Přihlásit / Zaregistrovat se

Login
Heslo

Zastavení pronásledovaných vozidel (REDAKCE)

Zastavení pronásledovaných vozidel
Ilustrační
Foto: redakce

V poslední době můžeme v českých médiích stále častěji slyšet zprávy typu „policejní honička jak z akčního filmu, zběsilá jízda končila střelbou“ a podobně. Jedná se jen o uměle budovaný mediální obraz nebo počet případů použití zbraně policistou proti vozidlu skutečně roste? A jsou na tento typ zákroku policisté vůbec připraveni?

Autor: Pim Burger
Publikováno: 15. 12. 2009
zpět na článek

 
Nejste přihlášen.

Do komentářů je možné vkládat obrázky umístěné kdekoli na internetu a videa z youtube.com; stačí před odkaz, na němž je obrázek/video umístěno, vložit příkaz IMG:/YT: (tedy například takto – IMG:https://www.policista.cz/files/obrazek.jpg, respektive YT:https://www.youtube.com/watch?v=v54xqBRqWFA).

Vložené komentáře mohou být skryty, pokud budou zcela mimo téma, nebo odstraněny, pokud budou v zjevném rozporu s právním řádem ČR, s „Pravidly a podmínkami používání stránek a uživatelského profilu na serveru policista.cz“ či s dobrými mravy.


Poslat zprávu IS 14:42:16 22. 12. 2009
is.jpg
Octávie Můj názor je takový, že octávky jsou dobrá auta a jsou krokem vpřed. Horší je to u varianty slabšího motoru, která se téměř nerozjede. 1.8 jsou dobrá auta, kterým v běžných podmínkách jen tak něco "zadek nenatrhne". Pak už záleží jen na tom, o kolik pašíkovi jde a jak se snaží. Musíme brát v potaz, že nám nejde nikdy o tolik o kolik jde pašíkům. Tomu, kdo má na svědomí nová auta určená PČR upřímně děkuji! gronholmm: a zde bych si dovolil nesouhlasit s tvým výrokem, že auto může za tu nešťastnou nehodu u Dobříše.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GRONHOLMM 23:11:33 21. 12. 2009
gronholmm.jpg
To tephlon: plnej souhlas a jenom bych dodal, že už to má na svědomí asi i životy - viz: nedávná tragická nehoda policejní octavie v Dobříši.. Myslim, že podcenili relativně špatné vlastnosti auta a to se jim stalo osudným..

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu X1-RAY 22:51:17 21. 12. 2009
default.png
4 tephlon Hlavně vůbec ne Octavie :-)))

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu TEPHLON 22:32:57 21. 12. 2009
default.png
4 kapesnick ale vždyť Ondra není žádným zastáncem policejních zátarasů, sám ví, že toto není moc účelné, navíc dojde k velkým škodám na vrub policii a pravděpodobnost, že pachatel bude pokračovat v jízdě je obrovská. Co se týče zastavovacích pásů, jsem též pro, ale je potřeba dotyčnoé policisty řádně proškolit, v opačném případě by opět policie bavila veřejnost. No a nakonec bych dodal, že nové Octavie 1,8 TSI je celkem rozumná varianta, ale s nevhodnými maličkostmi typu neúčinné brzdy, vysoký podvozek atd. Ono není všechno pronásledované vozidlo jen dojet na rovině, ale v případě pronásledování v klikatých uličkách služební vozidlo taky ubrzdit (což opravdu není reálné) a neproletět zatáčku rovně do zdi. Jen si vezměte, kolik službních vozidel už bylo v důsledku uvedených nedostaků takto zničeno, nedejbože při nějakém zátarasu, ani se mi to nechce počítat. Teď si představte jak by nám všem ulehčil onen zmiňovaný zastavovací pás. Zamyslete se někdo kompetentní nad touto variantou. Dále se zamyslete nad tím, že je opravdu potřeba nějak vyřešit ty brzdy, jde o životy samotných policistů a dalších civilistů a škody na vozidlech (nevím jaké hodnoty jsou pro vás důležitější, ale já to vidím takto). A řešením opravdu není dát na všechny útvary Octavie 1,6, to jsme opět o rok, dva zpět, sice nikoho nedoženu, ale ten výkon v klidu ubrzdím, takže nebudou služební auta na šrot. Takhle opravdu ne.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu KAPESNICK 21:36:54 21. 12. 2009
default.png
Pro Ondřej Bláha K Tvému článku se vyjadřovat nebudu, myslím že sis tu s ostatními diskutujícími vyměnil názorů už hodně. Jen jsem se chtěl zeptat, co výborného až ukázkového je na technice užité na videu, na které odkazuješ o několik příspěvků níže???? Já jen, že při použití obdobné techniky tady v ČR je řidič policejního vozidla označen svým okolím a nadřízenými za vola, protože takovéhle blokování ujíždějícího vozidla musí zákonitě skončit (a také se železnou pravidelností končí) zničením několika služebních vozidel. Předpokládám, že víš, jaká je finanční hranice škody na služebním vozidle, po jejímž překročení je vozidlo odepsané tzv. na totálku. Takové hranice u Octavie dosáhneš ani nemrkneš, takže za použití Tebou proklamované techniky budeme za chvíli bez vozidel. Zkušenost z praxe...

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu JIRIKKK 21:12:24 21. 12. 2009
default.png
Honzade už nekolikrát jsme te prosili, aby jsi sem nepsal a neotravoval nás těma svejma kecama co nikoho nezajímají....díky...práci čest.

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ONDREJ-BLAHA 20:15:02 21. 12. 2009
default.png
grongolmm: Ty to víš, já to vím, v zahraničí to vědí, ale všeobecně se to tu neví, nebo ví ale nehodí:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu GRONHOLMM 19:45:47 21. 12. 2009
gronholmm.jpg
To Ondřej Bláha Bohužel s těmi Octávkami musim souhlasit.. Sám sem v policejní nikdy nejel, ale byl sem u zrodu a je to vážně tak že vyjela nová oktávka nalakovaná ve stříbrné barvě a byla vytvořena "speciální linka na dodělání výbavy a polepů karoserie.. Můj osobní názor je takový, že pro policejní účely je toto auto nevyhovující a že měla být jak píšeš Octavia RS a nebo i standartní Octavia ale měly se udělat změny podle přání řadových policistů.. Vyšlo by to levněji než RS a hlavně by to byla relativně "skrytá zbraň".. Jinak toť můj názor :)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu ONDREJ-BLAHA 18:44:11 21. 12. 2009
default.png
Andys: Střelivo viz. jak píše Chip. Znám osobně několik kolegů ze zemí, kde se zastavovací pás používá, a jeho zastavování y zde hojné bylo, zejména ve větších městech. Ano, i při uzávěře se mají určovat palená stanoviště. Dokonce i každý chráněný objekt je má rozpracovaná. Ale bavit se s tebou o těchto věcech zřejmě nemá smysl. Pamatuji si z ostatních článků a diskusí, kde se pojednávalo o střelbě, že tvé přispěvky vůbec nevycházely z nějakých praktických zkušeností. Výkon nových oktávií dostatečný možná je. Pořád je to ale jen civilní seriový vůz. Brzdy jsou silně poddimenzované, zvýšený podvozek do zatáček také zrovna dobrou měrou nepřispívá. Lepším vozidlem by dle mého závěru, a závěru zahraničních kolegů byla verze Oktavie RS upravená na zakázku přímo pro policii. Na závěr. Pokud jsi si pozorně přečetl článek, zvěděl by jsi, že je zaměřený na zastavování pronásledovaných vozidel - všeobecně. A jeden z těchto způsobů je i střelba a tedy palebná stanoviště a spol. Dále bych tě upozornil, že taktika vyblokování aplikovaná končí demolicí služeních vozidel, ohrožením účastníků silničního provozu a následným dalším pokračováním v jízdě stíhaného vozidla. Není prostě koncepce výcviku ani žádná školení zaměřená na tuto problematiku. Střízlivej: Stačilo by uplatitnit homologované držáky přímo ve vozidle, či bezpečnostní schránky v kufru vozidla. pro všechny: výborný až ukázkový případ vylokování vozidla německými kolegy www.youtube.com/watch?v=1gskeTIptA8

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
Poslat zprávu CHIP 13:24:54 21. 12. 2009
Chip.jpg
To Andys- Pokud se brokovnici rozhodneš použít a o problemech s tím spojeným jsem už psal níž,( je fakticky těžký s brokovnicí manipulovat ve vozidle, i když jsi dobrý střelec a to z tebe základní výcvik a pravidelné střelby z brokovnice 3 x ročně určitě neudělají. Ideální je použít nějaké z větších broků. Tj. vše od čtyřky výše. Co se týka maximálního dostřelu,(tj. na jaký je střela ještě nebezpečná, ne na jakou můžeš střílet a něco trefit) platí jednoduchá zásada. průměr broků v mm x 100 v metrech. Tj. u čtyřkových broků je ohrožený prostor 400 metrů atd. Stříleli jsme na kola různými broky a vždy to spolehlivě fungovalo.( Myslím při výcviku, v reálu jsem tu čest neměl.) Broky se i daleko méně odráží a odražené rychle ztráci kinetickou energii. Co se týká vzdálenosti na jakou střílet, vzhledem k obtížnosti střelby z vozidla obecně, bych stejně jako u pistole radil co nejmenši. :-)Rozumné by bylo, vozit si ve vozidle i střelecké brýle, jak kvůli odrazu broků, tak i kvůli větrnému proudění, odletujícím kamínkům a kapkám vody. Ale kdo z nás to dělá, že ano:-)

Souhlasím (+ 0)    Nesouhlasím (- 0)
 
O serveru Redakce Kontakty Inzerce Nápověda Podmínky

tvorba www stránek emocio