto spotrebni material.... Tak TOHLE je informace na urovni TV NOVA. nebudes tomu verit, ale danovi poplatnik v USA nehori touhou platit zbytecne rozmlcena auta.. A auto (s tou technickou jaka v nich je)je nestoji par centu. Ani v USA policii nelitaji peceni holuby do huby.. A ver tomu, ze existuji kontrolni mechanismy, aby se takove plitvani zbytecne nedelo, takze pokud mas pocit, ze policista v nekterem meste jen tak odepise auto, tak kamarade vypni NOVU a hled se trochu vzdelavat v tom, jak se tvoje prace dela v jinych zemich... 3) Jiny ctihodny diskutujici me upozornuje, ze v USA nejde o policii statni??.... Boze, to snad vi uplne kazdy, ze policejni sbory jsou zrizovany mesty. To mel byt ten tvuj objev a protiargument na to, proc maji vasi americti kolegove (byt zrizeni mestem) zjevne vyssi produktivitu prace nez vy? 4) Jo, skutecnost, ze se za morem dela spusta veci jinak by nemela vets k zaveru "Ze se to nedal srovnavat" ale spis k tomu "co oni deklaji lip nez my" popripade "co z jejich systemu co nejrychjeli zavest k nam" ... 5) Naprosto souhlasim s tim, ze placeni pokut - resp projednavani prestupku u soudu (a nasledky pripadneho nedostaveni se k soudu) je podstate lepsi system nez u nas. Zajimave je, ze u nas breci soudy, jak jsou pretizene a zda ze, ze v USA stihnou bez problemu i tuto agendu.. Timto mj. reflektuji skutecnost, ze "problemy" a nevykonnost nejsou jen v policii ale i v justici. 6) Brecite tady jen na zlyho Ivana, ale ze byste sami podnikli nejakou aktivitu na zlepsenisituace, ani napad. Na vasi demosntarci za zvyseni platu se vas sejde pet a pul .... a ze by vas napadlo treba udelat nejakou akci (a aktivitu) za zlepseni podminek pro praci, to ani nahodou. Zjevne vas vubec nenapadne, ze kdyz neobliebna policie demonstruje za zvyseni svych platu, tak nad tim verejnost zrovna platakt nebude.. ale kdybyste udelali nejakou aktivitu za zlepseni svych pracovnich podminek, ktere by v dusledku vedli i k zlepseni bezpecnostni situace v ulicich, verejnost by vas podporila podstatne radeji... a vas vyjednavaci potencial by rozhodne stoupnul i v dalsich vecech....

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STARSKY 09:20:48 15. 02. 2009
Starsky.jpg
TO ALL Nechci být nijak hnidopich, avšak... Jsem rád že většina policistů již nemusí jezdit v rozvrzané felicii jako já a ani nemusí se péci v kousavých tesilkách a nemusí tak jako já používat psací stroj a přitom to jsou jen dva roky zpět. ( někteří mi zde jiste namítnou že tyto poměry leckde ješte panují) avšak když jsem přešel na SKPV a čekal zlepšení také, tak jsem zjistil, že na nás policejní prezidium a pan LANGER z vysoka SERE !!! Od ledna jsou všude samé nové auta a nové služebny, avšak já stále jezdím v rozvrzaný 300 tis felcii kam skládám svý zrealizavaný pachatele. Stále píšu na Pentiu 90 a tisknu na jehličce. V kanceláři mám dvě židle a to je ještě jedna moje. :/ Když se projdete po pražských SKPV tak jediné ty opravdu vybavené jsou ty na spr. hl.m. Prahy a to taky ne všude. ALe pak mi to nejak došlo holt SKPV není utvar kam se chodí příjmat oznámení tam voliči chodí oznamovat. My ty voliče již zavíráme tak , že tam hlasy panu Langrovi nehrozí. No jo na SKPV není videt jak moc je policie ve srabu. Omlouvám se za mé výrazy ale jž nenacházím kolegové vhodných slov. Vím že mi nikdo nebrání jít zpet na ulici, ale vážně pan Langer chce totálně zníčit a destabilizovat všechny kriminální útvary v praze, aby mu ale opravdu nikdo neviděl do karet ???

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OMANB 00:19:56 15. 02. 2009
default.png
pro Honzad Je vidět, že jsi u Policie nikdy nedělal... Doporučuji ti sledovat Kobru 11, Kriminálku Miami a hlavně TV NOVA. A ohledně toho, že v americe si dle spz zjistí majitele a jeho rejstřík, to je pěkné, částečně to jde i u nás, zjistíš majitele a co má v záznamech,ale ty si myslíš, že pokaždé s tím autem jede majitel???!!!! Myslíš si, že s tím autem nemůže jet nikdo jiný, co když je auto psané na firmu,řídí ho kamarád či manžel??? To jsou pak tomu poldovi všechny údaje k majiteli vozidlu asi trošku na ho..o nemyslíš:-) Začni trošku přemýšlet.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 19:48:24 14. 02. 2009
default.png
4honzad Pořád mě přesvědčuješ o tom, že jsi civil, který vůbec nemá ponětí o realitě policejní práce. Je to trochu off-topic, ale odpovím ti. 1. Článek na který odkazuješ pojednává o městské, nikoliv státní policii. 2. V USA je auto spotřební zboží, stejně jako u nás košile a služební vozidlo se fasuje společně s brokovnicí, vestou a tak. 3. Policista může služebním vozem jezdit i na nákupy ve svém volnu, ale musí si vzít uniformu. Víš proč? V 80 letech byl prováděn obrovský průzkum prevence kriminality a bylo zjištěno, že jenom zahlédnutí služebního vozu, nebo uniformy odradí pachatele od spáchání TČ. Celkově to vyjde levněji, než celé zpracování, které je v USA administrativně hodně náročné. Výsledek je ten, že ulice jsou plné policejních aut a drban neví, jestli je ten policista ve službě nebo ne. Prostě je úplný nesmysl nás srovnávat, dobrou noc do Bohnic.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu FRANTA2 19:27:30 14. 02. 2009
default.png
re "A v neposlední řadě, i kdyby si vás nahrávali 24hodin denně, myslíte, že si někdo najde čas, aby si pustil a poslechl záznam všech policistů ze všech služeb?" To asi ne, ale když budě někdo v neoblibě, tak si ten čas vedení udělá a bude mít k dispozici měsíc služby na videu ... a opravdu neznám nikoho, kdo by měsíc pracoval ve výkonu bez toho, aby něco neporušil, ať už nějakou nepraktickou pitomost ze zastaralých zákonů, nebo nějaké ze stovek vnitřních směrnic.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KULHOS 19:05:00 14. 02. 2009
default.png
To je fajn že budou na autech kamery, ale aby nám do auta dali bormana na lustrace a nemuseli jsme zatěžovat dozorčího nebo operačního od jiných důležitějších věcí, to ne

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 18:50:43 14. 02. 2009
honzad..jpg
Andrasi: Pokud jde o USA a funkcnost jejich polcejnich systemu v provnani s nasimi, tak to opravdu zlate USA.. Ostatne o tom byl zajimavy clanbek a debata i tady na webu: www.policista.cz/clanky/reportaz/smeny-po-americku-zapisky-z-jednoho-vyzkumu-i-397/ O jednoclennych hlidkach v USA mam dost jinou zkusenost a to ze by policista nezasahoval cekal zalezly v aute a nekonal, dokud nedorazi posila.. to je blbost.. spis jde o to, ze: jezdi po jednom, ale jeste driv nez auto zastavi uz ma podle SPZ zjisteno komu auto patri, a vsechny udaje o majiteli. Vcetne jeho rejstriku. Dalo by se rict, ze uz je pripravenej na event. pruser a muze svym kolegum v blizkosti dat predem vedet, ze zastavuje podezrele auto. Ale urcite neceka na posilu driv nez auto zastavi. Ma vsechny info pred sebou na pocitaci... takto to zpravidla funguje v Californii, stejne jako treba Georgii, ci Rhode Island, nebo Pennsylvanii... A dnes uz budu koncit, v Bohnicich mame dnes mimoradne vecerku driv! :-)))))))))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio