Kapesnick:
Ale to já samozřejmě vím. ANDYS zde zmiňoval vyblokování jako jeden z ideálních prostředků k zastavení stíhaného vozidla. To video jsem zde dával jen jako ukázkový příklad vyblokování. Jinak nejsem zástáncem tohoto postupu. Jsem zastáncem úpravy používání zastavovacích pásů. Tuším, že sloužíš u PMJ, a jen u tohoto útvaru by použítí zastavovacích pásů zachránilo před demolicí či poškozením notnou řadu vozidel. Dále s tebou souhlasím, že v našich podmínkách je každá likvidace služebního vozidla takřka fatální na operativní motorizovanou činnost útvaru.
is:
Oktávie rozhodně dobrá vozidla jsou, o tom žádná polemika. Lepší nežli fabie, pro výkon policejní služby. Ale. Opravdu bylo nutné nakupovat těžké a nenažrané 1.6? Na jejich váhu je výkon naprosto nedostačující. U 1.8 zase nejsou kvalitní brzdy, a podvozek není dimenzován na maximální uplatnění tohoto vozidla v policejních službách. Tedy, otázkou je, zda jsme si nákupem těchto vozidel pomohli či nikoliv. ylo možné zadat zákazku pro speciální policejní úpravu těchto vozidel. Tedy nová vozidla jsou hezká, stejně jako nové recepce a kanceláře, ovšem za tu cenu, velice málo hudby. Takže suma sumárum, nakonec jsme dle mého ještě prodělali.
ANDYS:
Využití palebných stanovišť v praxi opravdu nesmysl není. Prvotní efekt by měl být především preventivní pro ty osoby, které y se pokoušely o případný ozbrojený odpor. A toto funguje výtečně. Jinak není nutno rozepisovat to, čeho jsem zastáncem. Zákon v tomto případě jasně hovoří, kdy možno zbraň použít a kdy nikoliv.
Co se týče vozidel, lepší by dle mého názoru byla Octavia 1.9 TDI pro většinu útvarů. 1.8 T a RS už zase není takový rozdíl, je tedy zbytečné pořizovat 1.8 a RS zvlᚍ. ALe opět jsme u zásadního problému. Vozidla by byla opět jen sériovými vozy. Policie potřebuje ke své službě určitá specifika, a tedy požadavky na výbavu vozidla. Téměř ve všech zemích, kde se používají Octávie u policejních sborů (téměř výhradně jen RS), se jedná o vozy v policejní edici, tedy speciální hlídkové úpravě.
Nechci tě nijak urážet, ale dle mého názoru se ztotožňuji s tím, jak tě někdo jednou označil za policejního dinosaura. Doba jde vpřed, požadavky na výkon služby rovněž. Bohužel, rutalita pachatelů a použití zbraně narůstá zejména z jejich strany, a proto je potřeba, aby se policisté v oprávněných případech zbraň, jako poslední prostředek k pronásledování stíhaného voidla nebáli použít.
Opět ale musím zdůraznit, že úprava použití zastavovacích pásů by naprosto stačila, a snížila by dle mého názoru v drtivé míře nutnost použití zbraně proti stíhanému vozidlu. Příklady použití těchto pásů v zahraničí hovoří za vše.