Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Zastavení pronásledovaných vozidel (REDAKCE)

Zastavení pronásledovaných vozidel
Ilustrační
Foto: redakce

V poslední době můžeme v českých médiích stále častěji slyšet zprávy typu „policejní honička jak z akčního filmu, zběsilá jízda končila střelbou“ a podobně. Jedná se jen o uměle budovaný mediální obraz nebo počet případů použití zbraně policistou proti vozidlu skutečně roste? A jsou na tento typ zákroku policisté vůbec připraveni?

Autor: Pim Burger
Publikováno: 15. 12. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu MARTIN1 18:07:27 22. 12. 2009
default.png
.. A jaký je rozdíl pro hlídku ve Fábii a v Octávii? No pokud budem brát verzi 1.6 MPI, tak opravdu v ničem. Pokud tu druhou variantu, která u nás na útvaru je zastoupena asi tak z 98% tak ve více než 2x větším výkonu :D

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu MARTIN1 18:03:29 22. 12. 2009
default.png
..... Co se týče Octavií, i přesto že doma mám co se týče jízdních vlastností a schopností podstatně lepší auto s větším výkonem než 1.8TSI myslím že se pro policejní práci hodí. Jednak tím že je české, jednak tím že je za dobrou cenu. Snadno se řídí a odpouští chyby, to je kompromis za to, že podvozek je snadno na limitu. Co se týče výbavy - nic v tom není, tak snad není ani co kritizovat. Co se týče octavie RS její smysl u policie nevidím. V současnosti u pčr jsou, není jich málo ale všechny jsou v civilních provedeních na různých útvarech. Jsou samozřejmě všechny tak nenápadné až bijí do očí, stejně jako všechny ty Fábie a Felicie kriminálky.. Má sice větší výkon nadruhou stranu podvozek nevydrží tolik a i když přistoupíme že by šlo o auta pro policii čr, tedy ne-rs jen co se týče podvozku a motoru, bez výbavy, tak si myslím že podvozek už výkonu stačit nebude. ale co lepšího pro policii pořídit? Snad se nikdo neurazí, ale kolik policistů má doma skutečně lepší auta a zkušenost s jejich řízením? Je to samá felicie, fabie, oktávie, renaulty apod. Zkušenosti s řízením lepších a výkonějších aut nemají kde brát. Na PMJ jsem a 1.8TSI po stránce výkonu stačí na 90% a možná více dnešních aut. To se nedá říct o policejních řidičích kdy je smutné, když přijde někdo, kdo ještě v průběhu ZOP neměl řp a má najeto pár km a pár měsíců poté řídí takto výkonné auto..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ANDYS 16:21:42 22. 12. 2009
default.png
4 ondřej bláha Děkuju za poučení. Bylo plnohodnotné, opravdu. Jen pár věcí. To, že se mají určovat palebné stanoviště u chráněných objektů vím a nemusíš mě o tom poučovat. Taky je zde jiná možnost použití zbraně, dle zákona, než u zátarasu. Takže zase hrušky s jabkama. Moje názory k použití zbraně z praxe vycházejí, možná proto je mám jiné než ty. A pokud si pamatuju, vyjadřoval sem se v minulosti k diskuzi, vybavit brokovnicí hlídky 158 a PMJ a s tím nesouhlasím. Zásadně. Palebá stanoviště při uzávěře je krásná věc, ale jeho využití v praxi... Pokud budeš vycházet ze současné legislativy, tak možnost využití je tak úzká, že bych se to nesnažil aplikovat do široké praxe. Celkově nejsem zastáncem střelby na auto pokud nejseš na 100% přesvědčen: -ve vozidle se na 100% nachází jenda nedo více osob ozn. jako nebezp. pachatel -snaží se ujet, ohrožuje při tom ostatní účastníky -a ty tou střelbou neohrozíš nezúčastněné osoby Dovedu si to představit, ale to už je spíš Cobra11. Co se týká vozového parku. Rozepíšu to podrobněji. Nikdy nebudou spokojení všichni. Dle mého názoru to má být rozdělené podle toho na co jsou ta využívána, ale to narážím na neschopnost našeho vedení se na takových věcech dohodnout. Ideální stav u uniforem: Oct1,6 výjezd, územák, zpracovatelé Oct1,8 hlídkaři, některé 158, PMJ a OŘD OctRS zkušení řidiči 158, PMJ a OŘD Oct Scout MOP horské oblasti, rozsáhlé zalesněné, chatové oblasti v rajónu Vybíral sem Škodovku pro přehlednost. Samo si tam dokážu představit i modely od jiné tov. zn. Ale nesouhlasím s tím dát třeba na celé PMJ OctRS. Stejně to je scifi, že se tam někdy jenom jedno objeví. Tím neříkám, že je to dobře, ale je to tak. Dál bych tě poprosil, nech si ty narážky o tom kdo má jakou praxi. O tom se z nicku opravdu nic nedovíš. A když má někdo jinej názor, ještě to neznamená, že nic neumí a neví.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GRONHOLMM 15:53:45 22. 12. 2009
gronholmm.jpg
is Ja nechci nikoho obvinovat... Ale mas pravdu, jenom muzu rict, ze kdyz sem tam delal autoskolu, tak me na to misto upozornoval..Takze se da predpokladat, ze podcenil vse co se dalo..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GRONHOLMM 15:53:14 22. 12. 2009
gronholmm.jpg
is Ja nechci nikoho nechci obvinovat... Ale mas pravdu, jenom muzu rict, ze kdyz sem tam delal autoskolu, tak me na to misto upozornoval..Takze se da predpokladat, ze podcenil vse co se dalo..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu IS 15:43:35 22. 12. 2009
is.jpg
x1-ray Asi takhle. Myslím, že by nebylo zrovna jednoduché dávat na různé útvary různá auta. Určitě máš částečně pravdu. Co se týče jízdních vlastností, tak doma mám felinu, kterou jsem nechal předělat na LPG a z práce jsem zvyklej na fábku. Takže octávie mezi těmito vozidly hraje prim. Nehledě na to, že i kluci, co mají lepší vozy (v soukromí), tak si octávie docela pochvalujou. Tím nechci tvrdit, že je to špička a že bychom nemohli jezdit lepšími vozy! gronholmm: co řekneš řidiči, který na vrstvě ujetého sněhu nezvládl zastavit a naboural do před ním jedoucího vozidla! Pane řidiči, měl jste přizpůsobit rychlost stavu vozovce a povětrnostním podmínkám... Trochu jiné to je při plnění služebních povinností. Ale po plnění těchto povinností máš dost času a možností zjistit, v jakém stavu je vozovka apod.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 15:36:58 22. 12. 2009
default.png
4 is Tohle ještě pochopím, ale píšeš o pohodlí, ne jízdních vlastnostech. Do PHY pochopím octávku combi snad jen u techniků... Asi rozpoutám flame, ale třeba PMJ by měla mít krátké fábie.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GRONHOLMM 15:14:48 22. 12. 2009
gronholmm.jpg
To is: ja pouze polemizoval, pravda je ta ze to tam neni nejlepe vyreseno ten usek... Duvody muzou byt ruzne a jenom ten kdo tam sedel vi jak to bylo...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu IS 15:00:37 22. 12. 2009
is.jpg
x1-ray Jak je to v PZE Ti nepovím. U nás (16000 město + 60 km napříč naším rajónem) jsou nová auta určitě lepší! Teda vyjímka existuje. Auto má o něco nižší světlou výšku a nedá se s tím tedy jezdit po lese, kde jsme ob tři dny! Auto je pohodlnější, vejdeš se tam se všema těma lustrátorama, deskama apod., když je potřeba jet ve více jak dvou lidech tak jsou rozdíli o to markantnější! Stačí?:)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 14:47:16 22. 12. 2009
default.png
4 is Dostáváme se trochu off topic, ale v čem je konkrétně o krok vpřed octavie proti krátké fábii zvláště v Praze???

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio