Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

´Ryba smrdí od hlavy´ říkají na webu vojáci nespokojení se stavem armády (REDAKCE)

´Ryba smrdí od hlavy´ říkají na webu vojáci nespokojení se stavem armády
Mezi zakladateli nového serveru jsou i bývalí letci
Foto: Dušan Stuchlík

„V rámci armády není možno se dovolat svých práv. Pokud se o to někdo snad pokusí, je zastrašován a šikanován.“ Pokud čtenářům serveru policista.cz tato situace připadá jaksi povědomá, zřejmě nejde o náhodu.  Každopádně citát pochází z úvodního prohlášení autorů internetových stránek problemyvarmade.cz. Zřídili je vojáci, kteří v nedávné minulosti opustili svůj resort, často právě pro nesouhlas s jeho stavem.

Autor: Dušan Stuchlík
Publikováno: 00. 00. 0000
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu BINGO 23:46:59 03. 01. 2010
default.png
Kolegové do toho jdou pěkně Zabrousil jsem kolegům z armády na jejich web a zdá se, že do svých funkcionářů jdou pěkně. Třeba : www.problemyvarmade.cz/general-halaska-a-jeho-vnimani-prava Jejich stránky stojí za pozornost a rozhodně jim vyjadřuji podporu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KASPER 19:17:49 30. 07. 2009
default.png
KOLAPS PČR Pan Langer utopil obrovské peníze do kampaní a recepcí a policii to prakticky nepřineslo vůbec nic. Nač plazmové TV, nač metalizované vozy, nač kampaně když bude vysloven stop stav novým policistům. Velice špatné nákupy a zakázky jsou pomníkem některých vysoce postavených lidí v čele PČR.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu STENLI 16:27:08 30. 07. 2009
default.png
Pime.. tak asi Te to zas tak chladnym nenechava,vid? Ale pres to si necetl poradne a placas..no k ty parlamentni demokracii..mel sem na mysli to, co je tu u nas...nevim jak to nazvat, do jaky skatulky to zaradit..ale staci procist noviny, kouknout na zpravy..vyjit na ulici a vidim, ze to asi nefunguje...a fungovat nebude, aspon tady u nas ne...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUT 14:32:00 30. 07. 2009
Out.jpg
zelena švestka, dušan zel. švestka: Nejsem voják a tudíž je otázka do jaké míry se můžu přít o to, jestli záchranné útvary do armád patří nebo nepatří. Z hlediska mojí práce i občana státu si myslím že patří. Už jen když si vezmu ženijní útvary tak pro ty taky není denním chlebem jen samopal, OTčko apod. Jednou jsem byl na konferenci kde se pouštěla prezentace o takovýchto armádních jednotkách CO v armádách NATO a Evropy. A věř, že v takovym Švýcarsku, Dánsku nebo Německu se nikdo nepozastavuje nad tím, že tam tyto složky jsou součástí armády, ačkoliv hasičské sbory těchto zemí jsou také na vysoké úrovni. A poznámce o vysávání peněz jsem se jen pousmál. Peníze z armády vysávají daleko víc jiné věci než tyto útvary. Od nákupu transportérů, nekvalitních padáku, ozdobných šavlí na GŠ za desetitisíce až po nákladné rekonstrukce vojenských objektů které se za půl roku stejně opustili a převedly na obce. Atd. atd. Naopak pro občana bylo milé, že občas mohl vidět vojáka který není jen po zuby ozbrojený a který má někoho zabíjet, ale který mu dokázal pomoci když mu voda vzala barák. Neříkám že i bojové útvary nemůžou pomoct, ale tam by jim ten samopal VZ.58 byl opravdu prd platnej. dušan: Já samozřejmě vím, že ten útvar teď funguje pod HZS pod názvem Záchranný útvar HZS ČR Hlučín. Má to však jeden háček. Jak správně napsal Špunt tak k tomuto útvaru přešla jen malá část vojáků. Z důvodu vzdělání a hlavně z důvodů platových, protože voják ze dne na den převlékl mundůr na hasiče a zároveň mu rapidně klesl plat. Ty platy mezi HZS a AČR opravdu nejsou srovnatelné. Takže kdo měl nárok na rentu už na to hodil bobek a radši prásknul boty do civilu. A ani se jím moc nedivím. Pokud by jsi nevěřil tak veř, že v Hlučíně nejsou tabulková místa rozhodně naplněna, narozdíl od jiných HZS krajů. Navíc od 1. července vzniklo ve Zbirohu dislokované pracoviště útvaru a do toho se téměr komplet začali nabírat nový lidi z civilu. Což svědčí o tom, že nějaký přebytek osob z AČR k HZS rozhodně nepřišel. Jinak pokud by se srovnali počty vojáků těchto praporů před zrušením a HZS v Hlučíně tak zjistíme, že došlo k razantnímu propadu. Vezmu to z hlediska Prahy. Hlučín je pro mě celkem daleko i když útvar může být nasazen kdekoliv v ČR. Jak jsem psal, dříve byly pro Prahu vyčleněný prapory v Rakovníku a v Kutné Hoře. Místem dislokace byl vždy pravý nebo levý břeh Vltavy. Který útvar je dnes vyčleněn pro tak velké město s tolika obyvateli jako je Praha? Nejblíže je zmíněný Zbiroh, ale ten je vyčleněn zejména pro západočeský kraj. A v případě krizového statu na celém území ČR jako byly povodně v 2002 by Hlučín/Zbiroh i rota v Bechyni byli rádi když by stíhali pomáhat lidem v místech svojí dislokace. Z krizového plánu Hl. m. Prahy v části "síly a prostředky" se prapory v Rakovníku a Kutné hoře bez náhrady škrtly a nedal se tam místo nich žádnej Hlučín nebo Zbiroh. A to je asi oč tu běží. I když chápu že jsi svůj příspěvek myslel dobře. Špunt: popsal si to v posledním příspěvku celkem hezky

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 12:39:30 30. 07. 2009
default.png
re Zelená švestko Zelená švestko, lehce se mýlíš. Vojenské záchranné útvary (útvary CO) byli z vojsk MV (Pluky CO) vyjmuty při jedné z reorganizací MV, již k 1.1.1976! Personálně (i finančně) sice patřily po MV, ale metodicky-odborně byly převážně řízeny armádou (již i s ohledem na potřebnou techniku).Od tohoto data bylo zřízeno 5 Záchranných útvarů CO: K.Hora, J.Hradec, Rakovník, Bučovice a Olomouc (s dislokací ve Hlučíně). Velitelsky spadaly pod Tábor (Velitelství sil územní obrany, a později pod Velitelství sil podpory a výcviku.). Byli vyzbrojeni jen krátkými zbraněmi. Jeden prapor měl cca 290 osob (včetně civilů). Vzhledem k další reorganizaci (přípravě profesionalizace armády), přešli k 1.12.2003 pod 15. ženijní a záchrannou brigádu. Velitelsky spadali po Bechyni. Po jejich zrušení v nedávné době odešla část personálu (vč.civilů) mimo resort, nepatrná část k hasičům (zde byl problém i se vzděláním – armáda nepožadovala u řady funkcí maturitu). A část odešla k 7. mechanizované brigádě a 4. brigádě rychlého nasazení (příp.uvolněná tabulková místa), k posílení expedičního nasazení! I kdybych nevěřil svým zdrojům, tak jsem se osobně zúčastnil cca v r. 1991 nějaké spolupráce s těmito útvary, a kolegové (ještě z federální armády) byli zelení jak brčál! Úloha „Záchranných praporů CO“: Záchranné prapory jsou určené k plnění humanitárních úkolů civilní ochrany a připravují se k plnění úkolů civilní ochrany pro dobu válečného stavu. Znamená to, že pomáhají především civilnímu obyvatelstvu. Jejich úkolem je provádět záchranné, vyprošťovací a dalších neodkladné práce při pohromách nebo při jiných závažných situacích ohrožujících životy, zdraví, značné majetkové hodnoty nebo životní prostředí (povodně, požáry, hromadná neštěstí, průmyslové havárie,.. ). Personál a technika záchranných praporů je označena dle Ženevských dohod a dodatků mezinárodně platným symbolem pro civilní ochranu (rovnostranný modrý trojúhelník v oranžovém poli). Nesmějí být dle Ženevské konvence nasazováni do bojových operací, čož byl i jeden z důvodů jejich zrušení, neboť ušetřené prostředky byly v AČR přvedeny jinam, tedy ne vráceny do stát.rozpočtu! Tyto útvary ma nadále převážná část NATO!

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu DUSAN 11:13:13 30. 07. 2009
default.png
krátce k záchranným praporům Jak jsem již v některé zdejší debatě upozorňoval - pokud jde o rušení záchranných praporů. Šlo o rušení armádou de iure, de facto však nezanikly. Například zřejmě nejznámější, hlučínský, byl zrušen - pod armádou. Ale funguje nyní pod HSZ ČR a z vojáků se stali hasiči. Nyní se tedy tato jednotka jmenuje: Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR Hlučín a jeho příslušníci byli například nasazeni při nedávných povodních.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ZELENA-SVESTKA 10:49:54 30. 07. 2009
Zelená švestka :-).jpg
to OUT Zdravím, jen chci podotknout, že prapory civilní ochrany byly do armády přidány kolem roky 93 a ještě omylem když se jako jedno s vojsk MV dostalo do područí MO. Nikdy do AČR nemělo patřit! Braly resortu peníze. Armáda není o záchranných praperech (ZP), ale o samopalech, OT a letadlech. ZP patří pod hasiče a MV a ne jinam.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu OUT 10:05:10 30. 07. 2009
Out.jpg
Holandská nadace "PIM BURGER" pro homosexuála mě vážně dostala:DD Ale teď vážně. Se Špuntovym příspěvkem z 18:42:39 28.07.2009 naprosto souhlasím. Nejvíc mě v poslední době, co se týče AČR, hnulo žlučí zrušení Vojenských záchranných praporů. To byla jedna z mála věcí která měla dle mě v AČR velký smysl a konkrétně mě a mým kolegům v práci dost užitečná. Proběhla i osobní schůzka s "paní ministryní" kde byl i generální ředitel HZS a moji kolegové a ze všech sil se ji snažili přesvědčit o nesmyslnosti toho co chce udělat. Leč Befehl od kamaráda Kalouska zněl asi jasně. Šetřit kdekoliv a za každou cenu, kromě zahraničních misí. Jen podotknu, že tito vojáci byli pro občany této země opravdu hmatatelně užiteční a to nejenom v době povodní, ale i např. sněhových kalamit apod. A to co přešlo pod HZS utvar v Hlučíně je jen malá část vojáků z těchto praporů. Ani ne polovina pokud vím. Pro Prahu už nezůstal vyčleněn ani jeden prapor. Rozhodně tito vojáci pro mě byli potřebnější než Gripeny, transportéry apod. Ona vůbec ta glorifikace dnešní AČR mi přijde přehnaná, i když někdy si tu ůctu vážně zaslouží. Ale rozhodně to že je někdo profi voják pro mě neznamená automaticky že to je big hero jen proto že má tu uniformu.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu HONZAD 23:58:10 29. 07. 2009
honzad..jpg
catani, tys me rozesmal takze problemy s romy nema CR ale kanada, jo??? :-)))) tak tomu, co te postihlo, se tedy rika totalni ztrata vseobecneho operacniho prehledu :-)))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GENERACNI-SPUNT 23:48:48 29. 07. 2009
default.png
re Pim Burger No to je právě ten problém, že vím k čemu tam te "PRT" je.To už by jsme ale mlátili prázdnou slámu.Přeju dobrou noc.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio