Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Zastavení pronásledovaných vozidel (REDAKCE)

Zastavení pronásledovaných vozidel
Ilustrační
Foto: redakce

V poslední době můžeme v českých médiích stále častěji slyšet zprávy typu „policejní honička jak z akčního filmu, zběsilá jízda končila střelbou“ a podobně. Jedná se jen o uměle budovaný mediální obraz nebo počet případů použití zbraně policistou proti vozidlu skutečně roste? A jsou na tento typ zákroku policisté vůbec připraveni?

Autor: Pim Burger
Publikováno: 15. 12. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu HAMMER 23:26:47 22. 12. 2009
default.png
Tak si vzpomínám, jak se vybírala značka aut pro PČR. Bylo to krátce poté, co Ford dodal svoje super káry v plné palbě včetně kožených vyhřívaných sedaček pro dálniční policie (a pitomec Šlechta to považoval za zbytečný luxus přímo v televizi) ve speciální policejní úpravě levněji, než Škodovka svoje holé a téměř nepoužitelné Octávky = slabé, bez vybavení atd. Ford (neměl jsem možnost sledovat jiného zájemce) nám chtěl dodat i zbytek svých aut za takové ceny a v plné palbě. Policie by ušetřila a měla by velmi kvalitní mašinky. Vyhrála to ovšem Škoda. Lépe řečeno stejně jako s prodeji SA-61 to byly úplatky a levárny, protože Škoda už předtím na Felinách a Fávech dokázala, že takový odběratel jako PČR je pro ni nikoliv lukrativní dlouhodobý zákazník, ale dojná kráva, které bude dodávat svoje šroty za brutální ceny, protože prostě šupne těm parchantům z výběrovky úplatečky a poldové se klidně pose..e. Policie ČR nemá takové střepy auta proto, že by neměla prachy, ale proto, že ti, kteří o tom rozhodují, dostávají velké malé domů. Kdyby vám to třeba připomínalo to, jak svinsky jste oblečení, tak ti lidi jsou tam pořád už jakou dobu ti samí. Dobře sklížené bratrstvo bolševické pracky. No a kdyby se vám zdálo, že nové auto se po návratu z dílen po první technické chová nějak divně, například že vám teče chladič, auto nejede lautr vůbec atd atd, tak vězte, že rodinní příslušníci těch výtečníků v dílnách, jejich kámoši a kámoši kámošů mají všichni škodovky.... A protože jim to prochází takovou dobu, tak i jejich nadřízení. To jen aby tě mladým někdo připomněl, co se dělo krátce před jejich nástupem a co se děje dlouhodobě dosud, než aby na to museli docházet roky sami.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TEPHLON 23:23:06 22. 12. 2009
default.png
Rozdíl mezi RS a TSI je ve: výkonu, brzdách podvozku, výbavě vozidla. Upřímě TSI má výkon dostačující na většinu vozidel, brzdy a podvozek opravdu pokulhávají a co se týče výbavy, co byste chtěli navíc k ESP elektrickým oknům a zrcátkům, hromadě airbagů??? nevím co dalšího potřebujete pro výkon služby? Jsem za nové octavie opravdu rád (krom 1,6, jejichž pořizovací cena nebyla oproti TSI nijak extra výhodná) a je to vozidlo dle mého názoru velmi vhodné jako služební vozidlo policie. TSI je opravdu výborné pro civilní ježdění, ale pro potřeby policie je opravdu nutný upgrade brzdového systému a podvozku. Ta první čát je akutnější, neboť jsou ve hře životy nás všech i okolního obyvatelstva a přitom by stačilo místo kotoučů a desek Starline, či co tam dávají, namontovat něco adekvátnějšího pro naše potřeby, abychom byli schopni i po čtvrtém prudkém brždění vozidlo zastavit. V současné době to možné není a jeto opravdu velmi nebezpečné. Prosím, pokud toto čte někdo kompetentní, kdo má moc s tímto něco udělat, prosím jednejte, než přijdou k újmě další kolegové a služební vozidla (a že uže jich bylo dost). Alternativu mám vymyšlenou, ale záměrně jí zde nebudu uvádět. Dále prosím všechny kolegy, aby s tímto handicapem octavií počítali a přizpůsobili tomu svou jízdu. Stejně tak pozor na poněkud vyšší těžiště vozu, které vás může i za urputné pomoci ESP velmi překvapit. Přeju všem kolegům krásné prožití vánočních svátků, mnoho úspěchů v osobním i profesním životě, pevné zdraví a nervy. Váš Tephlon.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu BEN 21:28:21 22. 12. 2009
default.png
to Martin 1 některé fábie jsou i silnější..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GRONHOLMM 21:24:13 22. 12. 2009
gronholmm.jpg
Martin1: Dekuju Tak to se divim. Pak nechapu proc tam nejsou 16 ventily. Zase na druhou stranu je to vrtana 1.3 MPI z Felicie, tak uz s tim vetsina mela praxi a vedela co od toho cekat.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTIN1 20:44:31 22. 12. 2009
default.png
1.4MPI 55kw.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GRONHOLMM 19:46:48 22. 12. 2009
gronholmm.jpg
Muze mi prosim jenom nekdo posvetit jaky pohonny ustroji maji Vase Fabie? Jsou tam HTP nebo MPI nebo jeste jine alternativy?

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 19:33:51 22. 12. 2009
default.png
Tak se rozvíjí debata zralá na samostatné vlákno:-) 4 Ondřej Bláha: Trochu si protiřečíš a pokud napíšeš "Oktávie rozhodně dobrá vozidla jsou, o tom žádná polemika. Lepší nežli fabie, pro výkon policejní služby." Tak by jsi taky měl napsat v čem. is dal jasný důvod který chápu a souhlasím - vevnitř je více místa. Jinak pro mě je to zatím jediné plus, které se dá najít.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDYS 19:15:15 22. 12. 2009
default.png
4 ondřej bláha A když už tady dáváš USA jako příklad, tak tam používají při pronásledování manévr, pásy a vytlačování. A hlavně sledování vrtulníku. To je cesta, která je správná. Toto je co sem napsal v diskuzi níže. Přesně. Nepíšu, že vyblokování je jeden z ideálních prostředků, všimni si a hlavně vrtulník. A bylo to v kontextu s USA a toho co si vzít jako příklad. Takže nepřekrucuj děkuji. Další věc, pořád nechápu proč, když tady má někdo jiný nézor je okamžitě za dinosaura a to v lepším případě. Myslím, že podmínky na dinosaura nesplňuji. Ale zkus mi je tady popsat třeba se tam najdu. V jednom příspěvku píšeš, že by byla lepší 1.9TDI a potom, že vozidlům obšírně nerozumíš. Tak nevim. Poučím tě Škoda Octavia1.8 a Škoda Octavia RS nejde vůbec srovnávat. Nevim jestli si s tím někdy jel, ale ten rozdíl je obrovský. Zajímalo by mě, jaká je tvoje představa, jaká by měla ta změna v používání zast. pásu být.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ONDREJ-BLAHA 18:17:29 22. 12. 2009
default.png
Martin1: Jenže to právě není jen o tom stačit ve výkonu. Znám jednoho člověka, co má upravený starší golf. Výkonem se rovnat služební oktávii 1.8 sice nemůže, ale v zatáčkách jí hravě ujede, a tedy rázem zmizí z dohledu. RS nelze co se brzd týče s 1.8 srovnávat. Sportovní úprava, proti civilnímu provedení. Ale vzhledem tomu, že vozidlům zase tak obšírně nerozumím, do delší polemiky se pouštět nebudu. Co se řízení výkonnějích aut týče, zde musí být zejména sebekontrola, a soudnost vlastních schopností. Psal jsi, že sloužíš na PMJ Praha, a sám tedy asi víš, jakou obrovskou úmrtnost vozidel mají. Rozhodně to není chybou vozidel. Je to o "nesmrtelnosti" zejména dle mého názoru mladých, až nezdravě sebevědomých přemnožených mladých řidičů bez zkušeností jízdy pod VRZ. Pokud velde takového policisty posadím policistu s několikaletou praxí, většinou vše dopadne dobře. Pokud se ale v takové hlídce sejde dva a více adrenalinových mladých nesmrtelných sebevrahů, potom už jen sčítáme škody na životech, zdraví, a majetku.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ONDREJ-BLAHA 18:08:24 22. 12. 2009
default.png
Kapesnick: Ale to já samozřejmě vím. ANDYS zde zmiňoval vyblokování jako jeden z ideálních prostředků k zastavení stíhaného vozidla. To video jsem zde dával jen jako ukázkový příklad vyblokování. Jinak nejsem zástáncem tohoto postupu. Jsem zastáncem úpravy používání zastavovacích pásů. Tuším, že sloužíš u PMJ, a jen u tohoto útvaru by použítí zastavovacích pásů zachránilo před demolicí či poškozením notnou řadu vozidel. Dále s tebou souhlasím, že v našich podmínkách je každá likvidace služebního vozidla takřka fatální na operativní motorizovanou činnost útvaru. is: Oktávie rozhodně dobrá vozidla jsou, o tom žádná polemika. Lepší nežli fabie, pro výkon policejní služby. Ale. Opravdu bylo nutné nakupovat těžké a nenažrané 1.6? Na jejich váhu je výkon naprosto nedostačující. U 1.8 zase nejsou kvalitní brzdy, a podvozek není dimenzován na maximální uplatnění tohoto vozidla v policejních službách. Tedy, otázkou je, zda jsme si nákupem těchto vozidel pomohli či nikoliv. ylo možné zadat zákazku pro speciální policejní úpravu těchto vozidel. Tedy nová vozidla jsou hezká, stejně jako nové recepce a kanceláře, ovšem za tu cenu, velice málo hudby. Takže suma sumárum, nakonec jsme dle mého ještě prodělali. ANDYS: Využití palebných stanovišť v praxi opravdu nesmysl není. Prvotní efekt by měl být především preventivní pro ty osoby, které y se pokoušely o případný ozbrojený odpor. A toto funguje výtečně. Jinak není nutno rozepisovat to, čeho jsem zastáncem. Zákon v tomto případě jasně hovoří, kdy možno zbraň použít a kdy nikoliv. Co se týče vozidel, lepší by dle mého názoru byla Octavia 1.9 TDI pro většinu útvarů. 1.8 T a RS už zase není takový rozdíl, je tedy zbytečné pořizovat 1.8 a RS zvlᚍ. ALe opět jsme u zásadního problému. Vozidla by byla opět jen sériovými vozy. Policie potřebuje ke své službě určitá specifika, a tedy požadavky na výbavu vozidla. Téměř ve všech zemích, kde se používají Octávie u policejních sborů (téměř výhradně jen RS), se jedná o vozy v policejní edici, tedy speciální hlídkové úpravě. Nechci tě nijak urážet, ale dle mého názoru se ztotožňuji s tím, jak tě někdo jednou označil za policejního dinosaura. Doba jde vpřed, požadavky na výkon služby rovněž. Bohužel, rutalita pachatelů a použití zbraně narůstá zejména z jejich strany, a proto je potřeba, aby se policisté v oprávněných případech zbraň, jako poslední prostředek k pronásledování stíhaného voidla nebáli použít. Opět ale musím zdůraznit, že úprava použití zastavovacích pásů by naprosto stačila, a snížila by dle mého názoru v drtivé míře nutnost použití zbraně proti stíhanému vozidlu. Příklady použití těchto pásů v zahraničí hovoří za vše.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio